Profesor de la Colegiul "Mihai Viteazul" din Capitala, despre Ordinul ministrului vizand temele elevilor: Avand de pregatit in medie patru materii pentru ziua urmatoare, este firesc un efort care depaseste si capacitatea de munca a unui adult

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 7 decembrie 2016, 17:27 Actualitate | Esenţial

Colegiul Mihai Viteazul
Foto: cnmv.ro
Avand de pregatit in medie patru materii pentru ziua urmatoare de scoala este firesc un efort care depaseste si capacitatea de munca a unui adult, adica elevul petrece la scoala sase ore si ar mai fi nevoie de inca atat pentru temele de acasa, a declarat, pentru News.ro, Alexandru Croitoru, profesor de biologie la Colegiul National "Mihai Viteazul" din Capitala.

"Copilul petrece sase ore la scoala si apoi i-ar mai trebui inca pe atatea pentru teme si pentru a invata. Insa, la varsta la care elevul se formeaza, fara exercitiu nu isi poate dezvolta abilitati si competente care sa ii devina reflexe pe care sa le poata utiliza pe tot parcursul vietii", a spus profesorul Croitoru.

De fapt, pregatirea elevilor tine si de asteptarile pe care le avem de la educatie, sustine cadrul didactic.

"Depinde ce asteptari avem de la educatie: sa formam deprinderi de viata, sa urmarim un tipar (dam teme pentru ca asa ni se dadeau si noua) sau sa consideram, naivi, ca 50 de minute la clasa sunt suficiente pentru asimilare si fixare de cunostinte necesare dezvoltarii unor competente specifice varstei si dezvoltarii cognitive a elevilor", mai spune profesorul de biologie.

Profesoara de matematica Mihaela Andreescu, de la acelasi colegiu, le transmite elevilor ca daca ar lucra 45 de minute pe zi, trei tipuri de probleme, ar fi bine.

"Eu, la matematica, am un fel de discurs vesel. Le spun elevilor: "Daca ati lucra, zi de zi, 45 de minute, cinci zile pe saptamana, ar fi bine". Poate ei nu fac acest lucru. Dar, daca vin de la gimnaziu, la Colegiul National "Mihai Viteazul" este clar ca sunt cei mai buni elevi ai scolilor lor. Dar, aici (la "Mihai Viteazul", n.r.)  trebuie sa construiasca o noua priramida a valorilor, aici concureaza cu cei mai buni, si aici le este foarte greu", a explicat profesoara de matematica

In plus, ea a spus ca mai mult decat orice, este importanta motivarea.

"In gimnaziu au temele multe. Dar, in "Mihai Viteazul" este mai importanta motivarea lui, elevul  nu poate suporta nicio constrangere, nici a  ministrului si nici a profesorului. Nimic pe lumea asta nu se poate face prin constrangere. Profesorii din liceele mari nu dau multe teme, noi ne dorim diversificarea problemelor. Sa aiba curaj sa  rezolve o problema la prima vedere. Eu as vrea sa spun ca il sustin pe ministru, din acest punct de vedere, este deschis la nou, dar  vreau ca elevii mei sa incerce, in cele 45 de minute, sa rezolve trei tipuri de probleme diferite. Iar daca nu stiu, sa nu renunte, sa caute solutia pe internet , oriunde", a adaugat profesoarea Mihaela Andreescu.

Ea si-a amintit ca, atunci cand era eleva, profesorul de matematica ii dadea mult de lucru.

"Stiti cum era pe vremea mea, primeam pe o foaie de caiet numerele problemelor, adica o foaie intreaga cu numerele problemelor, va imaginati cate erau", a spus profesoara de matematica.

Ordinul prin care se reglementeaza cate ore ar trebui sa lucreze elevii in afara scolii prevede ca temele pentru acasa sunt pentru cel mult doua ore, la toate disciplinele, astfel incat timpul alocat de copii activitatilor scolare sa fie de 5-8 ore, iar in vacanta elevilor din ciclurile primar si gimnazial sunt excluse temele.

De asemenea, tema va fi diferentiata: obligatorie si suplimentara, cea obligatorie fiind de nivel mediu si pentru toti elevii, iar cealalta, individuala si diferentiata.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

5128 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    pasul II - scoala facultativa (Miercuri, 7 decembrie 2016, 17:47)

    mnicku [utilizator]

    oricum ies analfabeti iar daca nu mai trebuie sa-si faca temele va fi si mai rau,

    Dar toti vor la facultate ,unde iar aceeasi problema trebuie sa invete .Dar din nou acest efort depaseste munca unui adult ,

    cu alte cuvinte "face sens" sau tara vrea prosti pe banda rulanta pt ca unora le e greu sa scrie sau sa citeasca
  • +4 (6 voturi)    
    pai problema nu e doar la teme... (Miercuri, 7 decembrie 2016, 18:06)

    bogdan1477 [utilizator]

    Daca in loc de 6 ore pe zi ar avea 4 ore, ar avea de pregatit in modie 3 materii pe ntru ziua urmatoare, adica inca 4 ore. In total 8. Si daca la clasa in loc de copiere dupa dictare s-ar prezenta materia in 10 minute dupa care s-ar face proiecte folosind materalul scris, evitind memorarea fortata, poate ca nici n-ar mai fi nevoie de cele 4 ore acasa. Si ar fi si mult mai motivant pentru elev sa creeze ceva folosind niste cunostinte in loc sa le memoreze papagaliceste fara a pricepe la ce sunt utile.

    Dar la noi fiecare materie de scala incearca sa-si mai introduca citeva ore in programa ca sa mai prinda un loc de profesor, in asha fel incit programa a devenit totalmente supraincarcata si plina de informatii inutile. Iar transmiterea informatiilor se face papagaliceste, si nu utilizind o aplicatie practica a teoriei.
  • +5 (5 voturi)    
    "aici concureaza cu cei mai buni" (Miercuri, 7 decembrie 2016, 18:06)

    pehash [utilizator]

    trista abordarea. de ce ar concura elevii dintr-un liceu pentru note? de ce n-ar colabora?..

    va propun urmatorul experiment: ii luam pe acesti doi profesori (Mihaela Andreescu si Alexandru Croitoru) si le testam cunostintele la toate materiile pe care le-au invatat in liceu la vremea lor. evident, pe programa de atunci. credeti ca iau nota de trecere?.. credeti ca ii va motiva concurenta dintre ei?

    temele sunt incarcate pentru ca sunt profesori incompetenti, incepand cu cei care stabilesc programa. daca nu i-ai putut transmite informatia in 50 de minute la clasa, poate ca ar trebui sa te gandesti mai bine cum sa o structurezi si cum sa o predai.
  • +5 (5 voturi)    
    lol (Miercuri, 7 decembrie 2016, 18:40)

    cvi [utilizator]

    Daca intrebati niste profesori romani, formati in comunism, veti primi astfel de raspunsuri.

    Un experiment interesant ar fi sa intrebati niste profesori de afara, ideal si de prin tarile nordice, ce parere au despre 4h+ de teme pentru acasa sau despre ideea de a il scoate la tabla pe Gigel si a il "verifica", pentru ca asa vrea el.

    Da, pare absolut firesc pentru noi, pentru ca toti am fost crescuti si educati astfel. Cei care nu se afla la coada clasamentului cand vine vorba de calitatea invatamantului, pregatirea elevilor, abilitatile dobandite in scoala si nivelul de trai, gandesc si procedeaza altfel.
  • +5 (7 voturi)    
    teme, teme, teme (Miercuri, 7 decembrie 2016, 18:45)

    Teofana [utilizator]

    Copilul meu este elev la Mihai Viteazul si este ingropat in teme. Daca fiecare profesor are pretentia ca elevul sa lucreze doar 45 min/ zi..si ei au 4 materii in ficare zi, asta inseamna 3 ore de teme. Sunt la scoala 6 ore + inca 3 ore, inseamna ca ei trebuie sa lucreze minim 9 ore pe zi, incepand de la 15 ani. Ei muncesc si in weekend si in vacante. N-au timp sa se gandesca la altceva, n-au timp sa traiasca ... fac teme. Vor fi niste executanti perfecti de teme / sarcini.
  • 0 (4 voturi)    
    Teme, teme... dar SPORT ?! (Miercuri, 7 decembrie 2016, 22:35)

    Saturn [utilizator]

    Dar ce spun domnii profesori despre un studiu care sa analizeze impactul a doua ore de sport x 5 zile pe saptamana asupra:
    - randamentului elevului;
    - rezultatelor la invatatura, cuantificate sub forma notelor obtinute la teste;
    - starii psiho-somatice a generatiilor tinere?

    Unde se mai pot strecura cele doua ore in paralel cu 9 ore de efort intelectual si cca 90 de minute petrecute pe drumul catre / de la scoala? Au idee acesti profesori care este impactul supunerii zilnice la peste 9 ore de efort intelectual in conditii de stres, asupra sanatatii copiilor si adolescentilor?

    A facut cineva o statistica oficiala, referitoare la procentul tinerilor cu tulburari psiho-somatice specifice acestui stil de viata, in corelatie cu nivelul de exigenta al institutiei in care studiaza?

    Ar mai fi la fel de mandri stimabilii daca ar constata ca "Mihai Viteazul" este in top nu doar la numarul de elevi admisi in institutiile de invatamant superior, dar si in topul institutiilor de invatamant cu cel mai mare nivel de elevi bolnavi de scolioza, cifoza, ulcer perforat, depresie si alte tulburari asociate stilului de viata?

    Despre cultura generala, hobbies (interese personale) si activitati extra-curriculare au auzit acesti profesori? Ei au (avut) asa ceva, sau habar nu au despre ce este vorba?
  • +2 (2 voturi)    
    Comentez ca elev al ambilor profesori (Luni, 12 decembrie 2016, 22:05)

    AdrianVaduva1 [anonim]

    Ca elev al ambilor profesori pot afirma ca este total adevarat ceea ce spun acestia.

    Sunt elev al Colegiului National Mihai Viteazul de patru ani, patru ani in care biologia mi-a fost predata de domnul profesor Croitoru. Desi, in primii 2 ani de liceu, am considerat ca acesta exagera cu aprofundarea materiei dar in special cu exigenta dansului de a ne indemna sa retinem pagini intregi de informatii, acum, realizez ca tot ceea ce faceam era un exercitiu de memorare, de a ne dezvolta creierul sa retina informatii. Mi-e nu mi-a placut biologia, dar chiar si asa, datorita sistemului de predare/testare al domnului profesor, am ramas cu numeroase cunostinte din acest domeniu, probabil mult peste cunostintele acumulate de multi alti elevi ai altor licee din Bucuresti.(tin sa mentionez ca sunt la profil matematica-informatica, si desi probabil nu ma vor ajuta aceste informatii in studiile superioare, tot consider ca acestea imi largesc orizontul culturii generale)

    Cat despe doamna profesoara de matematica, noi la ora dansei facem unul, poate doua exrecitii "de tip BAC". Dupa ce le rezolvam pe acestea, doamna profesoara vine de fiecare data cu replica "dar cum noi suntem la Mihai Viteazul" si atunci incep exercitiile care chiar ne pun la incercare, care chiar ne fac sa intelegem matematica si nu sa aplicam doua formule sa rezolvam un exercitiu. Aici apare concurenta, in a gasi solutia mai buna, nu in a lua nota mai mare. Oricum notele noastre variaza de la 2 la 10 asa ca ce rost ar mai avea :)

    Despre cele asa zise 6 ore pe care le petrecem la scoala, sa fim seriosi, doar 3 maxim 4 dintre acestea sunt niste materii cu adevarat importante. Restul sunt materii care au rolul de a ne ajuta sa ne descoperim posibilele pasiuni.

    Oricum, in opinia mea, acest liceu, datorita profesorilor care predau la acesta, face o treaba minunata in a forma elevii, in a-i pregati pentru ceea ce urmeaza. Sunt mandru ca termin acest liceu!
  • 0 (0 voturi)    
    Problema nu e la profesori. (Luni, 12 decembrie 2016, 23:29)

    AndreiNeacsiu [anonim]

    Citind, observ ca vina se pune asupra profesorilor. Lumea crede ca profesorul roman, care, de asemenea, trebuie sa fie si comunist, este cauza tutoror problemelor elevului.

    Vina nu este a profesorilor, ci a elevului. Este un adevar greu de inghitit. Odata intrat la acest liceu o sa auzi de la profesori cum daca nu faci fata, atunci trebuie sa te muti. Ni s-a spus asta din clasa a 9-a pana acum in a 12-a. De ce? Pentru ca Mihai Viteazul este un liceu de elita. Elevii ce sufera de depresie pur is simplu nu pot face fata.

    Aproape 4 ani in acest liceu si nu a fost un moment in care am zis: "Sunt prea multe teme". Acest liceu nu isi ingroapa elevii in teme si ii invata carte, le formeaza o gandire inteligenta si ii pregateste pentru viata de dupa liceu. Faptul ca stau 6 ore la scoala si dupa pot spune ca am invatat e ceva ce trebuie pretuit. In acest liceu, elevii pot invata la orele de curs, iar temele ii ajuta doar a retine ceea ce s-a predat.

    Eu am fost posesorul unui minunat 2 la ora de biologie din clasa a 9-a, a domnului Alexandru Croitoru si pot spune ca indiferent cat de mult urasc aceasta materie, mereu l-am respectat pe domnul porfesor si am invatat. Poate ca am invatat din frica notelor, dar dupa 4 ani pot spune ca biologia face parte din cultura mea generala.

    Aceasta situatie este si la doamna Andreescu. Orele de matematica sunt desfasurate intr-un mod placut, nu pot sa spui ca se afla cineva in clasa care este stresat de aceasta ora. Dar, lucrul ce face orele de matematica diferite este nivelul. Bac-ul nu se compara cu ceea ce rezolvam noi in clasa. Aceste exercitii, ce par macabre, ne ajuta pe noi elevii a ne dezvolta mintea.

    Si mai presus de cele invatate, se afla relatia cu profesorii. Nu stiu cat de multi elevi pot spune ca au posibilitatea de a merge la un profesor si de a vorbi cu acesta fara a simti frica. Profesorii din Mihai Viteazul chiar reprezinta un model pentru noi elevii.

    Ideea la care vreua sa ajung este ca acest liceu nu este un porter


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version