VIDEO Iohannis, inainte sa plece la Bruxelles: Ar fi total contraproductiv daca UE ar accepta proiecte care sunt accesibile doar unor membri. Asta ar insemna Europa cu doua viteze, si acest lucru in niciun caz nu ni-l dorim

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 9 martie 2017, 9:07 Actualitate | Esenţial

Klaus Iohannis
Foto: Presidency.ro
Presedintele Klaus Iohannis a tinut joi o declaratie de presa la Cotroceni inainte sa plece la Consiliul European de la Bruxelles, seful statului subliniind ca Romania este impotriva unei europe cu mai multe viteze.

"E foarte adevarat ca si acum putem constata ca nu toata lumea se misca cu aceeasi viteza. Faptul ca avem o UE cu mai multe viteze e o constatare facila, dar asta nu inseamna ca vrem sa se intampla asa si in viitor. Nu trebuie sa facem confuzia intre constatare si obiectivul spre care tindem, un obiectiv pe termen lung", a spus Iohannis.

Declaratiile sefului statului, VIDEO (sursa Privesc.eu)



Declaratia de presa a presedintelui:

"Astazi si maine voi participa, la Bruxelles, la reuniunea Consiliului European. Principalele subiecte de pe agenda reuniunii vor fi legate de ocuparea fortei de munca, crestere economica si competitivitate, migratie, aspecte institutionale, precum si relatii externe ale Uniunii Europene, cu accent pe situatia din Balcanii de Vest.

Maine va avea loc o sesiune a Consiliului European in format UE27, adica fara Marea Britanie, unde vom discuta informal despre viitorul Uniunii Europene, in perspectiva Summitului de la Roma din 25 martie. Si o sa ma refer mai intai la acest subiect, chiar daca el nu se discuta acum la Bruxelles in mod aprofundat. 

Tema este insa una fundamentala, pentru ca de ea se leaga viitorul constructiei europene. A generat, aceasta tema a viitorului Uniunii, un interes firesc in randul opiniei publice de la noi, dar si din alte tari, pentru ca punerea in discutie nu se refera doar la viitorul Uniunii, ci evident, in acelasi mod, si la viitorul Romaniei, fiind parte din Uniunea Europeana.

Fac inca o data precizarea ca suntem chiar la inceputul fazei de dezbatere, plecand, sigur, de la Carta Alba, de la cele cinci scenarii propuse de Presedintele Comisiei Europene. Nu suntem in faza de decizie si nici nu putem sa fim siguri ca vom alege unul din aceste cinci scenarii. Este felul in care Presedintele Comisiei a vazut variantele, dar e posibil ca, pe parcursul discutiilor, si va asigur ca vor fi multe discutii nu numai la noi, ci si la Bruxelles, s-ar putea sa apara alt scenariu ca fiind mai potrivit, mai convenabil, mai fezabil.

Primele concluzii ale acestui proces de reflectie sau proces de dezbatere care va incepe formal, la Roma, pe 25 martie, vor fi agreate probabil in sedinta Consiliului European din decembrie 2017. Iar, cu acel prilej, se vor stabili si actiunile ulterioare care se vor derula pana in semestrul I din 2019, atentie, cand se doreste finalizarea acestui proces, inainte de alegerile pentru Parlamentul European si inainte de a alege o noua Comisie.

Pozitia noastra este bine-cunoscuta, am avut aceasta pozitie inca de la inceput, am reiterat-o de fiecare data cand a venit vorba despre acest lucru. Noi credem, si am spus acest lucru foarte clar si ferm, intr-o Uniune Europeana puternica, unita, solidara, iar aceasta consolidare trebuie sa o realizam impreuna, toti cei 27. 

Din acest considerent, nu am fost de parere ca este bine sa mergem pe variante cum ar fi Europa cu mai multe viteze sau Europa cu doua viteze sau Europa cercurilor concentrice. Nu, noi dorim o Uniune Europeana unita si puternica. Acest lucru a fost si va fi in continuare prezentat ca pozitia Romaniei si de mine, dar si de toti ceilalti participanti la dezbatere si la procesul diplomatic.

Consolidarea Uniunii Europene poate sa aiba loc doar daca coeziunea intre state este intarita, nu slabita. Este foarte adevarat ca si in prezent putem sa constatam ca nu toata lumea de misca cu aceeasi viteaza. Faptul ca avem o Uniune Europeana cu mai multe viteze este o constatare facila, asa se intampla lucrurile acum, dar asta nu inseamna ca vrem sa se intample asa si in viitor. 

Nu trebuie sa facem confuzia intre constatarea ca acum tarile Uniunii se misca cu viteze diferite si obiectul spre care tindem, si eu imi imaginez ca nu avem un obiectiv ce va fi peste 2 sau 3 ani, pe termen foarte scurt. Trebuie sa ne gandim ce va fi peste 10 ani, peste 50 de ani, si atunci sa construim conceptul nostru in asa fel incat sa tindem spre o Uniune puternica, nu spre o Uniune slaba. 

S-a vehiculat deja, in discutia publica, ca tarile care pot mai mult sa faca mai mult. Si in momentul de fata avem dosare pe care se lucreaza in acest fel. Ar fi foarte simplu de gasit doua exemple ￯ Zona Euro si Zona Schengen. Da, dar aceste dosare sunt deschise pentru toata lumea, si asa este bine. Si cei care inca n-au ajuns acolo trebuie sa lucreze mai intens, mai bine, ca in final sa ajunga tot acolo. 

Ceea ce este important nu este sa inchidem variante care pot fi incepute de unii si la care pot ajunge toti. Important este sa nu dezvoltam proiecte exclusiviste. Ar fi total contraproductiv daca Uniunea Europeana ar accepta proiecte care sunt accesibile doar unor membri si altora nu. De fapt, asta ar insemna Europa cu doua viteze, si acest lucru in niciun caz nu ni-l dorim.

Constatam ca acum avem astfel de proiecte, dar ele trebuie sa reprezinte faze intermediare, faze de tranzitie si trebuie sa reprezinte exceptiile, in niciun caz regula.

Revenind la discutiile care vor avea loc in cadrul reuniunii de astazi, accentul va fi pus pe gasirea acelor solutii care sa asigure o crestere economica sustenabila la nivelul Uniunii, care sa duca la cresterea nivelului de trai pentru toti cetatenii europeni.

Politica comerciala, securitatea externa si apararea, migratia, relatiile externe ale Uniunii, cu accent astazi pe evolutiile din Balcanii de Vest, sunt alte teme care se afla pe agenda Consiliului European. La finalul Consiliului, voi face o declaratie si voi prezenta concluziile la care s-a ajuns in aceasta sesiune."

-----------

Liderii europeni se reunesc joi si vineri la Bruxelles, pentru un summit consacrat migratiei si economiei, dar peste care planeaza umbra Brexit, relateaza DPA. 

Summitul UE de joi, de la Bruxelles, va fi, probabil, ultima data cand liderii europeni se strang inainte ca premierul britanic Theresa May sa invoce oficial Articolul 50 din Tratatul de la Lisabona, mecanismul pentru iesirea din blocul comunitar.


Citeste mai multe despre   






















9849 vizualizari

  • +20 (24 voturi)    
    Dizolvarea parlamentului (Joi, 9 martie 2017, 10:35)

    Cozmin30 [utilizator]

    psd si alde au dovedit, inca o data, ca nu sunt partide politice, ci grupuri infractionale organizate si trebuie sa fie scoase urgent in afara legii.
    Este clar ca nu doar o parte din psd si alde sustin pe toate caile coruptia si incearca sa-i scape de puscarie pe oamenii lor, ci toti parlamentarii acestor partide.
    Se impune dizolvarea parlamentului borfasilor si alegeri anticipate, la care infractorii sa nu aiba dreptul sa participe.
    Manifestatiile impotriva psd si alde trebuie sa se intensifice, milioane de oameni trebuie sa iasa in strada si sa ceara inlaturarea infractorilor de la putere.
    Presedintele trebuie sa declanseze un referendum in care sa intrebe daca alegatorii sunt de acord cu dizolvarea parlamentului si cu alegeri anticipate.
    • -12 (14 voturi)    
      n-are sange de dac (Joi, 9 martie 2017, 10:48)

      un revolutionar [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      in instalatie sa propuna asa ceva.N-ai cu cine domne, n-ai cu cine. Probabil o sa propuna o intrebare fara ,, cap” si fara,,coada” la plesneala sa se afle in treaba. Pe cand opozitia o sa propuna o intrebare devastatoare de suspendare, au cu ce domne, ii intaratea tări si cu drăgni pe psdei+aldei.Sa vezi atunci balbaiala pe prezidente.
      Iar acum la conferinta spune 2 vorbe 3 prostii, ranjeste putin la presa si pa!
      • +10 (12 voturi)    
        daca nu avea sange de dac (Joi, 9 martie 2017, 11:35)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui un revolutionar

        nu se ducea peste grindeanu in ziua cand vroiau sa dea ordonante pentru amnistie si gratiere si nici nu lua pozitie ferma impotriva practicilor grupului infractional psd+alde
        • +1 (1 vot)    
          trebuia (Joi, 9 martie 2017, 13:21)

          un revolutionar [utilizator] i-a raspuns lui cladob

          sa zic ca are sange de Decebal si nu de Burebista. Dupa cum bine stiti, Decebal a fost infrant ca a lăsat garda jos cand nu trebuia si a fost tradat. Burebista a fost triumfator.
          Iohannis este român fain,are sange de neamt, ca Merkel, si din pacate face aceleasi greseli ca si doamna. are impresia ca ,, asistatii politic,, psd și alde care au ,,reimigrat” in politichia de margaritar pot deveni mielusei. Si dupa cum se vede rosii lucreaza la foc continuu, oug 6, 9, legea amnistiei pentru a arde și face cenusa bugetul și justitia tarii.Cand o sa-l puna in fata faptului implinit , va mai putea sa faca ceva.Nu cred, va fi prea tarziu si tara va fi in haos si colaps,Tot noi poporul vom plati la greu si cu camasa de pe noi.
    • +13 (17 voturi)    
      Il Va Ajuta Strada, Asta e Crezul Meu ! (Joi, 9 martie 2017, 11:11)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      Actualul Parlament este un Babel al Infractorilor !
      • -2 (4 voturi)    
        pe premierul de la Grivco? (Joi, 9 martie 2017, 11:27)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        oare?
    • +8 (8 voturi)    
      sa fim atenti (Joi, 9 martie 2017, 11:33)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      sa iesim la protest cu sutele de mii daca vor da legi de scapat hotii. Oricum Presedintele Iohannis trebuie sa le semneze sau sa le intoarca in Parlament.

      http://www.cdep.ro/
      https://www.senat.ro/

      Ar mai fi o metoda sa fim aproape, foarte aproape de parlamentari: sa-i mergem la AUDIERI in mod constant. Sa le scriem emailuri, sa-i intrebam ce fac ce au de gand etc.
  • +8 (10 voturi)    
    Hai Iohannis ... (Joi, 9 martie 2017, 11:06)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    Hai ca se poate ...

    Fa lucrul BINE FACUT PANA LA CAPAT !!!
    • +7 (7 voturi)    
      Hai ca se ... (Joi, 9 martie 2017, 11:37)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

      ... poate cand te intorci ...
      ... "pre multi ai sa-i popesti ? ..."
  • -4 (8 voturi)    
    "nu am fost de parere ca e bine sa mergem (Joi, 9 martie 2017, 11:22)

    king david hotel [utilizator]

    pe variante cum ar fi Europa cu mai multe viteze sau UE cu doua viteze sau Uniunea cercurilor concentrice.

    Adica a fost de parere ca nu e bine? De ce nu spui asa, atunci!!???


    Cap clar, de fizician neamt......
  • +7 (9 voturi)    
    ...stiu ca doare ce o sa spun (Joi, 9 martie 2017, 11:22)

    Matusalem [utilizator]

    Cred ca daca ne dorim binele acestei tari TREBUIE sa ne dorim o Europa cu mai multe viteze ! Uitati-va la nebunii astia care ne conduc si In Ro si Ungaria si Bulgaria si Polonia si Cehia .... ! Chair daca doare trebuie sa fi taiate fondurile EU ! ...Nu e stat de drept nu ne intereseaza alte economii atunci ...gata ! No money ! ... Pai cum dracu sa-i mai obligi pe nespalatii astia sa faca ce trebuie daca nu le tai banii! Trebuie taiat in CARNE VIE ! ...altfel nu facem nimic cu ei !
    • -3 (3 voturi)    
      Tradatoare (Joi, 9 martie 2017, 11:51)

      CalmArius [anonim] i-a raspuns lui Matusalem

      ..Tradatoare idee...exprimare care denota ..neromanism!
      Nu putem la infinit sa giram o judecata exterioara tarii!...Cine poate aprecia binele sau raul?
      Acum cu aceste "viteze" diferite ne vom gasi cu banii si resuresele la ei...si noi fara perspectiva de nimic plus poporul care trudeste in economia lor...face acolo PIB?
      deCI NU! oRI EGALI..ORI FIECARE CU SOARTA LUI!
      • -4 (4 voturi)    
        asa sunt astia fascistii noi (Joi, 9 martie 2017, 12:50)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui CalmArius

        prefera sa dea foc la Romania decat sa faca ceva bun.
      • 0 (2 voturi)    
        Păi daaaa... (Joi, 9 martie 2017, 12:54)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui CalmArius

        așa parere mai rar... Adica ei ne-au distrus țara si acum afară ? Tot ce-i mai bun în România este proprietate vestica , noi vom fi siliți sa refacem ce-am distrus la ordinul ue...
      • +1 (3 voturi)    
        OK (Joi, 9 martie 2017, 13:24)

        si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui CalmArius

        Atunci du-te tu in soarta ta ...
      • +2 (2 voturi)    
        nationalismul din principiu (Joi, 9 martie 2017, 16:07)

        Non [utilizator] i-a raspuns lui CalmArius

        nici forma, nici fond. ce-i in gusa, si-n capusa.

        In epoca moderna Romania a progresat multumita ne-romanilor din neamul Hohenzollern Carol I, Ferdinand (din pricina caruia Ungaria a cerut unirea cu Romania in 1919; iti imaginezi asa ceva azi?).

        Mai incoace, de prin '89, Romania a ajuns ceea ce vedem multumita conducerilor romanesti, de toate culorile.

        Pe mine m-ar durea in 14 daca as fi condus de un roman, neamt sau eschimos cate vreme neamului astuia i-ar fi bine in tara lui. Dar, na, io n-am principii asa verzi si sanatoase.
    • +2 (2 voturi)    
      Problema este alta (Joi, 9 martie 2017, 15:21)

      Non [utilizator] i-a raspuns lui Matusalem

      O Europa cu o viteza sau mai multe, cu politicienii pe care i-am avut/avem, pentru Romania nu face vreo diferenta. Romania a mers si va merge tot in marsarier pana dam cu arriere-ul de gard.

      Am avut 28 de ani (nu doar 10) sa evoluam. Realitatea ne arata ca, dupa 28 de ani, romanii sunt mai putini, mai bolnavi, mai saraci, mai prosti.

      Acum declaram (inclusiv dragnea, pfff...) ca nu ne place cu diverse viteze. Asa, si? Ce se intampla zilnic in ultima vreme in Romania arata fix ca ne doare-n coate de UE, NATO si alte organizatii satanisto-vampirice de sorginte sorosisto-zionista care vor sa ne suga sangele bogat in vitamine.

      Asa ca, draga Europo, vrei mai multe viteze? Tu ai ceva cu Romania! Nu-i nimic. Bagam NOS-ul si-ti dam praf. Intoarcem armele. Pe asta chiar va puteti baza ca o s-o facem. C-asa stim noi.
  • +9 (13 voturi)    
    ptr. revolutionar: (Joi, 9 martie 2017, 11:40)

    Sasul70 [utilizator]

    Johannis e la carma unui vapor, la care 10 oameni scot apa cu galeata si incearca sa astupe gauri si altii 50 fac gauri noi... Eu zic ca isi face treaba destul de bine.
    • +2 (2 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 9 martie 2017, 13:26)

      un revolutionar [utilizator] i-a raspuns lui Sasul70

      iar poporul naufragiat striga ajutor și cârmacii baga ranga la cârmă, dau foc la vapor, iar capitanu sta cocotat pe catarg și spune ca trebuia sa mai faca ceva , sa arunce sabotorii peste bord , dar n-a facut-o
      • +2 (2 voturi)    
        da mai Revolutionarule tu ai dreptate... (Joi, 9 martie 2017, 18:43)

        Sasul70 [utilizator] i-a raspuns lui un revolutionar

        in fond. Dar la urma urmei, sa il citez pe domnul presedinte Johannis, "marja de manevra" care o are este foarte mica. Nu este nici cea a lui Duterte din Filipine (care lasa sa omoare mafiotii si dealerii de droguri), nici cea a lui Pinochet (care arunca dizidentii din avion) si nici a lui King Jong Un (cei care il minteau in rapoarte ii executa cu tunul antiaerian). De Tepes ce sa mai vorbesc... Asa ca ne datorezi explicatia cum sa arunce sabotorii de la bord... sa ramanem totusi realisti.
        • 0 (0 voturi)    
          ai dreptate (Joi, 9 martie 2017, 19:22)

          un revolutionar [utilizator] i-a raspuns lui Sasul70

          asa cum si eu am.Dar mai are un glont pe teava: intrebarea pentru referendumul.Dizolvarea echipajului de sabotori si alegerea altuia de catre poporul naufragiat. Cand se va scufunda vaporul Romania, care deja intra in deriva din cauza oug6,9 amnistia, atunci ,,marja de manevra,, va fi un mare fâs si tot realisti vom fi pentru ca n-am fost idealisti. Trebuie sa fim atenti si la convoiul de submarine urss&acolitii din jurul nostru. V-om mai avea cum si cu ce fonduri sa le facem fata? Nu cred.
          • 0 (0 voturi)    
            nu tine. (Vineri, 10 martie 2017, 12:09)

            Sasul70 [utilizator] i-a raspuns lui un revolutionar

            "Parlamentul poate fi dizolvat numai în cazul în care este imposibilă constituirea unui nou Guvern, constatată prin respingerea două cereri de investitură succesive." (Constitutia din 1991). "S-a susținut că ar fi posibilă dizolvarea Parlamentului și în cazul în care acesta decide suspendarea președintelui României, dar, la referendumul organizat apoi în mod obligatoriu, propunerea de demitere din funcție a președintelui nu este acceptată de electorat. Această opinie nu este însă întemeiată pe dispoziții constituționale exprese, astfel încât ea rămâne controversată." Cred ca este clar ca parlamentul nu se poate dizolva prin referendum normal, indiferent ce intrebare s-ar pune, si nici prin referendum de demitere a presedintelui, daca acesta este respins.
  • 0 (0 voturi)    
    formal, optiunile vor ramane deschise... (Joi, 9 martie 2017, 13:50)

    demaGOGU [utilizator]

    ...dar criteriile de acces la nucleul dur vor fi draconice si ne vor plasa in fata unor optiuni imposibile!

    unu, se va impune preferinta europeana in materie de achizitii militare: este Ro dispusa sa renunte la buy american (asta inseamna in esenta parteneriatul strategic cu USA) ptr un Buy European (citeste frantzuzeste)

    doi, cote de migranti obligatorii! suntem gata sa primim cateva sute, vezi mii de mii de migranti pe teritoriul national?

    trei, stat de drept: suntem dispusi sa cedam prerogativele in materie de procuratura; justitie, legislatie?


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri