Il Giornale despre R. Moldova: Bucurestiul face cadou UE un nou, invizibil si nedorit stat membru /The Telegraph: Sute de mii de moldoveni vor impovara sistemul social din Anglia

Marţi, 20 iulie 2010, 9:05 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu urmareste visul Romaniei Mari, iar astfel sute de mii de nefericiti din Republica Moldova, carora Bucurestiul le va elibera pasapoarte romanesti, vor putea intra liber in Uniunea Europeana, tarile europene fiind astfel pacalite, noteaza un material publicat luni de cotidianul italian Il Giornale, citat de Jurnal de Chisinau.

"Suntem 28 de state membre in Uniunea Europeana si nici macar nu stiam asta. Bucurestiul are grija de a face cadou Uniunii Europene un nou, invizibil si nedorit stat membru. Acestuia i se adauga si o multitudine de imigranti gata de mutare. Pentru a intelege fenomenul, este de ajuns sa mergi in cartierul cu ambasadele din Chisinau, capitala Republicii Moldova, cea mai abandonata tara europeana, un reziduu al fostului imperiu sovietic si in care economia nu depaseste standardele din Sudan. In aceasta lume a mizeriei uitate, celebra o buna perioada doar pentru traficul de autovehicule furate si de fete destinate pietelor prostitutiei, oamenii isi petrec ziua la coada in fata Ambasadei Romaniei, unde, la ordinul presedintelui roman Traian Basescu, s-au deschis frontierele unui nou El Dorado. Acolo lucreaza din plin mecanismul perversului laborator destinat crearii Romaniei Mari. Acolo este la incubator noul flagel care va impinge in Italia si in alte tari ale UE o noua hoarda de nefericiti ai sortii", se afirma in articolul semnat de jurnalistul Gian Micalessin in cotidianul ce apartine trustului media al familiei Berlusconi.

"In birourile Ambasadei, functionarii fabrica pe banda rulanta noi pasapoarte romanesti care pot garanta moldovenilor dreptul la libera circulatie in Italia si in alte 27 (sic!) de tari ale UE. Pana astazi, politica Bucurestiului a facut cadou documentul miraculos pentru peste 120.000 de moldoveni. Dar e doar inceputul. Pentru a da mai mult elan multiplicarii numarului moldovenilor cu pasaport romanesc, Bucurestiul tocmai a deschis doua noi consulate in orasele Balti, din nord, si in Cahul la sud. Totul este pregatit, in concluzie, pentru miracolul urmarit, a darui Italiei si Uniunii Europene peste 800.000 de turisti nedoriti in cautare de munca sau activitati subscrise sectorului criminalitatii", mentioneaza articolul din Il Giornale.

Si The Telegraph scria, duminica, despre situatia din Republica Moldova, ai carei cetateni vor fi primiti in Europa cu ajutorul Romaniei. "Romania deschide usa din dos pentru mii de moldoveni", titreaza publicatia. Jurnalistii avertizeaza ca sute de mii de moldoveni vor cere beneficii sociale in Marea Britanie.

Traian Basescu a cerut sa fie primite pe luna 10.000 de cereri de acordare a cetateniei Romaniei din R. Moldova, o tara unde PIB-ul pe cap de locuitor este echivalent cu cel al Sudanului, mai scrie publicatia britanica.

"Este uimitor ca aproape un milion de moldoveni au solicitat cetatenia romana. E esential ca Marea Britanie sa actioneze, impreuna cu partenerii ei din UE, sau vom avea alt val de forta de munca ieftina care va fi nedorita intr-o recesiune", a cerut Sir Andrew Green, presedintele Migration Watch.

Saptamana trecuta, revista germana Der Spiegel comenta: presedintele Romaniei, Traian Basescu, intentioneaza sa ofere cu generozitate sute de mii de pasapoarte romanesti locuitorilor din R.Moldova, astfel ca acestia ajung "pe usa din spate" in paradisul economic al Uniunii Europene.


Citeste mai multe despre   



  
8160 vizualizari
  • +6 (30 voturi)    
    Ce infecti ! (Marţi, 20 iulie 2010, 9:09)

    marinaru [utilizator]

    Sunt curios ce ar fi facut "EUROPA" daca membrii ei si-ar fi pierdut cetatenia datorita comunistilor. Ar fi renuntat la ei ? Ar trebui sa aducem din nou acum PSD (adica partidul unde sunt cei mai multi comunisti)la putere sa nu le mai dea cetatenie cum au facut prin 2000 ?
    • 0 (22 voturi)    
      europa judeca corect ! (Marţi, 20 iulie 2010, 10:19)

      toma [anonim] i-a raspuns lui marinaru

      moldovenii nu vor unirea cu romania !o cereau !
      ei vor PASAPOARTE ROMANESTI pentru a putea umbla liberi prin europa !
      //.
      ar trebui sa se termine odata porcaria asta ,au dreptate europenii sa ne acuze !
      moldovenii vor defapt cu rusia si pasapoarte romanesti ! asta-i crudul adevar !
      o sa vedeti ca ,pana la urma,tot pe noi o sa ne acuze ca le-am dat pasapoarte.si europenii si moldovenii !(editat de HotNews.ro)
      • -6 (20 voturi)    
        Numai sa nu .... (Marţi, 20 iulie 2010, 10:43)

        asterix [anonim] i-a raspuns lui toma

        Numai sa nu duca judecata pana la capat si sa ne spuna bye-bye... Ramaneti voi pe cap cu moldovenii ca aici am inchis usa. Atunci sa vezi ce veselie si fericire o sa fie pe capul a 22 milioane de romani( sau cati or mai fi). Base a rezolvat toate problemele romanilor de acasa... acu daca nu mai are ce sa faca aici s-a apucat sa trebaluiasca la vecini.... harnic baiat!
        • 0 (0 voturi)    
          Mda, tipic romanesc... (Miercuri, 21 iulie 2010, 20:42)

          hahalera [anonim] i-a raspuns lui asterix

          altii se lupta pentru integritatea lor nationala (vezi sarbii care au sfidat SUA+Europa din acest motiv) iar romanii se fac ca nu se cunosc intre ei ca sa fie "bine vazuti" de catre altii. Pan' la urma care e tragedia daca ne zic "bye, bye"? Uite ca Serbia, Croatia, Turcia sunt tari care se descurca foarte bine fara UE... mult mai bine decat noi. Iar daca va fi sa adere la UE o vor face cu demnitate, nu ca niste milogi. Dar nu ne comparam noi cu ei, noi suntem romani, din pacate...
      • +13 (21 voturi)    
        Sa clarificam cateva lucruri (Marţi, 20 iulie 2010, 12:04)

        i22eh [utilizator] i-a raspuns lui toma

        1) Nu UE judeca astfel, cel putin nu declarativ, ci PRESA respectivelor tari. Presa noastra tace malc, cand ar trebui sa ne apere. Unde e raspunsul la acest atac, domnilor jurnalisti??? Sau va convine sa preluati stirea si eventual sa intretineti tensiunea? Pana unde merge indarjirea voastra?

        2) Italienii sa nu uite Dictatul de la Viena din 1940, numit sugestiv si "arbitraj", in care au facut cadou Transilvania noastra.

        3) Iar "englejii", ca nu pot sa le zic altfel, sa nu uite cum Churchill a semnat peste noapte o intelegere cu Stalin in care pe o bucatica de hartie - nici macar un act oficial - hotara ca Romania este 90% sub influenta Rusiei. Cine nu stie despre ce hartie vorbesc, sa se uite la documentare. Romanesti sau straine.

        In concluzie, din aceste motive, eu nu m-as uita in gura acestor tari, chiar daca ar fi declaratii oficiale si nu de "presa". Iar daca presedintele Romaniei X viseaza la "Romania Mare", orice roman de bun simt si cu cea mai mica notiune despre istorie il va sprijini, in ciuda oricaror divergente.

        Pot sa inteleg de ce nu ne iubim politicienii si guvernantii. Pot sa inteleg de ce ne criticam in fiecare zi tara. DAR NU POT SA INTELEG DE CE NU NE IUBIM ISTORIA !!!!!!!!!!!!
        • +3 (3 voturi)    
          BRAVO!! (Marţi, 20 iulie 2010, 14:04)

          Cifre [utilizator] i-a raspuns lui i22eh

          Bravo Omule! Ai spus-o cum trebuie. Mi-au dat un pic si lacrimile :) chiar a fost emotionant.
        • -5 (5 voturi)    
          Esti sigur? (Marţi, 20 iulie 2010, 14:46)

          cristicl [utilizator] i-a raspuns lui i22eh

          Personal, sunt de acord cu tot ceea ce spui.

          Dar esti sigur ca motivatiile lui Base nu sunt de a face rost de niste viitori electori?

          As prefera sa ramanem, deocamdata, doar cu visul unei eventuale Romanii Mari.
          • +2 (2 voturi)    
            Nu, nu sunt (Marţi, 20 iulie 2010, 16:06)

            i22eh [utilizator] i-a raspuns lui cristicl

            Numai ca, pentru mine, "deocamdata" asta dureaza de prea mult timp si prea multi presedinti s-au perindat fara sa ridice un deget, dar cu lacrimi de crocodil pentru "Basarabia". Ma grabesc, pentru ca pe masura ce trece timpul, se adanceste prapastia intre cele doua tari romane. Ei, pe de-o parte vor zice ca i-am uitat iar noi vom ajunge sa uitam cu desavarsire cine sunt "ei".

            De asemenea, banuiesc ca problema electorilor ar fi putin pusa gresit din moment ce nu mai candideaza a treia oara. Sa nu se inteleaga gresit, e o banuiala, atata tot. Ce are sa fie, nu stiu.

            Certitudini nu am, dar trebuie sa ne bucuram de fapte asa cum sunt ele si indiferent de cine le face. Cred ca in ceea ce priveste Romania Mare nu e loc de culoare politica.
          • +1 (3 voturi)    
            daca ar fi dupa tine (Marţi, 20 iulie 2010, 17:10)

            toteu [anonim] i-a raspuns lui cristicl

            cu "Dar esti sigur ca motivatiile lui Base nu sunt de a face rost de niste viitori electori?"

            atunci nimeni nu ar trebui sa faca treaba asta ... normal ca cel care va realiza acest lucru va avea de partea sa electoratul ... teoretic cel putin ... practic fiecare gandeste si alege ...

            orice e posibil
            • 0 (0 voturi)    
              forta de lucru (Miercuri, 21 iulie 2010, 17:20)

              belucci [anonim] i-a raspuns lui toteu

              Base nu mai candideaza. Game over. Dar Europa ca si Romania au nevoie disperata de forta de munca. Cu atat mai ieftina cu atat mai buna. De ce nu din Moldova, de ce nu din Romania?...Criza va dispare in 1-2 ani. In plus sa fim seriosi ilegalii nu beneficiaza de protectia invocata in articolele din cele 2 ziare, ci mult mai putin. Raporteaza cel putin la nivelul Italiei cu contributia lor la PIB. Vorbim de cei mai multi, care muncesc.
        • 0 (0 voturi)    
          HISTORIA (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:06)

          Grigorie [utilizator] i-a raspuns lui i22eh

          istoria poti s-o iei la cunostinta, s-o inveti, sa tragi povete, etc..
          dar s-o iubesti?!!

          (nu te apleci tu cam tare peste balustrada? ;-)
      • +5 (7 voturi)    
        Ce ai? (Marţi, 20 iulie 2010, 13:01)

        Deepstereo [utilizator] i-a raspuns lui toma

        Ei au tot dreptul la cetatenie, ce fac ei cu ea mai departe e treaba fiecaruia. Cum si multi romani din Romania se duc in spania si ii doare undeva de ea, sunt oameni si oameni si acolo. Si nu uita ca englejii asimileaza cate o moldova de indieni in fiecare an si nu au nimic
        • -2 (4 voturi)    
          de ce crezi asta? (Marţi, 20 iulie 2010, 13:27)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui Deepstereo

          eu nu cred ca au tot dreptul la cetatenie. daca vor cetatenie ca sa fie romani atunci sa vina si sa munceasca in Romania nu sa se duca in europa. cum adica un cetatean al altui stat are dreptul la cetatenie romana si este apoi dreptul lui sa mearga si sa se stabileasca in europa?
      • -3 (3 voturi)    
        Pasapoarte romanesti (Marţi, 20 iulie 2010, 13:57)

        Lars [anonim] i-a raspuns lui toma

        Ca unul care am calatorit des in Basarabia nu por decat sa-i dau dreptate lui Toma : datorita bombardamentului informational din trecut foarte multi basarabeni au o parerea extrem de proasta despre Romania. A da cetatenii romanesti pe banda rulanta inainte de a face ceva sa schimbi acesta opinie este o prostie. Nu faci decat sa dai drumul in occident a inca cateva sute de mii de indivizi care nu suporta Romania, o vor critica consecvent dar iau cetatenia pentru ca e singurul lor pasaport. Vor ei sa se uneasca cu Romania ? NU !! (sondajele spun clar din pacate). Inainte de a acorda cetatenia ar trebui un examen riguros (limba, istorie..), asa cum era inainte . Din pacate de masura asta cu cetatenia data la repezeala nu profita basarabenii cu suflet de roman ci rusofonii stabiliti acolo mult dupa ce bucata de pamant a fost rupta Romaniei. Asta vrem ?????
        • +2 (2 voturi)    
          La cîte prostii spui trebuie să fii (Marţi, 20 iulie 2010, 18:43)

          meioza [utilizator] i-a raspuns lui Lars

          fie foarte prost, fie agent rusnac.

          cetățeniile se dau celor care au fost cetățeni români sau sînt urmașii direcți ai acestora.

          sigur, probabil se fac și falsuri, dar asta nu e problema idei ci a celor care o aplică...
      • 0 (0 voturi)    
        tu, in schimb, judeci cam incorect... (Miercuri, 21 iulie 2010, 20:12)

        hahalera [anonim] i-a raspuns lui toma

        Basarabia, sau "Moldova de peste Prut", nu e formata numai din rusofoni/rusofili... iar prin traditie, Moldova este un teritoriu romanesc. Amestecatura etnica de acum este "opera" regimului stalinist (poate ar fi bine sa mai citesti ceva istorie ne-comunista inainte de-a-ti da cu parerea). Daca ai avea ocazia sa vorbesti cu populatia de origine romana din Basarabia (cat a mai ramas din ea) ai avea surpriza sa afli cum ca nu se dau in vant dupa "mama Rusia", ci din contra. Asa ca mai reconsidera-ti opiniile... dealtfel, de-acord cu tine ca basarabenii (in marea lor majoritate) isi doresc mai mult pasapoartele romanesti pt a circula liber prin Europa decat pt faptul de-a se numi "romani". Dar hai sa fim seriosi, de ce si-ar dori cineva sa se numeasca "roman"? In afara de avantajele materiale imediate...
    • +8 (12 voturi)    
      Sa ne gandim Putin (Marţi, 20 iulie 2010, 11:02)

      marc ello [anonim] i-a raspuns lui marinaru

      Il Giornale e un ziar in proprietatea familiei lui Silvio Berlusconi, care este un mare prieten a lui Putin. Ceea ce explica multe.
    • +4 (10 voturi)    
      esti naiv (Marţi, 20 iulie 2010, 12:03)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui marinaru

      Tu chiar crezi ca din patriotism isi doresc majoritatea moldovenilor pasaportul romanesc ???
      • +2 (6 voturi)    
        si tu esti la fel.. (Marţi, 20 iulie 2010, 12:19)

        buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

        Tu chiar crezi ca din patriotism le da Romania pasapoarte romanesti???
        • -2 (2 voturi)    
          non-sequitur (Marţi, 20 iulie 2010, 14:54)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

          Non-sequitur, cam asta e "argumentul" tau. De dragul retoricii tale da-mi voie sa detaliez: din partea romaneasca sunt o serie de calcule politice in primul rand dar si poate putin patriotism, avand in vedere ca aceasta nu este prima mana intinsa fratilor de peste prut. De partea cealalta, la baza dorintei majoritatii cetatenilor Rep Moldova de a obtine pasaportul romanesc pariez ca sunt in primul rand ratiuni economice.

          Decizia oricum are mari sanse de a se intoarce impotriva Romaniei in viitorul apropiat.
          • +1 (1 vot)    
            Logică? (Marţi, 20 iulie 2010, 18:49)

            meioza [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

            da, da... cînd nemții au făcut același lucru în 1990 au făcut-o dezinteresat, nu ca noi!

            și dacă tot aduci în discuție logica, nu mai discuta despre patriotism, că nu se pupă una cu alta!

            P.S. dacă dai citate din latină, interesează-te înainte ce înseamnă pentru că riști să dai cu bîta în baltă (ca acum)...
    • -2 (6 voturi)    
      ba au dreptate (Marţi, 20 iulie 2010, 12:08)

      marian [anonim] i-a raspuns lui marinaru

      Cetatenii romani au primit dreptul de a circula liber prin Europa, in calitate de cetateni europeni, numai dupa ce guvernele Romaniei au reusit, cu chiu cu vai si dupa ingrozitor de mult timp, sa indeplineasca niste criterii de aderare menite sa asigure ca diferenta dintre UE si RO nu este chiar atit de mare cum era initial.
      Nu e normal ca cetatenii din Republica Moldova sa poate evita aceasta perioada de ”adaptare” numai pentru ca ar fi si ei tot ”romani”.
      Normal ar fi, dupa parerea mea, ca cetenia romana sa se obtina numai dupa ce ai locuit un numar de ani in Romania. In felul asta, daca moldovenii se simt atit de ”romani”, sa o dovedeasca venind si traind aici, nu vrind sa plece imediat in Occident.
      Dupa o perioada de sedere in Ro, e normal sa poate deveni cetateni romani (chiar si in conditii privilegiate fata de niste straini) si sa aleaga, la fel ca toti ceilalti cetateni romani, daca vor sa plece in Occident sau sa stea in Ro. Nu m-ar mira ca multi dintre ei sa aleaga sa ramina in Romania
      • +4 (6 voturi)    
        ba n-au (Marţi, 20 iulie 2010, 12:24)

        buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui marian

        ia-o asa: nu e un favor facut moldovenilor cat o reparatie fata de noi, cetateni UE. este o miscare naturala pe care Romania ar face-o in orice context favorabil ei, lucru stiut si bine inteles la Bruxelles. politica fata de Moldova este o consecinta logica si naturala a integrarii Romaniei in NATO si UE. e dovada ca ne gasim treptat locul in UE, ca dam din coate si in interesul nostru, nu doar urmam ce ni se indica de la centru. pentru UE toata treaba nu e o politica pentru Moldova ci pentru Romania
    • 0 (0 voturi)    
      este corect raportul U.E. (Miercuri, 21 iulie 2010, 12:07)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui marinaru

      Moldova nu este (juridic vorbind) parte din Romania, iar la tribunalul international nu se judeca dupa afinitati... nu ar trebui sa se neglijeze acest aspect si sa se urmareasca, in primul rand, interesul Romaniei...
  • +27 (29 voturi)    
    Pai (Marţi, 20 iulie 2010, 9:10)

    traian [anonim]

    ...Si cand te insori tot asa e! Te indragostesti de ea si apoi iti vin pe cap soacra,socrul,cuscrii...Riscurile meseriei!
    • -2 (10 voturi)    
      Asta inseamna ca UE poate divorta... (Marţi, 20 iulie 2010, 11:27)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui traian

      ...de Romania, daca ii mai suparam in chestiuni strategice.

      Si nimeni nu isi doreste asta: pentru noi, consumatorii, UE a facut mai multe lucruri bune decat au facut autoritatile romane. Ia de exemplu tarifele mult mai mici in romaning, eliminarea unor impozite/comisioane de catre banci, blocarea unor biruri ale statului care urmau sa ne jegmaneasca (reducerea taxei auto de la 3x la 2x valoarea initiala).

      Basescu face ce face dintr-un singur motiv: mai multi oameni, mai multa putere pentru el.
      • +3 (7 voturi)    
        palavrageala (Marţi, 20 iulie 2010, 12:21)

        masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

        esti bolnav.. De ce nu ar divorta de italia care acorda cetatieni anuala zecilor de mii de maghrebieni? sau angliei care acorda indienilor la fel de mul;te cetatenii? germania are cel putin 1 milion de rusnaci in teritoriul ei, aia nu impovaraeza statul social germania? india, algeria, maroc nu sunt tot un nou si nedorit membru/??? palavrageala multa, e vara, nu exista subiecte multe si atunci isi dau ei cu parerea
      • -1 (3 voturi)    
        .... (Marţi, 20 iulie 2010, 12:25)

        buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

        Cataline, iesi din casa fara frica, Ceausescu a cazut! Acum vreo 20 de ani!
      • +1 (1 vot)    
        de vaca de muls?.... (Marţi, 20 iulie 2010, 13:51)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

        sa divorteze? inseamna ca n-ai inteles nimic din politica ue..., mai ales in domeniul consumului, cel care este baza capitalismului... cred ca te imbeti cu apa rece cu biruri blocate si eliminare comisioane banci...
        mai trebuia sa spui ca ue ne finanteaza consumul si ... totul era ok.... cele 3-3.5 miliarde cotizatie anuala a romaniei catre ue neinsemnand mai nimic...
        ue ar trebui sa ne respecte mult mai mult, am reprezentat si inca mai reprezentam o gura importanta de oxigen pentru ea, atat pentru productie cat si pentru consum, inclusiv forta de munca ieftina si calificata...asta ca sa fiu elegant in exprimare..
    • -2 (6 voturi)    
      Asta inseamna ca UE poate divorta... (Marţi, 20 iulie 2010, 11:28)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui traian

      ...de Romania, daca ii mai suparam in chestiuni strategice.

      Si nimeni nu isi doreste asta: pentru noi, consumatorii, UE a facut mai multe lucruri bune decat au facut autoritatile romane. Ia de exemplu tarifele mult mai mici in romaning, eliminarea unor impozite/comisioane de catre banci, blocarea unor biruri ale statului care urmau sa ne jegmaneasca (reducerea taxei auto de la 3x la 2x valoarea initiala).

      Basescu face ce face dintr-un singur motiv: mai multi oameni, mai multa putere pentru el.
      • -1 (3 voturi)    
        Asa e, suntem consumatori. (Marţi, 20 iulie 2010, 12:16)

        joiana [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        ... si nu producatori. Industria romaneasca nu mai exista, si lui UE ii place asa.
  • -8 (20 voturi)    
    . (Marţi, 20 iulie 2010, 9:12)

    yyyxxx [anonim]

    daca este vreun lucru bun pe care la facut basescu in actualul mandat asta.
    • +6 (16 voturi)    
      sunt mai multe (Marţi, 20 iulie 2010, 10:20)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui yyyxxx

      gandeste-te la :
      - legea ANI
      - la lupta cu opozitia "turbata" care ar fi fost in stare sa dupa impozitul pana la 50% pe ultima transa pt cei care muncesc, doar sa supravietuiasca si votantii lor in aceeasi stare de nemunca si intretinere din transferuri de la buget

      nu-i asa ca imaginea asta nu prea e clar cand te uiti la iRealitatea si A3 ?
  • +6 (16 voturi)    
    Opinie (Marţi, 20 iulie 2010, 9:21)

    Observer [anonim]

    Cred ca e o politica gresita acordarea in nestire a cetateniei Ro moldovenilor. Asta va duce la diminuarea nr de romani in RM implicit cresterea ponderii rusofonilor. Bulgarii intuesc asta si nu acorda cetatenie bulgarilor din RM, dorind mentinerea unui nucleu bulgaresc acol.
    • +2 (12 voturi)    
      corectare (Marţi, 20 iulie 2010, 9:42)

      fax [anonim] i-a raspuns lui Observer

      spre informatia dvs. bulgarii dau cetatenii pt. cetatenii din R. Moldova inainte sa porneasca valul de cetatenii acordate de Romania. Si ei dau cetatenie oricui, nu neaparat etnicilor bulgari.
    • -2 (12 voturi)    
      votanti (Marţi, 20 iulie 2010, 9:44)

      f [anonim] i-a raspuns lui Observer

      dar, probabil, el nu urmareste altceva decat sa isi castige noi votanti...
    • -1 (1 vot)    
      Cetatenia Romana (Marţi, 20 iulie 2010, 12:08)

      Vasil [anonim] i-a raspuns lui Observer

      Problema este ca prin politica asta gresita a lui Basescu o multime de rusofoni din rep Moldova au luat cetatenie.
      Era mai bine inainte: vroiai cetatenie - depuneai actele, te verificau, era un test de limba... . ...Acum se da la gramada rapid si stiu o multime de rusi care stiu vag ramaneste dar au depus actele si au luat cetatenie si au plecat imediat in Occident - culmea, dupa aia au injurat in continuare Romania asa cum au facut mereu.
      Nu asa ajutati Rep. Moldova, domnule Basescu, dimpotriva, ii faceti un rau....
  • +9 (23 voturi)    
    Ce face Baconschi ? (Marţi, 20 iulie 2010, 9:23)

    SENTA [anonim]

    Oare n-at trebui o reactie a ministerului de externe care sa le explice semidoctilor europeni ca cei care primesc pasapoarte romanesti SUNT ROMANI pentru ca s-au nascut in Romania Oare astia nu au carti de istorie sau se inspira din ROLLER?
    Poate maine poimane vor cere Romaniei sa ne trimita la rusi pe toti cei care ne-am nascut in Basarabia chiar atunci cand acolo era Romania, acea Romanie dodoloata in care parintii mei din Husi s-au dus sa munceasca pentru a ridica sistemul sanitar afalat la pamant Fiind singura din familie nascuta in Basarabia, am avut ani multi un certificat de nastere fals, pentruca cine mai stie ca romanii au deportat inapoi in Basarabia refugiatii basarabeni asa cum le_au cerut rusii Nu m-ar mira de loc o noua deportare conform unei intelegeri intre asa zisele tari libere si rusi
    • +3 (7 voturi)    
      sa nu uitam (Marţi, 20 iulie 2010, 10:04)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui SENTA

      de interesele moscovei in moldova si romania, sa nu-i certam atat de mult pe vestici care habar n-au ce rau fac pentru bani, sa ne uitam la noi in curte unde vantu, voiculescu , patriciu, rtv, publika, a3 si cotidianul.ro fac aceleasi jocuri ale oficinei sovietice !
    • -2 (8 voturi)    
      Pasaport+cetatenie austiaca si ungara (Marţi, 20 iulie 2010, 10:26)

      xxx [anonim] i-a raspuns lui SENTA

      Pasaport+cetatenie austiaca si ungara pentru toti locuitorii ardealului, doar candva faceam parte din imperiul austro-ungar. Sau macar o cetatenie italiana, doar suntem "descendentii" dirceti a cotropitorilor din imperiul roman... si grecii ar trebui sa deie pasaport eu pt asia mica, doar in timpul lui Alexandru Macedon au avut si ei rude pe acolo...
      • 0 (0 voturi)    
        Austria, Ungaria, Italia, Grecia (Miercuri, 21 iulie 2010, 14:25)

        Vic [anonim] i-a raspuns lui xxx

        Nu vorbi prostii. Sunt lucruri total diferite. Ori ce deosebire este de moldoveanul din Vaslui si acel din Chisinau?
    • -1 (7 voturi)    
      Voi ne mai lipseati (Marţi, 20 iulie 2010, 11:28)

      george alexandru [utilizator] i-a raspuns lui SENTA

      Ati vazut ca ne merge bine si brusc v-ati adus aminte ca sunteti romani. Cand noi incercam sa scapam de comunism voi faceati cozi la urne sa ii votati...
      Bine fac europenii ca va trimit la rusi, pentru ca asta sunteti!
  • -1 (19 voturi)    
    Up and go (Marţi, 20 iulie 2010, 9:24)

    Georgiana [anonim]

    Pai na....daca domnul presedinte basescu are impresia ca dandu le asa ceva celor din Republica Moldova (nu ma intelegeti gresit, n am nimic cu ei) o sa ajute la imaginea noastra na...stie el ce stie :)):)) (la fel cum a stiut si cu imprumutul nereturnabil ca doar, eh, avem de unde)
    Cand o sa ne dea un sut in dos cei din UE spunadu ne up and go atunci sa vedem ce mai are de spus, o sa nege ca a facut asa ceva :)) la fel cum nega si criza economica.....
    • +5 (9 voturi)    
      mai bine asa (Marţi, 20 iulie 2010, 10:10)

      azac [anonim] i-a raspuns lui Georgiana

      Mai bine cu moldoveni un UE, decat cu etnicii rromi care au invadat europa, cel putin moldovenii muncesc, pe cand ceilalti doar fura...iertati-ma. n-am vazut rom care sa munceasca in afara....
  • +4 (24 voturi)    
    nu inteleg de ce se supara europa? (Marţi, 20 iulie 2010, 9:31)

    lungu bogdan [anonim]

    la urma urmei le aducem cateva milioane de consumatori si mana de lucru ieftina pentru capsuni si serviciile de salubrizare. sau europa ne-a acceptat pe noi pentru ca eram frumosi si destepti?
    • 0 (0 voturi)    
      Pe langa asta (Marţi, 20 iulie 2010, 13:27)

      george alexandru [utilizator] i-a raspuns lui lungu bogdan

      Le mai dam hoti, curve, cersetori...
  • +6 (14 voturi)    
    pai luati legatura (Marţi, 20 iulie 2010, 9:35)

    Ghita [anonim]

    cu cele trei curti constitutionale sa rezolve problema asta: CCR CC din Moldova si CC din Rusia, oricum au acelasi patron.

    In rest, Doamne ajuta sa fie asa, daca lepra rosie Iliescu facea asta acum 19 ani eram intr-adevar un stat mandru (ca toti cei din jurul nostru).
  • +3 (21 voturi)    
    Moldovenii (Marţi, 20 iulie 2010, 9:35)

    Waytt Earp Dambovitzean [anonim]

    Nu imi plac in mod deosebit moldovenii, DAR cei din Republica SUNT CEATENI ROMANI. Asta este! Nu exista stat invizibil si nedorit, Moldova estica face parte din Romania. Punkt!
  • +14 (24 voturi)    
    sa trezit mafia (Marţi, 20 iulie 2010, 9:36)

    tepes [utilizator]

    Cita neobrazare la acest fascist italian zis jurnalist care-si permite sa -si bata joc de saracia unui stat .A uitat mafiotul imputit ca in ani 50-70 erau bataia de joc a europenilor despre asta nici un cuvint.Si ce mai spune acest macaronar //. ca Romania fabrica in laboratoare subterane romania mare,dar //. nu spune europei ca moldova a fost parte integranta a romaniei(editat de HotNews.ro)
    • +5 (5 voturi)    
      Mda, se uita (Marţi, 20 iulie 2010, 11:02)

      zyzy [anonim] i-a raspuns lui tepes

      de perioada cand italienii emigrau si au ajuns sa se stabileasca inclusiv in Romania, de unde nu i-a dat nimeni afara...
  • +7 (15 voturi)    
    trogloditi (Marţi, 20 iulie 2010, 9:37)

    fax [anonim]

    sunt multe argumente care sa sustina imbecilitatea acestui articol, dar ma rezum la ideea ca mai bine ne dadeam cu turcii cand i-am invins la podul inalt, si in locul crucii de la vaticanul(corupt moral) era o semi-luna. Roata istoriei se invarte, si conjunctura actuala economica pune UE-ul intr-un postura de destinatie de salvare, dar sigur candva balanta se va inclina si spre est.
  • -5 (27 voturi)    
    Politica gresita a lui Basescu (Marţi, 20 iulie 2010, 9:40)

    Victor [anonim]

    Hmmm, am intuit de mult gafa uriasa a presedintelui de a rasplati cu cetatenii romanesti voturile luate acolo, nu ma mira deloc reactia presei straine.
    Problema este ca D-l presedinte da o grea lovitura chiar romanilor care ar dori sa lucreze in vest - numarul de slujbe acolo este limitat iar 1 mil de basarabeni dornici sa lucreze pe salarii derizorii inseamna poate 1 milion de romani care nu vor avea un post. Asta nemaipunand la socoteala ca in dreapta Prutului sunt zeci de sate romanesti care arata mult mai rau decat satele basarabene din stanga Prutului. Despre drumuri ce sa mai vorbim - ideea este ca exista zone care ar trebui ajutate urgent AICI . Va pot da exemplu un drum important de aici de la mine din nord estul tarii pentru care in fiecare an se promit fonduri dar nu s-a facut absolut nimic, nu s-a alocat nici macar un cent in ultimii 6 ani, suntem parca ai nimanui si zeci de oameni mor pe acel drum anual din cazua covorului asfaltic uzat la maxim. In aceste conditii pentru noi este greu de inteles ajutorul de 100 milioane Euro acordat Basarabiei. Noi nu suntem Germania, ar trebui sa ne permitem sa-i ajutam pe altii doar dupa ce rezolvam gravele probleme interne. Cand spitalele noastre arata cum arata si sunt dotate cum sunt dotate este o mare magarie sa faci chestiunile pe care le face D-l Basescu cu speranta ca va ramane si el in istorie cumva... Alocati domnule bani pentru nevoile de baza (invatamant, sanatate, infrastructura de baza) si abia dupa ce rezolvati aceste probleme pentru tara d-voastra va puteti gandi la reparatii istorice etc.
    Altfel nu sunteti decat un gargaragiu, ma doare sa spun asta si-mi cer scuze pentru cuvantul dur.
    Nu stricati relatiile cu tarile din Vest facand lucruri din astea fara sa-i consultati, sunteti intr-o UNIUNE nu intr-un loc in care fiecare face ce vrea.
    • +3 (9 voturi)    
      Mai ai omenie? (Marţi, 20 iulie 2010, 10:36)

      m. [anonim] i-a raspuns lui Victor

      Cand economia "duduia" de ce nu s-a gândit nimeni sa ajute Moldova, chiar cu riscul de a rămâne in istorie. De ce nu s-au facut lucrurile pe care le-ai evocat. Eu cred ca ai o gandire total eronata ca privire la acest aspect, chiar superficiala. Gandeste-te doar la faptul ca puteai fi tu cel sarac si necajit , iar fratele tau cel putin mai instarit , nu te-ar fi ajutat la nevoie. Oare la voi în localitate nu se ajuta oamenii, neamurile între ele la nevoie?
      Pe de alta parte, referitor la locul de munca, acesta nu ti-l câstigi prin faptul ca ai o emblema, ci il castigi prin munca, iar daca exista concurenta, primeaza alte lucruri, experienta, seriozitate, etc.
      • 0 (0 voturi)    
        Tu i-ai fi votat pe comunisti? (Marţi, 20 iulie 2010, 13:30)

        george alexandru [utilizator] i-a raspuns lui m.

        Ei i-au votat, asa ca nu le mai plange de mila. Nu uita ca tot ei sunt cei care zic despre limba lor ca e moldoveneasca...
    • +4 (8 voturi)    
      Maii.. ma lasi???!!! (Marţi, 20 iulie 2010, 11:54)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui Victor

      Nu este nici o... gafa a presedintelui!! Ci este o actiune de bun simt in a repara ceva din mizeria istorica . Nu ai fi vrut tu, si toti cei care .. se impiedica acum de moldoveni, in planurile lor de .. "aparare" a Europei , sa traiti nici macar o infima parte din cosmarul trait de populatia de peste Prut. Ei SUNT ROMANI, de-ai nostri. In schimb au avut o soarta mizerabila, si asta tot datorita .. "bunilor" occidentali, care aranjeaza, vand, si cumpara lumea dupa placul lor. Doar o saptamana deportat in Siberia, si apoi, in cazul in care mai esti in viata, judeca-i!!
      Si nu-i nimic, daca Europa nu-i primeste, se pot stabili , si pot munci in Romania!! Este loc aici, cat tine pentru munca. Sunt mult mai harnici, si mult mai loiali decat ai nostri!! Poate ca generatia actuala este indobitocita de atata viata grea. Insa urmatorii... merita atentie!!
    • 0 (2 voturi)    
      n-ai inteles >: (Marţi, 20 iulie 2010, 12:33)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Victor

      Banii se dau in Moldova pentru ca acolo nu exista proceduri de licitatie si reguli atat de stricte ca la noi - astfel incat majoritatea banilor sunt cheltuiti TOT prin firmele PD si ale prietenilor PD...
      Doar nu crezi ca pe astia ii doara undeva de moldoveni propriu-zis - ii doare de buzunarul lor... >:)
  • +4 (16 voturi)    
    Romania trebuie sa redevina Romania Mare (Marţi, 20 iulie 2010, 9:45)

    alexandru petre [anonim]

    acel jurnal european cum se considera a fi , deja aplica prezumtia de vinovatie . Si cui ? Tot romanilor, fratii nostrii? Cum isi permit acesti italieni care au furat acum 2000 de ani averile Daciei ? Au distrus civilizatia daca, care le e ra superioara din n puncte de vedere. In plus, sunt atat de fraieri ca uita ca unele scrieri si izvoare istorice reveleaza faptul ca ei sunt plecati din zona Moldovei noastre. Si ar trebui sa si respecte inaintasii de origine tracica.

    Daca Basescu va face unirea romanilor e un motiv de bucurie. E adevarat ca va coincide cu intersele oculte mondiale. Dar poate reusim sa i pacalim pe dusmani. Cine se opune azi Moldovei sunt pui de dusmani si in principiu filo rusi, filo unguri , filo bulgari si anti romani
    • 0 (0 voturi)    
      Azi vad din a ta vorba... (Marţi, 20 iulie 2010, 12:27)

      Dr. Oetker [anonim] i-a raspuns lui alexandru petre

      ca nu ti-ai luat pastilele.
  • +2 (6 voturi)    
    adevarul e undeva pe la minjloc... (Marţi, 20 iulie 2010, 9:46)

    me [anonim]

    este normal ca romania sa vrea sa se reuneasca cu moldova. si eu au facut la fel cand a fost momentul (sau daca nu au facut la fel au tinut cu dintii de coloniile lor la fel ca rusia... pe care dupa aceea i-au condamnat)

    pe de alta parte au dreptate cu forta de munca ieftine. si noi ar trebui sa ne gandim la assta pentru ca poate intr-adevar sa afecteze romania... oricum o sa afecteze romania mai mult ca pe ei... in 27 de state 800k oameni nu se prea vad, pentur ca in romania o sa fie cei mai multi, care aproape sigur vor creste numarul de someri...

    de asemenea ideea sa oferi pasapoarte romanesti moldovenilor e o tampenie si pentur ca ei probabil nu se vor mai intoarce in moldova si asta inseamna ca moldova va deveni din ce in ce mai aproape rusiei si nu romaniei!
  • 0 (12 voturi)    
    Astia chiar sunt nesimtiti (Marţi, 20 iulie 2010, 9:46)

    Alexandru [anonim]

    Superficiali ca de obicei.

    Nici prin gand nu le-a dat ca poate aia chiar sunt cetateni ROMANI.

    Poate ar trebui sa il ascultam mai mult pe Dan Puric si sa avem un pic de demnitate.
    • +3 (5 voturi)    
      Tocmai aici e buba ! (Marţi, 20 iulie 2010, 10:29)

      Moldoveanu' [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      @Alexandru: Tocmai aia e problema, ca sunt cetateni ROMANI. Si dupa ce ca le-au venit cateva zeci de mii din Romania, la furat si violat, le mai vin si din Rep. Moldova alte zeci de mii.
    • +1 (5 voturi)    
      Mai bine zis, demagogi perversi!! (Marţi, 20 iulie 2010, 12:07)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      Alex, esti prea bland cu ei.
      Eu inteleg libertatea de expresie, insa insultele insirate una dupa alta, si la adresa noastra, si a moldovenilor arata nivelul lor cras de imbecilitate si de nerecunoastere a istoriei. Cine sa faca morala ?! Englezii, care ar trebui sa se uite in urma si sa vada ce au lasat in Africa, in India, si pe unde au trecut ca invadatori si colonisti.. Italienii , sincer imi sunt dragi, si nu cred ca idiotul xenifob care a scris, caracterizeaza natiunea si mentalitatea italiana.
      Mi-ar place ca moldovenii sa nu calce in uk , astfel ca ei sa ramana doar cu indienii , si asiaticii si orientalii lor. Si cu tiganii de la noi. Ei sunt iubiti si protejati acolo!! Si cu ceata lor reumatica. Ce sa spun.., ca parca din romanii emigrati, (ma refer la romani adevarati, nu la tigani, ) stau la coada lor de ajutoare sociale. Muncesc saracii in conditii .. stim noi!
      Cei care gandesc astfel, sunt doar niste xenofobi mizerabili , rasisti , demagogi ordinari, care isi baga coada in vietile tuturor popoarelor, si trag foloase.
      • 0 (0 voturi)    
        Ce au lasat in urma ? (Marţi, 20 iulie 2010, 14:34)

        Ardeleanul [anonim] i-a raspuns lui Inna

        Vezi tu, Inna, englezii, pe unde au fost (inclusiv in India sau Africa), au lasat in urma CIVILIZATIE (cai ferate si sosele, fabrici, scoli, si constructii remarcabile, coduri de legi si institutii ale Statului). Acum eu te intreb: Ce au adus in Transilvania moldovenii (din Romania) veniti prin anii '60-'70 ? Au adus semintele, lenea, scuipatul pe jos, betiile prelungite, petrecerile cu chiuituri si infractionalitate. Iata de ce europenii vestici nu-s prea fericiti sa va primeasca.
        • 0 (0 voturi)    
          Ce contributie au avut ardelenii? (Marţi, 20 iulie 2010, 20:33)

          ccd [anonim] i-a raspuns lui Ardeleanul

          Sint oltean deci, nu sint moldovean, dar mai ardelene, spune-mi tu cite personalitati au dat ardelenii si cite au dat dat moldovenii. Ardelenii nu au fost capabili sa se apere de un imperiu mititel ca austro-ungaria, pe cind moldovenii au tinut piept cam la toate marile puteri invazioniste. Asa ca scuteste-ma cu ardelenii tai. Tot timpul ati fost lasi si fricosi, deasta si acum majoritatea celor din ardeal se opun unirii.
  • +6 (14 voturi)    
    mda (Marţi, 20 iulie 2010, 9:49)

    bogdan [anonim]

    Iar isi fura europenii singuri caciula ca si cum moldova cu o populatie de 4-5 mil ar avea o influenta majora aupra pietii muncii din europa ca doar nu toti sunt romani. Oricum marea britanie are mari probleme cu imigrantii de origine asiatica si araba care vin in tara cu o gramada de copii si stau pe ajutor social ca sa nu mai zic de indieni care vin pe banda rulanta e suficient sa te duci in cartiere din londra cum ar southall sau webley sa intelegi si nu numai in tot restu tarii e plin de indieni si arabi si ei isi fac probleme vezi de la ce. Oricum majoritatea pleaca la munca deci taxe si bani intorsi si in economia locala.
    Dezamagitor....
  • +1 (11 voturi)    
    nesimtire (Marţi, 20 iulie 2010, 9:54)

    Caragiale [anonim]

    Nesimtitii ! Parca nu ei au inventat sistemul Comunist si capitalist salbatec !
    Parca nu creierele lor bolnave ai facut atat rau acestei tari si Moldovei !

    Acu se codesc sa repare raul facut in laboratoarele raului ! Acum vorbesc de laboratoarele mizeriei din Moldova dar uita ca Ei sunt autorii morali ai acestor lucruri !
  • +4 (8 voturi)    
    mda (Marţi, 20 iulie 2010, 9:55)

    Rhadoo [utilizator]

    De ce suntem in situatia asta? Pentru ca politica externa se face cu diplomatie. Lucru care Romaniei ii cam lipseste de cativa ani. Ar trebui ca presedintele Basescu sa inceapa sa mai scoata capul prin Europa. Drumuri Bucuresti Chisinau si inapoi si participari la summit-uri UE si NATO, la care te duci obligat nu inseamna politica externa.
    • 0 (6 voturi)    
      Diplomatie (Marţi, 20 iulie 2010, 11:14)

      Lars [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      Corect !!
      Cand vrei sa faci ceva (de exemplu acum politica vis-avis de Basarabia) trebuie sa creezi prin diplomatie cadrul care sa te ajute.
      Din pacate don' Basescu e elefantul in magazinul de portelanuri cand vine vorba de diplomatie. Mai devreme sau mai tarziu aceasta carenta evidenta a sa va costa scump tara....
  • +10 (12 voturi)    
    E doar jurnalism.. (Marţi, 20 iulie 2010, 9:59)

    martianu [utilizator]

    Aceste articole sunt scrise de oameni iar oamenii pot avea pareri. Asta nu inseamna ca restu lumii e de acord cu ei si nici ca dracu ar fi chiar asa de negru.
  • +3 (11 voturi)    
    Rusii in Italia ! (Marţi, 20 iulie 2010, 10:04)

    rusu [anonim]

    GRIJA MARE !
    Si inainte de razboi si inainte de '89 propaganda ruseasca si cea ungara tot prin presa din Italia lucrau impotriva Romaniei !
    Rusii si ungurii au in Italia foarte multi agenti in presa lui Berlusconi !!!
    • 0 (0 voturi)    
      mare de tot (Marţi, 20 iulie 2010, 15:02)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui rusu

      si presa din anglia si cea din germania au scris despre acest subiect, asa ca las-o ca macane.
  • +12 (14 voturi)    
    Hehe (Marţi, 20 iulie 2010, 10:06)

    xyz [anonim]

    Iubesc globalizarea asta. Toti ipocritii din Occident care ne dadeau sfaturi despre cum sa tratam diverse categorii sociale defavorizate, sunt acum disperati ca nu stiu cum sa mai scape de rromi, hoti, cersetori si asistati social. Cand ne-au integrat in UE ca piata de desfacere pentru multinationalele lor, nu s-au gandit la asta. Hehe, cum zic americanii "you did not see that coming" :))

    PS: Pacat ca nu pot emigra si cainii maidanezi, sa o vad pe madam Bardot cum ii integreaza in societatea pariziana.
  • +11 (11 voturi)    
    inainte sa discutati si sa va simiti lezati (Marţi, 20 iulie 2010, 10:09)

    Salcel [anonim]

    de ce scrie un ziar italian ... trebuie sa va ganditi ca banii Romaniei adica in jur de 3 mld. de EUR finanteaza bugetul UE ! iar Romania cum este incapabila sa ii atraga inapoi, finantam inclusiv proiecte din tara macaronarilor.

    Personal consider ca reziduu se poate spune foarte multor zone din sicilia unde nici carabinierii lor n-au curaj sa intre fara mascati !

    Deci dragi romani, cand mai intalniti astfel de apostrofari, nu dati inapoi si sa nu va fie rusine ! am platit si vom plati pentru orice urma de bunastare pe care o avem si NU STAM IN UE PE BANII ALTORA !
  • +8 (12 voturi)    
    un macaronar... (Marţi, 20 iulie 2010, 10:15)

    Mariuselu [anonim]

    Acest macaronar pune problema complet gresit. Romani nu va fie rusine de tara voastra si de sentimentul national, nu-l inabusiti asa cum ar vrea multi. Romania Mare ar trebui sa fie o mindrie si in primul rind este o intrare in normalitate. R.Moldova atit cit va exista va fi o anomalie a istoriei. Daca Iliescu si Snegur ar fi facut Unirea 3 ar fi fost mult mai usor atunci. Nu au fost destul de patrioti si nu au avut curaj sa infrunte istoria si Marele URSs. Cu cit trece timpul , se adinceste prapastia economica intre Romania si Moldova si Unirea 3 va fi mai greu de realizat. Traian ajuta indirect sa SUPRAVIETUIASCA si moldovenii, fratii nostrii!! Asa cum facem si noi prin Europa. De ce ei ar fi mai prejos, doar pt.ca au avut mai putin noroc si au stat sub ocupatie ruseasca. Noi cu ce sintem mai presus ca ei ? Sintem unul si acelasi popor. Treziti-va! Nu va mai lasati influentati de ce zice unul si altul prin ziare (laturi).
    Si eu lucrez in germania si peste tot este afisat steagul lor, nimanui nu.i este rusine cu el (au si de ce ). Si da vecinul meu din Macedonia are pasaport bulgaresc, deci bulgarii dau de mult si altii pasaport, e adevarat.
    Hai Romania !!!
  • +5 (7 voturi)    
    nu prea le convine (Marţi, 20 iulie 2010, 10:16)

    dessik [utilizator]

    Dar pana o sa se trezeasca sa ia niste masuri, treaba va fi facuta.
  • +3 (7 voturi)    
    Se evidentiaza astfel.... (Marţi, 20 iulie 2010, 10:18)

    Rescatorul [anonim]

    obtuzitatea marilor state occidentale si politica lor periculoase fata de Rusia. Nu au invatat nimic din istorie, din plasa pe care au luat-o cu Hitler. Probabil ca ei nu cunosc proverbul: Daca ii dai nas lui Ivan, ti se urca pe divan!
  • -7 (11 voturi)    
    NOT (Marţi, 20 iulie 2010, 10:18)

    not [anonim]

    Moldova sa se reintre in URSS nu are ce cauta in UE!!!
  • +9 (11 voturi)    
    Europa vrea musulmani si indieni! (Marţi, 20 iulie 2010, 10:31)

    johnny [anonim]

    vesnica politica a Stangii Europene, nu acceptam albi ca ei sunt..crestini si distrug politica multi-culti a obositilor din Vest...
    • +3 (7 voturi)    
      Asa este! (Marţi, 20 iulie 2010, 12:03)

      Patriot [anonim] i-a raspuns lui johnny

      In aeroportul Charles de Gaulle, din Paris, m-am simtit oricum, dar nu in Europa! Era plin de indieni si africani care duhneau scarbos, iar operatorii aeroportului erau de aceeasi culoare si rasa. Toti se intelegeau minunat, se lasau unii pe altii sa treaca prin bariere, dar cand un alb a incercat acelasi lucru, a urlat tuciuriul la el: "Sortez imediatement, monsieur!". Iar "monsieur" era francez veritabil, dar ajunsese persecutat in propria tara de urmasii sclavilor stramosilor lui! Noi n-avem nicio treaba cu occidentalii si cu scursurile lor, sa nu se planga nici ei de ale noastre. Cetatenia este atributul suveran al Statului Roman, presa occidentala platita de rusi sa taca, dracului, din gura! Oricum, Romania e pomenita de ea din an in Pasti, de obicei numai de rau...
  • +3 (5 voturi)    
    Ai dreptate frate (Marţi, 20 iulie 2010, 10:33)

    ionel [anonim]

    pe astia ii roade in dos si incep sa ne muste ca nu mai au de lucru.

    Sunt tampiti care spun - afara cu strainii si vom avea cu toti de lucru - ca si cum ei s-ar pune la vaci sau sa spele veceuri si sa adune rosii pe nimic.
  • -3 (9 voturi)    
    am zis mereu asta!! (Marţi, 20 iulie 2010, 10:38)

    cetatean [anonim]

    moldoveni sunt cei mai perversi oameni . Cand nu eram in uniune erau frati de sange cu rusii . acum cand suntem in uniune pe toti i`a lovit patriotismul .

    Romania mare ....un mare fass.....mai bine zis pasapoarte sa plece in europa liberi .

    Romani tot prosti raman , cred orice prostie .
  • +3 (7 voturi)    
    Angenturile lucreaza (Marţi, 20 iulie 2010, 10:40)

    Analfabet [anonim]

    de parca nu stiti ca PSD si PNL lucreaza sa decredibilizarea Romaniei in exterior pentru a pregati rasturnarea puterii printr-o cale nedemocratica dar mai usor de acceptat de UE.
  • +2 (2 voturi)    
    Articolul cu pricina... (Marţi, 20 iulie 2010, 10:43)

    Il Giornale [anonim]

    http://www.ilgiornale.it/esteri/passaporti_regalati_moldavi_pronti_invaderci/19-07-2010/articolo-id=461777-page=0-comments=1
  • -3 (11 voturi)    
    Inainte de 2007 Moldova dorea cu Rusia (Marţi, 20 iulie 2010, 10:44)

    Frankie [utilizator]

    Dupa ce moldovenii au vazut ca Romania a intrat in UE la 1 ian 2007 au dat-o la intoarsa si acum Vezi-Doamne vor cu Romania, dar de fapt vor doar pasapoarte romanesti ca sa se duca mai departe in Vest liberi.
  • +2 (6 voturi)    
    mare e geopolitica in ue istoria se repeta (Marţi, 20 iulie 2010, 10:46)

    historical [anonim]

    ce aveti europenilor cu moldovenii ei nu sunt oameni, mai nou angela merkel a facut o propunere ca sa se scoata vizele pentru rusi care circula in ue, ei da cum sa nu pentru rusi muma pentru moldoveni ciuma, ca doar de la rusi vine gazul ieftin in germania sa nu uite ue ca in 1940 aceeasi germanie cu pretena rusie rupea basarabia bucovina si tinutul herta din tripul romaniei mari
  • +1 (5 voturi)    
    MIRCEA BADEA SAID ... (Marţi, 20 iulie 2010, 10:53)

    ovidiu [anonim]

    Mie mi-a zis la televizor Mircea Badea ca Basescu e prost orice ar face asa ca desi sunt moldovean din Dorohoi sunt obligat sa-i urasc pe moldovenii de peste Prut pentru ca daca il contrazic pe Badea incepe sa ma doara capu
    • -2 (6 voturi)    
      Nu te obliga nimeni (Marţi, 20 iulie 2010, 12:01)

      zozo [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      ... sa-i urasti pe moldovenii de peste Prut. Ca a zis Badea "Basescu e prost orice ar face", asta-i treaba, a zis omu' adevarul , dar nu reiese de aici ca trebuie sa urasti pe cineva.
      • +1 (1 vot)    
        Cine te crezi? (Marţi, 20 iulie 2010, 12:32)

        m. [anonim] i-a raspuns lui zozo

        Sa faci prost pe cineva, mai ales pe presedinte, tine de bunul simt al fiecaruia. Dar sa te faci pe tine asa, cum ar fi, tot adevarat?
        Te intrebi ce ai facut sa meriti asa ceva?Tocmai pentru ca nu ai facut nimic, ci numai judeci pe altii, cărora chiar le pasa de viitorul tarii.
  • +3 (7 voturi)    
    ne-grairea adevarului (Marţi, 20 iulie 2010, 11:28)

    ... [anonim]

    europa face mii de temenele in fata israelului pentru ca a stat cu mainile in san in timpul holocaustului. dar aceeasi europa uita ca n-a miscat un deget pentru amaratii din tarile comuniste si ca zeci de milioane au murit in inchisoarea numita comunism.
    ca sa nu mai vorbim ca in europa se afla atatea tari foste puteri coloniale si actuale sustinatoare ale razboaielor sangeroase din orient care atrag, prin politica lor, mult mai multi imigranti decat are populatie intreaga Republica Moldova. dar daca ai audienta poti fi oricat de prost sau de nemernic...
    • -1 (3 voturi)    
      Esti cel putin absurd (Marţi, 20 iulie 2010, 13:35)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui ...

      De parca Europa ar fi trebuit sa fie zana cea buna in tot ceea ce se intampla pe mapamond....
      • 0 (2 voturi)    
        ??????? (Marţi, 20 iulie 2010, 13:44)

        ... [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        europa a fost si este implicata in foarte multe din cele ce se intampla pe mapamond. nu ca zana buna, evident :D
        bun, fiind astfel implicata, este normal sa accepte si consecintele. asta este. nu faceam morala, ci pur si simplu dadeam o explicatie.
  • +3 (5 voturi)    
    Se uita (Marţi, 20 iulie 2010, 11:28)

    zyzy [anonim]

    de perioada anilor '60 cand italienii emigrau prin toata Europa, gasindu-si de lucru inclusiv in Romania. Atunci erau buni romanii, acum nu.
    • +3 (3 voturi)    
      comentariile (Marţi, 20 iulie 2010, 12:15)

      ... [anonim] i-a raspuns lui zyzy

      printre comentariile la articolul original exista foarte multe ce critica articolul si iau apararea moldovei si a romaniei. asa ca sa nu-i punem pe toti in aceeasi oala. inca o data este vorba de manipulare.
  • +3 (3 voturi)    
    statistica (Marţi, 20 iulie 2010, 11:33)

    Dinu [anonim]

    în 2008, la nivelul întregii Uniuni Europene 696.000 de persoane au devenit cetăţeni ai unui stat membru. Cele mai multe cereri de acordare a cetăţeniei le-a aprobat Franța (137.000), urmată fiind de Regatul Unit (129.000) şi Germania (94.000).
  • +4 (8 voturi)    
    Cainii latra, romanii se unesc! (Marţi, 20 iulie 2010, 11:43)

    Patriot [anonim]

    Asa a fost in 1859 si in 1918, asa va fi si acum. Puterile occidentale si rusii, partasi ai criminalei impartiri a lumii din timpul Razboiului Rece, nu vor putea impiedica refacerea Romaniei Mari, adica a adevaratei Romanii. Pentru cei care cred ca Europa are dreptate, iar romanii gresesc, am un scurt mesaj: plecati in Europa, dar nu ramaneti in Romania! Nu avem nevoie de "faux amis"!
  • +4 (8 voturi)    
    ca lumea (Marţi, 20 iulie 2010, 11:53)

    fritz [anonim]

    lasa ca-s mai bunii muslimii din africa decat moldovenii. halal sa va fie.
    • -4 (4 voturi)    
      Stai ma la Chisinau linistit (Marţi, 20 iulie 2010, 13:36)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui fritz

      au inceput sa-ti urle matele de foame ?
  • +7 (9 voturi)    
    Hehe! (Marţi, 20 iulie 2010, 12:13)

    Moldovinul [anonim]

    In Europa conteaza ce spun nemtii si americanii, nu presa... Deocamdata Germania a solicitat rezolvarea problemei Transnistriei prin retragerea armatei sovietice. Granita Europei pare sa ii includa si pe moldoveni, avand in vedere ca Ucraina a fost cedata rusilor de americani!
  • +1 (1 vot)    
    calm, (Marţi, 20 iulie 2010, 12:41)

    releu [utilizator]

    Astea sunt articole i nspirate de Rusia.
    Conteaza ce zic guvernele, nu ziarele.
  • +1 (1 vot)    
    din Basarbia (Marţi, 20 iulie 2010, 17:15)

    Cornelia [anonim]

    Cea mai mare parte din milionul de basarabeni care lucreaza acum in Europa a mers incolo cu pasapoarte moldovenesti si nu cu pasapoarte romanesti. Si mare parte din ei sunt legalizati deja. Trebuie sa nu uitati ca Romania a abandonat fara lupta Basarabia si le-a dat mana libera rusilor de asi face de cap. Basarabenii au luptat pentru limba romana, ca s-o mentina in acest teritoriu, au luptat ca sa pastreze roamnismul aici. Romanii de dincolo nu stiu ce inseamna sa-ti impuna o alta limba , artificiala, sa-ti impuna sa scrii in alta grafie. Cei care vorbeau romana erau inchisi la psihiatrie, dusi in Siberia. Rusii au facut tot posibilul sa distruga aici orice ce tinea de natiune, romanism, limba romana, istorie. Sute de mii de basarabeni au fost dusi in Siberia (era vorba de elita) alte sute de mii au fost omorati prin foamentea organitata in 46 -47, mii de basarabeni au fost impuscati, inschis in spitale de psihiatrie, numai pentru faptul ca se declarau romani. Romanii de dicolo nu vor intelege niciodaat calvarul prin care au trecut romanii de aici. Normal, ca acum este cazul ca presa din Romania sa-i puna la punct pe jurnalistii italieni, pentru aceasta ofensa dura la adresa Romaniei. Nu stiu daca o va face, pentru ca are alte prioritati decat repunerea istoriei in drepturile ei.....

    Basarabenii ajung in Europa mai repede fara cetatenie Rom, decat cu ...E un adevarat calvar si s aobtii cetatenia R.
    • 0 (0 voturi)    
      Draga Cornelia, (Miercuri, 21 iulie 2010, 8:30)

      George [anonim] i-a raspuns lui Cornelia

      Eu nu cred ca romanii de dincoace de Prut sunt in situatia in care sa nu inteleaga niciodata calvarul prin care au trecut romanii de dincolo de Prut. Cunoastem foarte bine nenorocirile staliniste, vanatoarea de romani, cu atat mai mult supravietuirea neamului romanesc in Basarabia dupa doua etape de rusificare fortata este un miracol si istoria noastra ar trebui sa recunoasca muull mai mult miile de eroi care s-au jertfit in timpul ocupatiilor tariste si bolsevice.
      Totusi, vreau sa iti atrag atentia ca formularea "Romania a abandonat fara lupta Basarabia" este un stereotip, e un adevar spus doar pe jumatate ; pana la urma retine ! si Trasilvania de Nord a fost abandonata tot fara lupta! Asa s-a considerat la acel momennt ca este cel mai nimerit ; si imediat Dintre cele doua provincii pierdute Romania a ales sa recupereze (prima data) Basarabia, intrand in lupta contra URSS.
      Bunici mei au luptat acolo, iar un frate de-al unuia a murit la Orhei, deci eu chiar nu cred ca am abandonat vreodata Basarabia. Va iubim.
  • 0 (0 voturi)    
    direct din italia .... (Marţi, 20 iulie 2010, 21:21)

    john [anonim]

    salut la toti, cornelia are dreptate moldovenii vin italia cu foarte multi bani petr ca pe romania nu o prea intereseaza ce se intimpla in moldova chiar daca ofera cetatenie este o procedura foarte lunga ,,..dar daca sa vorbim despre ingrijorarea ue ca foarte multi moldoveni parasesc tara pare cam exagerata ingrijorarea doar o regiune din italia ca de exemplu veneto are peste 4.5 milioane de locuitori asa ca sa nu mai faca zarva ca nau de ce ...
  • 0 (0 voturi)    
    Observatie (Miercuri, 21 iulie 2010, 11:21)

    T+C [anonim]

    Ma intreb cum ar fi fost comentariile daca UE nu invita/accepta Romania sa fie membru al ei?

    Europa s-a dezvoltat de-a lungul a sute de ani fara nici o contributie semnificativa din partea tarilor balcanice, iar primirea in UE s-a facut din motive strict comerciale.
  • 0 (0 voturi)    
    din Basarabia (Miercuri, 21 iulie 2010, 12:52)

    Cornelia [anonim]

    Eu sustin ideea avansata mai sus ca articolele respective au fost condamnate de rusi, ei fac campanii media tare dure impotriva celor care nu le convn, iar politica promovata acm de Ghimpu le sta chiar a un chimpe in ghat si e asta au si pornit campanie pe toate fronturle. Pentru ca moldoveniicu adevaat n prezinta niciun pericol pentru Europa. Un milion deja e in Europa, iar altul e in Rusia (pentru ca nevoia i-a dus incolo, si s-au dus pentru ca e mai usor sa comunice, ca situ rusa)Iar 1.5 mln care au ramas acum in Basarabia sunt pensionari , copii si persoane care nu om merge sa munceasca in strainatate Asa ca in realiate, nu are de ce se teme Europa, ca nu au de unde veni moldveni in Europa, mai degraba vor veni arabi, indieni, turci, chinezi, de ei ar trebui sa se teama si nu de noi.
  • 0 (0 voturi)    
    din Basarabia (Miercuri, 21 iulie 2010, 12:59)

    Cornelia [anonim]

    Apropo, cineva mai sus zicea de ce moldoveii cu cetatenie nu merg sa lucreze in Romania. Asta e o problema a Romaniei, pentru ca nu re o stargie inacest sens, nu face nmic petru a oferi locuri demunca pentu basaraeni in Romania. Moldovenii ar veni mai repede in Romania decat sa se duca sa munceasca la negru in Rusia. Acum foart multi medici de a-i nostri lucreaza in Romania si snt specialisti foarte buni si in alte domenii sunt specalisti buni. In directia sta trebuei sa se lucreze.
    • 0 (0 voturi)    
      medici din rep moldova in romania (Miercuri, 21 iulie 2010, 21:16)

      turistul [anonim] i-a raspuns lui Cornelia

      e adevarat, la spitalul de urgente din iasi maica mea a fost consultata si operata de un doctor tanar din rep moldova (care probabil isi facuse studiile in romania). foarte amabil si foarte bun ... ii sunt recunoscator.
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte bine actioneaza d. Basescu (Miercuri, 21 iulie 2010, 22:00)

    Joan [anonim]

    Dragi aliati britanici, cu placere va informez ca s-a intors roata. Ma bucur tare ca "hoardele de nefericiti ai sortii" or sa dea o fuga si prin tara domniiilor voastre caci sunt rezultatul politicii d-voastra. Cu nerusinare si lasitate ati abandonat in urma cu 50 de ani popoarele civiliazate ca si dvs cand i-ati dat girul lui Stalin pt crea o noua ordine in Europa (deh, UK e stat insular si putin ii pasa ce se intampla pe continent). Un alt aspect care merita lamurit este cel al numarului solicitantilor de cetatenie. De ce sunteti domnilor consternati ? Moldova orientala nu este o tara ci o provincie aproximativa. Este normal ca peste 1 milion de cetateni sa ceara sa fie recunoscuti ca romani atata timp cat ei sunt romani de facto. Asta e greu de inteles pt domniile voastre caci nu ati cunoscut ocupatia straina (ca ocupat ci ca ocupant). M-as bucuraca toti cei 4 milioane sa aibe cetatenia romana DACA SUNT ROMANI.
    "E esential ca Marea Britanie sa actioneze..." - cunoastem actiunile Marii Britanii de la Yalta cand l-au pupat in cur pe Stalin si ne-au oferit "libertatea adusa de poporul rus". In final, domnilor, va sfatuiesc sa va reconsiderati pozitia ca "moldoveni cu pasaport romanesc" e o sintagma perfect corecta semantic vorbind. P.S. ce va mai fac pedofilii ?
  • 0 (0 voturi)    
    ___ (Joi, 22 iulie 2010, 0:41)

    F. R. [anonim]

    Trebuie inteles un lucru: niciun stat european NU ESTE INTERESAT ca alt stat (fie el vecin si chiar partener) sa devin mai mare, mai puternic. Din acest motiv nu s-a realizat si nu se realizeaza unirea. Ei prefera ca Romania sa fie mai mica, mai vulnerabila si astfel, mai usor de manipulat.
    Rep. Moldova este o "moneda de schimb" intre Est si Vest.
    Basescu este singurul politician din ultimii 20 de ani care a demonstrat ca are sange in el si nu ii este frica sa polemizeze cu alte state.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version