Autorii raportului premininar in cazul prabusirii pasarelei de pe DN 1: Nu suntem noi in masura sa stabilim vinovatii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 4 iulie 2008, 16:26 Actualitate | Esenţial

Pasarela de pe DN 1 a ucis doi oameni
Foto: Rompres
Comisia de expertiza desemnata de Ministerul Transporturilor pentru a stabili cauzele accidentului produs in urma cu 9 zile pe DN1, in zona Tancabesti, cand prabusirea unei pasarele peste un autoturism s-a soldat cu moartea a doua persoane, a prezentat astazi raportul premininar in acest caz. Comisia a stabilit ca autocamionul care a lovit pasarela, din cauza ca circula cu bena ridicata, circula pe DN 1 fara autorizatie.

Presedintele Comisiei de Expertiza, Eugen Ispas, a afirmat, insa, ca "nu suntem noi cei in masura sa stabilim vinovatii si responsabilitati".

El a explicat, in plus, ca pasarela de pe DN 1 a fost corecu construita: "Structura pasarelei a fost proiectata sa reziste sarcinilor normale. Pasarela a cazut din cauza impactului intre bena si structura pasarelei. Structura a fost dislocata si aruncata pe carosabil", a afirmat Eugen Ispas.

Accidentul de pe DN 1 s-a produs miercurea trecuta, in jurul orei 20,00. Accidentl s-a produs dupa ce camionul care circula cu bena ridicata a lovit pasarela, iar aceasta s-a prabusit peste un autoturism aflat in mers.

Tanara aflata la volanul autoturismului peste care s-a prabusit pasarela a murit pe loc, iar sora ei, aflata in aceeasi masina, a fost grav ranita si este si acum internata in spital. Un al treilea tanar aflat in masina, de asemenea grav ranit, a murit la spital, la cateva zile dupa accident.

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1184 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    incalificabil (Vineri, 4 iulie 2008, 16:49)

    dorinteodor [anonim]

    comisia aia trebuia sa spuna daca pasarela era in conformitate cu cerintele legale, daca pe dn1 trebuia sau nu sa fie instalata o poarta de control a inaltimii inainte de fiecare pasarela (asa cum exista inainte si dupa podul basarab), si multe altele de unde sa rezulte o concluzie logica. daca trebuia instalata o poarta si nu era instalata, atunci de vina este administratorul lui dn1. daca pasarela indeplinea normele inseamna ca normele erau gresite si de vina e parlamentul sau ministerul transporturilor, daca nu indeplinea normele atunci de vina sint cei care au receptionat lucrarea,....soferul nu are cum sa nu fie vinovat dar ce s-ar intimpla daca la orice catastrofa dam vina pe cite un "acar paun"?
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Vineri, 4 iulie 2008, 17:22)

      florin [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      Nici mie numi plac politicienii, etc.
      Dar totusi, nu trebuie sa cautam mereu in directia aia si sa nu mai vedem ansamblul din cauza unui amanunt.
      Ca orice lucrare, a fost construita cu un scop, iar normele erau pentru scopul ala. Casa in care stai, de exemplu , este f buna pentru scopul ca tu sa stai in ea, si va fi asa mult si bine, dar iti garantez ca daca intra in ea un Tir cu 100 km/ora sau un tren ar avea de suferit.
      Dobitocul care a condus masina aia si firma care l-a angajat si invatzat sunt de vina, nu e vorba de un acar paun (mai ales ca , din cate am inteles, au fost multi soferi care i-au semnalizat sa opreasca) . Prostia umana e un lucru de care nu ne putem proteja asa usor din pacate
      • 0 (0 voturi)    
        Nu este chiar asa, (Sâmbătă, 5 iulie 2008, 22:13)

        Mugur C. [anonim] i-a raspuns lui florin

        daca era construita cu simt de raspundere, proiectul trebuia sa ia in calcul si coliziunea cu un autovehicul de gabarit mare. Ca dovada ca nu s-au gandit la acest lucru este lipsa portilor de gabarit pe care le intalnesti inaintea oricarui pod.
        Comisia de expertiza nu face decat sa se spele pe maini. Dupa ea, va fi constituita o alta comisie, din alti "experti", care iar isi vor declina competenta. Si iata cum, din comisie in comisie, lucrurile se vor ingropa de la sine...
  • 0 (0 voturi)    
    santeti in masura sa va luati lefurile barosane? (Vineri, 4 iulie 2008, 17:12)

    florin [anonim]

    Toti acesti specialisti de 2 bani schimbati la 4 ani odata pe criterii politice (de fapt de gasca pentru ca politica romaneasca nu are nici un criteriu) nu va rusine cand incasati zecile de milioane lunar din impozitele plate de o populatie chinuita de voi? Prim ministru unul din cei mai bogati romani si cred ca cel mai slab prim ministru, ministrul transporturilor, secretari de stat in transporturi si la constructii nu va e teama ca intr-o zi va vor cere socoteala copii vostri intrebandu-va voi ce ati facut ca sefi cand au murit oameni in timp ce voi luati salarii grase?
    Sau poate sperati ca acesti copii sa ajunga primari dupa un recent exemplu de cariera transmisa pe cale de familie?
  • 0 (0 voturi)    
    Comisii (Vineri, 4 iulie 2008, 17:40)

    Paul [anonim]

    Ca de obicei se infiinteaza o comisie care nu da nici o rezolutie, adica praf in ochi.
  • +1 (1 vot)    
    romanul se pricepe la orice.. (Vineri, 4 iulie 2008, 20:17)

    irina [anonim]

    .. ca de obicei. Sta la o bere si emite pareri, ca stie el mai bine ce ar trebui sa faca altii. O comisie de experti emite pareri tehnice, in functie de ce i s-a cerut si nu face si treaba politiei care cauta trebuie sa stabileasca cine a fost vinovat (in functie de rezultatele expetizei tehnice). Sarcina a lor a fost sa stabileasca daca pasarela a cazut din cauza ca a fost prost proiectata sau construita sau doar din cauza ca a fost lovita de bena camionului. In functie de asta se cauta vinovati la proiectant/constructor sau la sofer/firma de transport. Poate nici soferul nu este vinovat in cazul in care bena s-a ridicat din cauza unei defectiuni tehnice, si atunci vina poate fi la firma de transport sau la cel ce trebuia sa faca revizia, sau la cel care a fabricat o anumita piesa care s-a defectat. De unde stiti voi toti cine este vinovat? Ati avut o revelatie? Astfel de accidente neobisnuite duc la modificarea si imbunatatirea unor norme sau a unor procese de fabricatie, dar nu poti invinovati pe cineva pentru ca nu s-a gindit la toate situatiile care pot aparea. Citi dintre voi si-a facut asigurare la masina, casa sau viata cu gindul ca ar putea sa i se intimple ceva? Dar de la altii suntem plini de pretentii si de idei.
  • 0 (0 voturi)    
    Aloooooooooooooooo!!!!!!!!!!!! (Sâmbătă, 5 iulie 2008, 0:36)

    elena [anonim]

    Dl. Eugen Ispas si restul comisiei........poate ca o sa ii visati pe cei morti in acest accident....in fiecare noapte! De ce nu?????Astea sunt concluzii????


    Sa va fie de bine si sa va bantuie in fiecare seara!
  • 0 (0 voturi)    
    Verificari (Sâmbătă, 5 iulie 2008, 1:16)

    Wasile [utilizator]

    Corect Irina, de acord!
    Mai aruncaţi un ochi pe National Geographic şi vedeţi ce înseamnă investigaţia unui accident, cum se verifică fiecare pistă şi fiecare şurub.
    Acum dacă merg pe DN1 şi văd pe alţii să dau din faruri în faţa mea, încetinesc să mă feresc de radarul mobil, nicidecum nu mă gândesc că de roata Loganului atârnă un crocodil - cam ăsta este echivalentul la autoturism al circulaţiei cu bena ridicată.
    De ce nu era poliţie acolo? De ce camerele de pe DN1 nu au surprins maşina şi nu au trimis o echipă de intervenţie să oprească pericolul pe roţi? De ce, dacă nu avea voie pe DN1 cu CIFA, nu a fost imediat tras pe dreapta? De ce nu s-au realizat teste de impact pentru pasarelele respective, astfel încât deformarea să se facă în aer şi nu pe contrasens? De ce... şi tot aşa putem continua cu întrebările.
    Totuşi, mi se pare nepotrivit ca o comisie numită pentru investigarea accidentului să arunce pisica, în cea mai bună tradiţie românească, prin clasicul "nu este treaba noastră!"... Hai să mai încercăm să ne mai asumăm şi răspunderi, nu doar să ne dăm cu părerea pe marginea dării de seamă...
  • 0 (0 voturi)    
    infantilism (Sâmbătă, 5 iulie 2008, 2:25)

    kllaus [anonim]

    dupa o intamplare de genul acesta vad mereu o categorie de oameni care se revolta impotriva clasei politice. Uitam insa ca tot noi i-am ales, uitam ca ei nu au timp de toate problemele noastre, ca doar trebuie sa fure, si atunci cine ramane sa faca treaba in tara asta- tot noi, cei care comentam mereu. Cum fiecare dintre noi nu-si face datoria asa cum trebuie asa se ajunge la rezultate de genul acesta. Nu trebuie uitat faptul ca pe drumurile publice circula un handicapat, care dupa cate analize si avize sunt solicitate nu ar fi trebuit sa primeasca permisul de conducere. Dar le-a obtinut. Suntem in criza de oameni pregatiti , in toate domeniile, si asta ne face sa admitem criminali pe sosele. In Romania orice cioban care si-a vandut oile poate sa-si faca firma de transport. Numai ca aici intervine o responsabilitate foarte mare, lucru care impune o reglementare stricta a accesului pe piata transporturilor. Asa cum Ciomu intra in sala de operatie fara discernamant, cum cu seninatate declara in acest moment, asa a intrat si soferul acesta pe drumul european .
  • 0 (0 voturi)    
    incopetenta (Sâmbătă, 5 iulie 2008, 8:13)

    florian [anonim]

    Cum sa dea un verdict o comisie de experti ai Ministerului Transporturilor - cei care au receptionat si sunt administratorii drumului.
    Ce sa mai vorbim de modul cum se face controlul traficului in zona - soferul nu trecea prima data prin zona restrictionata; se stie prea bine cum au acces utilajele de transport in astfel de zone - nimeni nu-i intreba ce rost au, in ce perioade orare si in ce stare tehnica.
    Asupra aspectelor tehnice ale pasarelei trebuie sa se pronunte o comisie de experti in constructii independenta. O asemenea constuctie metalica sta prin simpal rezemare pe un cadru de beton, fara nici o consolidare sau legatura??!! La atingerea accidentala pasarela a sarit pe axul soselei, nefiind legata de nimic si neexitand un marcaj de restrictie / protectie pe inaltime.
    Ce se inatampla cu celelete zeci de pasarele similare aflate in exploatare?
    Ministrul ORBIT iar o incaseaza - si pe merit, fiindca si-a pastrat foarte mult ca sef la drumuri un chimist si si-a umplut stafful de " pupicuristi, fufe si tufe" care nu au nici o treba cu activitatea de transport.
  • 0 (0 voturi)    
    dar de ce (Sâmbătă, 5 iulie 2008, 9:40)

    aierdna [anonim]

    a fost constituita comisia asta, daca nu sa investigheze cauzele accidentului si, inclusiv, sa gaseasca vinovatul sau vinovatii??!! Se spala bine mersi pe maini de orice raspundere, in timp ce 2 oameni au murit si nimeni nu-i are pe constiinta.
  • 0 (0 voturi)    
    ROmanie! (Sâmbătă, 5 iulie 2008, 11:33)

    nicollaeb [anonim]

    Astazi m-am "romanit" putin mai devreme.Am "romanat" ceva d-ale gurii si am "romani" sa ma "romanesc" cu niste prieteni.Nu mica mi-a "roman" mirarea cand am "romanit" niste persoane care "romaneau" sa "romane" poseta unei distinse doamne.Am inceput sa "romanesc" la ei si sa-l "roman" pe cel care "romanise" poseta. In cele din urma am "romanit" sa-l "roman" pe hot si i-am "romaniat" inapoi poseta doamnei, care mi-a "romanit" frumos si m-a "romani" la o cafea!
    Cam asta s-a "romanit" astazi! Va "romanesc" pe toti dulce!
    p.s. cine nu intelege textul de mai sus, e clar ca nu e roman....la fel si cu articolul...care este foarte clar: Ne doare-n cot!
  • 0 (0 voturi)    
    Calcule (Sâmbătă, 5 iulie 2008, 13:12)

    Christea [anonim]

    Comisia de expertiza tehnica este datoare sa prezinte coeficientii de rezistenta si risc luati in
    calcul la proiectarea pasarelei pentru eforturile
    ( fortele ) orizontale . { numai cele seismice ? ]
  • 0 (0 voturi)    
    autorizatie (Duminică, 6 iulie 2008, 12:18)

    Thheo [anonim]

    Cum poti sa zici ca motivul accidentului este lipsa autorizatiei de circulat pe DN1 ? Ce s-a intamplat cu bena aluia de fapt? un defect la instalatie? era beat? tehnic.. a refacut cineva sirul evenimentelor sa fie publicat sa nu mai aberam cu presupuneri?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică