Angajatii de la Nokia Jucu vor si ei majorarea salariilor cu 50%

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 17 octombrie 2008, 16:05 Actualitate | Esenţial


Membrii Sindicatului Liber Nokia Romania solicita majorarea salariilor cu 50%, precum si acordarea unui spor de fidelitate de 1% pentru fiecare an muncit la fabrica din comuna Jucu, judetul Cluj, relateaza Mediafax.

Presedintele Sindicatului, Cristian Copil, a declarat, vineri, ca luni vor incepe negocierile cu conducerea fabricii privind contractul colectiv de munca, sperand ca acestea sa dureze cateva zile, pentru ca majorarile sa intre in vigoare de la 1 noiembrie.

O alta revendicare a sindicalistilor vizeaza obtinerea unui spor de 10% pentru munca grea.

Salariul mediu brut la Nokia Jucu este de 860 de lei. Sindicatul Liber Nokia Romania de la Jucu este afiliat la CNSLR Fratia.

La Nokia Jucu lucreaza 1.600 de persoane, din care 800 sunt membri ai Sindicatului Liber.

La Jucu, se produc telefoane Nokia pentru Europa, Africa si Orientul Mijlociu. Parteneriatul dintre firma finlandeza si statul roman este incheiat pe 30 de ani, timp in care Nokia nu plateste impozit pe cladiri si beneficiaza de o serie de alte facilitati.

Situatia legata de mutarea fabricii Nokia de la Bochum la Jucu a fost in atentia Bruxelles-ului. Comisia Europeana a cerut statului roman informatii pentru a analiza posibile ajutoare de stat acordate pentru deschiderea fabricii Nokia de la Jucu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














2435 vizualizari

  • +1 (11 voturi)    
    sa se intoarca la coada vacii (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:10)

    Je [anonim]

    si sa faca greva acolo.
    Nu le convine salariu...sa plece...sa lucre in alta parte.
    • 0 (6 voturi)    
      Cine esti tu? (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:29)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Je

      Cine esti tu sa dai sfaturi unui angajat dintr-o firma privata cum sa-si negocieze salariul?
      Te oftici ca la "privata" ta nu exista sindicat si bagi "operare pc" de la 9 dimineata la 22:00, inclusiv sambetele?

      Sunt angajati legal, sunt inscrisi legal intr-un sindicat, si negociaza conform legii....

      Vad ca iar apar urletele de invidie, de oftica tipic romanesti...sa moara capra vecinului si toata cireada satului...eu sunt un provincial venit cu pluta pe Dambovita, bag 10 ore pe zi, 6 din 7 operare PC pe 600 lei, ma tine muma la facultate cu bani si ciorba congelata la borca, stau cu inca 5 intr-o garsonier si zbier de fiecare data cand cineva isi cere drepturile...fiindca impotenta intelectuala ma impiedica sa fac si eu la fel.
      • -1 (1 vot)    
        sau la coada porcului... (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 18:43)

        Hadrian [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Pentru ca la Jucu (Bontida) exista o traditie de pe vremea comunista in cresterea porcilor (mai au si acum un "combinat")

        Cred ca domnul "Je" are un mare drept pe care tu, domnul Catalin, il uiti: dreptul la exprimare - printre altele poate sa ii considere prosti pe cei de la Nokia. Cu tot sindicatul lor privat

        Eu ma alatur parerii lui "Je". Si mai adaug o parte buna:
        - in afara de coada vacii, sau a porcului, mai sunt o gramada de locuri in supermarketuri la Cluj: lucratori comerciali, paznici etc. toate pe la 600-700 RON pe luna. Casierii castiga poate cu 100 RON in plus - asa ca poate te intereseaza si pe tine (nu se lucreaza mai mult de 6-7 ore pe zi)
    • +1 (3 voturi)    
      mentalitate de perdant (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 9:20)

      Clox [anonim] i-a raspuns lui Je

      Din pacate mai sunt si romani care gandesc ca decat sa nu aiba nimic mai bine un salar de rahat. Asta este mentalitatea noastra de cersitori ai europei . Nu am avut niciodata mandrie.
  • +2 (8 voturi)    
    Ne mutam in India? (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:10)

    dan [anonim]

    Tineti minte cat le-a luat finlandezilor sa inchida fabrica din Germania cand au venit in Romanika? Probabil ca le va lua mai putin sa o inchida pe aia din Ro si sa plece in India ...
    Si mai tineti minte de ce a venit Nokia in Ro? Nu prea cred ca pentru frumusetea peisajului si palinca din Bihor ... as putea sa jur ca pt mana de munca IEFTINA!
    So cereti mai departe 50% ... si ne mutam in India!
    • +1 (5 voturi)    
      Asa, si? (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:24)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui dan

      Au dreptul de a se asocia in sindicat si au dreptul de a solicita majorari salariale.
      La fel cum si firma privata are libertatea de a ramane sau a se orienta spre alte piete de munca.
      • +7 (7 voturi)    
        asa e ... dar ... (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:35)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Corect ... au dreptul ... dar la fel de bine au dreptul de a ramane cu fabrica inchisa ... tu ce ai alege?
        • +4 (6 voturi)    
          Alegere (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:55)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui dan

          Eu as alege sa plec.

          Insa vorbesc din prisma pregatirii mele profesionale. Nu suporta comparatie - nu poti compara studii superioare, post-universitare, si o cariera, cu o munca necalificata.

          Au fost pana acum in cariera mea doua situatii in care, neobtinand majorarea salariala dorita am schimbat locul de munca. Si am plecat la un salariu mult mai mare.

          Ei vor vedea ce negociaza. Poate accepta oferta Nokia, poate intra in greva, Nokia poate aduce chinezi, sau poate pleca in India....e vorba de o firma privata.

          Eu sunt impotriva celor care fac paralele cu sistemul bugetar.
          Pentru ca in sistemul bugetar nu poti muta scolile si spitalele in India si e si greu de crezut ca poti aduce chinezi in locul bugetarilor romani....
          • 0 (2 voturi)    
            Nope (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 12:39)

            Mario [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            Nokia nu poate aduce chinezi in Romania!
            Poate sa aduca chinezi in Finlanda sau sa plece Nokia in China!
  • +6 (8 voturi)    
    numarul magic (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:13)

    Iulian [anonim]

    Deja putem vorbi de un val obsesional in jurul lui "50%". Profesorii, functionarii publici, preotii, acum si angajatii Nokia RO.
  • +7 (11 voturi)    
    ce-ar fi? (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:16)

    flynt [anonim]

    ce-ar fi sa cerem de la rusi cu 50% mai mult gaz la acelasi pret? ce-ar fi sa cerem ca weekendul sa fie mai lung cu 50%? ce-ar fi sa cerem ca noaptea sa fie cu 50% mai lunga si ziua mai scurta? CE-AVETZI FRATILOR CU TOTII? A INNEBUNIT LUPUL?
  • +4 (6 voturi)    
    Patron - angajat (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:21)

    Catalin [anonim]

    Nu e nimic spactaculos in asta.
    E vorba de o companie privata, de dreptul angajatilor la particular de a fi inscrisi intr-un sindicat si de libertatea de a negocia salariul.

    Nu exista nicio asemanare, nicio legatura intre cerintele salariale ale unui sindicat dintr-o firma privata si solicitarile bugetare.

    Au dreptul de a solicita, de a negocia si de a recurge la mijloacele legale de protest in caz de nemultumiri.

    Legile, in frunte cu Constitutia garanteaza asta.
    • +4 (6 voturi)    
      corect (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:26)

      flynt [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      ai perfecta dreptate, dar cum ti se pare o solicitare de "50%", nu crezi ca e irationala? mai ales in productie , unde cresterea productivitatii poate fi masurata. sa la creasca salariul, dar sa munceasca si sa produca cu 50% mai mult, nu cred ca le-ar conveni asa.
      • +3 (3 voturi)    
        conflict de munca (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:42)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui flynt

        E un conflict de munca in domeniul privat.

        Totusi la un salariu mediu brut de 860 lei rezulta un salariu net de 651 lei (http://www.apex-team.ro/rom/paycalc.htm - un calculator de salariu net corect). E destul de putin la costul vietii in Romania. Si chiar daca acei angajati provin din mediul rural (mai au o vaca/porc/gaina si un cartof crescut in curte adica), tot au dreptul legal sa negocieze un salariu mai bun.

        Probabil ca Nokia celor cu un venim mai mic va oferi, in urma negocierilor o crestere mai mare, iar celor cu venituri mai mari un procent mai mic...

        Insa repet - e un conflict de munca privat, sindicatul cere cat vrea, vor negocia, poate vor face greva, poate nu, si vor ajunge la un compromis.
        Stirea apare in presa centrala datorita mediatizarii intense a venirii Nokia in Romania...Altfel nu aparea decat probabil in presa locala.
        • +1 (3 voturi)    
          ok, cum zici tu (Vineri, 17 octombrie 2008, 17:24)

          flynt [anonim] i-a raspuns lui Catalin

          daca angajatul a acceptat acum 6 luni un salariu, si acum, brusc vrea 150%, si zici ca are dreptul moral sa faca asta; atunci si investitorul are dreptul moral sa isi ia jucariile si sa plece. rezultat - 1600 de oameni vor ramane fara munca. deci, deducem ca niste cereri mai moderate, (ceva de genul 10-15% cresteri anuale) ar fi mult mai indicate si mai benefice pentru ambele parti.
      • +2 (4 voturi)    
        NU (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:48)

        sindicalist [anonim] i-a raspuns lui flynt

        NU, atat timp cat "Salariul mediu BRUT la Nokia Jucu este de 860 de lei", NU este deloc irationala o crestere cu 50% (asta ar insemna 430 RON BRUT)... daca celor de la Nokia nu le convine, sa importe sclavi din Africa si sa lucreze cu ei !!!
      • 0 (2 voturi)    
        oare (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 12:40)

        Mario [anonim] i-a raspuns lui flynt

        Si in domeniul bugetar 50% ti se pare rationala?
  • 0 (2 voturi)    
    Referitor la palinca de Bihor. (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:25)

    Alin [anonim]

    Nu baga mana-n foc!
  • 0 (4 voturi)    
    Ioiiii (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:31)

    Ha [anonim]

    O sa le dea Nokia peste nas de nu vor sti ce e cu ei. Vor zice: vreti 50% mai mult, munciti cu 50% mai mult. Si asta incepand cu ziua de maine, ca altfel aduc 10 chinezi in locul vostru si am rezolvat problema.

    Fapt divers: mall-ul de la Vasilea Milea se face cu chinezi, ca probabil romanii cereau cu 50% mai mult pentru 50% mai putina munca.
  • -2 (2 voturi)    
    Solutie la proteste (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:36)

    Kinezu [anonim]

    Eu, daca as fi patronul fabricii, as aduce chinezi peste ei.
  • +2 (4 voturi)    
    au inebunit toti? (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:43)

    chris [anonim]

    Va rog sa va puneti in locul unui investitor care e pe punctul de a-si alege locatia atunci cand vede doar astfel de cereri. E dreptul constitutional al oricui sa-si negocieze salariul, corect, nici nu trebuie sa muncim pe 2 bani, negociati domnilor, dar in limite rezonabile! Cereti conditii de munca de clasa I, cereti sa fiti motivati corect in functie de productivitate, vechime, s.a.m.d dar sa fi semnat un contract acum cateva luni iar acum sa ceri 50% in plus fara sa demonstrezi ca aduci cu atat mai mult decat s-a estimat initial mi se pare hotie. Astfel de atitudini fac extrem de mult rau tuturor romanilor, si eu cred ca pe buna dreptate suntem caracterizati asa cum suntem.
    • -2 (2 voturi)    
      Nu pe 2 bani, da pe 4 lei, DA! (Vineri, 17 octombrie 2008, 17:57)

      sile [anonim] i-a raspuns lui chris

      Te citez: "E dreptul constitutional al oricui sa-si negocieze salariul, corect, nici nu trebuie sa muncim pe 2 bani, negociati domnilor, dar in limite rezonabile bla bla bla..". Salariul net orar al oamenilor astora este 4 lei/ora. E drept ca e mult mai mult decat 2 bani.
  • 0 (4 voturi)    
    Da' au ceva tupeu... (Vineri, 17 octombrie 2008, 16:54)

    OMG [anonim]

    Majorare cu 50%?!? Nici mai mult, nici mai putin. De ce 50 si nu 150? Intreb si eu din pura curiozitate. Doar tre' sa-si justifice si imbuibatii de la sindicat salariile babane, ca nu fac munca voluntara, nu?
  • +1 (3 voturi)    
    50% (Vineri, 17 octombrie 2008, 17:10)

    andrei [anonim]

    de ce nu cerem si cei care suntem in sistemul privat 50%. scutiri de taxe pentru firme sa poata sa sustina aceasta crestere norma de 20 de ore pe saptamana cum au profesorii, vacanta de 3 luni pe an prima de concediu al 13-lea salar (sunt unele firme care ofera aceste bonusuri altele nu).
    toti vrem nu conteaza ca suntem productivi sau nu.
    nu stiu de ce mai e nevoie de mediul privat cand la stat se castiga asa bine. salarii de mii de euro. hai inapoi acum 20 de ani ca era mai bine.
    sau sa fim toti rezonabili si sa ne acceptam valoarea si ca urmare si beneficiile materiale aviz profesorilor care vor salarii mari dar ofera asa de putin. anyway toata lumea face tam tam dar nimeni nu zice ca la profesorii univeristari le va creste leafa cu 74% ;)
    • 0 (2 voturi)    
      Cine te opreste? (Vineri, 17 octombrie 2008, 17:27)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Si cine te te opreste?
      Uite ca angajatii de la Nokia - firma PRIVATA,deschisa anul acesta, au infiintat un sindicat si acum solicita majorari salariale si sporuri.
      Ai dreptul sa te asociezi intr-un sindicat, la tine la serviciu. Si ai dreptul sa soliciti majorarea salariului, daca tu consideri ca meriti! Ai cohones pentru asa ceva? Daca nu ai sindicat, ai cohones sa infiintezi un sindicat? Ca tin sa spun ca ardelenii angajati la Jucu au avut! Bravo lor! Felicitari unor angajati care au stiu sa se organizeze! Si o spun ca un "mitic", un cetatean nascut/crescut in Bucuresti! Poate ar trebui sa urmam exemplul lor! Si ma refer la cei care lucram in domeniul privat. Pentru ca un BRUT de 860 lei e o bataie de joc, ca salariu lunat intr-o tara membra UE.

      Acum, dupa ce cu cateva zile in urma eram acuzat ca sunt profesor, astept sa fiu acuzat ca sunt salariat la Nokia si sabotez investitiile straine in Romania.
  • -1 (1 vot)    
    Nokia (Vineri, 17 octombrie 2008, 17:34)

    Charlemagne [anonim]

    Poate ar vrea sa mute fabrica la cateva mii de km.
    • 0 (2 voturi)    
      sa se mute (Vineri, 17 octombrie 2008, 18:03)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Charlemagne

      daca le convine sa mai cheltuiasca cateva zeci de milioane de euro daca nu sa le mareasca amaratilor salariul ca totusi 860 brutul e infim pe langa cat castiga nokia de pe spatele fiecarui "negru" din productie
  • +1 (3 voturi)    
    Mai da ce mandrete de salarii au astia (Vineri, 17 octombrie 2008, 17:47)

    sile [anonim]

    Ma, capitalism, capitalism, da asta e cam bataie de joc. Salarii brute de 860 ron/luna, adica cam 230 de euro. Cheltuiala salariala lunara totala face cam 300 de euro/luna. Cam 400 usd/luna, cheltuiala totala. Cam 20 usd/zi, adica 2.5 usd/ora - CHELTUIALA SALARIALA TOTALA. Mai nene, astia de ii trimiteti pe aia de la Nokia in China, da voi cu cat credeti ca lucreaza chinezii pe ora? cu 0.5 usd? Si porcaria asta facuta de Nokia ne este prezentata ca o investitie capitala pentru tara noastra. Si stam si in cap si in cur in fata lor si le dam terenuri si alte facilitati. Si sa nu credeti ca sunt vreun activist socialist, dar decat cu asa investitii parca mai bine sa se duca Nokia in China si sa faca treaba acolo.
  • 0 (2 voturi)    
    bine le zicea brucan. (Vineri, 17 octombrie 2008, 23:55)

    brucan [anonim]

    Nimeni nu contesta ca salariile sunt mici. Dar esye jenant la sase luni dupa ce ai semnat un contract sa vi si sa ceri majorare globala de 50%. Pe sindicalistu ala l-a strans rau basca la cap si a ramas cu creieru de cercopitec. O crestere salariala se acorda si functie de rezultatele economice. Basca ca nu stie nimeni daca au negociat o crestere graduala in timp si acu li s-a sculat ca se poate. Un burta verde de sindicalist isi bate joc de oameni si i pune in pericol. Trist e ca se gasesc si pe aici voci care sa sustina astfel de aberatii. Iertati-mi inversunarea dar am vazut firme falimentate de sindicalisti sustinuti de oameni de bine. Semanatoarea, Otelariile Resita si mai sunt...
  • +1 (1 vot)    
    Vai....Saraca Nokia (Duminică, 19 octombrie 2008, 18:54)

    anonim [anonim]

    Vai saraca Nokia...cum poate crede cineva ca niste sindicalisti romani o sa bage in faliment tocmai ditamai concernul Nokia...sa fim seriosi... daca nemtii n-au reusit tina piept Nokiei de a inchide Bochumu ....faptul ca oamenii au infiintat sindicatul este cel mai bun lucru care s-a intamplat la Nokia in favoarea angajatilor pt ca altfel cum sa ajunga negrisorii de pe linia de productie sa-si faca auzite nemultumirile...cine credeti ca ii asculta pe ei. Si sa nu uitam ca acuma 6 luni era un nivel de productie si acum se cer dublarea sau chiar mai mult a productiei...deci de ce sa nu ceri 50%....sau cat sa ceri 10-15% ca atunci poate poate obtii un 5%...ar fi timpul sa nu le mai plangem de mila marilor corporatii care in in Romania...ca si asa le da statul destule reduceri/scutiri.
  • 0 (0 voturi)    
    KaCapitalism autohton (Luni, 20 octombrie 2008, 8:38)

    Corint [anonim]

    pentru toti cei ce aduleaza sindicatele: mai tineti minte combinatul siderurgic din resita unde un "mare" lider de sindicat tot baga zanzanie. iar, din banii celor ce cotizau era sponsorizata echipa de fotbal !!! adica un membru de sindicat isi platea cotizatia spre un burtos care se plimba toata ziua cu o masina de lux (v-ati prins, cumparata tot din banii fraierilor ce cotizeaza) si finanteaza si echipa de fotbal cu genii ce-si dau cu stangul in dreptul.
    si intelegeti ca sefii de sindicate nu au decat un interes: sa cultive nemultumirea in oameni caci asa isi pot justifica salariu.
    mai mult, ce mi se pare cel mai grav este aceasta neprincipialitate de care dau dovada angajatii de la nokia: adica acum mai putin de un an am batut palma pe o suma iar acum, dupa ce au gustat putin din bani isi dau seama ca nu sunt suficienti. de ce nu au negociat de la inceput salarii mai mari?
    sincer, mi se pare ca ne taiem singuri craca de sub picioare avand asemenea principii.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version