Sondaj independent - PSD este cotat cu 31% din voturile populatiei, PNL 17%, USR 7%, ALDE 2% / Numar urias de nehotarati

de C.I.     HotNews.ro
Marţi, 14 februarie 2017, 15:20 Actualitate | Esenţial

Sondaj Geeks for Democracy
Foto: Facebook
Un sondaj independent finantat prin crowdsourcing si realizat de ISSPol la comanda Centras si a grupului de initiativa Geeks for Democracy arata ca PSD ar fi votat de 31% din populatie, daca alegerile ar avea loc maine, urmat de PNL, cu 17%, USR cu 7% si ALDE cu 2%. Dintre persoanele intervievate, 52% considera ca principalul vinovat pentru situatia actuala care a declansat protestele de strada este coalitia guvernamentala, 28% presedintele si 6% clasa politica.

  • Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 965 de persoane cu varste peste 18 ani din Romania, in perioada 7-11 februarie, prin metoda CATI (interviuri telefonice asistate de calculator) si are o marja de eroare de +/- 3,2%. Respondentii au fost impartiti in trei grupuri in functie de modul cum declara ca au votat la ultimele alegeri: romani anti-guvern (cei care declara ca au votat cu PNL sau USR), romanii non-partizani (care spun ca nu au votat sau refuza sa spuna cu cine au votat) si romani pro-guvern (cei care au votat cu PSD sau ALDE).

La intrebarea "Daca s-ar organiza alegeri anticipate in perioada urmatoare cu ce partid ati vota?", raspunsurile au fost:
  • 31% PSD
  • 17% PNL
  • 7% USR
  • 2% ALDE
  • 1% PMP
  • 1% alt partid

Prin raspunsul la intrebarea "Cu cine ati votat la alegerile parlamentare din 11 decembrie" s-au distins trei categorii de respondenti:
  • Grupul pro-Guvern, cei care declara ca au votat cu PSD sau ALDE - 35%
  • Grupul non-partizanilor, cei care declara ca nu au votat sau nu au vrut sa spuna cu cine au votat - 43%
  • Grupul anti-guvern, cei care declara ca au votat cu PNL, USR - 22%
Din totalul respondentilor,
  • 52% considera ca principalul vinovat pentru situatia actuala care a declansat protestele e coalitia guvernamentala
  • 28% presedintele
  • 6% clasa politica
  • 2% protestatarii
  • 1% tarile occidentale
  • 1% cetatenii
  • 10% nu stiu nu raspund
Pe esantioane:

Cine este principalul vinovat pentru situatia actuala in randul romanilor anti-guvern:
  • Liviu Dragnea 41%
  • Alianta PSD - ALDE 26%
  • Guvernul 12%
  • Presedintele 7%
  • Clasa poolitica 3%
  • Ministrul Justitiei 3%
  • Cetatenii 2%
  • Protestatarii 1%
  • Tarile occidentale 0%
  • 5% nu stiu nu raspund
Cine este principalul vinovat pentru situatia actuala in opinia Grupului nonpartizan:
  • Liviu Dragnea 24%
  • Presedintele 17%
  • Guvernul 16%
  • Alianta PSD-ALDE 14%
  • Clasa politica 6%
  • Ministrul Justitiei 3%
  • Cetatenii 2%
  • Protestatarii 1%
  • Tari occidentale 1%
  • Nu stiu / nu raspund 16%

Cine este principalul vinovat pentru situatia actuala in opinia grupului pro-guvern:
  • Presedintele Iohannis - 57%
  • Liviu Dragnea 11%
  • Guvernul 9%
  • Ministrul Justitiei 6%
  • Clasa politica 4%
  • Alianta PSD-ALDE 2%
  • Protestatari 2%
  • Tari occidentale 1%
  • Cetatenii 0%
  • Nu stiu / nu raspund 8%
Care credeti ca este solutia cea mai buna pentru rezolvarea crizei politice actuale? (Total raspunsuri)
  • 20% guvernare responsabila din partea PSD
  • 17% demisia guvernului
  • 13% suspendarea sau demiterea presedintelui
  • 12% demisia lui Dragnea de la PSD
  • 6% dialogul
  • 6% schimbarea codului penal in parlament
  • 5% referendum
  • 5% demisia ministrului Justitiei
  • 2% guvern tehnocrat
  • 2% alegeri anticipate
  • 3% altceva
  • 9% nu stiu / nu raspuns
Care credeti ca este solutia cea mai buna pentru rezolvarea crizei politice actuale? (Romanii anti-guvern)
  • Demisia guvernului 28%
  • Demisia lui Liviu Dragnea din fruntea PSD 18%
  • Guvernare responsabila a PSD 17%
Care credeti ca este solutia cea mai buna pentru rezolvarea crizei politice actuale? (nonpartizani)
  • Demisia guvernului 21%
  • Guvernare responsabila din partea PSD 18%
  • Demisia lui Dragnea din fruntea PSD 11%
  • Suspendarea sau demiterea presedintelui 7%
Care credeti ca este solutia cea mai buna pentru rezolvarea crizei politice actuale? (pro-guvern)
  • Suspendarea sau demiterea presedintelui Iohannis 25%
  • Guvernare responsabila din partea PSD 22%
  • Dialogul 11%
  • Demisia lui Liviu Dragnea din fruntea PSD 10%
  • Demisia guvernului 6%
In Romania, lucrurile merg in directie buna sau gresita? (total esantion)
  • 58% gresita
  • 9% nici buna nici gresita
  • 33% directie buna
Sustineti initiativa presedinte de a organiza referendum? (total esantion)
  • 51% da (majoritatea celor din grupurile antiguvern si nonpartizani)
  • 42% nu (majoritatea pro-guvern)
  • 7% nu stiu / nu raspund
Ati participat la demonstratiile de strada?
  • 17% da (dintre care jumatate antiguvern, 33% indecisi si 1/6 pro-guvern)
  • 83% nu
Ce televiziune de stiri ati urmarit cel mai des?
  • 20% RTV
  • 19% A3
  • 18% Realitatea TV
  • 18% Digi 24
In clasament, desi nu sunt televiziuni de stiri, intra si TVR 1 - 8%, Pro TV 7% , B1 - 3% si Antena 1 - 1%. 9% nu au raspuns.


Citeste mai multe despre   






















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

24703 vizualizari

  • +21 (25 voturi)    
    Pe scurt (Marţi, 14 februarie 2017, 15:24)

    mitg [utilizator]

    "28% presedintele"

    Studiul identifica cat % se uita la Antena 3 si Romania TV si iau de bun ce vad acolo.

    Prea mult ...
    • -27 (39 voturi)    
      Independent de cine? (Marţi, 14 februarie 2017, 15:50)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Că oriunde mă uit pe net, acolo unde apare Geeks for Democracy apare HotNews, apare România Curată, ... adică echipa...

      Nimic în neregulă cu asta. Dar mie, personal, nu mi se par a fi foarte independenți.

      Cine îi finanțează?
      • +8 (14 voturi)    
        Stii tu (Marţi, 14 februarie 2017, 16:22)

        AdrianRO [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Cea care te-a produs.
      • +8 (12 voturi)    
        Dumneata ii finantezi (Marţi, 14 februarie 2017, 16:31)

        DT34 [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Daca intrii pe aici, automat vezi reclame, asa, ca intra mai des matale ca si dumneata ii finantzezi. Sau si dumneata crezi ca ii fiinantzeaza Soros? Numai un idiot ar crede ca Soros e bagat.
    • +1 (7 voturi)    
      Nu ced ca e realitatea (Marţi, 14 februarie 2017, 15:52)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Daca au putut vota si cei care au mai multe conturi FB... Si sunt destui din partea PSD...
    • +12 (14 voturi)    
      Prea putini stiu (Marţi, 14 februarie 2017, 16:31)

      AdrianRO [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      cat de mica e influenta presedintelui in conducerea tarii. Oamenii de rand au senzatia ca presedintele conduce tara dar de fapt are ceva mai multe atributii decat un ambasador, DIN PUNCT DE VEDERE LEGAL
      • +3 (3 voturi)    
        Buna dimineata! (Miercuri, 15 februarie 2017, 13:41)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui AdrianRO

        La fel ca in 1990, majoritatea "oamenilor de rand" viseaza la un tatuca bun, care sa le DEA, si sunt comvinsi ca Prededintele POATE sa faca orice.
        De aceea 28% zic ca de vina este presedintele: in opinia lor, daca maine este demis Johannis si in locul sau vine Dracnea, o sa inceapa sa arunce cu bani, si o sa o ducem cu totii foare bine, fara sa facem eforturi ...
    • +2 (4 voturi)    
      partid pentru Romania (Marţi, 14 februarie 2017, 18:52)

      DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui mitg

      Este deplorabil ca dupa 27 de ani sa vii cu aceasi solutie care s-a dovedit falimentara intr-o tara eminamente de asistati profesionisti! Take this one dude:

      Romania are nevoie urgenta de un partid de STANGA care sa preia electoratul de manevra al PSD cu care tari ostile manipuleaza Romania !
  • +12 (16 voturi)    
    Oportunitate (Marţi, 14 februarie 2017, 15:27)

    hamangiu [utilizator]

    Oportunitate maxima..infintati Partidul Nehotaratilor
  • +2 (30 voturi)    
    cifrele sunt Umflate (Marţi, 14 februarie 2017, 15:28)

    un domn [utilizator]

    P$D max 15 %
    penele NU mai intra in PArlament
    usere..max 20 % (cu indulgenta, datorita balbaielilor lui nicushordan)
    alde,pemepe,iudemere NU intra in parlament
    UN ALT PARTID ESTE ASTEPTAT ! - ce avem sunt aceeasi mizerie !
    • -15 (17 voturi)    
      ihi (Marţi, 14 februarie 2017, 15:32)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Cucuveaua mov a prevestit si ca Trump nu v-a prinde 20 ianuarie, deci aveti incredere in ce va spune. Domnul ia 5 pastile colorate, pe ora, iar 3 pitici magici ii soptesc viitorul.
    • +5 (13 voturi)    
      La o luna de la alegeri (Marţi, 14 februarie 2017, 15:43)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      La o luna de la alegeri situatia nu poate fi atat de diferita. Sondajul e mai realist decat ce expuneti dvs.
      • -2 (8 voturi)    
        cine stie..INSA Lumea Stie (Marţi, 14 februarie 2017, 16:26)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        ca mizeriile penele,alde,pemepe..NU ar avea Norocul sa ajunga in Parlament ! ; mancurtii P$D sunt inca in viata, usere e nitzel pe val, insa nu ceva Spectaculos....incearca sa fi realist : Mushtaria Tecuceanca si Vasile Vameshul au INGROPAT PNL dupa ce l au alungat pe Paleologu !
  • +12 (14 voturi)    
    PSD de la la 44-46% la 31% in circa 2 luni de la (Marţi, 14 februarie 2017, 15:33)

    Susufler0 [utilizator]

    alegeri, e demn de Cartea Recordurilor !

    PS. Si PMP e pe un trend normal de cand Marinarul foloseste tribuna Parlamentului in scop personal !
    • -4 (6 voturi)    
      ! (Marţi, 14 februarie 2017, 16:24)

      fdan [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Cu 31% fata de 17+7=24% tot PSD ar face guvernul
      • +5 (11 voturi)    
        gresit (Marţi, 14 februarie 2017, 16:46)

        normalpeople [utilizator] i-a raspuns lui fdan

        ....pt ca sunt 45% nehotarati-nu ii subestima caci ei sunt de fapt majoritatea, printre care ma regasesc...nu ma identific cu niciun partid!

        Concluzia: domnule Ciolos va rugam frumos infiintati un partid sa avem si noi cu cine vota!
        • +2 (2 voturi)    
          Daca esti nehotarat ... (Miercuri, 15 februarie 2017, 15:11)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui normalpeople

          ... si la urmatoarele alegeri iar nu mergi sa votezi, pe principiul ca tu nu votezi decat daca candideaza Alba ca Zapada, tot de capcaunii de la PSD o sa fim condusi.

          Nu stiu daca tu in mod particular ai fost sa votezi sau nu, voiam doar sa subliniez ideea cum ca si daca nu te simti reprezentat de nici unul dintre partidele care vor sa desemneze parlamentari, tot e o greseala sa nu votezi - daca nu votezi ii lasi pe altii sa decida pentru tine, si se cam vede ce iese cand mai bine de jumatate din populatia tarii face asta.
      • -1 (5 voturi)    
        Doar ca e mai mult spatiu de manevra ! (Marţi, 14 februarie 2017, 17:11)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui fdan

        Iohannis poate discuta cu UDMR si cu cei 17 parlamentari apartinandminoritatilor nationale, altele decat cea maghiara si poate scoate la limita o alta majoritate PNL, USR, UDMR, minoritati.

        PS. Ups... Iar intra in ecuatie Base ! Ar fi penibil pt el ca partidul sa il lase in offside si sa mearga cu Neamtul !
    • +4 (6 voturi)    
      procente (Marţi, 14 februarie 2017, 16:58)

      dizzyme [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      problema mea e ca au facut sondajul contactand 950 de persoane..
      nu stiu cat de relevant e
      • +1 (1 vot)    
        Se face statistica, ... (Miercuri, 15 februarie 2017, 15:25)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui dizzyme

        ... si dupa numarul de persoane contactate se poate estima si precizia sondajului - de-aia zic ei ca marja de eroare e +/- 3.2%.

        Matematica aferenta e descrisa aici, in caz ca esti curios: http://math.arizona.edu/~jwatkins/505d/Lesson_12.pdf
    • +1 (1 vot)    
      Daca adunam procentele fiecarui partid obtinem un (Marţi, 14 februarie 2017, 21:45)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      total de 59%. 41% sunt nehotarati?
    • +2 (2 voturi)    
      Constatare (Miercuri, 15 februarie 2017, 7:24)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      "Cu cine ati votat la alegerile parlamentare din 11 decembrie? "

      Raspunsurile PSD sau ALDE au totalizat 35%.
      Dar stim ca in realitate au fost 51%. Diferenta poate insemna doua lucruri:
      1) sondajul nu are reprezentativitate pentru ca selectia intervievatilor a fost deficitara (bias de selectie). Dar ma indoiesc ca despre asta este vorba;
      2) Varianta cea mai plauzibila: asistam la o "spirala a tacerii", prin care unora din cei care au votat PSD/ALDE le este rusine sa declare deschis acest lucru, ca urmare a oprobiului public din ultima vreme.
      De fapt insa, acestia au votat PSD si probabil ar vota in continuare.

      Fac aici o paranteza si scriu ce an observat la ultimele alegeri: din cunoscutii mei care au votat PSD sau ALDE, marea majoritate nu erau zombi manipulati de propaganda televiziunilor aservite, ci erau oameni care stiau foarte bine ce fac si care alegeau aceste partide pentru ca aveau un interes personal si direct in victoria lor: un caz de bugetar extrem de bine platit din administratia locala (40% din venit salariu de incadrare, 60% sporuri si prime in fiecare luna) plus intreaga sa familie pana la nivel de bunici, cateva cazuri de pensionari pe caz de boala despre care toata lumea stie ca sunt sanatosi tun (iarasi plus sotia si copiii lor), un intreprinzator din constructii care face in mod curent afaceri cu statul etc.
      Realitatea este ca acesti oameni vor vota in continuare cu PSD indiferent in cate scandaluri ar fi implicat partidul, desi probabil nu vor recunoaste niciodata deschis.
      • +2 (2 voturi)    
        Motane, esti optimist! (Miercuri, 15 februarie 2017, 13:45)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        Ar fi foarte bine, explicatia cu spirala tacerii!

        In realitate insa, imensa majoritate a celor care au vota Partidul lui Ilici sunt perfect constieni ca au votat cu hotii, si sunt mandrii de asta!

        Si desigur ca vor vota in continuare la fel ...
        • 0 (0 voturi)    
          Nu toti (Miercuri, 15 februarie 2017, 15:27)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

          Dintre cei care au cat de cat acces la informatie, si inca n-au creierul murat, chiar daca au votat cu PSD din cauza ca au convingeri politice de stanga, multi au participat la proteste si probabil n-o sa mai voteze PSD.

          Ce zicea si Chirica: din ce-a studiat el problema la Iasi, in mediul rural PSD n-a pierdut mai nimic, da' la oras are o pierdere semnificativa de popularitate.
          • 0 (0 voturi)    
            tare, tare, tare! (Miercuri, 15 februarie 2017, 19:07)

            un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            tare mult as vrea sa va impartasesc optimismul!
        • 0 (0 voturi)    
          Cred ca e vorba de electoratul de la oras (Miercuri, 15 februarie 2017, 19:32)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

          care la 11 decembrie a votat in numar mai mare ca de obicei cu PSD.
      • 0 (0 voturi)    
        Cred ca e vorba de spirala tacerii ! (Miercuri, 15 februarie 2017, 19:31)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        PDL a mai atit treaba asta, mai bine zis votantii lor au intrat intr-o astfel de spirala dupa taierile de salarii din 2009 !
  • +10 (18 voturi)    
    pai (Marţi, 14 februarie 2017, 15:36)

    Bittick [utilizator]

    Daca dupa toate astea PSD are 31% si 28% din cei intervievati considera ca presedintele este de vina inseamna ca suntem un popor de idioti. Punct.
    • +6 (6 voturi)    
      Marja de eroare poate fi mai mare ! (Marţi, 14 februarie 2017, 18:42)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Scaderea PSD-ului insa e oricum drastica !

      PS. Stai sa vezi, in urmatoarele zile ca o sa faca si PSD un sondaj care o sa spuna ca au scazut un procent, maxim doua.
  • +11 (15 voturi)    
    Sper ca Ciuma Rosie intelege cam la ce sa se astep (Marţi, 14 februarie 2017, 15:37)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Valul odata pornit, ii va matura. Dublul infractor Dacnea, infractorul Tariceanu, Guvernul Hotiei Nationale, slugoii Nicolicea, Nicolae si tot neamul lor de hoti si ticalosi, trebuie sa se pregatesca pentru ce e mai rau!
  • -8 (10 voturi)    
    irelevant (Marţi, 14 februarie 2017, 15:39)

    dizzyme [utilizator]

    doar 965 de persoane?
    .
    daca erau 9 mil de respondenti atunci avea ceva relevanta,,,
    • 0 (0 voturi)    
      Tu nu intelegi matematica aferenta (Miercuri, 15 februarie 2017, 15:29)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui dizzyme

      Aia zice ca pe baza unui esantion de 1000 de oameni, alesi la intamplare, ai o precizie de estimare de ~3%. Daca vrei insa sa impingi precizia la 1%, tre' sa obtii raspunsuri de la 10000 de oameni.

      http://math.arizona.edu/~jwatkins/505d/Lesson_12.pdf
  • +12 (14 voturi)    
    doua lucruri de notat (Marţi, 14 februarie 2017, 15:41)

    Mos Andrei [utilizator]

    - PSD a scazut foarte tare in sondaje, dar au reusit prin minciunile lor sa faca o parte din populatie sa creada ca Iohannis este de vina pentru situatia creata.
    - Avem foarte multi prosti in Romania. Pot sa fure astia cat vor ca tot o sa-i voteze populatia, iar altii vor sta acasa cu toate ca au aparut solutii viabile in politica.
  • +11 (13 voturi)    
    Inseamna ca lipseste un partid (Marţi, 14 februarie 2017, 15:42)

    cinevatus [utilizator]

    Inseamna ca nici unul din partidele actuale nu atinge o coarda sensibila a electoratului roman.
    Altfel nu se poate explica procentajul mare al nehotaratilor.
    Ce lipseste din oferta politica de acum?

    Un partid de dreapta care sa militeze pentru o functie minimala a statului, mai ales in economie, unicul mod concret de a reduce drastic coruptia, moderat-nationalist cu privire la protejarea mediului/resurselor naturale, conservator dpdv social, mai mult pro-SUA decat pro-UE cand vorbim de aparare.

    Un roman cu astfel de convingeri, nu are cu cine vota acum in Romania sau voteaza partide care impartasesc doar partial aceste optiuni pentru Romania.
    • -8 (8 voturi)    
      poate (Marţi, 14 februarie 2017, 16:38)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      O fi partidul de buzunar al lui PostoLache. Il poate franciza si iese 'Pentru Romania'.
    • +6 (6 voturi)    
      de acord (Marţi, 14 februarie 2017, 16:48)

      normalpeople [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Avem nevoie urgenta de un partid fara corupti.
    • +1 (1 vot)    
      lipseste un partid autentic de dreapta (Marţi, 14 februarie 2017, 19:07)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      nu unul format tot din bugetari asemeni noului pnl, si care se plang ca le-a taiat guvernul Boc din salarii.
    • 0 (0 voturi)    
      Cred ca lipseste altceva (Miercuri, 15 februarie 2017, 15:35)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Anume, realismul si intelegerea romanilor fata de ce inseamna politica.

      Si la recentele alegeri parlamentare, multi n-au mers la vot pe motiv ca nu se simt reprezentati de nici unul din partide, si ca nici unul dintre candidati nu le merita votul.

      Poate ca au dreptate. Ba chiar probabil au dreptate. Totusi, nemergand la vot au dat dovada de obtuzitate - nu s-au gandit nici o clipa la consecintele absentei de la vot - consecinte pe care acuma le vede si le simte toata lumea, si cei care-au mers la vot si cei care-au stat acasa.

      Calitatea politicienilor si a partidelor e data de calitatea populatiei in mijlocul careia respectivele partide si respectivii politicieni se formeaza. Asa ca inca multi ani de-acu' inainte, pana cand nu ajunge populatia Romaniei din nou la un nivel de educatie decent, o sa avem exclusiv partide de doua parale si politicieni in cel mai bun caz prosti, in cel mai rau caz rau intentionati. De-aia in mod cert in viitorul apropiat n-o sa apara vreun partid, nici de dreapta nici de stanga, care sa merite votat, dupa logica celor care-au tras chiulu' de la vot. Adica orice partid ar aparea, situatia nu se va schimba si problema celor ce nu vor sa voteze nu se va rezolva. Adica nu un partid e ceea ce lipseste.
      • 0 (0 voturi)    
        trebuie un alt partid de stanga! (Joi, 16 februarie 2017, 10:38)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        facut de niste intelectuali care nu au avut legatura cu PSD si toate formele anterioare inlcusiv PCR. Stiu, este greu sa gasesti intelectuali de stanga, din cauza comunismului, aproape toti sunt de dreapta. Insa s-ar gasi cativa tineri, din noua generatie, cei care au maxim 35-40 ani.
  • -4 (6 voturi)    
    sondaj independent (Marţi, 14 februarie 2017, 15:42)

    George50 [utilizator]

    facut de o firma de casa a psd

    ca nu cumva oamenii sa se duca la vot

    doar sunt deja multi indecisi

    aceeasi politica
  • 0 (8 voturi)    
    neprofesionist (Marţi, 14 februarie 2017, 15:45)

    bogdan1477 [utilizator]

    31% PSD
    17% PNL
    7% USR
    2% ALDE


    Grupul pro-Guvern, cei care declara ca au votat cu PSD sau ALDE - 35%
    Grupul anti-guvern, cei care declara ca au votat cu PNL, USR - 22%

    Deci sa intelegem ca 31+2 = 35 iar 17+7 = 22...
    Si cei 41% sunt din categoria nu votez sau nu stiu cu cine votez?!?

    Prezenta la vot cit ar fi?

    Si am serioase dubii ca dupa megascandalul cu ordonanta USR a scazut in sondaje la fel ca si PNL.

    Cam multe neconcordante ...
    • +4 (4 voturi)    
      Mai citeste o data (Marţi, 14 februarie 2017, 16:20)

      A R [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      N-ai inteles nimic :) E vorba de intentia la vot in caz de alegeri anticipate, respectiv de votul dat in 11 decembrie (oamenii au fost intrebati ambele chestii)
    • +5 (5 voturi)    
      mai citeste o data... cu atentie (Marţi, 14 februarie 2017, 16:25)

      un_critic [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      primele cifre sunt cu cine ar vota ACUM (feb)

      al doilea rand de cifre sunt cine au votat ATUNCI (dec)

      e normal ca cifrele alea sa difere

      PS: nu e normal insa ca cifrele de ATUNCI sa difere asa mult de rezultatul efectiv al alegerilor: fie oamenii mint ca nu au votat cu PSD fie structura esantionului e gresita
  • -17 (19 voturi)    
    pacat ca nu avem un partid nationalist... (Marţi, 14 februarie 2017, 15:45)

    press_to_reset_the_world [utilizator]

    de dreapta in Romania. Ar lua toate voturile celor peste 50 la suta de nehotarati. Garantat!
    • +4 (6 voturi)    
      nationalist? (Marţi, 14 februarie 2017, 16:08)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

      Wow. Asta e solutia?
    • +3 (11 voturi)    
      bre 'nea zelea codreanu (Marţi, 14 februarie 2017, 16:59)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

      presupun ca ai vise umede cu garda de fier. a trecut mult timp de la anii 30 si fascistii sunt mai putini...sper
      • +1 (1 vot)    
        si eu sper ca prosti... (Marţi, 14 februarie 2017, 18:23)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

        sunt doar cativa in tara asta...you know, hope dies last! ;)
  • -12 (12 voturi)    
    tu insati umfli procentele... (Marţi, 14 februarie 2017, 16:06)

    press_to_reset_the_world [utilizator]

    aferente iusereului...in rest de acord cu tine...
  • +3 (3 voturi)    
    cifre eronate (Marţi, 14 februarie 2017, 16:35)

    tearoftime [utilizator]

    in articol s-a omis la procentele partidelor ultima optiune, respectiv "nu stiu/nu votez", se poate verifica usor pt. ca suma procentelor afisate face 59%.
    Prin urmare, in cazul (real) in care ceilalti 41% nu se vor prezenta la vot, PSD-ul va lua de fapt 31/59 = 52,5% din procentul celor ce se prezinta la vot.

    Am rugamintea sa analizati acest aspect, in rest, totul pare OK.
  • +3 (7 voturi)    
    Analiza gresita (Marţi, 14 februarie 2017, 16:56)

    Constantin3 [utilizator]

    Va atrag atentia ca daca se reface procentajul obtinut de partide la un eventual vot in functie de cei care ar vota, deci netinand seama de nehotarati ajungem la o concluzie groaznica:
    PSD- 52%
    PNL- 29%
    USR- 12%
    Si daca se tine seama si de redistribuiri, PSD-ul ar guverna singur fara probleme.
    Asta rezulta de fapt daca faceti o analiza mai atenta!
    Trist dar adevarat.
    • -4 (6 voturi)    
      ))) visezi cu Greta Garbo ? Firea sau Alina ? (Marţi, 14 februarie 2017, 17:03)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Constantin3

      asa umor Negru de Autobaza nu am mai citit )))))
      • +4 (4 voturi)    
        Evident este ceva aiurea... (Marţi, 14 februarie 2017, 17:43)

        Constantin3 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Nu trebuie sa ma criticati, de fapt au sesizat si altii analiza aiuritoare din articol si evenimentul zilei care initial a preluat ad literam articolul a revenit dupa ce a seizat ce am constatat si eu.
  • +5 (7 voturi)    
    CONCLUZIA (Marţi, 14 februarie 2017, 17:15)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    52% considera ca principalul vinovat pentru situatia actuala care a declansat protestele e COALITIA GUVERNAMENTALA !

    sau in limbaj neacademic, Dragnea+Tariceanu=mare love la furat.

    jos hotii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0 (4 voturi)    
    Incompetenti (Marţi, 14 februarie 2017, 17:23)

    GermanIustin [anonim]

    Ati mai vazut sondaje cu pretentii de credibilitate in care UDMR sa nu figureze macar cu 4%? Cum puteti inghiti pe nemestecate orice momeala precum o gasca oarba si surda? Accept ca sondajul a fost efectuat intr-o zona a tarii unde proportia de maghiari este infima (de exemplu, in Teleorman sau in jud. Vaslui), desi in preambul scrie "din Romania". Dar, in acest caz, ar fi trebuit sa fie specificat : "un sondaj efectuat in municipiul Alexandria, judetul Teleorman, pe un esantion de...."
    • 0 (2 voturi)    
      GRESIT ! (Marţi, 14 februarie 2017, 17:34)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui GermanIustin

      Cetatenii Maghiari, scuze, cetatenii Romani de sorgine Maghiara..vor si ei # Rezist ! Un Mesaj Mai Clar nu de Poate !
      • 0 (0 voturi)    
        Touche! (Marţi, 14 februarie 2017, 17:47)

        GermanIustin [anonim] i-a raspuns lui un domn

        Da, recunosc, uneori limbajul colocvial poate sa para ofensator pentru persoanele mai sensibile si nu am, credeti-ma, nicio idiosincrasie fata de conationalii nostri de cetatenie maghiara. Intr-adevar, exprimarea corecta ar fi trebuit sa fie "cetateni romani de nationalitate maghiara".
  • +5 (5 voturi)    
    Incompetenti (Marţi, 14 februarie 2017, 17:33)

    GermanIustin [anonim]

    Mai, dragilor, cum de va puteti manifeste ca niste gaste oarbe si surde, capabile sa inghita orice momeala? Pai unde p... m... ati mai vazut sondaj la nivel national cu pretentii de credibilitate in care UDMR-ul nu apare nici macar cu 4 %?!? Bun, accept ca a fost efectuat in Teleorman sau in jud. Vaslui, unde procentul de populatie maghiara este neglijabil (desi in preambul scrie "din Romania"). Dar, in acest caz, sa ni se spuna si noua, pinguinilor : "un sondaj efectuat in municipiul Alexandria, judetul Teleorman in perioada.... pe un esantion......"
  • +1 (3 voturi)    
    HN e 'praf' (Marţi, 14 februarie 2017, 18:16)

    CRMS [utilizator]

    Cifrele voastre trebuiesc ponderate astfel incat suma celor care voteaza ca sa dea 100%. Nehotaratii nu conteaza dupa cum bine stim.
    In 2016 doar vreo 42% din cei cu drept de vot au votat efectiv si prin urmare PSD a castigat 45% din mandate cu doar cu 19% din numarul total de alegatori.
  • +3 (3 voturi)    
    sondaj (Marţi, 14 februarie 2017, 19:18)

    GheorghePavel1 [anonim]

    cu 41%nehotarati,fara udm,sondajul nu prea spune nimic,in general se scot nehotarati(ei sunt mentionati doar pentru a vedea volatilitatea posibila),si atunci psd are peste 50%!!!!
  • +1 (3 voturi)    
    iese cam cu virgula... (Miercuri, 15 februarie 2017, 10:19)

    liviu_ [utilizator]

    daca ii scoti pe nehotarati... psd are pe la 60%... ceea ce e mai mult decat a luat la alegeri si efectiv nu se paote asta... cand au facut totu la misto in astea 2 luni
    deci.... ceva e in neregula RAU cu statistica asta!
  • -1 (1 vot)    
    Este partidul pe care il astept si eu! (Miercuri, 15 februarie 2017, 14:36)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Stanga sunt de fapt borfasi care inhiba mediul de afaceri din Romania prin proceduri mafiote (inspectori spagari-taxatori de protectie si legislatie voit imbarligat-stufoasa), dreapta pe langa faptul ca fura ei ii lasa si pe cei din exterior sa fure vezi Basescu cu tarele lui care facea propaganda pentru Rosia Montana, vezi deciziile pro multinationale si banci date pe banda rulanta de tehnocrati.
    IMM-urile pe de alta parte, care au 70% dintre angajatii totali din Romania, care dau cea mai mare parte din PIB, sunt aia in care se loveste constant! Ba ca sunt evazionisti, ba ca sa plece din tara, ba ca nu respecta standarde absurde, toti cu maciuca pe ei. Si astia au cei mai multi angajati in Romania. Astia sunt forta vie din Romania! Astia mai au si inca 2-5 membri de familie pe care-i sfatuiesc! Daca din 6 milioane 4 sunt la IMM-uri inseamna ca inca 8 voteaza (sau nu) la sfaturile acestora!
    Si cand vede ca Ciolos face tratate cu Canada ca sa exploatam Rosia Montana, da legi pentru banci in care il obliga sa-si ridice proprii bani din buzunar dupa ce-i baga in banca, sa mai fie taxat acolo, apoi vede cum il obliga sa-si puna POS sa mai dea 1500-5000 lei pe an la banca ce va sfatui in familie? Cei mai retinuti sa nu voteze si cei mai indignati sa voteze cu PSD!
    Marea masa de nehotarati asteapta un partid al IMM-urilor, de dreapta! Fara aviz, paraavize, si ultraavize, autorizatii paraautorizatii si ultraautorizatii, taxe decente, inspectii in limite decente, fara cautarea nodului in papura si spagi. Astia 4+8milioane vor sa se simta in regula relaxati in tara lor! Cineva trebuie sa vorbeasca pentru ei! PSD o face doar la modul demagogic, de fatada, ultraprogresistii ii urasc, HN cu siguranta ii uraste, asa ca nu voteaza! Sau voteaza PSD! Pana nu-i va reprezenta cineva pe astia asta va fi distributia!
    • 0 (0 voturi)    
      de unde socti aberatiile astea? (Joi, 16 februarie 2017, 10:44)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Cica Ciolos face tratate cu Canada ca sa le dea Rosia Montana. Omule, firma care vrea sa exploateze aurul a fost infiintat de un roman! O fi el si cetatean canadian, dar nu are legatura cu guvernul acelei tari?

      Ce legi pentru multinationale au dat tehnocratii? Ai un exemplu concret sau doar repeti ce spun aia de la RTV?
      Eu am un IMM si angajatii mei au votat fiecare cum a vrut, unii mai educati cu USR, femeia de servici cu PSD, baietii mai tineri din depozit nu au fost la vot. Pare un estantion reprezentativ pentru tara, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    nu e rau mai rau decat ala de ti-l faci singur (Miercuri, 15 februarie 2017, 19:20)

    Dedalus [utilizator]

    Da, istetii pamantului! Cetetenii bulei!

    PSD va creste in continuare, linistit.

    Daca dreapta nu se organizeaza (in loc sa vorbeasca despre cum s-ar organiza ), partidele care se revendica la dreapta - adica PNL si PMP nu mai intra nici in Parlament. Iar cum despre USR nimeni nu poate spune ce e de fapt, cu el ar vota cativa mai degraba din obida.

    La vot nu se masoara cat esti de destept, cat esti de implicat samd. La vot se numara. Simplu si clar: se numara cei prezenti.



    ====

    Si puteti sa-mi dati la minusuri pana la minus infinit si sa ma injurati pana la a 7-a spita. Nu va schimba nimic.

    Cand nu le dai oamenilor ce sa voteze, dreapta pe care ei o asteapta, tu esti de vina, nu ei. Deshteptu; lu; Peshte, analistul, teoreticianul Grozavul ala care priveste oripilat cum castiga ceialalti.

    Nu ala care nu se prezinta sau ala care voteaza cu ceilalti.

    Ultima aiureala - daca sa se unifice dreapta, sau mai intai sa se dezintegreze...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version