VIDEO Emil Boc: Noul terminal Otopeni, o victorie impotriva nihilismului celor care spun ca nu se intampla nimic bun

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 29 martie 2011, 15:31 Actualitate | Esenţial

Constructia celui de-al doilea terminal de calatori la Aeroportul Henri Coanda releva ca Romania este pregatita din punct de vedere tehnic sa intre in Spatiul Schengen si reprezinta o mica victorie impotriva "nihilismului" celor care spun ca in tara nu se intampla nimic bun, a declarat premierul Emil Boc, potrivit Mediafax.

El a participat, marti, impreuna cu ministrul Transporturilor, la inaugurarea celui de-al doilea terminal pentru calatori al Aeroportului Henri Coanda-Otopeni, prima aeronava pregatita pentru a sosi la acest punct fiind o cursa Tarom Bucuresti-Bruxelles.

La ceremonie au asistat si majoritatea ambasadorilor Uniunii Europene acreditati la Bucuresti.

In discursul pregatit pentru inaugurare, premierul Emil Boc a sustinut ca investitia reprezinta "un succes al politicii investitionale" a Guvernului si un semn al dezvoltarii economice, care poate continua cu iesirea din recesiune si din criza daca procesul de reforma nu este oprit din considerente populiste.

"Aeroportul trebuie sa fie cartea de vizita a tarii, este poarta de intrare a strainilor in Romania", a spus Boc.



Constructia noului terminal, cu o suprafata de 16.600 metri patrati si 24 de porti de imbarcare, a presupus o investitie de 60 milioane euro, finantarea fiind asigurata din sursele proprii ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti si din credite interne.

Terminalul a fost proiectat pentru a raspunde si cerintelor impuse de aderarea Romaniei la Spatiul Schengen, iar numarul pasarelelor de imbarcare/debarcare a crescut de la 5 la 14 unitati.

Noul terminal face parte din faza a III-a a programului de modernizare a aeroportului, care la finalizare va creste capacitatea de prelucrare a pasagerilor de la 4,5 milioane in prezent la 6 milioane pasageri pe an.

Anul trecut, seful Guvernului a inspectat de mai multe ori lucrarile de implementare a standardelor Schengen la Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni din Bucuresti, solicitand ca noul terminal sa fie finalizat pana in martie 2011, data luata in calcul de autoritatile romane pentru aderarea Romaniei.

El a avertizat atunci conducerea Aeroportului Henri Coanda ca "vor cadea capete" daca acest termen nu va fi respectat, iar aderarea Romaniei la Schengen va fi astfel afectata.

La sfarsitul lunii decembrie insa, Franta si Germania au decis sa blocheze aderarea, in martie 2011, a Bulgariei si Romaniei la Spatiul Schengen, insistand asupra carentelor Sofiei si Bucurestiului in ceea ce priveste lupta impotriva coruptiei si a criminalitatii organizate.


Citeste mai multe despre   






















3604 vizualizari

  • -12 (22 voturi)    
    daaaa (Marţi, 29 martie 2011, 15:34)

    srpc [utilizator]

    asta da realizare reformista, pe care nimeni altul n-ar fi izbandit-o! bravoooo, patratzel!
    • +10 (18 voturi)    
      pai se pare ca nu (Marţi, 29 martie 2011, 15:39)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      se stia de aderare de pe vremea lui slabiceanu dar n-a miscat un dejt. trebuiau banii impartiti la primariile psd si pnl. nu aveau bani de terminale.

      guvernul slabiceanu, guvernul cu 10km de autostrada in perioada de boom economic. mi-ar fi si rusine...
  • -4 (14 voturi)    
    maaaare realizare... (Marţi, 29 martie 2011, 15:49)

    io [anonim]

    ... ca si cei 9 km de autostrada.
    • +9 (13 voturi)    
      mda (Marţi, 29 martie 2011, 15:59)

      mda [anonim] i-a raspuns lui io

      mda, mult mai mari realizari au fost mineriadele lui ion iliescu, vanzarea petromului de catre adrian nastase si vanzarea bcr-ului de catre calin tariceanu.
    • -3 (9 voturi)    
      mare mare (Marţi, 29 martie 2011, 16:14)

      satelitu [anonim] i-a raspuns lui io

      10km, s-avem pardon :))
    • +6 (10 voturi)    
      Sa stii ca este o realizare mare. (Marţi, 29 martie 2011, 16:28)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui io

      Dar tu nu vezi,asa cum nu vezi nici autostrada.Cred ca nici nu stii sa mergi,ca de gandit,gandesc altii pentru tine.
    • +3 (3 voturi)    
      CFR (Marţi, 29 martie 2011, 19:29)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui io

      consider ca ar fi trebuit investit si in reteaua feroviara pentru aproximativ 1 km de cale ferata sa fie in sfarsit conectata si gara la aeroport direct...
  • -5 (11 voturi)    
    !!! (Marţi, 29 martie 2011, 15:56)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Probabil ca se pregatesc de plecare...de la guvernare si le trebuia un nou terminal la Otopeni ca sa poata sa o stearga TOTI si in
    GRABA!
  • +3 (5 voturi)    
    Dar va putea fi folosit pana la aderare ? (Marţi, 29 martie 2011, 16:03)

    KingSnake [utilizator]

    Din cate am mai vazut eu prin aeroporturile din Schengen, terminalele destinate transportului in cadrul tarilor din Schengen nu au punct de control de frontiera. Daca asta este cazul si pentru noul terminal, inseamna ca nu poate fi folosit pana la aderare decat pentru cursele interne.
    • -2 (6 voturi)    
      s-ar putea sa ai dreptate multa !!! (Marţi, 29 martie 2011, 17:11)

      costica [anonim] i-a raspuns lui KingSnake

      mai zilele trecute, adica ieri Dna Boagiu ne facea teoria darii in exploatare si a finalizarii lucrarilor la autostrazile neterminate ale Romaniei si zicea Dna Boagiu asa:

      "Eu nu am spus niciodata ca finalizam autostrazi, ci doar ca vom da in exploatare. Altceva este sa dai in exploatare, si altceva este sa fie finalizate."

      Articolul cu pricina este inca pe HotNews, asa ca depinde ce inteleg Dna Boagiu si Dl Boc prin darea in folosinta a noului terminal de la Otopeni.... E complicata treaba asta, numai dna Boagiu stie ce vrea sa spuna.... dar da bine in acest an maret si plin de realizari portocalii care mai de care inaintea apropiatelor alegeri din 2012....
      • +2 (2 voturi)    
        Draga, ai terminat? :) (Marţi, 29 martie 2011, 20:41)

        M [anonim] i-a raspuns lui costica

        Romania, o tara neterminata, in exploatare!
    • +2 (2 voturi)    
      nu e adevarat (Miercuri, 30 martie 2011, 0:24)

      bamse [anonim] i-a raspuns lui KingSnake

      frontiera va ramane unde este acum, cand vom adera la Schengen va fi folosit punctul de trecere al frontierei din noul terminal, deocamdata acest punct de trecere nu va fi folosit
  • -3 (7 voturi)    
    cu o floare (Marţi, 29 martie 2011, 16:05)

    a [anonim]

    nu se face primavara...
  • -3 (5 voturi)    
    Carte de vizita?? :) (Marţi, 29 martie 2011, 16:45)

    titi [anonim]

    Care carte de vizita? Aia cu taxiurile pirat care te asteapta sa te friga? Aia in care iesi din aeroport si nu gasesti un terminal de taxiuri decat daca traversezi parcarea aia infecta, in ploaie si vand... Aeroportul probabil singurul dintre capitalele europene care nu are un mijloc de transport rapid pana in oras (metrou de suprafata sau subteran) si in care risti sa pierzi avionul din cauza de ambuteiaj in trafic...
    Halal carte de vizita, mai baieti portocalii... Mai e de lucru (si de furat).
  • +1 (7 voturi)    
    Pai ce se intampla bun.... (Marţi, 29 martie 2011, 16:52)

    minus [anonim]

    este întâmplare sau se datorează guvernului d-lui Boc?
    Si ce se întâmplă rău este întâmplare sau se datorează guvernului d-lui Boc?

    Cred ca singura problema pe care o are toată clasa politica este ca nu suntem orbi.
    Dacă am fi, probabil ca ați striga toți "Victorie"!
  • +10 (12 voturi)    
    deci e de rau (Marţi, 29 martie 2011, 17:04)

    carabus [anonim]

    Din marea majoritate a comentariilor de mai sus, sa inteleg ca tocmai am asistat la savarsirea inca unei nelegiuri;
    Corectati-ma daca gresesc : inaugurarea unui terminal e un lucru rau!!!! foarte rau si regretabil!!!
    Ciudat cum unor oameni lucrurile pozitive le provoaca indispozitie
    • +4 (10 voturi)    
      nu zau? (Marţi, 29 martie 2011, 17:28)

      minus [anonim] i-a raspuns lui carabus

      Guvernul Boc nu "a dat" niste bani din economiile facute. A făcut ceea ce trebuia sa facă orice alt guvern: PSD, PNL sau alt "P", adică sa dezvolte o bucățică de infrastructura.

      Si asa este, guvernul Boc a făcut asta și nu altul. Foarte bine, dar nu este suficient sa ma determine sa ma duc la vot.
      Poate, poate m-ar convinge dacă ar publica costurile de construcție și o comparație cu costurile similare din tari în care nu se fura atât sub protecție politica.
      Atunci as putea zice: uite niște oameni mai corecți. Pana atunci le acord prezumția de "vorbe meșteșugite", caci nu poți fi prost mai mult de 20 de ani, nici măcar în viziunea brucaniana!

      Sincer, cred ca multi gândim ca nu făcea nici el asta, dacă nu era perspectiva aderării- dar asta este o prezumție. Adevărul este ca a făcut-o, dar chiar crezi ca iți trebuie multa, multa "voință politica" ca sa faci ceva ce trebuia făcut de 20 de ani: un aeroport mai civilizat?
      • +4 (6 voturi)    
        Uite costuri la Heathrow 5 (Marţi, 29 martie 2011, 18:10)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui minus

        4,3 miliarde lire sterline pentru 353.020 mp, adica 12.180 lire/mp.
        La noi a iesit la 3.600 euro/mp (60 mil euro pentru 16600 mp).

        La cursul de astazi aeroportul nostru a costat de3,84 ori mai putin pe metru patrat decat Heathrow 5.
        • -2 (4 voturi)    
          prezumtia de "vorbe mestesugite" (Marţi, 29 martie 2011, 19:30)

          minus [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          In primul rand tu compari costurile a doua investitii care au in comun doar faptul ca s-a vorbit despre ele timp de 20 de ani si se numesc... terminale de aeroport.
          Nu de alta, dar la London Heathrow Terminal 5 "the main building in the complex is the largest free-standing structure in the United Kingdom".

          In al doilea rand, daca vorbim de costuri,
          costul de £4.2bn in UK nu inseamna 4.2 miliarde de sterline... pentru ca billion in UK inseamna 100 Milioane (iar in US si in restul lumii insemana 1000 milioane...).
          Dupa Wikipedia, suprafata cladirii terminalului este de 260 hectare (640 acres), ceea ce inseamna 2,600,000 mp.

          Care va sa zica socoteala ta nu se potriveste, dragule, da ceva de genul 162£/mp la Heathrow T5?

          Si ca sa terminam discutia, chiar daca informatia despre £4.2bn ar proveni din US, ar insemna 1615£/mp...dar din pacate cifra o gasesti pe site-uri cu steagul UK....
          • +5 (5 voturi)    
            bun de vorba (Marţi, 29 martie 2011, 21:27)

            diddlyjo [anonim] i-a raspuns lui minus

            de unde ai scos tu faza aia cu "billion in UK inseamna 100 Milioane (iar in US si in restul lumii insemana 1000 milioane...)"??

            daca ai invatat asta din experienta, te-a fraieric cineva. in toate celelalte cazuri presupun ca vrei tu sa fraieresti pe cineva.

            vezi link-ul asta:

            http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/billion

            ps: billion - UK old-fashioned 1 000 000 000 000 (adica 12 de zero, nu 5 de zero cum zici tu...)
            • -5 (5 voturi)    
              asa este, am verificat si eu (Marţi, 29 martie 2011, 21:49)

              minus [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

              ...si imi cer scuze. Confuzia mea este o eroare discutata pe site-uri.

              Asa ca putem relua discutia de la
              1615£/mp=4.3miliarde £/260 ha la Heathrow -T5 vs. 3.600 euro/mp - cat zice "Ritzi Pitz"i ca ar fi costat la Otopeni terminalul nostru.

              Dar raman la parerea ca oricum nu putem compara complexitatea terminalului de la Heathrow cu cea de la Bucuresti.

              In plus, eu nu vreau sa conving pe nimeni, eu astept ca "ei" sa ma convinga pe mine! Pana cum, nu!
  • -4 (4 voturi)    
    terminal (Marţi, 29 martie 2011, 18:40)

    observer [anonim]

    Noul terminal va fi rezervat numai pentru VIP-uri


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version