Dupa o sedinta de 10 ore, Guvernul a decis sa-si asume raspunderea pentru Codul Miclea privind reforma in invatamant, salarizarea bugetarilor si restructurarea agentiilor

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 3 septembrie 2009, 1:53 Actualitate | Esenţial

Guvernul a reusit, dupa 10 ore de discutii, sa ia decizia asumarii raspunderii in Parlament pe legile privind salarizarea bugetarilor, restructurarea agentiilor guvernamentale si reforma educatiei.  Legea Educatiei nationale are ca punct de plecare Pactul National pentru Educatie si Strategia elaborata de Comisia Miclea, care face parte din programul de guvernare, a anuntat premierul Emil Boc la finalul sedintei care a inceput miercuri, ora 15.00, si  s-a terminat a doua zi, dupa zece ore de dezbateri.

Invatamant obligatoriu de 10 clase, plus grupa pregatitoare

Potrivit proiectului de lege, va fi obligatoriu invatamantul de 10 clase, plus grupa pregatitoare de la gradinita. De asemenea, prevede evaluarea elevului prin teste internationale. Potrivit proiectului, vor fi facute periodic rapoarte privind evolutia copilului scolarizat.

O alta prevedere se refera la depolitizarea invatamantului. De asemenea, s-a decis descentralizarea in scoli, in sensul ca 60% din ceea ce vor invata copii va fi stabilit la nivel national, 20% reprezinta decizia scolii, iar 20% este curriculum optional.

Premierul a anuntat ca invatamintul va primi anual 6% din PIB, iar cercetarea - 1%.

Ca o noutate fata de informatiile vehiculate anterior, Emil Boc a anuntat ca educatia permanenta va fi realizata si prin intermediul unui post public TV si a unui post public de radio.

Varsta de pensionare pentru profesori va fi 65 de ani

Guvernul a mai decis ca profesorii universitari sa iasa la pensie la varsta de 65 ani. Doar profesorii conducatori de doctorat vor putea fi mentinuti in activitatea didactica pana la 70 de ani, insa doar cu aprobarea anuala a senatului universitatii. De asemenea, nu vor mai exista conditii de vechime pentru obtinerea unui titlu universitar. "Un om competent nu va trebui sa astepte ani pentru a obtine un titlu", a spus Emil Boc.

Emil Boc: Nimeni nu va pierde din drepturile salariale

In ceea ce priveste salarizarea bugetarilor, premierul a anuntat ca nimeni nu va pierde din drepturile salariale in urma aplicarii legii. "Nimeni nu va pierde din drepturile salariale in plata, nici macar cei din justitie. Vom avea o crestere mai accentuata la cei care, astazi, se afla la baza piramidei si o inghetare a drepturilor salariale pentru cei aflati la varf. Insa, nimeni nu va pierde din drepturile salariale", a precizat Boc.

Pensia mai mare de 1.700 de lei nu va putea fi cumulata cu salariul

In privinta restructurarii agentiilor guvernamentale, una dintre principalele prevederi se refera la transferul veniturilor proprii la bugetul de stat. Potrivit premierului, diverse agentii gestioneaza, in prezent, aproximativ un miliard de euro, bani care sunt cheltuiti ineficient. Este o suma care va intra la bugetul statului, potrivit primului-ministru. Acesta a mai spus ca nici un bugetar nu va putea cumula salariul cu pensia, in cazul in care aceasta depaseste 1.700 lei. Doar cei cu o pensie sub 1.700 lei vor putea sa o cumuleze cu salariul.

In vederea asumarii raspunderii, vor fi parcuse etapele specifice, a spus Emil Boc. Urmatorul pas, care va fi facut in cursul zilei de joi, este trimiterea catre cele doua Camere din Parlament o scrisoare prin care Guvernul isi anunta intentia asumarii raspunderii.

Cititi
aici declaratiile premierului facute la finalul sedintei de Guvern.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

7121 vizualizari

  • -16 (16 voturi)    
    ...ce mare Boc realizare...!!!??? (Joi, 3 septembrie 2009, 3:21)

    CaluMare [anonim]

    ...cu ce se schimba de maine incolo sistemul de educatie...???!!!
    -vor iesi absolventi mai calificati, mai integrii, mai bune caractere...???
    ...cu ce se schimba de maine incolo sistemul de plata al bugetarilor...
    -va fi o mai directa relatie calificare-rezultate-plata...va creste eficienta ...???...!!!
    ...CIRC DAMBOVITEAN...
    • +14 (16 voturi)    
      Este o realizare (Joi, 3 septembrie 2009, 8:30)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui CaluMare

      acar exista ceva. Exista o directie. Boc cel Mic a avut curaj mai mult decat ti ceilalti premieri dinaintea lui sa isi asume aceasta lege? C ce te incurca daca nu mai tre sa stai la mana unor basinosi de profesori universitari ca sa iti faci cariera? Faptul a educatia se face sau nu de calitate va tine acum si de cetatean. Nu primesti educatie buna, du-te si spune asta. Fara reclamatii nu exista obiectul interventiei.
      Me personal mi-a paut aseara si magandeam la croitorasul cel viteaz :). Mic mic dar a avut ambitie sa faca ceva.
      Si hai sa nu mai discutam valoarea unui om prin prisma inaltimii sale ci prin ce face. Mi-ar placea ca discutia sa se focuseze pe ce a propus si nu pe alte elemente de context.
      • -7 (7 voturi)    
        curaj? sau inconstienta? (Joi, 3 septembrie 2009, 10:54)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Liviu

        Sau iresponsabilitate? Legea invatamantului e o lege fundamentala. In ultimii 20 de ani fiecare guvernare a facut ce a vrut. Intamplator Miclea mi s-a parut cel mai coerent dintre toti, dar asta nu inseamna ca o lege atat de importanta trebuie adoptata prin ordonanta de urgenta. Ordonantele de urgenta ar trebui sa fie exceptii, la noi insa a devenit o regula.
        Aveam ocazia sa facem macar acum o lege care sa dureze ceva mai mult de 2 ani. Dar inca odata se dovedeste ca orgoliile personale si de partid nu pot fi depasite.
        • +2 (2 voturi)    
          . (Joi, 3 septembrie 2009, 11:30)

          radukku [utilizator] i-a raspuns lui anonim

          e vorba de procedura asumarii raspunderii nu OUG. Boc stie cat e destabilizata Romania pe plan politic, iar daca nu recurge la aceasta procedura a asumarii raspunderii atunci riscam sa mai stam inca cel putin 8 ani pentru a avea o lege care sa multumeasca pe toata lumea. E bine ca e vorba de Codul Miclea. Mai exista o raza de lumina in tara asta.
          Acum sa vedem daca PSD-ul de la guvernare o sa vrea demiterea guvernului la fel ca pesede vangheliot si geonalau.
        • +2 (2 voturi)    
          Nostradamus (Joi, 3 septembrie 2009, 12:45)

          gepeto [utilizator] i-a raspuns lui anonim

          Probabil clarvazatorul Nostradamus ar fi putut face o lege care sa dureze 20 de ani. Este clar ca orice lege care se cloceste pe baza de experienta si simulari in viitor nu poate fi perfecta deoarece evolutia si practica nu poate fi anticipata suta la suta. Dezbateri pe legea educatiei au avut loc de cativa ani. A continua sa tot dezbatem inseamna a condamna si alte generatii sa invete pe baza actualei legi care este unanim recunoscuta ca fiind perimata. O lege imperfecta acum este mai buna decat una pretins perfecta mai tarziu cand nu mai este cazul.
    • +17 (17 voturi)    
      . (Joi, 3 septembrie 2009, 8:32)

      xxx [anonim] i-a raspuns lui CaluMare

      Bazele legale pentru a creste calitatea invatamantului au fost puse, insa nu este suficient. Totusi profesorii universitari vor fi obligati sa se pensioneze la 65 de ani si astfel vor disparea dinozaurii din universitati, conducerea liceelor nu va mai fi schimbata odata cu schimbarea puterii, finantarea universitatilor nu se va mai face doar pe baza numarului de studenti (o idiotenie) deci facultatile nu vor mai accepta toti boii drept studenti doar pentru a avea finantare, se lasa la atitudinea liceelor sa bage examen de admitere la liceu, etc. Insa guvernul nu ii poate face pe elevi sau pe studenti sa fie mai constiinciosi, sa se intereseze mai mult de studii!!!
      • +3 (5 voturi)    
        este un inceput (Joi, 3 septembrie 2009, 10:34)

        yyy [anonim] i-a raspuns lui xxx

        Deocamdata, prin aceasta lege, guvernul nu-i poate motiva pe copii sa studieze mai mult, cu adevarat.

        Pentru ca 'modelele de succes' propuse de 'societate' pentru a fi urmate nu sunt ale celor scoliti, educati, care realizeaza ceva prin efortul onest al mintii lor ...

        'Ai carte, ai parte' nu mai este demult o sintagma adevarata in Romania ultimilor 20 de ani ...

        Ar trebui ca executivul sa 'reaseze' societatea pe baze corecte, reale.
        Dar, pentru asta, ne-ar trebui un executiv care sa aiba puterea de a face ceea ce trebuie pentru tara.
    • +3 (7 voturi)    
      realizarea... (Joi, 3 septembrie 2009, 9:11)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui CaluMare

      se observa peste ani, desteptule...
      Toti politicienii ne-au promis realizari peste noapte... si doar de alea s-au tinut (ex. 1 m asfalt in fata blocului)... Insa nu s-au grabit sa faca schimbari cu efecte pe termen lung, de frica invizibilitatii rezulutatului pe termen scurt, ceea ce credeau ei, duce la voturi mai putine.
      Nu cred ca schimbarile importante trebuie facute prin asumarea raspunderii unui guvern... ci mai degraba prin dezbateri parlamentare... Dar la noi astfel de dezbateri incep si nu se mai termina... Pentru ca vin alegerile, hai sa le adoptam repede prin asumarea raspunderii... ca dupa noi vin altii si isi asuma fiecare raspunderea pentru prostia lui. Tocmai AICI e problema: asumarea raspunderii e pe hartie... in practica, in caz de esec sufera romanul simplu, nu cei care au dat semnaturile pe propria raspundere!
    • -14 (14 voturi)    
      E criza (Joi, 3 septembrie 2009, 9:25)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui CaluMare

      Nu ai inteles?
      1. Iese tara din criza prin reforma invatamantului si daca stau pensionarii acasa!
      2. Daca te iei de Boc pe site-ul asta esti penalizat!
      • -5 (7 voturi)    
        ai dreptate (Joi, 3 septembrie 2009, 10:56)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        exista o armada de penalizatori aici, banuiesc ca angajati politic.

        In alta ordine de idei, cica 6% din PIB pt educatie. Sa admited ca o sa se dea aceasta suma. Intrebarea mea este cat o sa se bage efectiv in educatie si cat in smenuri cu materiale de constructie, contracte paguboase etc..
  • -14 (14 voturi)    
    ... (Joi, 3 septembrie 2009, 6:44)

    pamfletaru [utilizator]

    Mai bine si-ar asuma raspunderea si ar lasa pe altii mai buni pentru ca e clar ca acest guvern nu face fata.
  • +16 (16 voturi)    
    Bravo, Bomnule Boc! (Joi, 3 septembrie 2009, 6:46)

    judex [anonim]

    In sfarsit, acest guvern mai face si ce trebuie. Amanam reforme decisive pentru viitorul acestei tari de 20 de ani si ne tot lasam intimidati de sindicatele de stanga si mafiotii care vor sa tina pe romani in ceata, ca sa poata ei fura mai bine si alti iesponsabili care, pentru interesele lor meschine, ar putea paraliza activitatea tarii. Bravo, astfel Romania va face un pas mare pe calea europenizarii, modernizari si civilizarii. Poate vom intra si noi in randul lumii, lumii adevarate! Macar, acum avem o sansa!
    • -7 (13 voturi)    
      Guvernul (Joi, 3 septembrie 2009, 9:16)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui judex

      nu face ce scrie in constitutie, adica sa aplice legile existente.In schimb ce face, ignora legile existente si creeaza altele, ca cica, cele vechi n-ar fi bune. Cum iti dai seama ca o lege e buna sau nu daca n-o aplici? Fiindca nu-ti convine tie ce scrie in ea spui ca nu e buna si trebuie schimbata?

      In constitutie lucrurile sunt clare:
      - parlamentul trebuie sa decida CE trebuie facut.
      - guvernul trebuie sa-si bata capul CUM aplica ce a decis parlamentul.

      Rolul guvernului este de executant al deciziilor parlamentului. Pana nu-si ia rolul definit in constitutie in serios si , mai ales, sa impuna respectul fata de lege, guvernul nu-si face treaba si va creea numai harababura in Romania.
      • +10 (10 voturi)    
        Constitutia (Joi, 3 septembrie 2009, 10:04)

        silicon [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Vedeti ca asumarea raspunderii Guvernului pe un pachet de legi e trecuta in Constitutie. Si au aplicat-o si alte guverne dupa 1990. Doar ca nu trebuie abuzat de asa ceva, dar altfel e perfect constitutional
        • -4 (4 voturi)    
          Rol (Joi, 3 septembrie 2009, 10:36)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui silicon

          Intradevar, guvernul e abilitat de constitutie sa dea si legi insa, aceasta abilitate trebuie folosita in cazuri extreme si sa nu devina o obisnuinta.
          Rolul principalul al guvernului, scris in constitutie este de executant. Daca guvernul se ocupa cu legi, cum crezi tu ca mai are timp si chef sa se ocupa cu impunerea legilor in vigoare, cand el are in cap deja sa le schimbe?
          Un exemplu: Spiru Haret. Ce nu a functionat, au fost legi strambe sau guvernul nu a impus respectarea legilor in vigoare?
          Un alt exemplu: Evaziune din turism. Guvernul nu aplica legea in vigoare pentru cei care fac evaziune sau legea actuala nu e buna? De ce ministru vrea alta lege?
          Si exemple pot continua.
          Dupa mine problema e la guvern, care nu se ocupa de impunerea respectarii legii. Cadrul legislativ exista.
          Regula este: impui, aplici, legile care sunt, de la trei ani in sus, si dupa aceea vezi ce nu merge si schimbi ceva. Nu te apuci sa schimbi ceva ce nici n-ai aplicat.
  • -15 (15 voturi)    
    Mi-as dori sa pice guvernul asta de incapabili (Joi, 3 septembrie 2009, 6:59)

    Ionel [anonim]

    Din pacate am votat cu PDL, insa m-am inselat amarnic.
  • -3 (7 voturi)    
    Oy... (Joi, 3 septembrie 2009, 7:15)

    ady624 [utilizator]

    Așadar avem minister al învățământului dar legile sunt făcute de niște alte comisii? Oy.... N-ar fi mai bine să.... dar mai bine nu :D Mă duc să cumpăr niște cărți, trebuie să încep să-i predau copilului... Păi nu?

    Adrian
  • -6 (8 voturi)    
    Nu e OK (Joi, 3 septembrie 2009, 7:58)

    Catalin [anonim]

    Cum adica daca ai pensie sub 1700 poti sa cumulezi cu salarul? La stat? Nu se poate! Astia sunt cretini. Pai daca are salar la stat 3000 de lei si cu pensie de 1600 cum ramane cu stramtorarea bugetului?? Nesimtit de politicieni!! Cei care iau 1300 de lei in mana si muncesc ca nu au pile ce sa mai zica??!! niste dobitoci de politicieni. Orice am vota tot niste porci nesimtiti ajung sa ne conduca.
  • -7 (9 voturi)    
    "TESTELE INTERNATIONALE" = acolo ii taiem pe toti (Joi, 3 septembrie 2009, 8:17)

    MIHAI 2 [anonim]

    ....."De asemenea, prevede evaluarea elevului
    prin teste internationale"...
    ...noi oportunitati de luat shpaga
    pentru dascalii supraveghetori sau evaluatori
    ai testelor...plus noi orizonturi de afirmare
    pentru elevul romanesc
    in conjugarea "haitec"
    a verbului "a e-copia" .
    Sa ne vreamintim ca
    nu s-a inventat bancomatul
    spaniol, american sau francez
    pe care sa nu-l acceseze cardurile clonate de
    catre geto-daci.
    • -6 (8 voturi)    
      Teste convertibile (Joi, 3 septembrie 2009, 9:28)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui MIHAI 2

      Sintagma "teste internationale" consfinteste ceea ce se intampla deja de o buna bucata de vreme, ca examenele se iau pe dolari sau si mai bine, euro.
  • +2 (6 voturi)    
    Teste la copii (Joi, 3 septembrie 2009, 8:49)

    AnDy [anonim]

    "De asemenea, prevede evaluarea elevului prin teste internationale." Nu nationale? Sa inteleg ca va fi ceva subiect pe toata Europa sau cum???
    • +13 (13 voturi)    
      despre altceva este vorba (Joi, 3 septembrie 2009, 9:02)

      Gabriel, Deva [anonim] i-a raspuns lui AnDy

      Sunt teste tip PISA. Nu subiectul este unic in toata Europa. Este un lucru foarte bun pt. ca stateam foarte prost la aceste testari. Nu ma refer la copii performanti, ma refer la copilul mediu.
  • +4 (4 voturi)    
    Ce ar fi comentat Nicolae Iorga ? (Joi, 3 septembrie 2009, 8:52)

    Dan C. Badea [anonim]

    As vrea sa ne imaginam ce ar fi spus Nicolae Iorga, despre aceste realitati romanesti contemporane. In acest sens, apelez la cateva citate semnificative: „Oamenii naivi cari umbla astazi cu un fel de termometru sentimental in mana, cersind simpatiile la dreapta sau la stanga, oamenii acestia nu pot sa trezeasca decat un zambet din partea acelora cari-şi dau seama ca nu cu acadele sentimentale se hraneste un popor, ci ca popoarele se hranesc cu ceea ce prin munca braţelor lor, fie si în mijlocul antipatiei generale, stiu sa smulga pe baza dreptului lor ……………… Cand toate problemele societatii le dai in mana celui din urma dintre oameni, ……….suntem o societate căreia îi lipseste orice unitate de vedere si orice baza serioasa de judecata, lucruri de plans cu lacrimi de sange, fiindca este vorba de insusi viitorul acestei tari si al acestui neam. Cine are intr-adevar suflet romanesc nestricat, ….. stie ca in orice situatie trebuie sa-si puie cineva – dacă e cuminte in sensul romanesc – o singură intrebare: ce e de facut si ce pot face eu in ceea ce e de facut? Ierarhia de functii sa corespunda pe cat se poate cu ierarhia naturala a valorilor si meritelor, ca sa nu ajunga calauza a fi mai nesigura decat aceia care se cer calauziti……. Dar, peste tot ce poate da organismul de Stat, autoritati morale permanente sa se bucure de tot sprijinul devotat al acelora cari nu printr-o recunoastere si convertire de ultima ora sa fie adusi a cere de la dansele indreptarea care, venita prea tarziu, sa nu mai poata folosi la nimic”
    • +4 (4 voturi)    
      Nu e bun exemplul ales! (Joi, 3 septembrie 2009, 9:41)

      calator [anonim] i-a raspuns lui Dan C. Badea

      Domnule Badea, Iorga nu este nici pe departe exemplul cel mai bun ales. A fost desigur un geniu, un savant eminent dar ca si politician a fost 0. Aduceti-va aminte cum a trimis delegatia profesorilor care se plangeau de conditiile inacceptabile si cereau marirea salariilor: i-a trimis sa se arunce in MARE.
      • +1 (1 vot)    
        Sunt capitalistii din Guvern buni crestini ? (Joi, 3 septembrie 2009, 10:14)

        Dan C. Badea [anonim] i-a raspuns lui calator

        Romania sufera o dubla criza. Una e cea mondiala, care ne afecteaza oricum, ca o tendinta generala. Peste criza mondiala, se suprapune o criza cu mult mai profunda si cu mult mai grava: criza romaneasca. Fara a propune o analiza, nefiindu-i locul aici, putem sa ne intrebam cum am ajuns intr-o asa de profunda criza? Criza romaneasca este determinata, in primul rand, de nociva imoralitate si de incompetenta ce au cuprins spatiul public. Ani de zile ne-am imbatat cu apa rece, iar acum se simt efectele dezastruoase ale unor guvernari lipsite de o viziune fundamentata pe principii si seriozitate, care ar fi putut sa dea sens actiunii publice, iar rezultatul s-ar fi vazut intr-o reala dezvoltare a tarii. Avem mare nevoie de actiune rationala si de spirit democratic. In incercarea de a gasi solutii generale pentru eradicarea crizei romanesti, este util sa ne amintim de ideile lui John Calvin. Weber considera ca dependenta capitalismului de sistemul de credinte al primilor calvinisti este cel mai bun exemplu al modului in care ideile dirijeaza societatea; si chiar daca nu protestantismul a produs capitalismul, el a fost cu siguranta un ingredient esential. In “Etica protestanta si spiritul capitalismului” (1905), Max Weber demonstreaza felul in care biserica protestanta, inaintea celorlalte biserici traditionale, a conciliat principiile dogmei crestine cu acumularea bogatiei. Etica protestanta a insemnat pentru evolutia capitalismului cel putin tot atat cat a insemnat tiparul, inovatie care a produs schimbari sociale fara precedent. Sarcina calvinistilor in aceasta lume este sa fie ascetici (sa se abtina de la placerile lumesti) si sa lucreze pentru gloria lui Dumnezeu. Pentru ei, acumularea averii nu este un pacat, ci, dimpotriva, este socotit ca un har dat de Dumnezeu. Averea celui care munceste este pusa in slujba comunitatii in care traieste. Aceasta spirala a bogatiei nu ar fi posibila fara acei oameni care la inceput dovedesc curaj, au idei novatoare si tenacitate.
      • +1 (1 vot)    
        :D (Joi, 3 septembrie 2009, 10:38)

        ivil [anonim] i-a raspuns lui calator

        directia este foarte buna :D bravo iorga. probabil ca si-a dat seama ca numai nulitatile vin cu palaria in mana la cersit.
  • +4 (4 voturi)    
    intrebare (Joi, 3 septembrie 2009, 9:02)

    ion [anonim]

    Ce inseamna ca si-au asumat responsabilitatea?Pentru cine stie va rog sa-mi explicati.
    • -5 (9 voturi)    
      In realitate nimic (Joi, 3 septembrie 2009, 9:23)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui ion

      La o anumita data, inca neprecizata (si necunoscuta inca de nimeni), Boc va veni in parlament si va prezenta acele proiecte de lege parlamentului (care o parte - pdl - va aplauda, cealalta parte - restul - va huidui). Daca parlamentul intr-un anumit termen depune o motiune de cenzura (care sa fie si votata) legile respective si guvernul pica. Daca nu intra in vigoare.
      Acele proiecte de legi inca nu se cunosc...mai mult, ele vor fi amendate de parlamentari, fiecare cum il taie capul. Daca sunt adoptate, ele vor fi ulterior (pariul meu e ca de ziua urmatoare - asa s-a intamplat cu toate legile asumate) modificate: prin ordonante, prin decizii ale Curtii Constitutionale, prin proiecte legislative initiate de parlamentari, dupa proteste si negocieri sindicale, etc.
      Adica vom avea o varza. Nu se va intampla nimic. Orice legi adopta acestia azi, peste un an vor fi atat de modificate ca vor fi de necunoscut.

      Dar da bine in campania electorala sa zici ca ai "facut reforma".
      • +10 (12 voturi)    
        In realitate e prima oara cand e ceva (Joi, 3 septembrie 2009, 9:59)

        silicon [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Mai bine sa nu le faca deloc, nu-i asa? Imi pare rau, dar nu aveti dreptate. Priviti doar la legea salarizarii unice bugetare. Cata opozitie exista la legea asta... Si discutam de ea de 5 ani. Inclusiv pe vremea guvernului Tariceanu I exista o propunere care a murit prin sertarele Parlamentului. Versiunea curenta de lege este deja in negocieri cu sindicatele din aprilie si nici pana acum nu s-a ajuns la un compromis unanim acceptat. Ce propuneti de fapt? Sa fie adusa iarasi in Parlament si sa mai zaca inca 5 ani acolo?

        In Romania orice propunere corecta, dar dureroasa si nepopulara trebuie realizata REPEDE. Altfel nu se poate. Scuze, nu suntem nici Suedia, nici Norvegia.

        Si de acord, PDL-ul foloseste acest lucru pentru campania electorala. Si ce daca? Eu am citit proiectul Miclea, proiect la care s-a lucrat mai bine de un an. Mie mi se pare curajos si corect acest proiect. Ce ar mai fi de asteptat? Sa intre in malaxorul parlamentului, plin de "profesori" si decani universitari? Sa isi taie singuri creanga de sub picioare? (vezi de exemplu doar lista de incompatibilitati din proiectul Miclea in invatamantul universitar)

        P.S. Si chiar daca se amendeaza legile, nu li se poate schimba esenta: in mediul bugetar va exista de aici incolo o grila de coeficienti intre plaja minina si maxima. Iar in educatie romaneasca va fi pentru prima data cand va avea loc o depolitizare adevarata a educatiei, prin limitarea rolului inspectoratelor scolare numite politic si prin cresterea rolului consiliului de administratie al scolii.
        • +2 (4 voturi)    
          Amin, tata!!! (Joi, 3 septembrie 2009, 11:16)

          SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui silicon

          Mare dreptate ai!
        • +1 (1 vot)    
          Te contrazic (Joi, 3 septembrie 2009, 13:14)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui silicon

          Nu e nimic.

          Legea de salarizare unica va fi prima care va fi modificata dincolo de structura si forma ei actuala.
          In primul rand va fi facuta franjuri de Curtea Constitutionala. Si pe buna dreptate. Mare parte dintre prevederile ei incalca Constitutia. Ca in romanele foileton, o sa spun: sa nu anticipam. O sa vedeti.
          Pe urma, viitorul guvern o va ciunti prin ordonante de urgenta care vor fi emise pentru a impaca sindicatele si a opri valul de greve care va porni.
          Urmeaza parlamentul care va veni cu atatea alte amendamente ca - si iar repet - o sa avem, peste un an o cu totul alta lege, si alta grila.
          Urmatoarea lege care va fi modificata va fi legea agentiilor - pai acolo sunt toate pilele, indiferent de coloratura politica. Mai mult nu e de spus, traim in Romania, trebuie sa fii cel putin naiv sa crezi ca se va renunta la fabrica de lefuri pentru neamuri/prieteni.

          Iar legea educatie va fi ciopartita in parlament. Atat timp cat nu exista un consens majoritar pe aceasta lege, ea va fi, in decursul acestui an scolar (nu uita, se va aplica de anul scolar viitor) atat de modificata, incat Miclea, ca altadata Ticu Dumitrescu cu legea lui de desconspirare a securitatii, nu va mai dori sa fie asociat cu ea.
    • +1 (1 vot)    
      inseamna ca sunt adoptate, (Joi, 3 septembrie 2009, 13:24)

      elena [anonim] i-a raspuns lui ion

      fara a mai fi dezbatute in Parlament.
  • +7 (9 voturi)    
    Era si cazul sa se faca reforme (Joi, 3 septembrie 2009, 9:21)

    gabifm [utilizator]

    pentru ca de 20 ani, pic cu pic, sistemul bugetar s-a degradat atat calitaiv cat si financiar. acum de bine de rau se trage linie si se ia de la un numitor egal.
    sunt curios ce vor face "nedreptatitii" din puterea judecatoreasca (care este mai putere decat celelalte 2) dar si sindicatele care stiu sa puna salariatul in centrul negocierilor nu beneficiarul adica: elevul, omul de la ghiseu intrun cuvant cetateanul!!!
  • -2 (6 voturi)    
    asa si??? (Joi, 3 septembrie 2009, 9:22)

    liviu_ [utilizator]

    o sa mai schimbe legea de 10 ori pana s-o puna-n aplicare...
    ce responsabilitate? daca o dau in bara ce patesc??? (ajung in opozitie unde-s platiti ca sa taca si sa nu spuna cat fura guvernul... halal pedeapsa)

    marea realizare este probabil, faptul ca in 10 ore au gasit si 1 ora de pace (in care nu s-au mai injurat acuzat etc), si au mai discutat si despre legi
  • -4 (6 voturi)    
    asumarea raspunderii ??? (Joi, 3 septembrie 2009, 9:23)

    Razvan [anonim]

    Daca va rog ... ma lamureste si pe mine ce inseamna Asumarea raspunderii in politica ??? ... adica daca scopul propus este ratat de program .. ce ..faca puscarie care-va ca si-a batut joc de viata copiilor sau ce??

    sau la ce se refera aceste cuvinte ??
    • +4 (6 voturi)    
      explicatie (Joi, 3 septembrie 2009, 10:02)

      silicon [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Asumarea raspunderii este o procedura parlamentara standard: Guvernul prezinta in fata Parlamantului un proiect de lege pe care isi asuma raspunderea. Daca cineva din Parlament initiaza o motiune de cenzura si motiunea trece, Guvernul e demis automat si legea e respinsa. Daca nu, legea intra in vigoare.

      E o procedura de urgenta prin care de obicei un guvern promoveaza legi critice si urgente din punctul lui de vedere, fara a mai trece prin dezbateri parlamentare.
      • -1 (3 voturi)    
        si atunci de ce mai avem parlament (Joi, 3 septembrie 2009, 10:43)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui silicon

        pai daca stiu eu bine legislativul e parlamentul.. el e cel ce face legile.. si nu executivul adica guvernul...

        la c eii mai platim pe cei din parlament daca nu mai au nici un rol????
        • +3 (3 voturi)    
          Cam tarziu pentru intrebarea asta .... (Joi, 3 septembrie 2009, 11:18)

          SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui razvan

          Ar fi trebuit sa te tot intrebi in ultimii 20 de ani de ce avem parlament (cu litera mica) ......

          Respect Institutia Parlamentara, dar ce avem noi la Casa poporului este o gluma proasta .....
      • -3 (3 voturi)    
        deci (Joi, 3 septembrie 2009, 10:43)

        ivil [anonim] i-a raspuns lui silicon

        tot ceea ce trebuie sa se intample este ca parlamentul sa treaca o motiune de cenzura pe acest subiect si guvernul cade.... hmmm.... interesant...
  • +8 (8 voturi)    
    incepusem sa ma indoiesc de Boc (Joi, 3 septembrie 2009, 9:26)

    gigi [anonim]

    Felicitari Boc! Esti un mic Napoleon daca ai reusit sa impui invatamantul capitalist in fata atator interese de a pastra sistemul comunist. Nu inteleg totusi legal cum s-a adoptat legea comisiei prezidentiale care nu face parte din guvern...
    • +7 (7 voturi)    
      Parte integranta a protocolului de guvernare... (Joi, 3 septembrie 2009, 9:55)

      costica [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Desi nu stiau prea bine ce faceau ( nu cred ca stiu nici acum , multi dintre ei) cei de la PSD au semnat un protocol al coalitiei si un program de guvernare. Daca nu se acceptau cele semnate in protocol, atunci se putea destrama coalitia si iesi de la guvernare sau caderea guvernului. Inca o data PSD a demonstrat ca telul sau e ramanerea la guvernare desi se comporta ca un aliat al PNL (care PNL- Patriciu national liberal?) in opozitie. Tinta lor , alegerile prezidentiale . Atentie, am mai avut guvernare in bloc PSD si amintitiva fabrica de bani a lui Vacaroiu- aceasta e solutia lor la cererile insistente de bani de la "bugetari".
    • +5 (5 voturi)    
      nu asculta la presa de fictiune (Joi, 3 septembrie 2009, 9:56)

      major_ballsack [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Din punct de vedere legal nu are nici o importanta cine scrie efectiv legea - ministerul, o comisie prezidentiala, sindicatele, un ong, vreun ziarist, tu, eu.

      Tot ce conteaza pentru legitimitate e ca guvernul sa si-o asume, altfel textul respectiv nu poate sa devina lege. Sigur, e bine ca ministerul de resort sa sprijine legea cu pricina, altfel e greu de crezut in implementarea ei corecta, dar asta-i alta discutie...
    • +5 (5 voturi)    
      si totusi, e simplu (Joi, 3 septembrie 2009, 10:16)

      potol [anonim] i-a raspuns lui gigi

      nu toata lumea poate trimite legi la parlament. guvernul are acest drept, si a ales sa mearga pe concluziile comisiei miclea, care la randul ei a fost formata din oameni din toate domeniile cu legatura cu invatamantul - d'aia ii zice PACT NATIONAL pentru educatie. androneasca avea parerea ei si a gastii ei politice inapoiate - sa nu uitam ca a mai fost ministru, iar in mandatul precedent si'a castigat renumele de abramburica. ce recomandare!
      oameni care i'au fost studenti spun ca era ok ca profesoara, dar rigida si fara imaginatie. s-a vazut ca nu are viziune, chiar dc o fi un om cinstit (rar lucru in clasa politica si in societatea romaneasca, in general).
      • +6 (6 voturi)    
        Sa nu uitam: (Joi, 3 septembrie 2009, 10:49)

        gabifm [utilizator] i-a raspuns lui potol

        Dna Andronescu este GARANTAT Vanghelie!
    • +6 (6 voturi)    
      A fost un test (Joi, 3 septembrie 2009, 10:33)

      Justin Puscasu [anonim] i-a raspuns lui gigi

      pentru dorinta de reforma a guvernului Boc.
      E pentru prima data in ultimii 20 de ani cand o lege vizeaza reforma profunda si pe termen lung a unui domeniu (invatamantul, in speta). E pentru prima data in 20 de ani, cand se trece peste micile santaje PSD, PNL, UDMR etc. si se face reforma.
      Legea Miclea e clar mai buna decat legea actuala si reprezinta un demers credibil in directia reformei. Efectele se vor simti in cativa ani, dar Boc are meritul de a fi avut curajul s-o promoveze.
      Sincer, nu-l credeam in stare de asta.
  • -2 (2 voturi)    
    educatie (Joi, 3 septembrie 2009, 10:10)

    mariana [anonim]

    Sunt profesor universitar si am 40 ani, deci sunt direct interesata de ce se intampla in educatie. Din punctul meu de vedere pachetul Miclea nu este complet si, daca poti deveni profesor peste noapte ar trebui modificate criteriile. Si astazi sunt exemple de colegi care, pe aceleasi realizari au promovat pana la postul de profesor, activitatea didactica are o pondere redusa in schimb cercetarea conteaza cel mai mult. In acest context ma intreb ce ar trebui sa fie profesorul: mai intai cercetator si mai apoi sa conteze didacticul sau invers? Cercetatorii pt ce mai exista? Sunt universitati in care tinerii pot promova altele in care sunt impiedicati de cei mai in varsta.
    Cel mai mult ma bucura faptul ca in aceeasi catedra nu vor mai putea fi rude . Dar cum se va rezolva acesta problema? Cum sa renunte sotia la postul caldut oferit de sot (sef de catedra sau decan)? Cum sa renunte la orele suplimentare primite de la acelasi sef (a se citi sot)? Exemplele pot continua.
    Din punct de vedere al salarizarii consider ca este o mare balmajeala, de neconceput cum au fost stabiliti coeficientii (daca acum am un salarii de incadrare de 3100 lei ma gandesc cat voi avea dupa ce se aplica legea, exemplele date la televizor ma pun pe ganduri).
  • -7 (7 voturi)    
    si e legal? (Joi, 3 septembrie 2009, 10:11)

    andrei [anonim]

    sa isi asume raspunderea pe atatea legi. constitutia zice ca nu. dar, deh! cand e vorba de guvernul domnului boc pana si legile sunt ingaduitoare
    • +5 (5 voturi)    
      e legal (Joi, 3 septembrie 2009, 10:59)

      jo [anonim] i-a raspuns lui andrei

      mai citeste constitutia, nu te lua dupa ce auzi pe la antene.
      • 0 (0 voturi)    
        serios? (Joi, 3 septembrie 2009, 13:35)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui jo

        ia uite ce zice constitutia:
        ARTICOLUL 114
        (1) Guvernul îşi poate angaja răspunderea în faţa Camerei Deputaţilor şi a Senatului, în şedinţă comună, asupra unui program, a unei declaraţii de politică generală sau a unui proiect de lege.
  • +5 (5 voturi)    
    Bravo Boc (Joi, 3 septembrie 2009, 10:22)

    Je [anonim]

    Chiar incepe sa-mi placa de tine. Esti primul ministru care lucreaza cu un manager. Obiective, termene, asteptari.

    Pacat de camarila care iti este impotriva. Aceste reforme sunt necesare. Chiar daca sunt incomplete e un prim pas. De aici incolo poate parlamentul sa imbunatateasca, dar baza este pusa.

    BRAVO!
    • +3 (3 voturi)    
      Aprob POZITIV ...... (Joi, 3 septembrie 2009, 11:21)

      SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui Je

      Parca incepe sa apara soarele si pe ulita noastra .....
  • 0 (0 voturi)    
    in cazul legii salarizariifortza majora,e tratata? (Joi, 3 septembrie 2009, 11:30)

    advocat [anonim]

    in cazul legii salarizarii unitare, are capitol si de "fortza majora", cum e acum, in recesiune, cand pib-ul scade,cum prevede,vag, constitutia la art 53 si cum ar trebui sa aiba orice lege? sau au elaborat o lege, numai pt. "zile cu soare" si in zilele cu criza nu se poate aplica, decat prin dimnuari corespunzatoare a tututror salariilor bugetarilor,cum e cazul din prezent? sau,generatia aceasta de politicieni si functionari, nu e in stare sa faca o lege pt toate situatiile: si pozitive si negative?
    cum,in ianuarie "09, imediat ce dadea sa scada fluxul de gaz din import,au declarat "situatie energetica de urgenta" ,au abandonat licitatiile in achizitii,trecand la achizitii directe de pacura,fara licitatii,printr-o firma de apartament,care numai min economiei nationale si cel de finante stiu ce s-a intamplat cu sutele de milioane de €(euro) cheltuiti pe degeaba,din bugetul de stat,deoarece iarna a fost calduroasa?
  • +1 (1 vot)    
    Guvernul CEAUSESCU vs Guvernul TARICEANU (Joi, 3 septembrie 2009, 11:44)

    Bonifaciu [utilizator]

    L-ati auzit pe Iosif Boda?

    ♦ Guvernul CEAUSESCU, creatorul STATULUI comunist, abia a "reusit" sa aiba in total 800.000 de functionari publici

    ♦ In timp ce Guvernul TARICEANU 2 a creat STATUL capitalist-socialist care functioneaza cu nu mai putin de : 1.500.000 de functionari publici

    ♦ Pacuraru: Numarul posturilor pentru bugetari a crescut, din 2004, cu 74%

    08 august 2007

    Numarul de posturi din sistemul bugetar central si local este de aproximativ 1,5 milioane, acesta crescand in ultimii patru ani cu 74%,

    iar acuzatia sindicatelor potrivit careia numarul posturilor de conducere a crescut excesiv nu se sustine, a declarat, miercuri, ministrul muncii.

    http://www.standard.ro/articol_9010/pac uraru__numarul_posturilor_pentru_bugetari_a_crescu t__din_2004__cu_74.html

    “Guvernul are in subordine peste 240 de agentii, autoritati si diverse institutii.”

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-4796248-sedinta-executivului-care-trebuia-fie-decisa-limitarea-salariilor-sefilor-agentii-guvernamentale-fost-suspendata.htm
  • -2 (2 voturi)    
    cine este Miclea? (Joi, 3 septembrie 2009, 11:53)

    elena [anonim]

    este cumva acel ministru modest care le povestea elevilor ca isi facea nevoile pe harti cand era scolar?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică