Peste 5.000 de apeluri telefonice care semnalau cazuri de incalcare a drepturilor copilului au fost preluate anul trecut de Asociatia Telefonul Copilului. Cele mai multe anuntau situatii de neglijare, molestare fizica sau exploatare prin munca. In 1.042 dintre cazuri, apelantii au fost chiar copii, care cereau ajutor. Au fost insa situatii in care la 116.111 – telefonul copilului – nu a raspuns nimeni.

In anul 2009, numarul de apeluri primite la 116.111 a fost cu 74,8% mai mare decat in 2008. Un numar semnificativ, care a depasit capacitatea logistica si umana a organizatiei. "Pentru a sustine continuitatea demersului nostru, am dezvoltat o campanie de comunicare, pe care organizatia noastra o desfasoara in perioada 01 ianuarie 2010 - 31 martie 2010. Campania se numeste PIERDUT si se refera la apelurile pierdute la telefonul copilului, care pot insemna o sansa pierduta pentru multi copii", a declarat Catalina Florea, Director Executiv al Asociatiei Telefonul Copilului.

Oricine doreste sa acorde ajutor copiilor abuzati poate trimite SMS la numarul 874, pus la dispozitie de Cosmote, Orange si Vodafone, pentru a dona 2 euro.

Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-20.00, Asociatia Telefonul Copilului pune la dispozitia copiilor si parintilor linia de asistenta gratuita 116.111, specializata in domeniul protectiei copilului. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.