Platforma Romania 100: Legea salarizarii le-a taiat medicilor rezidenti bursa de 670 de lei. Cerem lamuriri urgente Guvernului PSD-ALDE

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:14 Actualitate | Esenţial

Protest medici rezidenti (2008)
Foto: Agerpres
Platforma Romania 100, ONG-ul lansat de fostul premier Dacian Ciolos si cativa fosti membri ai Guvernului sau, cere, intr-un comunicat difuzat sambata, "lamuriri si clarificari ministrului Sanatatii si ministrului Muncii pentru situatia semnalata de mai multi medici rezidenti care au fost anuntati ca incepand cu 1 iulie 2017 - odata cu intrarea in vigoare a noii Legi a salarizarii - nu vor mai primi bursa lunara de 670 de lei". Romania 100 atrage astfel atentia ca, "in acest moment, dupa adoptarea Legii salarizarii in Parlament, nu mai exista baza legala pentru acordarea acestei burse".

UPDATE: Ministrul Sanatatii sustine ca exista alte doua prevederi legale care permit acordarea burselor pentru medicii rezidenti.

Practic, explica Platforma Romania 100 in comunicat, coalitia majoritara PSD-ALDE a abrogat in Parlament (prin Legea  nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice) articolul 18 din Ordonanta de Urgenta  nr. 103 din 14 noiembrie 2013 care prevedea ca "medicii rezidenti, medicii dentisti rezidenti si farmacistii rezidenti din unitatile sanitare de stat, cu un salariu lunar brut/solda bruta lunara mai mic/mica decat 3.000 lei, care nu include drepturile aferente garzilor efectuate pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale in afara normei legale de munca si a programului normal delucru de la functia de baza, beneficiaza de o bursa de rezidentiat in cuantum lunar de 670 lei".

Articolul 38 din Legea salarizarii reglementeaza mentinerea la nivelul actual a veniturilor asimilate salariilor, insa bursa rezidentilor nu este insa venit asimilat salariului, mai arata sursa citata.

"Daca este o eroare aceasta trebuie corectata de urgenta. PSD s-a laudat in campania electorala cu grija fata de medici si cu faptul ca acestia trebuie sa ramana in tara dar acum tocmai i-a lasat fara un venit consistent pe cei mai vulnerabili dintre medici. Daca nu este o eroare ci proasta guvernare, atunci este inca un semn al incompetentei acestei guvernari toxice pentru sistemul de Sanatate si pentru Romania", declara Vlad Voiculescu, fost ministru al Sanatatii si membru fondator al Platformei Romania 100.

In sistemul sanitar romanesc lucrau in 2016 peste 15.000 de medici rezidenti, potrivit datelor Ministerului Sanatatii. De asemenea, sondajele arata ca aproximativ 85% din absolventii de medicina vor sa isi caute de munca in strainatate, aminteste Romania 100.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

10410 vizualizari

  • +40 (44 voturi)    
    Țeapă (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 21:27)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    P$D s-a lăudat în campanie și prostimea chiar a crezut. Păa ca să poată să fure, ei au promis orice. Nu era clar că mint cu nerușinare?
  • +20 (26 voturi)    
    Scade si sporul de doctorat in medie.... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 22:16)

    cartofil [utilizator]

    Acum sporul de doctorat este de 15% din salariu. De la 1 iulie va fi 50% din salariul minim, care acum este 1450 lei, deci va fi o suma fixa de 725 lei. Daca un posesor de doctorat are salariul brut de 5.000 lei (net cam 3.700) acum el ia 750 lei brut spor de doctorat, deci din iulie va lua mai putin. La o leafa bruta de 10.000 un cercetator va pierde cam 700 lei / luna la salariu- deci i se va diminua venitul cu 10%. Acum, 10.000 lei nu au prea multi, dar 5000 brut este normal intr-un institut de cercetare. Cam toti cercetatorii de la 40 de ani in sus si toti conferentiarii si profesorii din universitar vor avea lefuri mai mici cu cateva sute de lei. Marire in stil P$D. Ma gandesc insa ca asistatii social nu vor mai primi doar o galeata rosie si 1 kil de ulei ci 2galeti de acum si 2 kile de ulei.
    • +11 (13 voturi)    
      tipic (Duminică, 9 iulie 2017, 7:18)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      psd, dam in aia putini care castiga decent,spre bine sau foarte bine. aia cu salarii mici primesc niste rumegus de pe fundul galetii, ca sa fie apti de stampila next time.
    • -5 (9 voturi)    
      Totusi, (Duminică, 9 iulie 2017, 9:10)

      LucianToma1 [anonim] i-a raspuns lui cartofil

      decizia este chiar buna pentru a regla anormalul ce tine de sustenabilitate, adica de a-i incuraja pe tineri sa continue cariera in invatamant.

      Eu sunt conferentiar si am un spor de doctorat brut de 414 lei.

      Cred ca un profesor nu se bucura la 100 lei, fata de oportunitatile pe care le are. Ar trebui dat si mai mult la cei cu salarii mai mici.
      • +2 (6 voturi)    
        La 45 de ani iei ultima treapta de salarizare (Duminică, 9 iulie 2017, 12:06)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui LucianToma1

        dupa noua lege. Si, dupa aceea, pana la 65 sau poate 70 la varsta ta, o sa ai salariu fix. Nu o sa mai ai nici o motivatie sa mai faci nimic. Sa te vad cum mai vorbesti peste vreo 5 ani. Si, daca esti universitar, fa un calcul global, pentru toata viata. Acum te bucuri la o suta. Si poate faci asta vreo 10 ani. Dar dupa aceea o sa pierzi 500 sau mai mult timp de 20 de ani. Pentru ca sunt sigur vei ramane in invatamant, dupa 45 de ani nu cred ca exista vreun universitar roman care sa fie acceptat de mediul privat intr-un post mai acatarii.
        • +2 (4 voturi)    
          As putea spune ca nu prea ai dreptate (Duminică, 9 iulie 2017, 15:05)

          LucianToma1 [anonim] i-a raspuns lui cartofil

          Eu pot sa plec in privat oricand. De fapt, de ce sa plec, cand de fapt eu lucrez pentru privat si mai dau si universitatii regie.

          Daca esti profesor inseamna ca esti foarte bun in meseria ta, adica ai capacitatea de a castiga suplimentar, cel putin in inginerie. Varsta iti aduce si experienta. Acum am 40 de ani.

          Ca asistent aveam un salariu de mizerie. Am fost tratat ca un vanzator la aprozar (ca salariu) in timp ce profesorii aveau salarii mari. Doar pasiunea m-a tinut sa nu plec, spre deosebire de colegii mei de facultate.

          Ma intreb de unde vor veni banii; probabil ca din inflatie. Daca tot cresc salariile, ar trebui sa se creasca mai mult la asistenti. Aici este marea problema. Este extrem de dificil sa atragem asistenti-doctoranzi sa predea. Cat timp sunt doctoranzi, cumuleaza bursa cu salariul. Apoi, brusc raman cu un salariu foarte mic. Ca sef de lucrari, ar trebui sa aiba salariu dublu fata de salariul de aistent.

          Sunt multe disfunctinalizati organizatorice care il dezavantajeaza pe asistent.
      • +2 (4 voturi)    
        leafa ta de conf. (Duminică, 9 iulie 2017, 12:36)

        Kornell [utilizator] i-a raspuns lui LucianToma1

        este jumatate sau o treime din cea de prof - ca sa nu vrbim de conditiile de avansare cvasi imposibile pt cineva fara pile
      • +2 (8 voturi)    
        Bugetarii ar trebuii platiti strict dupa (Duminică, 9 iulie 2017, 13:38)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui LucianToma1

        functie ! si nu dupa doctorate. Nu e nici o dovada ca un om cu doctorat ajuta societatea INTODEAUNA mai mult decat unul fara doctorat.
        (este daor o statistica). Sunt multi asistenti universitari fara doctorat, mult mai utili societatii, dacat alti asistenti, sau chiar profesori cu doctorat.
        Si de ce sa nu se dea unuia care are 5 doctorate-- 414 x 5 = 2000 lei/ luna, spor pentru doctorate ?
        Ai vreo dovada, ca unul care are 5 doctorate, nu e mai util societatii de 5 ori in plus fata de cel care are 1 doctorat ?
        Fac pariu ca n-ai nici o dovada.
        Doctoratul, sau doctoratele, trebuie sa fie obligatorii in sistemul bugetar ca sa urci in grad. Sa zicem de la asistent universitar gradul 2, la asist. univ . gr 1 , conferentiar , profesor etc. adica sa nu poti ajungi conferentiar fara 1 doctorat , si profesor fara 2 doctorate.
        Si in nici un caz, ca sa-ti dea, direct, un spor de salariu.
        Povestea cu sporul de salariu pentru doctorat platit in Romania, este cauzat de academicienii imorali, care vor sa-si creasca imporatanta in societate, acaparand dreptul sa acorde doctorate platite bugetarilor.
        Mai devrame sau mai tarziu aceasta practica se va intoarce impotriva Romaniei. Multi studenti capabili, care vor sa urmeze o cariera in industrie (unde doctoratul nu conteaza direct la salariu) , cand vad ce ,, tantalai de bugetari", iau o gramda de bani in plus , doar ca au doctorat, mai bine prefera sa plece in strainatate dupa absolvire, ca sa nu plateasca impozite aiurea pentru plata doctoratelor altora.
        In plus chiar si daca nu e plagiat , nu e nici o dovada ca nu ti-a facut altul doctoratul. Sunt asistenti universitari cu doctorat, care se specializeaza in secret facand doctorate pentru altii. Poate sa fie o ,,cariera " mult mai profitabila, decat sa urce in grad spre rangul de profesor. In facultate are la dispozitie arhivele cu doctorate mai vechi, pe care le tot ,,malareste si ameteste" pana ies doctorate noi, care desigur, sunt de vanzare !
        • -1 (3 voturi)    
          De acord, (Duminică, 9 iulie 2017, 15:22)

          LucianToma1 [anonim] i-a raspuns lui Rahan5

          sa desfiintam sporul de doctorat si sa asiguram salarii corespunzatoare. Un asistent are 1500 lei/luna. In privat un student are mai mult. Este corect? Este vorba despre sustenabilitatea poporului prin educatie.

          Atentie, eu am vorbit numai despre invatamantul superior, respectiv decizia legata de suma fixa acordata pentru doctorat. Aceasta asigura o crestere buna unui asistent dupa ce a terminat doctoratul si nu mai are bursa de doctorat, cumulat cu salariul de asistent. I-am raspuns lui "cartofil" spunandu-i ca profesorii au alte oportunitati si nu au neaparat nevoie de acest spor.

          Este o absurditate sa ai mai mult de 1 doctorat. Doctoratul este o supercalificare pe un domeniu foarte ingust. Dupa aceea, iti dovedesti performantele prin proiectele de cercetare/dezvoltare. Ce faci? Iti schimbi domeniul exact atunci cand devii expert?
          • -1 (3 voturi)    
            Cum sa fie o absurditate sa ai mai (Duminică, 9 iulie 2017, 19:58)

            Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui LucianToma1

            mult de 1 doctorat ?
            Unii pot sa devina experti in mai multe domenii
            Tu pretinzi ca ai un doctorat.
            Dar fac pariu ca nu intelegi 100% ce inseamna un doctorat.
            Vorbesti ca in fabula cu ,,Cainele si Catelu".
            Te ,,umfli in pene" cu specializarea ta din acre vrei sa iei salariu, dar esti deranjat de altii care pot sa aiba alte 2 -3 specializari.
            Doctoratul seamana cu un ,,brevet de inventie".
            Este o lucrare cu neaparat o doza substantiala de originalitate dovedita intr-un domeniu in care esti licentiat. Se abordeaza rezolvarea unei probleme in care altii nu s-au bagat.
            De exemplu un absolvent in Chimie face un doctorat la producerea prin catalizare a benzenului sa zicem.
            Dupa care mai poate sa faca vreo alte 2-3 doctorate ptr producerea de alti produsi chimici prin metode diferite.
            Ce ai tu cu doctoratele lui ?. In uzina chimica unde este angajat se produc toate produsele in care va avea el doctorate !. Este nevoie ca sa fie expert in producerea a tuturor acestor produse la nivel de doctorat .
            • 0 (2 voturi)    
              Foarte ciudate ideile dumneavoastra (Duminică, 9 iulie 2017, 22:11)

              LucianToma1 [anonim] i-a raspuns lui Rahan5

              Un doctorat este suficient pentru a-ti dovedi capacitatea de cercetare. Nu teza in sine este importanta ci rezultatele publicate in articole stiintifice (in reviste si conferinte din afara Romaniei bine cotate) sau brevetele de inventie.

              Atentie, nu am spus specializari, am spus doctorate (adica superspecializare).
              Este adevarat ca am auzit de oameni care au doua doctorate, de exemplu in pedagogie si in psihologie. Totusi, este o utopie sa incerci sa formezi un pedagog care sa predea in universitate stiinte exacte. Abilitatea de a vorbi este ceva innascut si care se cultiva prin citirea in tinerete de carti bune. Apoi, daca nu ai cunostintele tehnice foarte bune ai gresit locul.

              Nu am auzit de ingineri care sa faca mai multe doctorate. Dupa ce ai obtinut o diploma de doctor continui cercetarea in cadrul unor proiecte, adica incepi sa produci valoare.
              De ce sa treaca cineva prin toata procedura de a pregati teza de doctorat, cand poate pur si simplu sa breveteze idei sau sa le publice in articole stiintifice de 6 pagini?
              Valoarea iti este recunoscuta prin citarea publicatillor.

              Nu cred ca lucrati in vreo companie care produce tehnologie.
              Tot ce produci in companie se patenteaza sau se tine secret. De obicei este vorba despre o munca de echipa.
              • +1 (3 voturi)    
                Dumneavoastra vorbiti ,,limbajul (Luni, 10 iulie 2017, 0:20)

                Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui LucianToma1

                de lemn" al bugetarilor din invatamant (nu inseamna ca toti sunt asa, doar vre-o 90 %)
                Cei pe care nu-i intelegeti, sau care ,,derenjeaza" ,,dogmele" dimneavoastra sunt cu ,,idei ciudate".
                Lasati-ma cu doctoratele si superspecializarile dumneavoastra !
                La orice ora, pe plan mondial, o lucrare de licenta la Oxford s.a.m.d., face cat mai multe doctorate in Romania. (desigur exagerez -dar vreau sa subliniez cu asta relativitatea ,,valorilor'' din conceptiile dumneavosatra.)
                Si o lucrare de licenta ,,muncita" in Romania, poate sa faca valoric mai mult decat multe din doctoratele romanesti , chiar si neplagiate !. Ptr ca nu e suficient sa nu plagiezi, ca sa produci valoare reala intr-o lucrare !
                Un doctorat te ajuta in multe, dar nu e suficient pentru ati dovedi o ,,capacitatera de cercetare" fata de o lucrare de licenta. Pentru ca o lucrare de licenta poate sa insemne si cercetare !
                Ce nu vi se pare ciudat , este ca ,,doctorii" academicieni ai Romaniei, nu au reusit in 27 de ani de la Revolutie sa gaseasca solutii pentru progresul Statului Roman, pentru ca un asistent universitar sa nu aiba un salariu de doar 1500 lei pe luna adica cam 8 lei/ ora adica vreo 1,5 Eu /ora. Adica ca in lumea a-III-a!
                Nu e cazul sa-mi explicati mie ,,doctoratele din industrie". Faptul ca nu ati auzit de ingineri care sa faca doctorate, nu inseamna ca si ei nu merita un spor de salariu de 725 le pe luna daca fac doctorate! Bani dati separat de stat. Ei vor reprezenta specialisti, aflati pe teritoriul Romaniei, folositi in caz de razboi, crize etc.
                Mai si jigniti pe industriasii: Faceti intr-un fel aluzia, ca inginerii in industrie nu sunt in stare sa fie geniali decat in echipa, iar desigur, in invatamnat, geniile ca dv. sunt individuale, adica sunteti mai cu ,,mot".
                Repet inca o data : cititi fabula cu ,,Cainele si Catelul" Sunt unii care o inteleg de la 7 ani , dar sunt altii care ajung profesori universitari la 70 de ani, si tot nu inteleg aceasta fabula.
                • 0 (0 voturi)    
                  Si totusi, (Luni, 10 iulie 2017, 8:59)

                  LucianToma1 [anonim] i-a raspuns lui Rahan5

                  in industria privata nu se da spor de doctorat ci un salariu bun, dupa cum negociezi si in functie de performantele tehnice dovedite.
                  Este adevarat ca in vest, un supercalificat isi gaseste greu de lucru.

                  In ceea ce priveste salariul asistentilor, sunt de acord, am scris mai sus. Exact asta este ideea. Cu un cuantum fix cei tineri primesc mult mai mult, iar cei in varsta (care oricum au alte oportunitati) primesc mai putin daca au salariul mai mare de 5000 lei brut. Partea proasta este ca aceste cresteri salariale vor fi anulate foarte repede de inflatie sau alte taxe (nesalariale).

                  Sunt de acord ca in vest o teza de masterat poate fi mai buna decat o teza de doctora in Romania. Asta din cauza faptului ca in Romania cercetarea nu se face efectiv la "cu frecventa", ci in timpul liber, incepand cu ora 19:00, adica atunci cand nu mai ai randament sau in weekend, atunci cand mai petreci timp si cu familia.

                  Sper ca nu ne pregatim de razboi: "Ei vor reprezenta specialisti, aflati pe teritoriul Romaniei, folositi in caz de razboi, crize etc."

                  Din "Cainele si catelul" ati inteles ce ati vrut dumneavoastra. Fabula aceasta este pentru oamanii mai mari, eventual adolescenti, care au avut parte de o experienta de viata nu pentru cei de 7 ani.
                  Am inteles, dumneavoastra sunteti Samson.
            • +2 (2 voturi)    
              doctorate multe (Luni, 10 iulie 2017, 3:12)

              miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

              sau oul cu doua galbenusuri!
              nu ies pui din acest ou!
              • +1 (1 vot)    
                De ce n-ar fi ,,oul clocit- stricat" (Luni, 10 iulie 2017, 10:33)

                Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

                chiar si la un singur doctorat ?
        • +2 (2 voturi)    
          Din pãcate, (Duminică, 9 iulie 2017, 16:54)

          StefanStefania [anonim] i-a raspuns lui Rahan5

          aveti foarte multã dreptate! Si 1000like-uri de la mine!Cred cã sunt f.f.f. putine doctorate fãcute "pe bune" ,în România(scuze,din vitezã am apãsat butonul dislike)
        • 0 (2 voturi)    
          bati campii (Duminică, 9 iulie 2017, 17:58)

          Non [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          la noi functia se atribuie politic, nu dupa competenta. si, da, functiile sunt platite, nu competenta in functie.

          in general, bugetarul, ca si privatul, ar trebui platit in functie de performanta (nu vorbesc despre militari). intr-un sistem corect, competenta ti-ar da si functia (nu in politic). dar nu e cazul.
  • +16 (26 voturi)    
    Ups! (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 22:52)

    HChifteluta [utilizator]

    Ati fost la vot? Teapaaaa!
  • +4 (12 voturi)    
    ...neștiință... (Duminică, 9 iulie 2017, 6:39)

    Sorin Constantin [anonim]

    Dacă vrem să vorbim despre cît cîștigă oficial un angajat la stat,este o nebuloasă totală pentru că bugetarii au obiceiul să,,uite"anumite burse,sporuri,stimulente,prime...
    Pentru mine strict legat de medicii rezidenți,întrebarea este,,Cît au încasat la sfîrșitul lunii iunie,înainte de intrarea în vigoare a noii legi,și cît vor încasa la sfîrșitul lunii iulie,conform acestei legi?
    Asta e întrebarea,primesc mai mult sau nu,și care e diferența?
    • -1 (7 voturi)    
      mai bine comparam ianuarie cu iulie (Duminică, 9 iulie 2017, 9:48)

      miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

      sa comparam cat incasau pe vrea lui ciolos (cresterile salariale au intrat in vigoare la 1 februarie) si cat incaseaza pe vremea psd (in luna iulie)
      au gasit si tehnocratii o anulare a unui venit care nu mai era necesara conform noii salarizari si comenteaza aiurea.
      d-aia nu au votat nici 4% dintre alegatori cu sustinatorii lor.
      si mai spun ca sunt prosti alegatorii :))
      • +2 (4 voturi)    
        da, zeita (Duminică, 9 iulie 2017, 18:01)

        Non [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

        totul se invarte in jurul vostru, al bugetarilor. d'aia n-au fost buni tehnocratii, n-au PROMIS nimic bugetarilor. pana una, alta, privatul produce iar bugetarul doar consuma (exact! consuma ce produce privatul!) asa ca, da, sunt prostii alegatorii.
      • 0 (0 voturi)    
        ...tehnocrații... (Luni, 10 iulie 2017, 3:13)

        Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui miss sloane

        De ce te pitești după deget,lucrezi în sistemul medical spune drept,cît a fost în iunie și cît va fi în iulie?
        Și asta cu tehnocrații e apă de ploaie,dacă nu dezertau PSD și PNL de la guvernare,nu ar fi fost nici un guvern tehnocrat,altădată voi bugetarii o țineați gaia mațu cu Boc și Băsescu,și acum o țineți langa cu tehnocrații!!!
  • +8 (8 voturi)    
    lege fara cap (Duminică, 9 iulie 2017, 7:53)

    Kornell [utilizator]

    care prevede la medici, capitol II, art. 5, paragraf 2 - durata normala de lucru a doctorilor este de 48 ore/sapt, echivalent cu 4 garzi obligatorii pe luna. Incalca astfel codul muncii romanesc care prevede 35 de ore si orice norma europeana care preved 35 de ore si DOAR CU ACORDUL ANGAJATULUI, ca timp suplimentar, maxim 48 ore
  • +7 (13 voturi)    
    PSD vrea sa goneasca doctorii din tara (Duminică, 9 iulie 2017, 8:18)

    OmulNou [utilizator]

    Altfel nu-mi explic.
    • +3 (9 voturi)    
      nu medicii protesteaza, ci un ong :)) (Duminică, 9 iulie 2017, 10:59)

      miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      sub poza scrie ca e de la un protest din 2008!
      medicii nu au comentat nimic, asteapta sa vezi punctul lor de vedere, ca de aia nu-ti explici :))
      • +2 (2 voturi)    
        da asa e (Luni, 10 iulie 2017, 3:15)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

        manipulare grosolana!
  • +9 (11 voturi)    
    asta este efectul unor minciuni (Duminică, 9 iulie 2017, 8:42)

    ghilotinadiplomata [utilizator]

    Acesta este unul dintre efectele minciunilor din campania electorala . vom avea de suportat cu totii grutati datorate acestui mod de aface politica.
    trebuie sa aplicam o strategie puternica de scos oamenii activi si destepti la vot.
  • +4 (4 voturi)    
    Sa fim seriosi! (Duminică, 9 iulie 2017, 9:32)

    CristioanR [utilizator]

    Doctorii nu prea sunt interesati de politica, dar cu siguranta medicii nu reprezinta o categorie care sa viteze masiv cu pedsereul.
    Asa ca Dracnea poate sa le taie bursele si salariile cat doreste, oricum nu va pierde voturi!
  • +4 (4 voturi)    
    Clasic politicianist! (Duminică, 9 iulie 2017, 10:43)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    De 30 de ani aud in alegeri "facem spitale si marim fondurile medicilor" si dupa alegeri "se maresc salariile judecatorilor, militienilor si securistilor". Apoi cei din urma indoaie legea pentru a lasa cleptocratia sa fure si sa raspunda la ordinele Moscovei astfel incat populatia noastra sa scada si mai mult, si saracia sa fie si mai mare in tara! Daca ar avea pic de sange in ei, TOTI medicii, ar intra MAINE in greva! Sa-i trateze judecatorii si militienii pe bolnavi! DEMISIE IN MASA!
  • +5 (5 voturi)    
    Castiga deja peste 1000 de euro (Duminică, 9 iulie 2017, 11:23)

    Opus Dei [anonim]

    Bursa a fost data in momentul in care aveau un salariu foarte mic. Acum salariul net (in mana) va ajunge mult peste 1000 de euro, adica mult peste un medic primar cu norma intreaga din privat - cu mai multa competenta si alta raspundere -, ceea ce este o anomalie. Cu alte cuvinte s-a ajuns dintr-o aberatie in alta aberatie.
  • +4 (4 voturi)    
    pe zi ce trece... (Duminică, 9 iulie 2017, 11:27)

    astronaut [utilizator]

    PSD-ul demonstreaza ca ''elita ''selectata de Dracnea si compania , este profund incompetenta , de rea credinta si limitata intelectual ca sa nu zic altfel ! au venit pe baza promisiunilor ''desarte'', au sucit prioritatile cele care nici nu erau in progaramul de guvernare au devenit PRIORITATI ( modificari la legea penala , ex ORD13 , abuzul etc) , au modificat legea salarizarii care devine foarte neunitara , inechitabila , PROASTA , ei si-au marit salarile de la simplu la dublu + suma forfetara incepand cu 1 iulie , RESTUL va primii la anul sau la anul si la multi ani , investitii majore nimic , PAI PANA CAND STIMATI TOVARASI ? Cred ca vor intra in istorie cu faima celui mai PROST GUVERN si cel mai slab PROGRAM DE GUVERNARE !
  • +5 (5 voturi)    
    culmea (Duminică, 9 iulie 2017, 14:14)

    Non [utilizator]

    e ca alesii krului merg sa se trateze in strainatate, unde dau de...? medici romani. ar fi dragut ca alesul bolnavior sa fie tratat de medicul roman ca aici, nu ca acolo. lepre ordinare. tara de dini paturici
  • +1 (1 vot)    
    Bursa? (Duminică, 9 iulie 2017, 18:48)

    LoBa [utilizator]

    O cunostinta de-a mea este medic rezident la Cluj cu salariul mult sub 3000 si zice ca nu a vazut nici o bursa niciodata. Si e medic rezident de un an jumate.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri