Afara cu strainii din tara. Evaluatorii internationali ai proiectelor de cercetare, evacuati de guvernul PSD din proiecte de 873 milioane lei

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 26 aprilie 2017, 20:29 Actualitate | Esenţial

Sunt roman si nu sunt de vanzare
Foto: AGERPRES
Cercetarea romaneasca intra in autarhie, cercetatorii si profesorii din universitati straine fiind eliminati din tot mai multe zone relevante. Ministerul Cercetarii si institutia care finanteaza proiectele de cercetare (UEFISCDI) instituie un embargo pentru evaluatori straini si impun utilizarea aproape exclusiva a evaluatorilor romani in proiectele de cercetare in valoare de 873 de milioane de lei. Si asta in conditiile in care practica globala si chiar legislatia romana arata ca evaluatorii internationali aduc prestigiu proiectelor de cercetare, multi cercetatori romani fiind la randul lor evaluatori pentru proiecte din strainatate. "O lovitura de gratie care condamna Romania la inapoiere", spune psihologul Daniel David.

  • Decizia Ministerului Cercetarii si a UEFISCDI (Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării) vine la scurt timp dupa ce toti cercetatorii si profesorii romani de la universitati internationale au fost scosi din cele patru organisme care guverneaza cercetarea din Romania, fiind inlocuiti de personaje controversate. Vezi aici mai multe detalii.

De ce e important evaluatorul unui proiect de cercetare? Un evaluator international asigura calitatea proiectului si evita conflictele de interese cu cercetatorii si conducatorii interni ai proiectului. Cu cat prestigiul evaluatorului e mai mare, cu atat creste calitatea actului de cercetare si se diminueaza eventualele suspiciuni privind integritatea. In toata lumea, evaluatorii internationali sunt cautati si atrasi tocmai pentru a aduce credibilitate proiectelor pe care le evalueaza.

Ce s-a intamplat mai exact? Ministerul Cercetarii si UEFISCDI au incheiat la finalul lunii martie un act aditional la Contractul de finantare a proiectelor de cercetare din Planul National de Cercetare-Dezvoltare si Inovare, un plan in valoare de 873 de milioane de lei, intins pe 8 ani. Actul aditional reglementeaza modul in care sunt selectati evaluatorii proiectelor de cercetare.

Ei bine, actul oficial, postat si pe site-ul Ministerului Cercetarii, arata (Art. 3, alin. 4) ca proiectele de cercetare vor fi evaluate doar de evaluatori romani, din randul cercetatorilor sau profesorilor si conferentiarilor. Daca nu se gasesc evaluatori printre acestia, se cauta in randul lectorilor. Daca nu sunt gasiti evaluatori nici la nivel de lector/sef de lucrari, gestionarii de proiecte de cercetare sunt obligati sa caute experti evaluatori in "unitati si institutii de cercetare-dezvoltare si inovare".

Abia in acest moment, "numai in cazul in care nu exista nici un specialist disponibil la nivel national", UEFISCDI poate cauta evaluatori externi. Dar chiar si asa, un evaluator extern trebuie sa fie aprobat si de Ministerul Cercetarii. "Aprobare nominala", scrie in actul oficial. Adica om cu om, nu la gramada.

Actul oficial incheiat intre Ministerul Dezvoltarii si UEFISCDI contravine prevederilor privind evaluarea proiectelor de cercetare, asa cum apar ele intr-o Hotarare de Guvern semnata in 2015 de premierul Victor Ponta. In HG 583/2015 se arata ca unul dintre principiile operationale ale Planului National de Cercetare este "evaluarea ex-ante a propunerilor de proiecte, folosindu-i în procesul de evaluare pe cei mai competenți cercetători la nivel internațional în tema propunerii, cu evitarea strictă a conflictelor de interese".

Dar Ministerul Dezvoltarii (condus de ministrul Serban Valeca) si UEFISCDI (condus de Adrian Curaj) mai vin cu o inovatie: evaluatorii trebuie alesi nu doar pe criterii de competenta, ci si pe criterii geografice. "Selectatia la nivel national are la baza utilizarea echilibrata a resurselor umane din toate regiunile de dezvoltare", se arata in actul semnat de cele doua institutii.

Daniel David, director fondator al Departamentului de Psihologie Clinica si Psihoterapie din cadrul Universitatii Babes-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, denunta intr-o declaratie pentru HotNews.ro "o lovitura de gratie care condamna Romania la inapoiere":
  • Intr-o tara membra UE, a boicota in stiinta romaneasca evaluatorii europeni/internationali este in mentalitatile normale de neconceput, iar pentru un domeniu ca stiinta, in care globalizarea este esenta care duce la cunoasterea ce dezvolta civilizatia umana, este condamnare la inapoiere. Seamana oarecum cu viza pe care trebuiau sa o dam europenilor ca sa intre in Romania comunista. Da, desi nimeni nu credea ca mai este posibil asa ceva, acolo am ajuns! Tarile moderne cauta si se bat pentru astfel de evaluatori deoarece asa au acces la cei mai buni experti in domeniu si astfel banii publici sunt cheltuiti eficient si pot evita mai usor conflicte de interese inerente in tari si medii de cercetare mai mici sau mai slab dezvoltate. Apoi, a focaliza finantarea nationala a cercetarii pe cercetarea regionala - care in mod normal ar trebui sa fie sustinuta de autoritatile locale/regionale -, selectand expertii pe baza de reprezentare regionala, este lovitura de gratie care condamna Romania la inapoiere, rupandu-ne clar de aria europeana a educatiei si cercetarii.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

16697 vizualizari

  • +20 (36 voturi)    
    Soros (Miercuri, 26 aprilie 2017, 20:40)

    Celbland [utilizator]

    Știe orice babă pesedistă că cercetătorii ăștia sunt oamenii lui Soros.
    • -25 (35 voturi)    
      Nu Soros. Ci "Bani romanesti, pentru romani!" (Joi, 27 aprilie 2017, 0:36)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      "...Abia in acest moment, "numai in cazul in care nu exista nici un specialist disponibil la nivel national", UEFISCDI poate cauta evaluatori externi. "

      ============================

      O norma foarte asemanatoare cu cele existente in alte tari.

      PS: Dar sunt sigur ca, la calitatea galactica a "evaluatorilor" straini abonati la banul public romanesc, nu va fi nici o problema sa-si gaseasca de lucru in mediul privat, la ei sau la noi. Poate-i angajeaza vreun #rezist, rupt de grija "evaluatorului international".
      • +29 (31 voturi)    
        corecteaza (Joi, 27 aprilie 2017, 6:53)

        anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        „Bani românești mai ușor de sifonat/furat de gașca PSD & Andronescu/Valeca”.
        Includerea evaluatorilor străini era (la noi, și este și în alte țări) o cale de a micșora riscul de subiectivitate a evaluărilor (inevitabil în comunități de specialitate în care majoritatea membrilor se cunosc între ei). Mai pe intelesul tuturor, este mai greu sa explici unui evaluator strain ca trebuie musai sa castige clientul X din gasca ministrului.
        • 0 (4 voturi)    
          total de acord (Joi, 27 aprilie 2017, 12:28)

          corbul109 [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

          Dar atunci sa fie chiar straini. Nu romani care lucreaza in strainatate :)
      • +10 (12 voturi)    
        ai auzit de audit (Joi, 27 aprilie 2017, 8:04)

        Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui newlook

        Dupa cum te exprimi probabil nu ai avut de'a face cu nici un proces de audit in viata ta.

        Auditul se poate face si intern dar numai daca e facut de cineva din afara are valoare.

        Sau mai pe intelesul tau: una e sa-ti lauzi singur rosiile la piata si alta e cand ti le lauda altii...

        ...in fine.
        • -3 (7 voturi)    
          Lasa,mai hipsterica, ca nu ai inventat matale... (Joi, 27 aprilie 2017, 15:37)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Mawrkuss

          Lasa,mai hipsterica, ca nu ai inventat matale apa calda sau coada la cireasa.
          Incep prin a-ti spune ca nu vei vedea in USA vreo marca de masina straina cu insemne guvernamentale (federale sau statale). (Or fi pe la aia secreti, dar nu au insemne.)

          Potlogaria asta cu eSpertii-evaluatori straini e doar una dintre multele metode de sifonare a banilor publici romanesti. (insusi faptul ca aia se infing la bani publici si nu-si gasesc nimic in privat demonstreaza ca sunt niste nulitati cu pretentii).

          Potlogaria asta, ca multe altele, face parte din setul ala despre care Guvernatorul BNR (pe viata asta si pe cele viitoare) ca se aplica astfel incat "banii ioropieni" doar sa se plimbe fara urme prin Romanika si sa se intoarca in vest. Ca "ei stiu cum sa-i administreze", dupa cum plang toti pokemonii mononeuronali #rezist pe aici.
          • 0 (0 voturi)    
            te inseli cu "hisperica" (Marţi, 2 mai 2017, 18:06)

            Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui newlook

            intamplator chiar lucrez intr-un domeniu unde certificarile sunt importante si parte a jobului e sa pregatesc certificarile, sa le trecem.
            Nu e de gluma, si aici ai dreptate: nu inventam nici o apa calda, asta e standardul, asha se face, si se face de oricine vrea sa joace la nivelul asta.
      • +7 (11 voturi)    
        Evaluatorii (Joi, 27 aprilie 2017, 8:43)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Ca din acest motiv se numesc asa evalueaza calitatea proiectelor nu isi finanteaza proiecte din banii de la buget. Utilizarea nationalismului in zona stiintei si cercetarii este profund daunatoare (a se vedea studiile naziste!). In curand un colectiv din Teleorman va elabora o lege a atractiei gravitationale Romanesti pentru a nu mai suporta infioratoarea si impovaratoarea greutate gravitationala "inventata" de straini - si care sunt sigur platiti de Soros. Sarmani imbecili, veti fi primii voi cei dorit cercetare exclusiv Romaneasca neracordata la standarde internationale deoarece veti avea medicina cu sapa si calculatoare de lemn. Ca atat va duce mintea!
      • 0 (0 voturi)    
        mah dar berbec mai esti.... (Marţi, 2 mai 2017, 13:31)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        adica tu ai impresia ca te fura romanii din afara? Vorbesti de parca evaluatorii aia "galactici" din diaspora ar fi niste pierde vara care s-au gandit sa sifoneze banul public local ca asa vrea muschiul lor (chiar crezi ca le-ar permite mafia educationala mioritica creata de Andronescu & co?). In articol spune clar ca acei oameni din afara ce faceau parte din consiliile astea, au deja pozitii la universitati din strainatate iar asta presupun ca se poate verifica. Deci nu trebuie sa-si gaseasca de lucru la mediul privat pentru ca au deja. Daca tot ai pica pe diasporeni, macar spune ce realizari a avut educatia romaneasca in epoca post-decembrista sub conducerea savantilor localnici? In topuri o gasim?
    • 0 (0 voturi)    
      Drept la replica! (Joi, 27 aprilie 2017, 17:06)

      MarianIonescu3 [anonim] i-a raspuns lui Celbland

      http://m.hotnews.ro/stire/21736633
  • +25 (33 voturi)    
    ori e prostie pura (Miercuri, 26 aprilie 2017, 21:07)

    rov [utilizator]

    ori e ingerinta rusa pentru distrugerea acestui neam!
    • +3 (5 voturi)    
      e (Joi, 27 aprilie 2017, 9:20)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui rov

      hotie romaneasca.
      strainii cer rigoare ceea ce implica strictete in folosirea banului => adio hotie.
      asa....
    • +5 (7 voturi)    
      nici una, nici alta! (Joi, 27 aprilie 2017, 9:37)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Pur si simplu pedesereul are obligatii:
      - sa fure cat mai mult. Daca evaluatorii erau staini, cinstiti si competenti, nu ar fi fost posibil sa se fure din banii pentru proiecte de cercetare. Dar cu evaluatori "da'i nostrii, dintre noi, pentru noi" totul este posibil!
      - sa isi satisfaca electoratul. Votantii Ilici sunt xenofobi si ignoranti, pentru ei este mare fericire sa auda ca "strainii au fost aruncati afara din tara"!
      Daca pedesereul nu le poate da alegatorilor paine, macar circ sa le dea!
    • +2 (4 voturi)    
      . (Joi, 27 aprilie 2017, 9:59)

      Rhemax [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Daca se poate explica totul prin prostie si incompetenta nu cred ca-i nevoie de inginerii rusesti.
      Rusii sunt cel mult niste oportunisti la faza asta.
  • +25 (31 voturi)    
    Perfect! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 21:17)

    Dan_Nemes [utilizator]

    Ne indreptam cu pasi mici catre comunism

    Democracy is like a train. You get off once you have reached your destination

    - Recep Erdoğan
    • -18 (28 voturi)    
      de fapt (Miercuri, 26 aprilie 2017, 23:18)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Dan_Nemes

      Erdogan este de dreapta. Până de curând a fost în PPE.
    • +1 (3 voturi)    
      vezi ca e plin internetul (Joi, 27 aprilie 2017, 8:06)

      Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui Dan_Nemes

      vezi ca e plin internetul de citate din oameni mai culti si mai destepti decat(sic!) erdogan care zic ca "is not the destination but the journey"
  • +34 (36 voturi)    
    oribil (Miercuri, 26 aprilie 2017, 21:54)

    of of [utilizator]

    PSD urăște cercetătorii, oare de ce? Or fi știind că nu-i votăm. Să amintim și scăderea drastică a indicilor de salarizare a cercetătorilor din noua lege (față de legea din 2010).
    Adică un lector are prioritate în fața unui cercetător științific I sau II la evaluare? De ce?
    Lumea științifică din România e prea mică să se practice o evaluare națională, inevitabil apar prietenii sau conflicte de interese.
    Iar criteriul geografic nu se practică niciunde în lume în evaluarea științifică. Poate în Congo, cu care tocmai s-a împrietenit Parlamentul. Pe Adrian Curaj l-a dat Cioloș afară din guvern pentru că nu rezolva problema plagiatelor, acum bănuim de ce.
    Un nor negru a pus stăpânire pe România și nu e doar PSD+ALDE.
    Cum scăpăm de ei înainte de 2020???
    • +17 (19 voturi)    
      Cred ca (Miercuri, 26 aprilie 2017, 23:09)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui of of

      cu o cercetare solida,bine finantata si sustinuta,Romania ar fi formidabila la capitolul inovatie.
      Pacat .
      Iesim in fata doar cu scandaluri politice si declaratii rusinoase.
      Fara un pact intre persoanele verticale ,curate,din toate partidele politice (sunt sigur ca toate au ,unele mai multe altele mai putine astfel de persoane) ,Romania nu o sa poata urca panta care urmeaza decat sacrificand ceva important .(iar)
    • +7 (7 voturi)    
      buna dimineata! (Joi, 27 aprilie 2017, 9:38)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui of of

      Cam tarziu v-ati trezit!
      Sigur ca uraste cercetatorii, si 'telectualii in general, nu mai tineti minte inceputul lui 1990, cand adeptii Ilici zbierau: "Noi nu gadim!" si "Moarte pentru cei cu carte!"
  • -34 (44 voturi)    
    Repede, in Piata Victoriei (Miercuri, 26 aprilie 2017, 21:57)

    Arminius [utilizator]

    Sariti sa sprijinim capitalul strain. Sa militam pentru egalitatea de sanse. Dupa ce ca s-au diminuat investitiile statului in proiectele din care ieseau atatia bani, acum sa lasam sa moara si consultanta? Ambasadele sunt cu noi! Jos...! Demisia.....! Hotii!
    • +16 (16 voturi)    
      Ai dreptate: (Joi, 27 aprilie 2017, 6:40)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

      "dupa ce toti cercetatorii si profesorii ROMANI de la universitati internationale au fost scosi din cele patru organisme care guverneaza cercetarea din Romania"

      Ai dreaq cosmopoliti....
    • +16 (18 voturi)    
      repede, in epoca de aur (Joi, 27 aprilie 2017, 7:06)

      Alex2016 [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

      Credeam ca le-am citit pe toate, dar ati darimat o noua culmea a gindirii pesediste.
      Ce capital strain visati? E vb de evaluarea proiectelor de cercetare de catre echipe care au si membrii straini..
      PSD-ul vosrtru drag autentic dacic rominesc traditional a exclus din cercetarea romineasca si romini ce lucreaza/predau la universitati si institutii de cercetare din strainatate.
      E o izolare si o inapoiere in domeniul cunoasterii ce ne arunca inapoi in anii 90 cu vedere spre epoca de aur de prin 1986...
    • +2 (4 voturi)    
      Ce idiot! (Joi, 27 aprilie 2017, 8:45)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

      Nu e vorba de capitalul strain, cum ai auzit la crasma in sat la voi, ci de cercetarea Romaneasca care ar putea ajuta capitalul Romanesc sa fie competitiv.
    • +1 (3 voturi)    
      esti (Joi, 27 aprilie 2017, 9:22)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

      la fel de ... ca si mandrii tai pesedisti.
      cand o sa vezi ca imparatul e gol, o sa fie prea tarziu.
  • +12 (16 voturi)    
    In feb dl David spunea intr-un articol HN: (Miercuri, 26 aprilie 2017, 22:06)

    4Runner [utilizator]

    "In Romania, exista in prezent o falie psihoculturala majora. Inainte de a analiza aceasta falie, trebuie spus clar ca un profil psihocultural nu este bun sau rau in sine, ci devine mai functional sau mai putin functional in functie de modelul psihocultural ideal proiectat de o tara, o cultura.
    Spatiul vestic este construit pe doua valori fundamentale. Prima este cea a descentralizarii puterii, astfel incat puterea sociala este distribuita, zonele de putere controlandu-se reciproc, nimeni neputand monopoliza puterea sociala, in nicio sfera sociala, nu doar cu referire la politica. A doua valoare este cea a autonomiei indivizilor. Individul autonom construieste grupuri pe baza de valori comune, nu pe baza de cunostinte, relatii sau rudenii, si exprima valori de emanipare, de exeplu: libertate/asteapta sa fie consultat/vocea sa-i fie ascultata de putere/transparenta a puterii etc.
    Desi a aderat la UE, Romania are in prezent un profil psihocultural nu doar diferit, ci in opozitie cu cel vestic, prin prisma acestor doua valori. Astfel, noi incercam mereu sa concentram puterea sociala, avand inca admiratie pentru oameni "puternici". Pe o scala de la 0 la 100, psihologul olandez Hofstede arata ca in timp ce tarile vestice au un scor de sub 50 in concentrarea puterii, Romania are unul din cele mai mari scoruri din Europa (90). Apoi, promovam individul colectivist, care creaza grupuri nu pe baza de valori comune, ci pe baza de cunostinte/relatii/rudenii, grupurile astfel create vazandu-i pe ceilalti din afara grupului ca un pericol. Acesta discrepanta face ca integrarea noastra in UE sa sufere in mod semnificativ".
    Deci dle David, poate ati dori sa reformulati cand spuneti ca un profil psihocultural nu este mai bun sau mai rau. Cu siguranta ca unul e mai bun si mai moral decat celalalt pe termen lung pt societate. Si situatia de azi este cel mai bun exemplu!
  • +16 (18 voturi)    
    tentative mai vechi (Miercuri, 26 aprilie 2017, 22:06)

    of of [utilizator]

    Și pe vremea lui Ponta a existat o tentativă de anihilare a organismelor de evaluare științifică și de finanțare a proiectelor, pornită de la Ecaterina Andronescu (care probabil a clocit și prostia asta de acum):
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19738855-liga-studentilor-din-strainatate-cere-parlamentului-respinga-proiectul-lege-desfiintare-uefiscdi-marea-britanie-franta-germania-elvetia-distribuirea-fondurilor-pentru-cercetare-este-asigurata-centrali.htm
    • +8 (10 voturi)    
      chiar si mai vechi (Joi, 27 aprilie 2017, 1:55)

      Orizont [utilizator] i-a raspuns lui of of

      Iliescu zicea ca nu ne vindem tara, sa nu vina strainii, etc.
      • +4 (4 voturi)    
        pai (Joi, 27 aprilie 2017, 9:24)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Orizont

        n-au vandut-o.
        au dat-o pe ciubucuri, aka comisioane de succes la privatizari.
  • +17 (21 voturi)    
    ... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 23:12)

    liviu_ [utilizator]

    mda... la 28 de aniu de la revolutie... tot comunisti am ramas!
  • +12 (16 voturi)    
    Calatoria in timp (Miercuri, 26 aprilie 2017, 23:36)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Am zis-o in multe comentarii. Geniile din PSD au descoperit calatoria in spatiu si timp. Ne indreptam spre 1950 cu "timpul" si spre Coreea de Nord cu "spatiul".
  • +15 (19 voturi)    
    Remember ReEducarea??? (Joi, 27 aprilie 2017, 0:07)

    Wanheda [utilizator]

    Intelectualii erau reeducati in puscarii sau lagare de munca. In locul lor au fost luati tractoristi si taranii ai mai prosti si scoliti la foc rapid la seral. In 6 luni ieseau cu dubla califucare, profesor si turnator la securitate.
    Vremurile alea se intorc, sub alta forma, cei destepti sunt eliminati metodic pt ca is periculosi, gandesc. Doar cu majority zombies psd isi asigura domnia pt cateva decade.
    Ce nu e clar, a venit Vremea Prostilor sa conduca, din nou.
  • -7 (15 voturi)    
    evaluatori (Joi, 27 aprilie 2017, 3:01)

    Iorgovan [utilizator]

    Fie ca proiectele sunt evaluate de specialisti romani, fie ca sunt evaluate de cei straini, de ani buni castiga aceeasi si aceeasi oameni, de parca sunt abonati. Totusi, n-au facut nicio descoperire "epocala". Oricum, concluzia logica e ca evaluatorii romani sunt la fel de "buni" ca si cei straini.
  • +9 (13 voturi)    
    Pentru bani (Joi, 27 aprilie 2017, 5:56)

    Pac-pac [utilizator]

    Oamenii aia erau destul de bine platiti. De ce sa dam bani strainilor cand putem face si noi evaluare, nu?

    Cu plagiatori si pentru plagiatori.
    Cu profesori expirati si pentru generatii de ratati.

    Din pacate, votantii PSD habar nu au ce inseamna cercetarea...
  • -7 (11 voturi)    
    Cercetare la stat! (Joi, 27 aprilie 2017, 6:44)

    Alui [utilizator]

    Pare o gluma! In afara de laserul de la Măgurele, care nici nu știu ce rost are, ce cercetare adevarata se face in România la stat? Cu profesori plagiatori? In România plagiatul e norma oricum. Când a fost anunțată ultima descoperire științifică, ultima inventie recunoscuta cu brevet internațional de oficiile de brevete, nu cu așa numitele "brevete" de la târguri internaționale (o înșelătorie chiar daca e vorba de cel de la Geneva)?
    • +3 (5 voturi)    
      Faptul ca un imbecil nu stie (Joi, 27 aprilie 2017, 8:46)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      "la ce foloseste" laserul de la Magurele nu inseamna ca nu exista cercetare Romaneasca de valoare - dar cu actualele conditii se va muta in strainatate.
  • +9 (11 voturi)    
    Afara ! (Joi, 27 aprilie 2017, 7:25)

    John M. [utilizator]

    Olguta, Nicolicea si Serban vor reforma Romania din temelii.
    Dar mai intai o vor demola !
  • +7 (7 voturi)    
    Despre evaluatori (Joi, 27 aprilie 2017, 7:37)

    Tambrian [utilizator]

    La UEFISCDI exista un club al evaluatorilor format din alesi fie cu activitate in Romania fie cu activitate in afara. Cum evaluarea se plateste bine multi dintre acestia evalueaza proiecte din domenii in care pot doar sa-si dea cu parerea,in nici un caz o parere de specialist. Sunt unii abonati la foarte multe evaluari si de regula fac acest lucru formal fara sa inteleaga ce evalueaza.Sunt cazuri ca atunci cand inteleg despre ce este vorba si propunerea este foarte buna depuncteaza evaluarea si peste ceva timp apare tema pe la cine nu te astepti, evident propusa la competitie. Nu exista o lista a evaluatorilor pe domenii de specialitate care sa fie publica. Multi specialisti romani de valoare nu se afla in acel club select. Acel club daca trebuie sa existe el trebuie sa fie format doar din specialisti ce bat toate cerintele de performanta a specializarii pe domeniu. Pentru un director de proiect este important sa stie ca propunerea lui nu este evaluata de fiestecine.
    • 0 (2 voturi)    
      Exemple? (Joi, 27 aprilie 2017, 8:47)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Tambrian

      Sau doar frustrare de ratare a finantarii?
  • -4 (6 voturi)    
    Care e problema? (Joi, 27 aprilie 2017, 8:51)

    stos [utilizator]

    Eu cercetez și străinul mă evaluează. Hai sictir!
    Cercetătorii români se duv afară ca se evalueze proiectele străinilor? Nu.
    Și-atunci care e problema?
    • +4 (4 voturi)    
      Se pare că ai dureri de cap dacă citești articolul (Joi, 27 aprilie 2017, 11:20)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui stos

      Evaluatorii ROMÂNI din universități străine au fost excluși, nu ăia străini,
  • +2 (4 voturi)    
    la noi......... (Joi, 27 aprilie 2017, 9:47)

    Ghita2016 [utilizator]

    prostia,hotia,excrocheriile,minciuna sunt ca aerul ,necesare si fara de care acesti hoti,excroci si prostituate care ne conduc in institutiile publice,nu pot trai .Un Dragnea sau altii ca el,din asta traiesc,din minciuna .Astia daca sunt treziti noapte si li se pune buletinul in fata,nu recunosc ca sunt ei. Am ajus sa fim un popor penibil,de tot rasul lumii civilizate si pentru ca in iresponsabilitatea noastra si niminiciia noastra votam cu puscariasi,votam excrocii,prostituatele si tot ce este mai mizerabil.De 27 de ani votam cu comunistii si culmea este ca au inceput sa voteze si banatenii si ardelenii,ca de la restul tarii,oricum nu aveai asteptari.
    Ne meritam soarta si faptul ca suntem de rusinea tuturor.Meritam sa fim facuti in fel si chip de unii care nu se ridica cu mult peste nivelul nostru de cultura,educatie,dar care stiu sa voteze si stiu sa isi respecte valorile.
  • -1 (5 voturi)    
    Nu e vorba să fie dati afara (Joi, 27 aprilie 2017, 10:30)

    Un cititor [utilizator]

    E vorba sa nu mai fie platiti cei care taie frunze la căini din banii oamenilor. România first!
  • -1 (3 voturi)    
    raspund cu intarziere ! (Joi, 27 aprilie 2017, 16:29)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Ati privit macar la TV in ianuarie cand sute de mii de oameni demonstrau impotriva PSD? Eu am fost acolo cu studentii, unii la master,altii care lucrau deja in firme si la institute de cercetare.
    Ce e atat mirare? Ce va asteptati de la PSD?
    Pai ciuma rosie loveste in cercetare si invatamant in primul rand, opozantii lor nu erau taranii din Pocreaca, eram noi, profesorii, studentii mai vechi sau mai noi, cercetatorii. Asta e opozitia reala din Romania si nu PNL sau Nicusor Dan sau Basescu-expirat si ridicol.
    N-a ajuns ca am iesit asta iarna. Inapoi pe strada!
    Tema articolului e cam asa : strainii sunt buni, romanii rai . Exista numai oameni buni, jigodii, sicofanti , belferi ,mafioti in cercetare si nu numai, oriunde in lume. Nu iesim din medie!
    • +1 (1 vot)    
      Macar in ultimul ceas (Joi, 27 aprilie 2017, 17:38)

      Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Ai inteles carei manipulari ordinare ati cazut prada usoara? In numele unor principii nobile ati indurat gerul ca sa aparati niste persoane care considera ca "Noi suntem Statul", "Noi suntem DNA", in general ca EI SUNT. Oprea, Maior, Ghita, Dancu, Coldea, Kovesi, Stanciu... Nu va simtiti jenati ca ati sustinut acest proiect de stat, cum il definea Maior, ultraceausist in secolul 21, in UE? Vine vremea judecatii acestor impostori, pregatiti-va sa-i aparati, in strada, sa luptati contra aflarii adevarului... Sau poate va treziti la realitate. Voi decideti.
  • -1 (1 vot)    
    Evaluatorii straini (Sâmbătă, 29 aprilie 2017, 7:11)

    DanMiclea1 [anonim]

    Evaluatorii straini au zeci de proiecte de evaluat si in tarile lor. Veneau in Romania ca sa faca turism


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri