Un producator danez, care trebuia sa realizeze transportoare Piranha in parteneriat cu General Dynamics, a intrat in insolventa

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 13 octombrie 2017, 9:15 Actualitate | Esenţial

Transportorul blindat Piranha 5
Foto: Mowag

Producatorul danez de armament Falck-Schmidt, care a incheiat un parteneriat cu americanii de la General Dynamics pentru a produce transportoare blindate 8x8, a intrat in insolventa, a anuntat agentia de stiri bulgara Focus, citata de News.ro.

Problemele financiare ale companiei ar putea avea urmari negative in executarea contractului in valoare de 4,5 miliarde coroane daneze (600 milioane euro), semnat in 2015 cu compania americana, privind achizitia a peste 300 transportoare blindate 8X8 Piranha V pentru armata daneza, care ar fi creat cel putin 200 de noi locuri de munca.

Omul de afaceri Jan Falck-Schmidt, care controleaza producatorul danez, a postat recent pe Facebook un articol de pe site-ul nytkampfly.dk, potrivit caruia situatia financiara dificila a companiei a aparut in contextul in care Falck-Schmidt Defense Systems a investit semnificativ in achizitia de componente si in pregatirea fabricii din localitatea Fredericia, precum si in pregatirea angajatilor, dar fara a incepe productia.

In acest context, proiectul transportorului blindat Piranha V pentru armata daneza, care este deja intarziat, ar putea suferi noi amanari, potrivit presei daneze.

Guvernul Romaniei a semnat, marti, un memorandum cu General Dynamics pentru producerea de transportoare blindate 8X8 Piranha la Uzina Mecanica Bucuresti (UMB). 

Intelegerea intre partile semnatare se va derula in doua faze, potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, publicat joi. In prima faza, UMB va subcontracta de la GDELS asamblarea si fabricarea in Romania de componente pentru Piranha V.

Angajatii UMB se vor scoli la producatorul elvetian de transportoare blindate Mowag, care apartine Diviziei de Transportoare Auto GDELS, o unitate de business a General Dynamics Corporation, potrivit ministerului. De asemenea, General Dynamics ar trebui sa asigure retehnologizarea halei de productie, pregatirea si integrarea liniei de asamblare a UMB

"In a doua faza, GDELS va constitui o societate romana cu raspundere limitata (GDELS ROM SRL) care va initia formarea unei societati mixte romane, impreuna cu UMB. Acest joint venture va executa a doua comanda, in calitate de contractant principal, daca legislatia si reglementarile romanesti vor permite", se arata in comunicat.

Cresterea bugetului MApN, incepand cu anul 2017, la 2% din PIB, a creat conditiile pentru initierea unor programe de inzestrare strict necesare pentru accelerarea modernizarii Armatei Romaniei si in concordanta cu initiativele prioritare ale MApN aferente Programului de guvernare 2017-2020. Unul dintre obiectivele autoritatilor romane este modernizarea parcului de transportoare blindate, armata avand nevoie de 600-700 de noi astfel de autovehicule.


























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1310 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    incepe sa aibe sens (Vineri, 13 octombrie 2017, 9:36)

    Lucian* [utilizator]

    acum incepe sa aibe sens de ce s-a vrut producerea la IMGB.
    Ar fi posibila productia si pentru alte tari deoarece capacitatea de productie din Elvetia este prea mica.
    • -1 (1 vot)    
      N-are sens ce spui tu (Vineri, 13 octombrie 2017, 10:35)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      Adica faptul ca Ge. Dy. s-a zbatut sa puna mana pe contractul asta nu avea sens? Chiar si daca le fabricau in SUA era f. bine( costa ceva transportul) -costul de productie e mai mare in Elvetia decat in state. Evident ca in Berceni e varianta cea mai eftina si multumitoare pentru toata lumea. Iar pentru eventualele comenzi viitoare, in domeniu militar e loterie, o sa ai linia de fabricatie , o sa astepti sa castigi un viitor contract poate ani de zile - de ce nu te uiti la Ghimbav, exact aceleasi calcule s-au facut si acolo?
      • 0 (0 voturi)    
        stiu ca este tarziu acum (Duminică, 22 octombrie 2017, 19:40)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Comenzile date de Armata Romana in Elvetia au durat foarte mult pana au fost executate.
        Cu exceptia Rusiei (si probabil Belarus, Ucraina?), Romania are cele mai mari capacitati de productie pentru vehicule blindate din Europa avand trei fabrici de profil la UM Moreni, IMG Bucuresti si MFA Mizil.
        Singura problema este ca aceste capacitati de productie nu prea au fost puse la lucru iar politicienii si mai ales amabasadele nu au prea miscat un deget pentru vreun contract extern.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi