Proiectul legii educatiei: Invatamant obligatoriu de 10 ani. Admiterea la liceu va include o evaluare din toate materiile

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 10 martie 2010, 21:24 Actualitate | Esenţial

Invatamantul obligatoriu va dura zece ani, iar clasa a IX-a va trece de la liceu la gimnaziu, ceea ce va duce la scaderea abandonului scolar cu 20%, a anuntat, miercuri, ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, care a facut referiri la proiectul legii educatiei., relateaza Mediafax.

Potrivit ministrului, aceasta prevedere va fi binevenita mai ales pentru invatamantul rural, pentru ca elevii vor invata inca un an la ei acasa si nu vor fi nevoiti sa plece, la numai 14 ani, la mare distanta de domiciliu.

Funeriu a precizat ca proiectul legii Educatiei este aproape gata, aflandu-se in stadiul ultimelor verificari.

El a precizat ca vor fi consultate pe rand, organizatiile de parinti, de studenti, de elevi, mediul de afaceri, formatiunile sindicale, dar si reprezentanti ai ambasadelor tarilor UE in Romania, intrucat invatamantul national trebuie coroborat cu cel din tarile UE.

Admiterea la liceu va include o evaluare din toate materiile

Admiterea la liceu ar putea consta, potrivit noii legi a educatiei, intr-o evaluare din toate disciplinele, la care se adauga o proba practica privind utilizarea calculatorului, dar si referintele profesorului despre respectivul elev, a mai anuntat ministrul Educatiei.

 "Noua lege a educatiei prevede evaluarea elevilor, transcurriculara. Este vorba despre sustinerea de catre candidati a doua probe scrise, una de stiinte si alta umanista. Pe langa aceste probe, candidatul va sustine o proba practica privind utilizarea calculatorului. Rezultatul acestei evaluari, inclusiv portofoliul elevului, reprezinta 70% din media de admitere. Liceele care doresc sa organizeze un test de selectie pentru admiterea candidatilor, vor putea face acest lucru. Testul la nivelul liceului reprezinta 30% din nota de admitere", a spus ministrul Funeriu.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

7325 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    legea educatiei (Miercuri, 10 martie 2010, 21:44)

    ioana [anonim]

    In aceasta varianta, admiterea la liceu devine si mai complicata decat este acum si nu schimba fondul problemei. Este totusi foarte dificil pentru un copil sa fie foarte bun la toate obiectele (inclusiv muzica si sport, discipline care se bazeaza pe aptitudini innascute). Rezultatul acestor cerinte este doar goana nebuna dupa note mari, care se reflecta in rezultate aberante, de tipul 25 de copii din 28 dintr-o clasa au note peste 9.50 (caz real).
    Poate ca ar fi mai bine sa se sustina o testare nationala la Limba romana si matematica, la un nivel mediu si apoi fiecare liceu, in functie de profil, sa organizeze examene de admitere la disciplinele apropiate profilului. Astfel, s-ar realiza o directionare mai buna a copiilor in functie de aptitudinile, inclinatiile si talentele copiilor.
    Tare mi-e teama ca in absenta unor contributii critice si constructive din partea profesorilor si parintilor la proiectul de lege propus de actualul ministru, proiectul va trece repede prin Parlament si situatia invatamantului va deveni si mai dezastruoasa decat este in prezent.
    • +1 (1 vot)    
      TOCMAI (Joi, 11 martie 2010, 12:09)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui ioana

      se refuza cu incapatanare solutiile simple si eficace, doar pe motivul ca sunt vechi.
      se va fractura si ce a mai ramas si nu se va mai putea repara nimic.
      peste cativa ani, educatia chiar va porni de la alfabetizare, ca in anii 50!!
    • 0 (0 voturi)    
      Eroare (Joi, 11 martie 2010, 17:37)

      Pepi [utilizator] i-a raspuns lui ioana

      Nu-i cere nimanui un copil sa fie bun la toate materiile. Deocamdata textul propunerii nu e public, astea sunt spicuiri si interpretari de prin interviuri. Textul va fi facut public in viitorul foarte apropiat si apoi supus dezbaterii publice timp de o luna. Acum numai se discuta discutii, fara o baza certa.

      Nu-i cere nimanui unui copil sa fie bun la toate materiile, dar ar cam fi timpul ca scoala sa fie in primul rand pentru educarea elevilor si in adoilea rand pentru a da de lucru profesorilor. Care e rolul scolii generale? Cu ce e diferit rolul liceului? Greu de raspuns, nu? O evaluare completa si individuala e necesara la trecerea de la invatamantul de "cultura generala" la cel liceal pentru ca parintii si elevii sa stie pe drum o apuca inca de la 15 ani, nu la 18.
  • +6 (6 voturi)    
    propunere! (Miercuri, 10 martie 2010, 21:51)

    gimini [utilizator]

    O schimbare pe an a sistemului de invatamant e prea putin. Propun o schimbare pe semestru sau, mai bine, una pe luna!
    • +2 (2 voturi)    
      adaugire (Joi, 11 martie 2010, 9:38)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui gimini

      Si mai am o propunere: intrucat clasa a IX-a a trecut la gimnaziu, cred ca e util sa trecem clasa a VIII-a la liceu! Am zis!
  • +3 (5 voturi)    
    omoriti-i (Miercuri, 10 martie 2010, 22:01)

    sadwank [anonim]

    Asa, sa nu mai stie de capul lor! Sa dea examen din toate materiile, clasa a IX-a sa treaca la gimnaziu, media de admitere sa fie compusa 70% din testarea transcurriculara si 30% din nota de admitere!
    Iar la anul sa le amestecati iar sau daca nu la anu', peste 4 ani, cind se schimba puterea, astfel incit sa ingropati invatamintul romanesc, sa scoateti niste prostalai care stiu totul si nimic. Sa stie sigur cum sa traga pe nas dar sa nu fie siguri nici macar 3 luni care sint examenele pe care le au de dat!
    Omoriti-i, dati-o dracu' de tara!
  • +2 (4 voturi)    
    asa.. (Miercuri, 10 martie 2010, 22:09)

    cocolin [anonim]

    f bine!! sa aibe 15-20 de examene, ca atunci cand vor fi in facultate, sa fie obisnuiti pt re-re-re-uri! fara numar-fara numar- fara numar (la ministrii educatiei, ma refer)
  • +1 (1 vot)    
    perfect (Miercuri, 10 martie 2010, 22:09)

    Ucu [anonim]

    Perfecta reformare a invatamantului! Mai schimbati si voi ceva, pana vine noul ministru in doi - trei ani ca o sa aiba si el o viziune. Atata ati schimbat pana ati ajuns unde vedeti - la cele mai slabe rezultate din Europa. Si ca sa copiem modelul din Europa, felicitari pentru clasa a IX-a ca e la gimnaziu. Traiasca invatamantul obligatoriu ce se va reduce la cel gimnazial. Adio performanta!
  • +1 (1 vot)    
    Romani, rasculati-va! (Miercuri, 10 martie 2010, 22:14)

    ion [anonim]

    Astia au innebunit si o fac pe pielea noastra.
  • +3 (3 voturi)    
    masuri cu efect invers (Miercuri, 10 martie 2010, 22:16)

    marius [anonim]

    mutarea cl. 9 la sc. generala va avea ca efect in realitate scaderea numarului celor ce vor absolvi liceul. Cei de la tara nu vor mai avea nici un imbold sa faca 12 clase, iar de facultate nici nu mai vorbim. Opinia mea e ca se taie din sansele acestor tineri de a avea un viitor, caci parintii lor vor spune "ai 10 clase, gata, la munca". Si in multe orase, tinerii se vor opri dupa cl. a 9a. Nu ca as face apologia studiilor nenumarate, insa la nivel mondial (tarile dezvoltate) tinta de educatie urca continuu, nu scade, cum se va ajunge la noi. Inclin sa cred ca jumatate din licee vor disparea. In ce priveste partea de organizare, va iesi o harababura tipic romanesca, scandal, greve...
    • 0 (0 voturi)    
      la capsuni (Miercuri, 10 martie 2010, 22:58)

      capsunarul [anonim] i-a raspuns lui marius

      Ideea e ca daca tot te duci la capsuni, nu ai nevoie de liceu. De ce ar mai investi statul 2 ani de liceu in tine cind de fapt te poate termina doar cu gimnaziu.

      Adica astia zic ca daca tot te duci la capsuni, la ce sa mai bage in tine inca 2 ani de educatie?
    • 0 (0 voturi)    
      sper ca nu esti profesor (Joi, 11 martie 2010, 8:41)

      pagmatic [anonim] i-a raspuns lui marius

      de la oras care nu vrea sa se departeze de centru si de asfalt. Cum deplasezi zeci de mii de copii de la sat la orasul cu liceu? Cu ce costuri si mai ales cu ce rezultate, mai ales daca ii faci navetisti??? Azi abandonul scolar e la 20%, il mai tinem asa sau apropiem scoala de elev?
      • 0 (0 voturi)    
        avansam? (Joi, 11 martie 2010, 11:33)

        andu [anonim] i-a raspuns lui pagmatic

        avem pretentia ca mergem spre civilizatie, nu? poate nu om ramine la stadiul de capsunari pe vecie? tarile dezvoltate incurajeaza educatia continua, peste liceu, noi ne oprim la cl. 9a?
        • 0 (0 voturi)    
          si cine mai munceste? (Joi, 11 martie 2010, 15:47)

          hmm [anonim] i-a raspuns lui andu

          hai sa facem toti facultati si sa lucram "in servicii". oricum ne aprovizionam toti de la hipermarket-uri si avem cunostinte de economie indeajuns de limitate incat sa ni se para ca o tara poate trai fara economie atata timp cat are mall-uri si oameni de cariera.
  • +2 (2 voturi)    
    Pentru acesti politicieni, un singur lucru de spus (Miercuri, 10 martie 2010, 22:26)

    Bibicu [anonim]

    Sictir !
  • +1 (1 vot)    
    e (Miercuri, 10 martie 2010, 22:30)

    laur [anonim]

    greu domne ,greu..ma daca proba aia de cunostiinte generale e bazata pe un test grila ,care sa atinga esentialul din materii,mi se pare absoult normal,nu se poate ca unul sa fie doxa de mate ,dar sa nu stie nimic altceva .....apropo de schimbari .......astea vor fi mult mai dese in urmatorii ani ,ca doar prostimea a inceput sa emite pretentii.......
    • 0 (0 voturi)    
      Albert Einstein (Joi, 11 martie 2010, 7:01)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui laur

      dupa standardul tau cred ca bietul om nu mai termina nici liceul si totusi a reusit ceva in viata.
  • +2 (2 voturi)    
    propunere (Miercuri, 10 martie 2010, 22:48)

    anonim [anonim]

    Readuceti domnilor admiterea de acum 25-30 de ani cand se dadea admitere la romana si matematica si fiecare liceu avea un nr de locuri iar elevul alegea liceul unde credea ca va face fata in cei patru ani.Ca sa nu mai aiba parintii pretentia ca odorul lor cel drag sa aiba numai 10 chiar daca este ca bata la invatatura !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • +4 (4 voturi)    
    referinte (Miercuri, 10 martie 2010, 22:53)

    numm [anonim]

    Nu sunt de acord cu sistemul de referinte de la profi catre elevi.
    Devine personal. Devine cu relatii. Te ai bine cu un prof ai referinte. Daca un prof nu te place te-ai scos.

    Sa se dea examen scris, unde totul e impersonal.
  • +1 (1 vot)    
    10 clase din care ramin 8 (Miercuri, 10 martie 2010, 23:08)

    andi [anonim]

    deci in loc sa urcam invatamintul obligatoriu la 12 clase, noi il reducem la 9??? Caci cl. pregatitoare e de forma. Sunt de acord cu reforma, insa, cum bine zice cineva mai sus, de ce naiba nu se revine la rigoarea de acum 25 de ani. Am facut atunci carte si nu faceam atitea teme cite se cer acum, aiurea, copiilor. Invatam ce trebuia si eu zic ca am iesit bine. Stiu si mate si istorie si geografie, stiu si meserie, toate cit sa imi mearga bine in viata. Pacat, se experimenteaza pe pielea acestor copii.
    • 0 (2 voturi)    
      tii minte sau te-au instruit la partid? (Joi, 11 martie 2010, 8:44)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui andi

      cand am trecut de la 4 clase la 7 clase am facut analfabeti cu 7 clase (trebuiau promovati oricum). Apoi am facut analfabeti cu 8 clase si cu 10 clase. Vrei acum sa-i facem cu 12 clase pe costul nostru al tuturor? Numai ca sa mai aiba profesorii de unde sa mai ia niste salarii si sa mai dea ceva meditatii? Stii ca si azi profesorii isi iau salariul in functie de promovare? Asa ca ii promoveaza pe toti?
      • -1 (1 vot)    
        costuri (Joi, 11 martie 2010, 11:35)

        arie [anonim] i-a raspuns lui cinic

        cind o sa intelegem ca pt educatie trebuie bani? daca mergem pe reduceri eu zic sa ne oprim la cl. a 4a, ca doar Europa nu ne vrea educati, de capsunari va fi nevoie?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e ceva foarte rau (Miercuri, 10 martie 2010, 23:44)

    anonim [anonim]

    Am 14 ani clasa VII si nu mi se pare o idee chiar rea sa facem portofoli la toate materiile ,idee cu testarea de calculator e foarte buna .Doar un copil de la tara nu ar reusi sa treaca.Am o intrebare eu voi face clasa IX in generala nu prea am inteles??
    • 0 (0 voturi)    
      nu , puisor! (Joi, 11 martie 2010, 6:09)

      ella [anonim] i-a raspuns lui anonim

      doar cei care intra din toamna intr-a cincea, vor termina in generala lor si clasa a noua. dar nici masura asta nu e sigura.
      tu vei da examene la sfarsitul clasei a 8a. pune mana si invata la romana si limbi straine, dar si la materiile stiintifice. altfel, o vei incurca....
    • 0 (0 voturi)    
      mai (Joi, 11 martie 2010, 7:28)

      sabo [anonim] i-a raspuns lui anonim

      dar cine scrie in ele ceva..si esti la aprecierea subiectiva...si mai mult nici dirigentie nu mai este
  • +3 (3 voturi)    
    Si eu care speram... (Joi, 11 martie 2010, 0:26)

    Sorin [anonim]

    in sfarsit la ceva mai bun...
    dar e doar modificarea modiicarii, termina de ingropat invatamantul...

    Prea complicate testarile, ponderile, etc.
    Nu-i si cantaresc??

    Iar proba de calculator e o prostie.. in stadiul asta copiiii nu stiu decat sa se joace cu diverse interfete,
    nu va testa nimeni cunostinte REALE (programare, etc., nu practica jocurilor). Dupa parerea mea - si stau zilnic la calculator - nu e nevoie de "expertiza"
    cu calculatorul prea devreme - asta chiar strica gandirea coiilor, care devine mult mai superficiala si "la plesneala". Mult mai importante sunt ALFABETIZAREA (da,da!) si minime dar trainice cunostinte de matematica (tabla inmultirii, capacitatea de a efectua o impartire), romana (sa poata scrie o scurta compunere, liber, despre ceva simplu), stiinte (sa fi auzit de celule, care-i deosebirea dintre plante si animale, de deosebirea dintre gheata si apa) si tehnice (ce-i ala beton, de ce se face un canal de irigatii, stiusi eu... lucruri simple dar concrete). eventual si-un pic de engleza..
    Dar ce stiu, sa stie bine!!! Si sa fie doritori sa invete, nu blazati si plictisiti ca acum!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Învăţământ primar (Joi, 11 martie 2010, 8:24)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Cred că ar trebui să se analizeze revenirea la liceele pedagogice unde să intre elevii care au capacităţi cerute (printr-o testare inclusiv la muzică )şi au dorinţa de a deveni dascăli, nu e nevoie de studii superioare pentru a lucra cu un copil de 6-10 ani,nu e nevoie de calculator, de fuga după prea multe performanţe la acest nivel(olimpiade, concursuri), elevul să ştie bine să scrie, să citească, trainice cunoştinţe de matematică, să fie învăţat să înveţe ( ca muncă şi stil), să fie învăţat cu disciplina. Toate acestea se pot face cu un învăţător care face un liceu special nu cu unul care are studii superioare dar nu are vocaţie.
      • 0 (0 voturi)    
        absolut de acord (Vineri, 12 martie 2010, 0:53)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui tudor

        Ceea ce conteaza e ca invatatorului SA-I PESE de copii. Am vazut (si) asemenea invatatoare, si rezultatele sunt nemaipomenite.
    • 0 (0 voturi)    
      pai daca stiu (Joi, 11 martie 2010, 8:47)

      pragmatic [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      ca vor fi promovati oricum? Iar daca taticu' da ceva, iau si note mari? Stii altceva decat competitia care sa incurajeze excelenta, iar la noi totul a fost nivelat (toti la fel) prin grija si presiunea sindicatelor. Te las sa ghicesti ce partid e la remorca sindicatelor si peurma uita-te ce ministri au facut ceva pentru excelenta!
  • 0 (0 voturi)    
    intii faceti invatamintul ca in america (Joi, 11 martie 2010, 5:36)

    suba [anonim]

    si apoi faceti examenul ca in romania. altfel nu iese nimica...intelegeti?
  • 0 (0 voturi)    
    Este aberant (Joi, 11 martie 2010, 5:41)

    petro [anonim]

    (null)
  • +1 (1 vot)    
    Funeriule, murim de foame! (Joi, 11 martie 2010, 6:14)

    ella [anonim]

    desigur, nimic despre salarizarea mizerabila. normal.
    ce, satulul crede flamandului? isi poate imagina ministrul cum traieste o familie de profesori din salarii de 10 milioane de lei fiecare, cu copii mici, si fara sa jupoaie parintii la meditatii?? nici pomeneala.
    vrea performante? pai sa ma plateasca european, daca vrea calitate europeana, nu ca pe o femeie de serviciu, din agentia guvernamentala X (care ia chiar mai mult decat mine...).
    justitiarii sunt platiti regeste, tot intelectuali ca si noi (sau noi nu mai suntem ?) iar performantele lor sunt zero (cea mai corupta categorie profesionala, dupa toate sondajele si analizele de specialitate). mai mult, platim din cauza lor, toata societatea, amenzi de pe la curtile europene intr-o veselie. dar ei tot privilegiatii societatii raman, cu sporuri si avantaje enorme, nesimtite de fapt (pentru acestia si multi altii ca ei se gasesc intotdeauna bani! sacul nu mai e gol, cand vorbim de ei!)
    performante, educatie personalizata, invatamant centrat pe elev vrea ministrul? cu 30 de copii la clasa? cand imi xeroxez singura testele, ca nu sunt bani nici de bureti la clase? cand intr-un an abia am timp sa imi invat elevii dupa nume? se amageste singurel ministrul.
    a stat vreodata intr-o clasa cu 30 de adolescenti cuprinsi de toate furiile, trimisi aproape salbatici de familie catre scoala? cu ei trebuie sa faci educatie, bune maniere, carte etc.
    de ce nu am dreptul sa muncesc in conditii decente, intr-un mediu propice, cu salariu decent (nu de lux!), asemeni colegilor mei din Franta, Grecia, Germania, Anglia? muncesc la fel de mult ca ei, poate chiar mai mult, intr-un mediu imposibil, stresant si umilitor, si singurul lucru care ma mai tine in sistem este insistenta personala de a lucra cu copiii. dar asta nu imi tine de foame, nici nu ma ajuta la datorii, nici nu ma ridica la statutul pe care il merit in fata celor din jur. pentru ca judecatorul pleaca la serviciu in masina oferita de institutie, iar eu ma urc in
  • 0 (2 voturi)    
    adevarul gol-golut! (Joi, 11 martie 2010, 6:16)

    X [anonim]

    DATI MAI DEPARTE ACESTE CALCULE. OAMENII TREBUIE SA STIE!
    "Să facem următorul calcul (de dragul demonstraţiei, vom presupune că trăim într-o lume în care nu există inflaţie şi în care preţurile, salariile şi taxele sunt îngheţate la nivelul de acum).
    Gigel e un tânăr care tocmai se angajează. Ca orice tânăr, salariul lui net de încadrare nu e nici prea prea, nici foarte foarte: să presupunem că e de 1100 de lei.
    Gigel are 23 de ani. Întrucât e criză şi criza va dura - să presupunem! - multă vreme de acum încolo, hai să zicem că în 2015 leafa lui Gigel va fi tot de 1100 de lei.
    Ia să vedem însă câţi bani plăteşte Gigel CAS-ul timp de 5 ani (adică 60 de luni) la o leafă mizeră de 1100 de lei. Păi la valorile actuale va plăti 491 de lei x 60 de luni, 29.460 lei.
    Ei, aici e buba. Gigel are numai 28 de ani şi deja a plătit în contul statului toată suma pe care statul i-ar returna-o în cazul în care ar ieşi la pensie la 65 de ani şi ar mai trăi încă 3-4 ani, cât e speranţa de viaţă a bărbaţilor din România.
    Cum aşa? Păi să facem un mic calcul. Dacă nu mă înşel, pensia medie din România e undeva pe la 750 de lei. Din contribuţiile date statului până la 28 de ani, Gigel ar putea primi (presupunând că timp de 37 de ani banii săi vor sta undeva într-o valiză, nu într-un cont care îi va multiplica măcar prin dobândă) o pensie medie timp de 29.460 lei /750, 39,28 de luni. Adică peste 3 ani. Păi e numai bine, tanda pe manda: iese la pensie la 65 de ani, mai trăieşte 3 ani şi la 68, după cum zic statisticile, moare!
    Totuşi, nimeni nu îi explică lui Gigel, şi nici nouă, ce se întâmplă cu CAS-ul pe care Gigel îl plăteşte între 28 şi 65 de ani, adică timp de 37 de ani. Adică 444 de luni. Presupunând că Gigel va rămâne toată viaţa un tâmpit căruia nu i se va mări niciodată salariul, asta ar însemna că timp de 444 de luni va vărsa în buzunarul statului încă 444 x 491 lei, 218.004 lei. Destul de mult, dacă e să mă întrebaţi pe mine. Şi dacă Gigel, totuşi, e un ins dezgheţat
    • +2 (2 voturi)    
      Mai Gigel, ne mai lasi? (Joi, 11 martie 2010, 10:40)

      ion [anonim] i-a raspuns lui X

      Frate, ai umplut internetul cu calculele tale tampite, care nici nu sunt ale tele, sunt copiate de pe blogul lui manole.

      Opreste-te si discuta la subiect.

      Si ca sa te luminezi:

      1. Varsta medie de incasare de pensie e 14 ani la barbati si 17 ani la femei. Pricepi? Speranta de viata de 68 de ani e data inclusiv de bebelusii care mor la nastere. In medie un pensionar barbat care ajunge la 63 de ani mai traieste inca 14 ani. Intelegi ceva?

      2. Chestia cu banii care raman e o gogoasa: Sistemul de pensii are un deficit de 1,5 miliarde de euro in 2009. Nu raman bani in plus.

      3. Fondul de pensii in Romania nu este un fond de pensii cu acumulare, e unul de solidaritate. Nu primesti cat ai dat, primesti la pensie cat poate un Gigel tanar sa plateasca, ala iti da pensia. Daca sunt 2 pensionari la un angajat (dupa cum se arata), e clar ca o sa iei praful de pe toba, NU CONTEAZA CAT AI CONTRIBUIT. Nu e drept, dar asta e sistemul asta mostenit in Europa de la Bismark incoace. Alternativa e sa nu mai plateasca nimeni nimic la sistemul de stat, sa isi puna banii deoparte si sa impuscam toti pensionarii existenti. Ti se pare corect?

      4. Gigel asta oricum o sa aiba o pensie mizerabila dupa cum arata analizele demografice in Romania. Dar Gigel asta ar trebui intrebat la pensie: nene, cati copii ai facut? Sunt toti in Romania si muncesc aici? Daca ai 3 copii care traiesc si lucreaza in Romania, bravo tie. E singura sansa sa ai o pensie rezonabila. Populatia tanara freaca menta in loc sa faca copii, ca e viata grea, ca aia si ca ailalalta.

      Aberatii, le e frica sa puna osul la bataie. Parintii lor au fost nascuti in timpul razboiului, bunicii lor au fost nascuti in timpul altor razboaie sau in timpul crizei economice (tifos, saracie crunta, lipsa de asistenta medicala, nici antibiotice nu existau, se nastea in casa sau pe camp). Dar atunci putea sa creasca populatia Romaniei, acum scade, ca ne e greu rau (adica al dracu de greu ne e caruciorul de il taram prin supermarket)
    • +1 (1 vot)    
      SUNT (Joi, 11 martie 2010, 12:11)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui X

      erori de calcul .
      va avertizez ca aceste socoteli sunt eronate....nu se distribuie fondurile asa.
      nu ma luati de partizan...sincer, analizati mai temeinic si o sa vedeti ca sunteti in eroare.
    • 0 (0 voturi)    
      mai gigelus.. (Joi, 11 martie 2010, 13:34)

      luci [anonim] i-a raspuns lui X

      ai lipsit de la multe ore de la scoala...
      contributia lui gigel al tau, ar fi la nivelul la care spui tu, dupa cel putin 20 ani de activitate...
      si ca sa fii si tu un pic informat, afla ca un pensionar primeste mult mai mult decat cotizeaza el la stat de-a lungul vietii, asta daca nu moare prea repede sau nu mai apuca pensia... dar sistemul este unul bazat pe contributivitate si solidaritate si, este cel mai bun sistem posibil...
      mai ai un pic de rabdare si o sa vezi grozavie cand vor plati pensiile private si unde mai pui ca nici nu ai cui sa te plangi, de fapt ai, tot la stat, ca nu poate sa te lase sa mori de foame...
      eu iti propun un calcul simplu:
      daca o persoana munceste 35 de ani cu salariul minim actual de 600 lei, tinand cont de salariul mediu brut de 1800 lei, acel om realizeaza cam 1/3 puncte pensie lunar...
      tinand cont ca am luat cel mai simplu exemplu, dupa 35 de ani iese la pensie cu un punctaj de sa zicem 140 puncte, impartit la cei 35 ani (420 luni), rezulta un punctaj lunar de 0.33 x 750 lei cat este un punct = 247 lei pensie lunara..
      daca mai tinem cont de faptul ca un sfert din cotizatia lunara merge la fd private, aceasta pensie mai scade un sfert..., ramane pe la 185 lei...
      dar pensia minima garantata de stat este de 350 lei, aproape dublu...
      daca acel om traieste 15 ani, va primi 350x 180 = 63000 lei pensie
      sa vedem acum cat a cotizat el
      600 x 10.5 % = 63 lei lunar x 420 luni = 26460 lei
      scadem un sfert 26460:4 = 6615 = 19845 lei
      chiar daca adaugam si contributia unitatii, sa zicem ca dublam suma, , rezulta 19845 x 3= 59535 lei
      deci primesti 63 000 lei pensie si cotizezi cu tot cu unitate 59535 lei, ramane si randament destul
      si sa stii ca 15 ani nu inseamna mult, mai ales in zilele noastre, cand s-a iesit la pensie pe rupte...
      deci problema pensiilor mici o reprezinta salariile mici pe care le ofera societatea, vina nu este a guvernului ci a noastra, ca acceptam sa muncim pe salarii de mizerie...
  • 0 (0 voturi)    
    O idee forte buna. (Joi, 11 martie 2010, 6:53)

    Dumitriu [anonim]

    Nu este corect, ca numai profesorii de mate, romana si alti cativa sa castige de pe meditatii. Acum dand evaluari la toate materiile se vor face meditatii si la sport. Statul compenseaza taierea din salarii cu inmultirea materiilor la care se vor face meditatii. Mai trebuie stabilit de domnul ministru doar tariful! Copiii de la tara si cei din familii nevoiase chiar daca sunt buni la carte, nu vor avea nici o sansa. Basescu isi va vedea visul cu ochii: mai multi ospatari, chelneri, tinichigii si vanzatori de ierburi "usoare".
  • 0 (0 voturi)    
    da (Joi, 11 martie 2010, 7:26)

    sabo [anonim]

    meschini si si aiurea, rupti de realitate ..
    deci va trebui sa te duci cu plocon la domn diriginte ca sa dai bine in portofliu...nu mai spun de examenul asta la toate materiile si examen de calculator..care deevine eliminatoriu...nu este de ajuns cel de la bacalaureat?
    faramati tara de tot!
    Doamne cat ii mai suporti pe ....nu gasesc adjectiv potrivit!
  • +1 (1 vot)    
    e bine! (Joi, 11 martie 2010, 8:23)

    Andreea [anonim]

    Oricât i-aş urî pe oficialii pedelişti, totuşi cred că e o schimbare binevenită şi de mult timp aşteptată de elevii buni! De ce? Pentru că an de an au fost mii de comentarii cum că elevii din oraşele mici şi din zona rurală sunt avantajaţi la capacitate şi admitere de mediile mari avute în generală, precum şi notele mari obţinute la capacitate, fiind avantajaţi de comisii. Nu spun, că nu sunt tineri capabili în zona rurală (ei oricum vor reuşi cu bine la examenele de evaluare) şi nu neg sacrificiile făcute şi pentru alea 8 clase. Dar în sfârşit se va pune capăt la o groază de discuţii pe tema asta!
    Şi mai cred că elevii trebuie să aibă cunoştinţe din mai multe materii, iar astfel studiul lor nu se va mai reduce la o lună-două de tocit intensiv pentru o mână de materii înainte de examen!
    • 0 (0 voturi)    
      este bine? (Joi, 11 martie 2010, 9:57)

      Emilia [anonim] i-a raspuns lui Andreea

      Draga Adreea, cred ca supraestimezi valoric noile schimbari propuse.
      In ultimii ani, cu cat dezastrul a fost mai mare, cu atat fatada a fost mai artistic ornamentata. In invatamantul romanesc problema este de aplicabilitate a unui proiect si nu de ideile continute in acesta.
      Suspectam inca de la inceput faptul ca propunerea de trecere a clasei a 9-a la gimnaziu ascunde o afacere grasa, deoarece tot ce a fost in anii trecuti mi-a format astfel de temeri. Te-ai gandit ce inseamna testarea TIC la intrarea in liceu? O superafacere pt dotarea cu calculatoare in fiecare coltisor din tara.
      O idee valoroasa, dar cum va fi "impachetata", te-ai gandit? Cunosti cat de mult sunt utilizate astfel de laboratoare in scolile noastre? Cunosti si de ce nu sunt utilizate?
      Sunt profesor (imi cer scuze ca nu am mentionat de la inceput) si mi se rupe sufletul cand vad ce dificultati au inceput sa aiba elevii cand vin in liceu - nu stiu bine sa scrie sau sa faca simple calcule, desi au avut medii astronomice .... Elevii de la clasa pe care o coordonez ca diriginta, la intrebarea mea legata de dificultatile majore pe care multi le au la toate disciplinele atunci cand vin in liceu, mi-au dat si raspunsuri de tipul "noi am avut prof. cu diploma - spun ei - numai in clasa a VIII-a, si numai la romana si mate". Asa se va preda si la clasa a-IX-a? Speram sa se vorbeasca si de o investitie si in laboratoarele de stiinte, dar nu am intalnit nici cel putin o fraza in acest sens. Si am inteles: cumparam "softuri educationale" pe bani grei si am rezolvat problema!
      Portofoliul este acea idee valoroasa care deja o simt impachetata in cel mai descalificant mod: hartii, hartii ....
      Chiar nu intelegeti ca elevii nostri sunt produsul unei societati? Chiar nu intelegeti ca lipsa lor de interes pt studiu vine din atitudinea noastra? Chiar nu intelegeti ca acesti elevi vor fi cei care vor cauta solutii peste niste ani pt ca noi sa avem o pensie, de exemplu? Cum sa le reprosam atunci incompetenta?
      • 0 (0 voturi)    
        toata lumea-si da cu parerea (Joi, 11 martie 2010, 11:32)

        hash [anonim] i-a raspuns lui Emilia

        cartea se face cu creta pe tabla, respectiv cu creionul pe hartie.

        calculatorul 'fura' ideile. (asta mi-e meseria, calculatorul, il cunosc 'inside-out')

        pasul unu, cresterea calitatii cadrelor didactice.
        sporirea autoritatii pe care o are profesorul la clasa.

        cu parere de rau o spun, unii dintre dvs. nu au ce cauta la catedra. am predat 10 ani in invatamant si am oarece experienta.

        pasul doi, testarea 'pe bune'. introducerea admiterii la liceu, la facultate, bacalaureat si capacitate.

        pasul trei, desconsiderarea mediilor obtinute de-a lungul anilor pana la o pondere infima.

        examenele sa vorbeasca!
        • 0 (0 voturi)    
          evaluari obiective, DA! (Joi, 11 martie 2010, 21:58)

          Emilia [anonim] i-a raspuns lui hash

          Domnule profesor,
          Nu prea obisnuiesc sa scriu des, desi agreez spatiul acesta. Simt insa nevoia sa adaug cateva cuvinte, cu multa sinceritate, pt ca am simtit ca sunteti un dascal implicat, caruia chiar ii pasa.
          Eu predau fizica si utilizez mult calculatorul, dar, asa cum am mentionat anterior cred ca investitia in laboratoare reale si nu virtuale este cea mai mare problema astazi (asa cum am mentionat anterior).
          Nu cred insa ca utilizarea noilor tehnologii reprezinta un pericol (ci dimpotriva). Creativitate nu se gaseste nici in varful cretei, nici al pixului sau a unei taste de computer. Toate aceste sunt simple instrumente. Calculatorul nu "fura" idei. Este necesar schimb real de idei, folosind ce instrumente doresti. Este necesar un mediu care sa permita exprimare libera, sa ii stimulam pe elevi sa-si exprime ideile, sa inteleaga chiar ca a gresi insemna a invata, ...
          Consider important ca la clasa sa nu se mai dicteze lectii, sa se acorde mai multa atentie interactiunii reale elev-elev, elev-profesor. Poate suna formal, dar nu este.
          Cel de al doilea aspect mentionat nu cred ca este chiar o problema. In general, dupa mai bine de 20 de ani de meserie, cred ca autoritatea se castiga. Dar poate sunt necesare reglementari mai clare in care sa fie incluse si obligatii ale parintilor (aici simt eu o fisura).
          In legatura cu evaluarile, aveti mare dreptate!
          Evaluarile OBIECTIVE sunt obligatorii daca dorim sa aducem lucrurile pe calea cea dreapta. Nu stiu de ce se ocoleste acest lucru. Si ar fi chiar in interesul tuturor partenerilor.

          Este un mesaj oferit cu toata consideratia pt un profesor interesat de scoala adevarata. PS: Incercati sa va imprieteniti si cu calculatorul, nu o sa va para rau - veti descoperi solutii noi si valoroase folosind si acest INSTRUMENT.
  • 0 (0 voturi)    
    Nesimtiti (Joi, 11 martie 2010, 9:21)

    romeo [anonim]

    incompententa prostia si multe din acestea o sa se rasfranga asupra copiilor nostri .............au stricat si ce era bun in tara asta. baga-ti bataie de joc in sistemu de invatamant cat se poate. prostia o sa doara si o sa se vada peste cativa ani cand o sa apara generatia debusolata de nebunii de la conducere.
  • +2 (2 voturi)    
    Funeriu trebuie sprijinit! (Joi, 11 martie 2010, 10:47)

    ion [anonim]

    Din pacate ministrul Funeriu, care este bine intentionat si destul de meticulos, primeste pumni in cap pe care nu ii merita.

    1. Sistemul educational din Romania trebuie schimbat, toate studiile independente ne plaseaza la coada Europei.

    2. Desi noua lege pare a fi bine cantarita, ea este masacrata de presa din start. "Alt nebun care vrea sa schimbe ceva, o sa inebunim copii, etc". Asta pentru ca a plouat cu ministrii care au facut N schimbari dupa ureche, Abramburica fiind exemplu cel mai notabil. Doar Marga a parut sa vada un pic mai departe.

    Legea Funeriu are la baza o analiza de aproape 2 ani (comisia prezidentiala Miclea) si se pregateste sa stea inca 3 luni in dezbatere publica si in Parlament. E prima oara cand cineva pune lucrurile cap la cap cu rabdare si dupa o analiza care prezinta o strategie pe termen lung. Este absolut nedrept sa fie pus Funeriu in aceiasi oala cu Andronescu sau Hardau.

    Aceasta lege merita o sansa. Fara o schimbare majora in educatie in bine nu o sa rabim niciodata. Asa a facut Irlanda acum 20-30 de ani si rezultatele au fost exceptionale. Dintr-o saracie lucie, Irlanda s-a schimbat: are acum un PIB/capita peste media europeana!
    • -1 (1 vot)    
      nu sunt de acord (Joi, 11 martie 2010, 11:36)

      marius [anonim] i-a raspuns lui ion

      nu sunt de acord cu legea si iti spun si de ce: peste 3 ani vine PSD-ul la putere (cu vesnica Abramburica) si o luam de la capat.
    • 0 (0 voturi)    
      legea învăţământului (Joi, 11 martie 2010, 22:04)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui ion

      Ioane eşti bun la coada vacii, nu să faci aprecieri asupra învăţământului. Schimbările trebuie făcute acolo unde trebuie, de la baza materială la baza financiară şi la cea umană, luând ce era bun înainte şi nu de la a face schimbare de dragul schimbării!
  • +1 (1 vot)    
    mai dragi concetateni, (Joi, 11 martie 2010, 11:23)

    hash [anonim]

    va alarmati degeaba. io zic sa va aruncati un ochi pe subiectele de la evaluarea nationala:

    http://www.mateinfo.ro/modele-evaluare-nationala-2010-matematica-limba-si-literatura-romana-limba-materna

    De matematica, sa zicem.

    Sunt niste lucruri absolut elementare, ce mama zmeului!

    Asadar sa-i testam cat mai des, ca sa le aratam care le e valoarea.
  • 0 (0 voturi)    
    anii de liceu sunt cei mai frumosi !!! (Joi, 11 martie 2010, 13:59)

    mircea [anonim]

    in scoala generala nu ai capacitatea de a discerne, doar absorbi chestiile care iti sunt date si nu faci dinstinctie; ca e matematica, muzica, sport ...toate astea trebuie sa fie impregnate elevului ca o amprenta generala in baza unei metode eficiente de stimulare si interes ; la capatul celor 8 ani, elevul trebuie sa fie capabil sa interactioneze cu lumea; 8 ani pentru un minimum de educatie si cultura generala sunt arhisuficienti, mai ales in contextul in care s-ar face o eficientizare a metodologiei si programei scolare (mult prea incarcate si complicate, ineficienta);

    anii de liceu sunt cei mai frumosi si relevanti , definitorii pentru traiectoria care va fi imprimata ulterior in cariera si pregatire; 3 ani sunt insuficienti pentru construirea unei culturi generale, definirea personalitatii, identificarea aptitudinilor ... primul an reprezinta un mare soc necesar trecerii la un nou mediu; ultimul an este scurtcircuitat de pregatirea pentru facultate; deci ramane un singur an de referinta, mult prea putin pentru cerintele si dificultatile celei mai sensibile perioade din viata;

    in concluzie, eficientizarea scolii primare de 8 ani este prioritara si nu prelungirea ei; mai bine s-ar asigura transportul si facilitatile tuturor ca sa poata urma cei 8 ani, decat prelungirea inutila la 9 ani;

    apoi, pentru cei chiar interesati de liceu, ar fi un real dezavantaj deoarece le-ar scurta perioada de construire a unei culturi generale ....
  • 0 (0 voturi)    
    Sugestie (Joi, 11 martie 2010, 14:39)

    mihai [anonim]

    Va sugerez sa nu mai faceti treaba romaneste.De ce nu luati ca exemplu sistemul de invatamant din Germania .Implementati-l de la a la z.E simplu si eficient.
  • 0 (0 voturi)    
    Cu coruptia brat-la-brat... (Duminică, 14 martie 2010, 22:08)

    Lyn [anonim]

    Este pur si simplu NESIMTIRE si BATAIE DE JOC LA ADRESA ELEVILOR SI PARINTILOR, TOT CE SE INTREPRINDE IN FALSUL SISTEM DE INVATAMANT. Si aici se intampla ACBSOLUT ACELASI TREND ca in toate ramurile bugetare, anume acela de...AVANTAJARE A BUGETARULUI, si NU IN FOLOSUL SERVICIILOR PE CARE ACESTA AR TREBUI SA LE OFERE. Penbtru mai buna intelegere, sa explic:
    Sa ne intrebam simplu DE CE TREBUIE SA DEPINDA DE PROFESORI "solvabilitatea" unui elev, pentru ca acesta sa fie admis, sau...nu, la liceu?! DE CE toate masurile care se iau se iau NUMAI IN FAVORIZAREA PROFESORILOR SI PENTRU INCURAJAREA CUMPARARII NOTELOR si a..."RECOMANDARILOR", in viitor?! Ce rasouns avem? Pai...tot simplu: PT.CA TREBUIE SA AJUNGI SA FII CONDITIONAT DE BUNAVOINTA UNOR "PROFESORI", ca sa poti sa inaintezi si astrfel, in cazul in care "nu corespunzi" cu pretentiile sau cu...ordinele de marime dictate de cei care nu clipesc in a arunca cu banul, sa...mai stai o tura cu copilul pe bara, sa te milogesti, sa faci pe umilul, sa...te conformezi daca ti se cere... DE CE AVEM NEVOIE DE ASA CEVA? NUEXISTA FORME DE EVALUARE CINSTITA, in urma careia sa ramana cine poate, iar cine nu poate sa se perfectioneze invatand?! Ar fi atat de simplu, Dumnezeule! DE CE TREBUIE SA POLITIZAM PANA SI EDUCATIA?Pt.ca tooot de la politica pleaca si aceste masuri aberante din asa-zisa EDUCATIE. Pt.ca, ESTE MULT MAI FACIL SI MAI...ROMANESC ca, decat SA PLATEASCA STATUL SALARII DECENTE PROFESORILOR, acestia, ca sa traiasca - caci si ei sunt oameni si au copii la radul lor, se vad nevoiti sa impuna cu sila "meditatii", pe banii parintilor sau...conditionand notele copiilor si implicit, rezultatul cu care pleaca la liceu!
    HALAL MASURI! NU VA MAI SATURATI DE POLITIZARE SI DE FUNCTII! Sila imensa ne faceti! TOTI, INDIFERENT DE CULOAREA POLITICA, deoarece SUNTETI FRATI CU TOTII CAND VINE VORBA DE CONDUS PROSTIMEA SI DE FURAT PE TOATE PARTILE.
  • 0 (0 voturi)    
    clasa a IX-a la gimnaziu (Miercuri, 17 martie 2010, 9:35)

    Cecilia [anonim]

    De ce sa nu fie clsa a IX-a mai aproape de casa elevilor, mai ales acum in perioada de criza?
    Eu cred ca este o masura foarte buna, in sprijinul elevilor si a parintilor.
  • 0 (0 voturi)    
    acord incalcat (Marţi, 13 aprilie 2010, 17:08)

    sorina [anonim]

    SE RESPECTA PUNCTUL 4 AL ACESTUI ACORD?

    Acord interministerial cu federaţiile sindicale din învăţământ
    06.05.2009

    Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi reprezentanţii federaţiilor sindicale din învăţământ Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Educaţiei Naţionale, Federaţia Sindicatelor Independente din Invăţământ „Spiru Haret" şi Federaţia Naţională Sindicală „Alma Mater", în urma dezbaterilor, au convenit asupra următoarelor:
    1. Resursele alocate Educaţiei prin buget vor fi asigurate de Ministerul Finanţelor Publice, fără a afecta nivelul veniturilor salariale pe anul 2009.
    2. Constituirea, în cursul lunii mai a.c. prin Ordin al Ministrului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, a Comisiei de Monitorizare pentru evaluarea modului în care s-au realizat şi se vor realiza cheltuielile de investiţii în educaţie.
    3. Definitivarea principiilor şi calendarului privind descentralizarea, conform anexei 1.
    4. Menţinerea titularizării în sistemul naţional de învăţământ şi în viitoarele legi ale educaţiei.
    5. Preluarea în corpul Legii salarizării unitare a sistemului bugetar, a unui model european de ierarhizare a categoriilor de bugetari. Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării va susţine plasarea cadrelor didactice cât mai aproape de vârful ierarhiei.
    6. Proiectele şi programele de cercetare aflate în derulare se continuă prin alocarea corespunzătoare a creditelor bugetare aprobate şi prin utilizarea creditelor de angajament.
    7. Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi partenerii sociali încep dezbaterile pe legile învăţământului la data de 15 mai a.c.
    8. Asigurarea finanţării pentru anul scolar 2008 - 2009 a numărului de beneficiari ai bursei „Bani de Liceu".
    9. Suspendarea grevei anunţate.
    10. În cazul în care nu se vor respecta termenii acestui acord, sindicatele din învăţământ îşi rezervă dreptul de a relua acţiunile de protest.

    FSLI
    Preşedinte,
    Aurel
  • 0 (0 voturi)    
    Proiectul Legii Inv. (Joi, 22 aprilie 2010, 19:48)

    JORJ [anonim]

    Mi-a placut de pe acest blog , cel mai mult parerea d-nei sau d-rei ELLA . Foarte mare dreptate are in ceea ce scrie si sustine cu argumente venind din interiorul sistemului si nu cei care isi dau cu parerea fara sa aiba habar ! Au ajuns sa se priceapa multi la inv. ca si la fotbal ! De prin 1991 cand presedintele tarii era d-nul Iliescu si prim-ministru d-nul Roman , apreciindu-i ca oameni de cultura ,prof. univ.care cunosteau bine sistemul , am sperat multe , dar ne-au inselat in ce priveste investitia in domenii ca : inv. ,sanatate, cultura ,arta ,etc.Diversi politicieni cat si lideri de sindicat , dupa ce au devenit cunoscuti ne-au tradat , trecand de la un partid la altul care s-a perindat pe la putere ,devenind senatori , deputati etc.Multi dintre acestia , la toate grevele noastre , erau primii care cedau la negocieri ! Eu intr-un memoriu la o televiziune de acum patru ani am prevazut tradarea unuia dintre ei ,care s-a si produs anul trecut ! Am hotarat sa nu mai am incredere in nimeni si sa lupt cu arma mea -stiloul ! Asa am facut zeci de memeorii la diferite televiziuni , la presa ,la presedintii care au fost si la d-nul Basescu .Rezultatul este zero :sfidare , umilire ,injosire s.a.m.d .D-nul Basescu in campania electorala la primul sau mandat ca sa castige alegerile avea cu totul alta parere despre c.d si inv. in scrisorile pe care ni le-a trimis la fiecare !!! Acum dupa ce si-a vazut sacii-n car nu mai termina cu ponegrirea si catalogarea inv. ca cel mai slab din UE !Asta ca sa bage discodie intre c.d si parinti si sa justifice slaba finantare a inv. ! Aceste aspecte spun multe despre caracterul sau ! Parintii nu-si dau seama ca cei care vor suferi vor fi copiii lor .Deja multi tineri nu se mai indreapta spre acest domeniu !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri