Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat, miercuri, la Reuniunea anuala a diplomatiei romane, ca este pentru prima data cand tara noastra are un brand turistic national, facut profesionist.

"Este pentru prima data cand Romania are un brand turistic national, profesionist facut, bazat pe studii si cercetari la nivel national si international si care plaseaza tara noastra pe harta internationala de turism, pornind de la domeniile si sectoarele turistice in care suntem astazi competitivi. Este adevarat ca si in anii precedenti au existat proiecte si programe de promovare care insa au fost generaliste si nu au pornit de la o baza stiintifica, asa cum se intampla de data aceasta", a afirmat Elena Udrea, citata de Agerpres.

Mentionand ca brandul de tara recent lansat a beneficiat de o "atentie extraordinara din partea presei", ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului a aratat ca acesta este un prim pas pe calea valorificarii adecvate a tuturor avantajelor pe care tara noastra le are in domeniu.

Romania a fost indelung comentata si"criticata" de presa internationala cu privire la frunza din brandul de tara. "Atragerea turistilor printr-o campanie care a inceput cu un scandal de plagiat nu este cea mai ortodoxa cale, dar in Romania s-ar putea sa mearga", scrialuna trecuta The Economist, referindu-se la logo-ul lansat la expozitia de la Shanghai.

Un designer belgian a cedat, in urma cu doi ani unei baze de date cu imagini vizuale, drepturile de autor asupra desenului, pe care se bazeaza elementul central al logo-ului noii campanii de promovare turistica a Romaniei. Logo-ul poate fi cumparat cu 250 de euro si a mai fost folosit de cateva companii din Europa.

Brand-ul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden", a fost lansat oficial in 29 iulie, dar chiar inaintea lansarii, pe mai multe blog-uri romanesti a aparut informatia ca logo-ul de tara al Romaniei seamana izbitor cu cel al companiei britanice Change Transport.