VIDEO 20 de ani de la Revolutie. 17 decembrie 1989, ziua in care armata a deschis focul asupra protestatarilor din Timisoara

de R.P. HotNews.ro
Joi, 17 decembrie 2009, 18:21 Actualitate | Esenţial

20 de ani de la Revolutie
Foto: Captura Youtube.com
In urma cu 20 de ani, la Timisoara au murit aproximativ 100 de persoane. 73 de oameni au fost rapusi in perioada 16-22 decembrie 1989, iar dupa 22 decembrie, au murit 20 de persoane. Joi, sute de timisoreni au participat la o slujba de pomenire in memoria revolutionarilor cazuti in 1989. Revolutionarii, administratia centrala, locala si cea judeteana, dar si mai multe organizatii neguvernamentale din Timisoara au depus coroane si jerbe de flori la monumentul din Cimitirul Eroilor, informeaza Mediafax.



"Locuitorii din Timisoara au fost primii care s-au revoltat impotriva lui Nicolae Ceausescu: acesta este locul unde romanii s-au unit, pentru a-l apara pe pastorul disident de etnie maghiara, care fusese amenintat de regim cu relocarea fortata", scrie Associated Press, intr-un material dedicat Revolutiei din 1989.  "A doua zi, politia si armata au inceput sa traga in protestatari. Era inceputul luptei care s-a extins apoi in Bucuresti, ducand la caderea regimului Ceausescu si a erei de foamete si represiune. 118 oameni au fost ucisi in Timisoara", subliniaza AP.



Subiectul este abordat si de Agentia France Presse. "Romania este joi in doliu, in memoria primilor morti ai revolutiei", noteaza jurnalistii francezi. "Pe data de 17 decembrie, armata, sub ordinul dictatorului Nicolae Ceausescu, a deschis focul asupra manifestantilor care iesisera pe strazile Timisoarei de pe 15 decembrie 1989. Represiunea s-a soldat cu zeci de morti", scrie AFP. "Dupa Timisoara, protestele s-au extins si in Bucuresti, incepand cu 21 decembrie. Pe 22, dictatorul Nicolae Ceausescu si sotia sa Elena au fugit, pentru ca pe 25 sa fie capturati, judecati rapid si executati. Romania este singura tara unde caderea regimului comunist a fost marcata de violenta. 1.104 persoane au fost ucise, iar 3.552 ranite", incheie agentia franceza de presa.



Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
5578 vizualizari
  • +2 (14 voturi)    
    x (Joi, 17 decembrie 2009, 18:46)

    Andrei [anonim]

    "Romania este joi in doliu, in memoria primilor morti ai revolutiei" - aici se cam inseala...doar Timisoara e in doliu
    • +17 (19 voturi)    
      Te inseli tu (Joi, 17 decembrie 2009, 18:54)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Nu conteaza din ce oras sau zona suntem, Romania e in doliu pentru Timisoara, intelegi?
      Respect, Timisoara!
  • +15 (17 voturi)    
    20 de ani (Joi, 17 decembrie 2009, 18:46)

    dan [anonim]

    20 de ani in care am fost condusi ca naiba, nu conteaza de catre cine, mai toti au fost la fel.
    20 de ani insa in care am invatat doar cum sa ne uram unii cu altii, sa ne dusmanim, sa ne injuram din cele mai mici si neinsemnate prostii.
    20 de ani de libertate castigati - si trebuie sa ne bucuram de asta, insa 20 de ani pierduti din viata noastra - timp incare ne puteam moderniza, sufleteste si material.
    Nu-mi pare rau ptr. schimbarea regimului, e bine ca s-a intimplat, imi pare insa foarte, foarte, foarte rau pentru oamenii care au murit atunci si-mi pare la fel de rau fiindca n-am invatat nimic bun in astia 20 de ani.
    Nimic bun pentru mine, pentru tine, pentru noi, pentru familia ta si a mea, pentru prietenii tai si ai mei, pentru Romania.
    Si aici e de vina toata clasa politica de dupa 89 si suntem de vina noi. Fiindca tot nu vrem, dar nu vrem deloc, sa ne civilizam, sa ne iubim, fiindca suntem toti romani, sa ne modernizam spiritual si material, pe cai cinstite si demne.
    E vina noastra si-mi pare rau.
  • +13 (15 voturi)    
    Lor le datoram libertatea! (Joi, 17 decembrie 2009, 18:53)

    Bruner Fox [anonim]

    Ei au murit pentru ca noi sa fim liberi!
    Niciodata sa nu uitam ! Curajul de a te lupta cu o soarta nedreapta s-a nascut in Banat! Multumesc Timisoara!
    • -3 (3 voturi)    
      care libertate? (Vineri, 18 decembrie 2009, 9:44)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Bruner Fox

      tu chiar ai impresia ca suntem liberi?

      ei au murit intradevar pentru ca chiar credeau intr-un viitor mai bun,
      dar cei care au ramas si cu cei ce ne conduc au avut grija ca sa nu fie asa...
      • +1 (1 vot)    
        du-te (Vineri, 18 decembrie 2009, 13:41)

        Cactus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        si te culca. Se vede ca te-ai nascut dupa '89. Sau parintii tai erau in conducerea pcr.
  • +14 (14 voturi)    
    DUMNEZEU SA-I ODIHNEASCA (Joi, 17 decembrie 2009, 18:53)

    Dan Canada [anonim]

    Dumnezeu sa-i odihneasca !!! Foarte trist ca dupa 20 de ani cei vinovati de asemenea crime nu au fost judecati si condamnati. Trebuia un proces serios impotriva comunismului si legea lustratiei votata si aplicata. Asa, inca mai avem politruci ca de-alde Iliescu si Nastase, (fosti) securisti care li se platesc pensii frumusele, mineriade nerezolvate etc. Ca sa nu mai vorbim de romani de marca morti prin inchisori comuniste: intelectuali, preoti, simpli tarani care pur si simplu s-au opus colectivizarii...
    • +3 (3 voturi)    
      mortii nostrii (Vineri, 18 decembrie 2009, 10:47)

      maryus315 [anonim] i-a raspuns lui Dan Canada

      In istorie raman doar cifrele seci, reci. Familiile raman cu amintiri dureroase despre cei care nu s-au mai intors si o lipsa care nu va fi umpluta de nimic.

      Acum, dupa 20 de ani, am ajuns ca sa vedem cum criminali ai tatilor, copiilor si fratilor nostrii au pensii si pozitii sociale deosebite. Am ajuns sa scriem despre morti si ranitii din "revolutie/ lovitura de stat"doar in Decembrie. Cine conduce de fapt Romania astazi? Am auzit in perioada alegerilor o fraza care spunea ca avem de ales intre continuatorii Securitatii si cei ai aparatului Partidului Iubit. cu I mare, de la Iliescu.

      Cateva idei proprii:
      - protestatarii din Bucuresti, Timisoara si oriunde putea sa fie imprastiati foarte usor de..pompieri. Furtunul cu apa pe ei si la 2-3 zile ii strangi din spitale cu pneumonie.
      - circulatia teroristilor putea fi oprita foarte usor prin filtre de circulatie. Erau si greu de identificat..masini lada, barbati cu constitutie atletica...
      - raspandirea "revolutiei/loviturii de stat" putea fi diminuata prin oprirea imediata a releelor de televiziune si radiodifuziune care transmiteau ce se intampla. (o cunostinta care lucra atunci intr-unul mi-a spus ca ofiterul de securitate care era acolo i-a ordonat sa continue transmisiunea indiferent de ce se intampla.)

      Concluzia: a fost o lovitura de stat, efectuata ca la carte, problema a aparut in momentul in care lumea scanda JOS COMUNISMUL si nu doar JOS CEAUSESCU. Multimea s-a pornit si nu mai putea fi oprita doar prin schimbarea lui Ceausescu cu Iliescu.
      De asta au murit romanii in decembrie '89. Pentru a-l legitima pe Iliescu.
      • 0 (0 voturi)    
        subscriu (Vineri, 18 decembrie 2009, 13:44)

        Cactus [utilizator] i-a raspuns lui maryus315

        cred ca ai dreptate... populatia le-a dat planurile peste cap... din pacate.... s-a rezolvat cu ceva compromisuri (nu-l mai numim comunism ci social democratia etc)
  • +7 (7 voturi)    
    excelenta (Joi, 17 decembrie 2009, 19:04)

    lumy [anonim]

    inregistrarea cu ceausescu la comanda. mai ales momentul in care se refera la isus hristos si aia cu strainii care nu vor mai fi lasati in tara. fascinant.
  • +13 (17 voturi)    
    Domnule Iliescu sa va fie rusine,... (Joi, 17 decembrie 2009, 19:06)

    manuel [anonim]

    Pentru revolutionari am mare respect si pentru cei care au avut curajul. Dar pentru ipocritul de Iliescu "zero" respect...
    Domnule Ilisescu sa va fie rusine de ce-ati facut.. nu numai la revolutie si dupa revolutie....
    Pacat ca au murit atati oameni la revolutie, puteau sa moara mai putini, alianta dvs cu generali din vremea respectiva cum a fost? Am auzit ca s-a incercat sa se faca tot felul de diversiuni si insinuari ca lumea opinia internationala si publica sa creada ca este revolutie, multi dintre victime au murit s-au chinuit timp de 20 de ani sa afle ce s-a intamplat in ASA ZISA REVOLUTIE..inca odata sa va fie rusine astazi multa lume speculeaza..pana in momentul de fatza nu s-a facut nimic.
    ISTORIA Lui Iliescu trebuie complect modificata, pentru ca a ascus multe adevaruri, a stat 10 ani la putere si-a incercat sa camufleze adevarul, II multumesc lui Dumnezeu ca n-ati castigat alegerile ca altfel ma lua groaza.
    Va rog mult, modificati istoria si stergeti numele lui Iliescu din istoria romaniei ca ne facem de ras.
    • -7 (11 voturi)    
      aiurea (Joi, 17 decembrie 2009, 19:40)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui manuel

      pe ce lume traiesti? vai si amar.... sunteti intoxicati!!!
      • +6 (6 voturi)    
        ba conteaza (Joi, 17 decembrie 2009, 21:25)

        dedeiu [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

        si tocmai de asta te deranjeaza, mai ales daca se afla ce a facut iliescu. ai o mare problema cu poporul !
    • +2 (2 voturi)    
      Nu as fi multumit (Vineri, 18 decembrie 2009, 8:20)

      paul [anonim] i-a raspuns lui manuel

      numai cu atat. Iliescu este mult mai linistit, acum dupa 20 de ani sau prescris toate crimele. Crimele holocaustului nu sau prescris niciodata.
      La asta sa gandit Brucan cand a zis ce a zis?
      As fi vrut ca macar acum sa aud macar la un post de televiziune la deschiderea zilei dupa IMN
      - Proclamatia de la Timisoara si Apel catre lichele daca in fiecare zi nu se poate
    • +1 (1 vot)    
      nu ii mai spune domn (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:43)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui manuel

      Ilici e un simplu criminal....
  • +9 (9 voturi)    
    Cu gura lui (Joi, 17 decembrie 2009, 19:29)

    Mihai [anonim]

    Marturisesc ca mult timp am crezut ca lui ceausescu i se cuvenea un proces normal si real. Dupa ce l-am auzit la teleconferinta cum a ordonat cu gura lui ca armata sa traga fara crutare in popor, ma bucur ca a avut o moarte de caine si nu s-a mai lungit povestea.
    • +9 (9 voturi)    
      Executia (Joi, 17 decembrie 2009, 19:42)

      Octavian Ion [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Pana la urma executia rapida a avut un rol de baza: toti ciracii lui care raportau cu ardoare cum au ordonat deja sa deschida foc subordonatii au fost descurajati si au fost cel putin pusi in cumpana...
      Prin executia lui Ceausescu sunt convins ca s-au salvat mii si mii de vieti, macelul ar fi continuat orbeste!
      Este adevarat, daca mai era tinut in viata Ceausescu s-ar fi aflat multe lucruri interesante despre multi multi altii pe care poate ii vedem la TV si azi.
      • -1 (1 vot)    
        vorbiti amandoi prostii... (Vineri, 18 decembrie 2009, 9:42)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Octavian Ion

        pornitide la premiza ca aia a fost revolutie...
        daca era revolutie armata tragea (pe bune , nu cum a fost) in popoulatie...
        si aveam probabil cateva zeci de mii de morti, si ceausescu tot presedinte ramanea!

        procesul a fost o facatura, a fel si revolutia!
        au luat niste procurori si avocati de unde i-au trimis, l-au condamnat la moarte incalcand cam toate legile unui proces corect , nu a avut dreptul la recurs la nimic si l-au omorat imediat ca pe un caine!

        nu asa se face intr-o tara civilizata!
        • +1 (1 vot)    
          Lumineaza-ne atoatestiutorule (Vineri, 18 decembrie 2009, 13:58)

          neaosh [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          " daca era revolutie armata tragea (pe bune , nu cum a fost) in populatie..."

          Ia povesteste-ne si noua cam ce s-a intamplat la revolutie, ca vad ca esti f. bine documentat si le stii pe toate !
          Si te rog sa ne povestesti ce ai VAZUT si ai TRAIT la Revolutie, nu ce ti-au spus parintii ( ca banuiesc ca erai mult prea mic in '89, asta in cazul in care erai nascut ... ).

          Nu-ti cer sa respecti celelalte opinii, vreau doar sa respecti memoria acestor eroi.
  • -8 (12 voturi)    
    AU MURIT... DEGEABA (Joi, 17 decembrie 2009, 19:31)

    lavante [anonim]

    au platit cu pretul vietii pt ca la 20 de ani de la moartea lor un fost ofiter al securitatii sa conduca o tara si sa numeasca premier un alt activist comunist... mare pacat
    • +2 (2 voturi)    
      de ce te miri? (Vineri, 18 decembrie 2009, 8:49)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui lavante

      majoritatea romanilor a agreat) comunismul, fiindca celebra capra a vecinului favorizeaza asemenea regimuri nivelatoare in jos; raman convins ca daca Ceasca avea orgoliul mai putin dezvoltat si dadea niscaiva salam, bere, meciuri la TVR si caldura la calorifere, caderea lui ar fi survenit numai ca efect al unui atac extern, deoarece romanii nu s-ar fi ridicat (si asa, cei anti- au fost sub 20%, s-a vazut in mai 1990); cat despre Basescu, Iliescu&Co, ei nu sunt decat personalizari ale unui rau care ne macina de cand existam ca natie.
    • +2 (2 voturi)    
      gresit (Vineri, 18 decembrie 2009, 9:30)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui lavante

      Nu au murit degeaba!
      Daca mureau degeaba tu nu puteaii sa pui acest post pe net!
  • +3 (3 voturi)    
    adevar (Joi, 17 decembrie 2009, 19:56)

    ion [anonim]

    Neocomunistii ar trebui sa stie ca adevarul iese mereu la suprafata.Ar face bine sa spuna adevarul si sa si ceara scuze poporului roman.Ar putea fi un nou inceput pentru acest popor greu incercat in istoria sa,care este prea tolerant .
    • -1 (1 vot)    
      tipic... (Vineri, 18 decembrie 2009, 9:37)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui ion

      mereu dam vina pe altii!
      este vina noastra a tuturor pentru ca suntem unde suntem...

      nici macar acum nu s-a facut dreptate pentru mineriada!!! atunci lumea statea in casa si au permis ca minerii sa bata oameni in mijlocul bucurestiului!!!
      (asta fiind doar un exemplu de lasitatea si prostia acestui popor)
  • 0 (0 voturi)    
    VIDEO ! (Joi, 17 decembrie 2009, 20:04)

    utug [anonim]

    http://www.realitatea.net/scandal-la-parlament-la-un-simpozion-organizat-pe-tema-revolutiei-romane_692240.html
  • +3 (5 voturi)    
    pacat... (Joi, 17 decembrie 2009, 20:09)

    Lybrium [utilizator]

    Foarte multi oameni nevinovati au murit lasand in urma doar speranta unei schimbari in bine, spearnta ce pe masura ce au trecut anii, a murit si ea. Atata sange varsat pe degeaba :(
  • +7 (7 voturi)    
    Timisoara (Joi, 17 decembrie 2009, 20:18)

    anonim [anonim]

    A fost si va ramane un simbol.
    Nu vom uita niciodata eroii care au murit pentru noi.
    • 0 (2 voturi)    
      nu neg... (Vineri, 18 decembrie 2009, 9:36)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      dar ei au murit degeaba...
      pentru ca ei or fi fost curajosi...

      dar noi ca popor nu am fost si ne-am lasat calcati in picioare
      de mineri
      de iliescu
      de fmi
      de constantinescu
      de guvern
      de presa (care ne-a manipulat dupa revolutie cativa ani la modul crunt, si inca ne manipuleaza, dar cu alte chestii)
      etc etc etc
  • +5 (5 voturi)    
    A te numi Roman ..... (Joi, 17 decembrie 2009, 21:29)

    SHEAPA [utilizator]

    .... nu mai inseamna prea mult pentru multi concetateni de-ai mei in 2009 .....

    Spiritul civic a murit sufocat de pomeni electorale si asistenta sociala scapata de sub control, spiritul de antreprenoriat a fost mai intotdeauna o mutatie generica pentru noi, iar respectul ...... ei bine, RESPECTUL nu prea-l mai are nimeni pentru nimeni, desi inca mai exista in buchea cartii, in preceptele morale, iar unii politicieni (si prin extensie televiziunile controlate de ei) si-l mai aroga cu impertinenta, intr-o comedie a absurdului.

    Printre toate acestea insa, mai raman manunchiuri de suflete, chinuite dar darze, care au mai pastrat in ele credinta ca o viata traita nu e echivalentul unui pranz bogat si-a unei masini de lux.

    Pentru cateva motive, considerate superficiale de multi dintre noi, si glume proaste de majoritatea politicienilor mioritici (vezi scena Piata Operei, campania electorala 2009), unii Romani au considerat ca viata lor nu e un pret prea mare.

    Unul dintre acele motive este dreptul de a respira liber ...... suna infantil, nu-i asa? Ce usor este sa nu distingi apa din cauza ghetii .....

    Condoleantele si respectul meu profund, Timisoara, pentru ca ati ales sa fiti OAMENI si ROMANI adevarati.

    Inca mai sper ca acele suflete chinuite n-au pierit in zadar ........

    Traiasca Romania.
  • +3 (9 voturi)    
    Adevaruri nestiute sau nebagate in seama (Joi, 17 decembrie 2009, 21:38)

    cobra [anonim]

    Tuturor va recomand cu caldura citirea cu atentie a cartii Istoria loviturilor de stat in Romania. Legat de ceea ce se discuta aici, trebuie facute cateva corecturi:
    1. Inceputul caderii lui Ceausescu a inceput pe 14 decembrie 1989 la Iasi, nu pe 17 la Timisoara;
    2. Nu a fost o revolutie, ci o lovitura de stat (in carte firul este despicat nu in 4, ci in 16);
    3. La Timisoara au fost mai multe incercari de ridicare a populatiei la revolta (inclusiv folosirea de cazul Tokes), dar abia cea din 16 decembrie dupa amiaza a reusit (si care nu avea legatura cu Tokes);
    4. E adevarat, la Timisoara au fost primii morti;
    Restul, va las voua placerea de a citi.
    A nu se intelege ca timisorenii nu merita respectul tuturor.
    • 0 (2 voturi)    
      corectie (Vineri, 18 decembrie 2009, 8:52)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui cobra

      la Iasi s-a incercat, dar moldovenii erau prea incantati de regim si prea fricosi ca sa iasa in strada impotriva lui Ceasca! ati fost si ati ramas o zona de mamaligari, ieseanule.
      • -1 (1 vot)    
        aha... (Vineri, 18 decembrie 2009, 9:34)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        stai sa ma lamuresc...
        iesenii nu s-au lasat manupulati deci au fost fricosi...
        timisorenii s-au lasat manipulati deci e ok...
        ce parte din "s-au lasat manipulati" consideri tu ca e buna???

        trebuie sa recunoastem ca nu romanii l-au dat jos pe ceausescu, ci probabil, americanii...
        nu a fost nici o revolutie asta e advarul.
        tot ce se face acum e o propaganda ca sa credem ca e mai bine acum ca atunci...

        atunci nu aveai ce cumpara, dar aveai cu ce... acum ai ce cumpara, dar nu ai cu ce... efectul este exact acelasi...

        e adevarat atunci nu puteai injura puterea, acum o poti injura... dar iti foloseste la ceva???

        comunismul nu a fost un sistem perfect, nici pe departe, ceausescu a facut greseli... dar
        nu tot ce a fost comunist e rau si nu tot ce e capitalist e bun... si capitalismul mai are muuuuuuuuuuuult pana cand sa fie un sistem bun de guvernare.

        comunismul se bazeaza pe impunere, capitalismul pe manipulare... adica in capitalism faci ceva ce nu vrei, si nici macar nu realizezi...

        si mai e ceva... esti liber sa faci ce vrei, dar daca nu muncesti mori de foame... unde e libertatea...
        un calcul simplu iti va spune ca 70-80% din ce muncesti revine intr-o forma sau alta la stat (TVA, impozit pe salariu, impozitul firmei pentru ca te-a angajat, impozitul firmei pe profit, etc etc etc)

        ceea ce vreau eu sa spun este ca toate se bazeaza pe exploatarea omului, numai aparentele sunt diferite.
        • 0 (0 voturi)    
          Liviu gresesti cam peste tot (Vineri, 18 decembrie 2009, 13:59)

          Cactus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          stai sa ma lamuresc...
          iesenii nu s-au lasat manupulati deci au fost fricosi...
          timisorenii s-au lasat manipulati deci e ok...
          ce parte din "s-au lasat manipulati" consideri tu ca e buna???


          Gresesti: manipulati am fost dupa 22, cand a ineput Iliescu sa apara la TVR. In toata tara, lumea a iesit in strada pt libertarte, nu pt ca vazuse pe Realitatea.




          trebuie sa recunoastem ca nu romanii l-au dat jos pe ceausescu, ci probabil, americanii...
          nu a fost nici o revolutie asta e advarul.
          tot ce se face acum e o propaganda ca sa credem ca e mai bine acum ca atunci...

          Gresesti partial: Cred ca initial a fost gandita ca o lovitura de stat manevrata de Iliescu cu sprijin de la Moscova (cel putin) insa revolta populara l-a facut sa-si schimbe ceva idei (a renuntat la comunism a renuntat pana la urma la colectivizare etc)

          atunci nu aveai ce cumpara, dar aveai cu ce... acum ai ce cumpara, dar nu ai cu ce... efectul este exact acelasi...


          Gresesti: Acum ai LIBERTATEA de a munci unde si cat doresti pt a castiga mai mult si a duce o viata mai buna. daca nu reusesti in tara, ai LIBERTATEA de a incerca oriunde in alta parte.

          e adevarat atunci nu puteai injura puterea, acum o poti injura... dar iti foloseste la ceva???

          Da. Ma eliberez...
        • 0 (0 voturi)    
          pt Liviu continuare (Vineri, 18 decembrie 2009, 14:09)

          Cactus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          tu spui:
          comunismul nu a fost un sistem perfect, nici pe departe, ceausescu a facut greseli... dar
          nu tot ce a fost comunist e rau si nu tot ce e capitalist e bun... si capitalismul mai are muuuuuuuuuuuult pana cand sa fie un sistem bun de guvernare.

          Gresesti:
          Acela nu a fost Comunismul cum a fost el gandit de Marx si Engel. Comunismul teoretic este aproape imposibil de pus in practica intr-o tara balcanica, asa ca Romania. Ce a fost inainte de '90 a fost o DICTATURA COMUNISTA. Nimic nu a fost bun.

          Tu spui:
          comunismul se bazeaza pe impunere, capitalismul pe manipulare... adica in capitalism faci ceva ce nu vrei, si nici macar nu realizezi...

          Gresesti: DICTATURA se bazeaza pe impunere si nu comunismul. In comunism, manipularea este TOTALA. In capitalism ai LIBERTATEA de a-ti alege sursele de informare si ai LIBERTATEA de a gandi cu capul tau si a reactiona in consecinta. Adica te mai uiti la realitatea, mai schimbi pe antena 3 pe B1 , pe tvr, mai dai o raita pe internet si apoi tragi concluziile.


          Tu spui:
          si mai e ceva... esti liber sa faci ce vrei, dar daca nu muncesti mori de foame... unde e libertatea...

          Normal ca daca nu muncesti mori de foame. Tu ai vrea sa stai cu ... in sus si sa o si duci bine? Asta nu se poate. Din preistorie si pana acum nu a existat asa ceva. LIBERTAEA inseamna sa poti alege unde munci si cand nu-ti convine sa pleci, sa cauti altceva. Nu sa stai sa astepti sa pice.

          Tu spui: un calcul simplu iti va spune ca 70-80% din ce muncesti revine intr-o forma sau alta la stat (TVA, impozit pe salariu, impozitul firmei pentru ca te-a angajat, impozitul firmei pe profit, etc etc etc)

          AI dreptate: Revine la stat, dar revine si la tine (intr-un stat unde lucrurile functioneaza) prin: servicii medicale, pensie, somaj, protectie civila, politie, infrastructura etc. Astia din ce bani crezi ca sunt platiti?

          ceea ce vreau eu sa spun este ca toate se bazeaza pe exploatarea omului, numai aparentele sunt diferite.

          Daca nu vrei sa fii exploat, ai LIBE
        • +1 (1 vot)    
          pt liviu continuare 2 (Vineri, 18 decembrie 2009, 14:11)

          Cactus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Spui:
          ceea ce vreau eu sa spun este ca toate se bazeaza pe exploatarea omului, numai aparentele sunt diferite.


          Daca nu vrei sa fii exploatat, ai LIBERTATEA de a intra in politica si de a incerca sa schimbi sistemul. Promoveaza un sistem in care platezti taxe ZERO si totul este privat. Dar atentie: va trebui sa MUNCESTI pt a putea plati absolut totul: spitale private, politie privata, sosele private, parcuri private etc


          Numai bine
      • +1 (1 vot)    
        Câteva precizări (Vineri, 18 decembrie 2009, 19:13)

        cobra [anonim] i-a raspuns lui srpc

        Nu ştiu dacă ieşenii erau mai fricoşi decât alţii (sau decât tine), dar din ce am citit, au fost mai multe cauze pentru care a fost abandonată această variantă. Una dintre ele este chiar haioasă.
        1.În Hotelul Unirea, unde erau cazaţi cei 176 turişti sovietici, au mai fost gazduiti inca 110 sportivi care au participat la Dinamoviada din perioada 13-16 decembrie. Şi mai scrie în carte: Cert este însă că în după amiaza zilei de 14 decembrie, când era clar că manifestaţia a eşuat, hotelul s-a golit în mai puţin de o oră.
        2. Au fost mai multe surse de manifeste dintre care doar unele au fost recunoscute de către Frontul Popular Român (iniţiatorul manifestaţiilor de la Iaşi). Altele erau semnate Frontul Salvării Naţionale (vă sună cunoscut, nu?). Unele au stabilit manifestaţia pe 14 dec. ora 16, altele la ora 18 (când deja era întuneric).
        3. În după amiaza zilei de 14 decembrie toate intrările în piaţă au fost blocate de Miliţie şi Gărzile Patriotice. Oricum, cei care au răspuns apelului erau în jur de 200-300 persoane.
        4. Pe 14 decembrie au fost arestaţi toţi cei care au organizat această manifestaţie.
        Istoria loviturilor de stat... vol IV (I) pag. 233-235
        Ca să dormi liniştit, se poate deduce clar că amânarea acţiunii din 14 dec de la Iaşi în 17 dec la Timişoara nu s-a datorat faptului că era o zonă de mămăligari.
        Tot pentru liniştea ta, nu sunt ieşean (nu că ar fi o ruşine). În schimb, stilul tău de a pune problema denotă lacune mari nu doar în informaţie (care este scuzabilă), cât mai ales în educaţie.
  • +3 (3 voturi)    
    DUMNEZEU sa-i odihneasca-n PACE! (Joi, 17 decembrie 2009, 22:51)

    Timisorean [anonim]

    A dat DUMNEZEU de-a nins toata noaptea imbracand Timisoara in ALB-CURAT in zi de doliu dupa 20 de ani. Si a dat Dumnezeu SOARE la pranz in 17 decembrie. Fie ca memoria sacrificiului Lor pentr-un strop de Libertate, sa ne ramana in suflete, alba-curata si insorita asa cu probabil si-au visat viata-n Libertate!
    DUMNEZEU sa-i odihneasca-n PACE!
  • +1 (3 voturi)    
    20 de ani dupa (Vineri, 18 decembrie 2009, 8:31)

    Ice [anonim]

    au murit timisoreni degeaba, pentru niste romani care nu au mandria de a fi romani care fura tara si conationali, D-zeu sa ii odihneasca.
  • -2 (2 voturi)    
    da si daca facem un bilant... (Vineri, 18 decembrie 2009, 9:28)

    liviu_ [utilizator]

    observam ca e mai naspa ca atunci...
    ca nu au disparut comunistii
    ca revolutia nu a fost revolutie...
    si ca la 20 de ani sunte aproape de a intra in faliment ca tara din cauza ca am fost condusi "excelent"
    • +2 (2 voturi)    
      ori esti prost, ori vrei sa ne prostesti (Vineri, 18 decembrie 2009, 10:34)

      sorinel [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      CUM sa fie mai naspa acum? Oricat se straduiesc conducatorii nostrii si ne jecmanesc mai rau ca in epoca fanariota, tot inca n-am ajuns in vremurile alea negre.
      Daca vrei comunism, n-ai decat sa:
      - iti stingi singur curentul electric 2 ore pe zi
      - sa faci baie odata pe saptamana.
      - sa stai in frig (=> plata intretinere zero)
      - sa nu iti cumperi nici macar o pereche de blugi.
      - sa nu ai nici un fel de electronice in casa, ca nu se gaseau.
      - orice ai vrea sa cumperi, sa stai macar 2 ore langa magazin si apoi sa intri.
      -despre alimente nu mai vorbesc, n-ai voie decat resturi. :p
      - sa nu consumi benzina.
      - masina poti sa ai numai dacia 1310, si aia o primesti daca esti cuminte. (pile)
      - la un film n-ai voie sa te uiti, daca e facut mai recent de 1960 sau nu e sergiu nicolaescu in el.
      - sa iti speli singur creierul cu materiale video despre iepoca de aur si ca ce bine o duci tu. :)


      Facand toate astea, o sa vezi ca si banii iti prisosesc. :)
      • +2 (2 voturi)    
        Foarte frumos (Vineri, 18 decembrie 2009, 14:04)

        neaosh [utilizator] i-a raspuns lui sorinel

        Ai explicat f. frumos, din pacate dl. liviu_, nu stie despre ce vorbesti in comentariul tau.
        El ori e un fost nomenclaturist ( deci la el nu se aplica cele spuse de tine ) ori vorbeste din ce i-au spus parintii, care probabil erau nomenclaturisti.

        P.S. Imi cer scuze in avans daca parintii nu au fost nomenclaturisti.
  • +1 (1 vot)    
    Respect (Vineri, 18 decembrie 2009, 9:39)

    rochiri [utilizator]

    Respect si condoleante pentru toti Revolutionarii din 1989!
    Eu unul va multumesc din suflet !
    Nu suntem o tara perfecta si de ani buni noi ca popor dormim si inghitim toate rahaturile de la politicieni , dar suntem liberi si eu unu nu imi pierd speranta ca v-a fi si bine!
    Vom reusi pana la urma trebuie doar sa ne trezim, atat!
  • 0 (0 voturi)    
    Cocluzii... (Vineri, 18 decembrie 2009, 9:59)

    doario [anonim]

    Citind caruta de comentarii, am obs. ca asa zisa revolutie de fapt a inceput in alta parte, ca am fost condusi aiurea, timp de 20 de ani, ca s-a furat foarte mult, exagerat de mult tot in acesti 20 de ani, ca Iliescu este vinovat de tot ce s-a intamplat atunci si tot ce se intampla acuma...

    E de spus putin, despre lovitura de stat din '89. S-a murit in zadar! Oamenii aceia care au murit, si-au dat viata pt. ca noi sa traim mai bine, fata de cum era atunci, nestiind ca Iliescu si ai lui, din acea perioada, sunt niste puslamale, Iliescu atutoproclamat presedintele tarii, ca numai alegeri nu au fost alea, trebuie sa recunoastem. Asadar, Iliescu, cel care s-a dat si se tot dat, "salvatorul poporului roman", este ucigasul, el trebuie condamnat pt. mortii din '89, tot el trebuie condamnat pt. mineriada... Si revolutia, a inceput la Iasi si nu s-a oprit, de acolo a plecat!
  • +2 (2 voturi)    
    A meritat... (Vineri, 18 decembrie 2009, 10:18)

    andrei [anonim]

    ... pt simplu fapt ca azi poti sa treci granitza fara ca in prealabil sa fi verificat si in dos.... pt simplu fapt ca azi pot sa merg intr-o cafenea la orice ora vreau ... pt simplu fapt ca nu mai sunt nevoit sa stau la coada la paine sa iau o paine jumate ....
    Poate pt multi nu inseamna mult, dar mai ganditziva.
  • 0 (2 voturi)    
    lehamite (Vineri, 18 decembrie 2009, 10:37)

    Ovidiutzu [anonim]

    Am fost in '89 in strada, am visat, am vrut, am muncit, am strins din dinti .... pentru ce? Ca sa avem un presedinte hahalera, un guvern de incompetenti si hoti?. Ca baroniada PDL sa ne fure banii care ii dam in impozite iar noi cind ajungem in spitale sa ne cumparam medicamentele si sa le dam spaga doctorilor?
    Cit mai suportam?
    Asteptam sa fim da-ti afara ca sa poata fi tinute "blondele" care practica sporturi orale ... ca asa se poarta?
    Vrem sa ne ajunga cutitul adinc in stomac? Vrem sa ne urcam pe pereti in casele noastre la care nu mai putem plati ratele?
    Chiar nu vreti sa facem nimic?
  • 0 (2 voturi)    
    sloganul meu electoral (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:14)

    dam [anonim]

    e FUCK YOU ROMANIA...am citat din PARAZITII, singura trupa din tara care spune lucrurilor pe fata, care are ceva de spus si care totusi este denigrata de marea majoritate.acesta este sloganul sub care Romania a fost condusa in ultimii 20 de ani si sub care va mai fi condusa probabil multi ani de aici inainte.de ce? simplu, pentru ca suntem lasi, da, suntem un popor las.ne plangem ca toti ne fura dar nu facem nimic, doar ne plangem de mila.patetic.
    de ce ne ducem la vot?ca sa votam.dar nu avem cu cine.foarte bine, putem anula voturile si atunci poate ceva se va intampla.nu suntem singuri acum, avem o uniune acum care ne are in vizor.totul depinde de noi , poporul roman, nu de mana de hoti de la putere.ROMANIA TREZESTE TE!!!
    ROMANIA adu ti aminte de Decembrie '89 in fiecare zi nu doar in luna Decembrie.
  • -2 (2 voturi)    
    obiectivitate (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:40)

    clujean [anonim]

    Tot respectul pt revolutionari. Intrebarea principala pt mine, care am studiat cat de cat multe acte ale revolutiei, este ca de ce nu il recunoastem pe Tokes Laszlo ca si maghiar care a dat imboldul pt revolutie. Noi romanii suntem atat de nationalisti ca nu vedem pana la varful nasului din cauza manipularii la care suntem supusi. Asta asa pe scurt, fara alte comentarii.
    • -2 (2 voturi)    
      Tökés László (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:50)

      csaga [anonim] i-a raspuns lui clujean

      Ai perfecta dreptate, esti un roman civilizat, european!
  • 0 (0 voturi)    
    comentariu (Sâmbătă, 26 decembrie 2009, 19:11)

    farfala [anonim]

    cruda amintire,pentru cei care au participat cu adevarat la REVOLUTIA ROMANA,pentru ,privind acum dupa 20 de ani ,adevarul despre revolutia romaneasca a fost MISTIFICAT ,de persoane care au urmat la putere dupa ceauseacu,nici dupa 20 de ani nu sa spus adevarul despre REVOLUTIE,despre ceea ce sa intimplat la TIMISOARA ,SI IN ALTE ORASE,nu degeaba se spune ca revolutia a fost FURATA, cred ca adevarul a fost si exista anca in inimile celor care au participat cu adevarat la REVOLUTIE,nu trebuie uitati cei cre siau dat viata pentru un viitor mai bun,si care acum se pare ca au cam fost UITATI.


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri