Mesajul de Anul Nou

Regele Mihai: Ne trebuiesc institutii solide, indreptate catre viitor

de D.G. HotNews.ro
Miercuri, 26 decembrie 2007, 14:02 Actualitate | Esenţial

Regele Mihai
Foto: Rompres
Romania a intrat "in familia demna a natiunilor libere" in acest an, iar de acum incolo oamenii publici trebuie "sa-si serveasca institutia, nu sa se serveasca de ea", si avem nevoie de "institutii solide, indreptate catre viitor", transmite regele Mihai I in mesajul de Anul Nou.

"Dupa primul an in Uniunea Europeana, se poate spune ca democratia si libertatile au locul lor stabil in societatea romaneasca", se arata in mesajul preluat de NewsIn. "Stiu ca sunt ramaneri in urma in sanatate si educatie, in conditiile de viata ale oamenilor in varsta si ca exista motive de dezamagire. Dar economia continua sa creasca si sa se elibereze de trecut, politica are dinamism, iar in Legislativul european avem, pentru prima oara, reprezentanti alesi."

Fostul suveran mentioneaza si ca de acum incolo "putem sa incepem sa facem diferenta intre prosperitate si identitate, intre libertati si indatoriri, intre exercitiul politic si respectarea valorilor fundamentale".

Regele Mihai mai spune ca Romania are nevoie de o "Constitutie europeana care sa dea un rol limpede, neechivoc si complementar institutiilor Statului. Este o chestiune de onoare, de respect pentru traditiile noastre si pentru democratie. Astfel se poate desavarsi constructia economica si sociala a tarii noastre."

Regele Mihai isi incheie mesajul de Anul Nou transmis pe 26 decembrie, de la Castelul Savarsin, unde si-a petrecut Craciunul, alaturi de familie, cu o previziune: "Tara noastra va avea un loc in sistemul international daca va sti sa respecte democratia, cultivandu-si instinctul binelui national".






  
2289 vizualizari
  • -2 (2 voturi)    
    rage (Miercuri, 26 decembrie 2007, 20:04)

    onix [anonim]

    N-ati putea sa lasati "regele" in durerea lui, sa nu-i mai faceti atata publicitate ?

    Ce treaba mai are el cu Tara ?
    Sau cu .... democratia ?!
    • +1 (1 vot)    
      regele (Miercuri, 26 decembrie 2007, 22:42)

      anton [anonim] i-a raspuns lui onix

      Esti un netrebnic, onix. Ar trebui sa-ti crape obrazul de rusine pentru ce ai zgariat.Oricum, n-ai nici o sansa sa intelegi vreodata ce este democratia. Esti pierdut!
    • +1 (1 vot)    
      chiar asa (Miercuri, 26 decembrie 2007, 22:44)

      ilici [anonim] i-a raspuns lui onix

      ce ne mai freacati cu asta batrin, bagati-l pe ilici in fata
    • +1 (1 vot)    
      Tu sti istorie? (Miercuri, 26 decembrie 2007, 22:49)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui onix

      Are legatura cu istoria, poate singura legatura cu ce ar fi insemnat Romania fara comunism. Crezi ca poti intelege asta?
      Cred ca mult mai mare legatura cu democratia are regele decit 99% din politicienii orientati pe parvenire din Romania de azi.
      Deci, lasa-i pe altii sa il asculte, ok?
      • +1 (1 vot)    
        Tu stii istorie? (Joi, 27 decembrie 2007, 2:10)

        maria gabriela [anonim] i-a raspuns lui Paul

        Corect !!!
  • -2 (2 voturi)    
    oase de ros? (Miercuri, 26 decembrie 2007, 21:41)

    edy [anonim]

    asistam la operatiunea de "recuparare si impartire" a tarii de catre fostii imbogatiti si atotputernici. cine avea un ros de os - a venit sa-l pretinda si recupereze.
    in acelasi timp - milioane de ramani saraci au fost nevoiti (practic alungati ) a parasi romania pt. sanse mai bune pe alte meleaguri.
    ce a facut regele si familia regala in ultimul timp? a luptat sa-si recupereze averea.
    practic recuperarea averii lui a insemnat plecarea in pribegie a citeva zeci de mii de romani.
    sint peste 2 milioane de romani pribegi care de fapt platesc aceste recuperari de averi. oare acesta a fost scopul revolutiei? ce fel de taxe platesc acesti imbogatiti dupa asa numita revolutie?
    • 0 (0 voturi)    
      Fiecare are ce merita (Joi, 27 decembrie 2007, 0:21)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui edy

      Prietene, o ducem prost din cauza faptului ca nu ne cunoastem lungul nasului. Tot momarlanul vrea sa traiasca bine si fara munca. 99 % din cei plecati dincolo trag mata de coada. Daca nu au facut numic in tara nu o sa faca mare lucru nici in strainatate. Ce ai vrea sa faca regele daca au fost confiscate bunurile lui ? Sa le dea pomana momarlanilor ? Sint ale lui. Este PROPRIETARUL lor. Voteaza in continuare pe secatura de Ilici si pe hotul si mincinosul de marinar si numai de hotii o sa ai parte.
  • +2 (2 voturi)    
    Regele Mihai I (Miercuri, 26 decembrie 2007, 21:41)

    Mihai Floarea [anonim]

    Mereu oportune, mobilizatoare, mesajele Majestatii Sale, Regele Mihai I, le consider modele pentru aceia dintre tinerii ce vor sa devina politicieni. Niciun cuvint nelalocul lui, nici pic de demagogie. Model uman deopotriva, Majestatea Sa isi merita demult un loc in Academia Romana.
  • -1 (1 vot)    
    Taxe si impozite (Miercuri, 26 decembrie 2007, 22:13)

    Curiosu [anonim]

    Poate sa-mi spuna cineva cine suporta cheltuielile de intretinere, taxele si impozitele ptr toate castelele retrocedate familiei regale? Oare norodul?
  • +2 (2 voturi)    
    Despre Rege si democratie (Miercuri, 26 decembrie 2007, 22:41)

    Jurnalist [anonim]

    Regele Mihai are treaba 1000% cu tara... Reprezinta un simbol, asa cum e si Regina Elisabeta a Marii Britanii. Parerea mea e ca monarhia da o aura de respect unei tari. Sa nu uitam ca Majestatea Sa a fost nevoit sa plece din Tara, a fost gonit de o mana de criminali care numai binele Romaniei nu il doreau. In plus, Regele Mihai e unicul sef de stat ramas in viata dupa cel de-al doilea Razboi Mondial. Am si eu o intrebare, Rage: ce treaba ai tu cu Tara si cu democratia? Pura contemplare si anumite comentarii rautacioase? Sau ai preferat "democratia originala" a lui Iliescu? Nu sunt monarhist, dar consider ca revenirea monarhiei ar da un plus de noblete Romaniei. Dupa aderarea la NATO si UE, Romania ar mai avea nevoie de doi factori care sa ii confere incredere: reunificarea cu Basarabia (am fost acolo de multe ori, basarabenii sunt mai ROMANI decat noi si multi dintre ei, de asemenea, mai patrioti) si revenirea monarhiei (asa cum a fost in Spania si a fost o decizie foarte buna).
    • 0 (0 voturi)    
      Induiosator (Joi, 27 decembrie 2007, 10:16)

      lulu [anonim] i-a raspuns lui Jurnalist

      Un om de nimic. Nu a fost in stare sa conduca Romania cand a putut, in schimb a beneficiat din plin de "stima" poporului. Rusii i-au dat voie sa plece cu vagoane de lucruri dupa ce le-a dat tara pe mana si mai apoi a inceput sa-l linga pe Iliescu dupa ce i-a retrocedat 30 milioane de dolari.
      Ha. Pai la banii astia, as fi si eu in stare sa dau mesaje plate, asa, de "fortune cookies" despre romani, ca doar am teschereaua plina.
      Si ca sa vedeti ca nu e mai bun de comunistii de care am scapat, doar ganditi-va ce Duda de lingusitor profesionist a bagat in familie. Asta e omul, asta e familia, asta e tara !
  • +1 (1 vot)    
    Traiasca MS Regele Mihai! (Miercuri, 26 decembrie 2007, 22:48)

    loco [anonim]

    Traiasca MS Regele Mihai!
    La Multi Ani!
  • -2 (2 voturi)    
    regalitatea (Miercuri, 26 decembrie 2007, 23:13)

    popeascu sergiu [anonim]

    un rege nesimtit!Nu il kustra constiinta in privinta marelui erou ION ANTONESCU_-O jigodie care acum isi cauta sponsori in prostia poporului roman.BALBAITULE PLEACA ACASA IMPREUNA CU INTENTIA DE OFITED DUDA. TRAIASA IMAGINEA MARESDALULUI SI ROMANIA.ROMANI TREZIRI/VA
    • -1 (1 vot)    
      regele cui? (Joi, 27 decembrie 2007, 0:46)

      sergiu zarnescu [anonim] i-a raspuns lui popeascu sergiu

      si cine orienteaza institutiile spre viitor?el?vai de capul lui de balbait decrepit.
      cat a cotizat la hotnews sa i faca asa publicitate?
      rusine individului mihai de hohenzollern pt ca a stiut numai sa ia.si in anii 40 si acuma.subscriu la scria Curiosu.cine ii plateste impozitele?SI incultele cucoane din familia "regala" sa faca bine sa invete romaneste.cat dspre duda,cica "alteta", vai de mama lui de clovn de doi bani.
      bai treziti-va cu prostiile astea monarhiste! traiti in alta lume!
      • 0 (0 voturi)    
        Limba rmana. Sau.. romna.. sau... (Joi, 27 decembrie 2007, 9:48)

        Cosmin [anonim] i-a raspuns lui sergiu zarnescu

        Bravo, domnule! Felicitari pentru limba pe care o vorbiti atit de corect, ca de scris.. ce sa zic.. cred ca va e foarte foame!
  • +1 (1 vot)    
    Eu nu ma pricep si recunosc (Miercuri, 26 decembrie 2007, 23:29)

    ALex [anonim]

    Eu nu am nici cea mai vaga idee despre cine plateste cheltuielile palatelor regale, nici care sistem este mai bun: republica sau monarhia. Eu sunt un simplu observator si am vazut urmatoarele lucruri:

    1) Regele a venit in vizita in Romania in 1990 si a fost alungat de Iliescu. A ramas celebra formula a lui Iliescu cu "decrepitul". Eu in locul regelui l-as fi porcait in aceeasi masura pe Iliescu. Regele totusi nu a facut acest lucru, ba din contra.

    2) Cand regele iese din anonimat cu anumite ocazii, mereu se gasesc politicieni care, desi nu spun nimic concret, isi manifesta nu opozitia, ci ura fata de ceea ce face regele.

    3) La condamnarea comunismului parlamentul nostru s-a comportat asa cum stiti foarte bine. Nu pot uita sintagma "viermi imputiti" spusa de Vadim. Daca parlamentarii nostri se declara victime ale sistemului comunist, de ce au fost impotriva condamnarii lui ?

    Regele stiu ca este anticomunist si, asa prost cum sunt eu, prefer sa aleg intre un om care se da drept anticomunist dar care e impotriva condamnarii comunismului (adica despre care nu stiu ce vrea) si un om care e anticomunist de la inceput si pana la sfarsit, pe cel care e consecvent.

    4) Regina Elisabeta II, spre deosebire de copii si nepotii ei, a renuntat in viata la toate placerile si a fost un model nu numai de suveran, ci si de om pentru toti supusii ei. Imi doresc din tot sufletul un astfel de conducator al Romaniei.
    • 0 (0 voturi)    
      La punctul 4 cred ca gresesti (Joi, 27 decembrie 2007, 9:45)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui ALex

      La noi condamnarea comunismului s-a facut in Parlament la initiativa unui presedinte mincinos, delator, informator, hot, etc - se poate continua la nesfirsit cu alte asemenea calitati pentru ca le poseda din plin.
      Nimeni, niciodata - din cei care au facut raportul sau l-au comandat - nu a cerut parerea celor care au suferit in perioada comunista. Un punct in minus pentru autorii raportului. Un mare minus in ochii specialistilor de peste hotare, motiv pentru care se refuza constant cumpararea cartii de catre biblioteci. Spre disperarea celui care o editeaza si visa sa faca bani multi de pe urma ei.
      Ce a reusit derbedeul sa faca este doar o hotarire politica a actualului regim privind condamnarea comunismului. Atit.
      Restul este doar o gargara tipica de marinar. Facuta impreuna cu altii de teapa lui - colaboratori si copii de colaboratori, delatori si copii de delatori, informatori cu state de plata semnate si asumate si copii de informatori, etc.
  • +1 (1 vot)    
    Intre Rege si rage (Miercuri, 26 decembrie 2007, 23:45)

    roman [anonim]

    Pentru cei care inca nu cunosc istoria tarii in care traiesc, am cateva intrebari, la care ii invit sa gaseasca raspunsul, citind temeinic:
    1 - Erau oare diferente intre nivelul de trai al Bucurestiului si cel al Vienei in perioada interbelica?
    2 - Care era diferenta dintre produsul intern brut al Romaniei, in perioada interbelica, si cel al Greciei?
    3 - Cei care au gasit raspuns la primele 2 intrebari, pot trece la intrebarea 3: cui s-a datorat superba inflorire a Romaniei de la sfarsitul secolului trecut pana la sfarsitul razboiului? Lui Decebal si Traian? Lui Ceausescu? Cui se datoreaza numele "Micul Paris"? Lui Ceausescu? Lui Grigore Antipa? Lui Lenin?
    Cred ca numai dupa ce veti gasi raspuns la aceste intrebari, veti putea avea dreptul sa terfeliti numele MS, Regelui Mihai si a casei regale, in general.
    Si nici macar atunci.
    In schimb aveti libertatea democratica sa ragaiti in pace cat poftiti. In pace, dara fara onor.
    • +1 (1 vot)    
      Va voi raspunde tot cu intrebari (Joi, 27 decembrie 2007, 6:57)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui roman

      Va aduceti aminte de Palatul Sutu (Szutzo) din buricul Bucurestiului ? Ce este acel palat ? Este o casa mai mare. Daca veti merge la Viena sau Praga, veti vedea ca aproape orice casa din centrul orasului, daca ar fi mutata la Bucuresti, s-ar numi "palat". Viena si Praga au palate pe toate strazile. Si de aceea "Micul Paris" era exact asa: mic, chiar foarte mic.

      Nivelul de trai in Romania nu s-a comparat niciodata nici cu cel din Austria, nici cu cel din Franta. Si asta pentru ca in ciuda "Micului Paris" restul tarii era ca si acum - intr-o mare mocirla. Este ca si cum am compara targurile romanesti cu Valea Loarei. Cate castele are Romania ? 10 ? 20 ? 100 ? Va spun ca in Cehia (care are suprafata cat 1/3 din Romania) sunt 2600 de castele. Chiar nu se simte ordinul de marime ? Eu am avut un soc cand am citit acest numar. Cand aehii si austriecii ridicau castele si intarituri, romanii dadeau foc la case si recolte - parca se vede o diferenta in abordarea tactica a inamicului. Veti spune ca datorita victoriilor romanilor impotriva popoarelor barbare Europa s-a putut dezvolta (cel putin Europa Centrala). Just, dar o victorie tactica nu este valida fara o fructificare economica. Dpdv economic, "victoriile" militare au fost de fapt dezastre si, in final, nu au folosit la nimic, intrucat turcii aveau de fapt mai multa nevoie de banii din biruri decat de teritoriu (de care aveau si asa destul).

      Si acum Grecia, de ce am lasat-o la urma: pentru ca dezvoltarea Greciei nu se datoreaza lor, ci americanilor, care au construit mai tot ce a permis dezvoltarea ulterioara, in special creand infrastructura. La noi infrastructura au facut-o rusii. (A se citi "facut-o praf".)
  • 0 (0 voturi)    
    trist & suparator.. (Joi, 27 decembrie 2007, 8:53)

    extrem de trist [anonim]

    ...n-am vrut sa ma murdaresc comentand comentariile unor salbatici, unor adeptzi ai lu' tov vadim & unor cretini. Faptul ca nishte cuvinte de Craciun ale MS Regelui au deshteptat asemenea ineptzii & magarii face ca tzarishoara asta sa para & mai trista... pacat!
  • 0 (0 voturi)    
    sunt foarte trist (Joi, 27 decembrie 2007, 10:05)

    judex [anonim]

    In unele tari civilizate si monarhia este altfel si merita toata stima. Toata stima o merita si predecesorii regelui Mihai, Carol I si ferdinand. Si chiar Carol al II-lea a avut niste merite. Dar sunt extrem de trist cand imi aduc aminte ca regele Mihai a dat pe mana comunistilor si rusilor pe unul din cei mai mari patrioti romani, Maresalul antonescu. Si tot regele Mihai s-a inturlucat cu Radu Duda din stirpe vajnica PDSR-ista, un fripturist si un profitor. Se pare ca ultimul reprezentant al casei regale are niscai afinitati cu fostii comunisti. Asta este adevarul, doamnelor si domnilor! Dac Romania nu capitula in ta rusilor, altul ar fi fost statutul ei actual. Acum, nu suntem decat niste tradatori jalnici. Uitati-va la alte natiuni demne care nu au tradat si veti vedea ca se bucura de mult mai multa pretuire si avantaje decat noi.
  • 0 (0 voturi)    
    stimate domn judex... (Joi, 27 decembrie 2007, 11:18)

    rabinul legionar [anonim]

    Daca atzi fi avut vreo ruda care ar fi fost nitzel evreu & ar fi avut ghinionul sa locuiasca de partea proasta a prutului la momentul eliberarii conduse de dl mareshal, daca atzi fi avut vreo ruda care a fost nitzel legionar & s-ar fi aflat in armata condusa de acelashi domn mareshal sau daca atzi fi avut vreo ruda care ar fi facut imprudentza sa locuiasca in odessa in timpul represalilor organizate de armata romana condusa de acelashi mareshal, poate atzi fi avut o percetzie mai clara despre ce se cheama CRIMINAL DE RAZBOI. asha ca judecatzi dvs mai cu moderatziune! sieg heil sau shalom, cum doritzi.
    • 0 (0 voturi)    
      depinde de ce parte a gardului te afli... (Joi, 27 decembrie 2007, 14:06)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui rabinul legionar

      ... si cine te-a invatat istorie...
      lasa-ne, stim bine de ce tot o trageti cu Ode$a -- a cam intarcat Germania si vreti sa mulgeti si Romania pentru presupusele crime de razboi.
      Rusine, au mai fost si alte popoare care au suferit (72,604,600 victime in total) si nu mai cer despagubiri; sa nu uitam ca I$raelul e probabil tara ce primeste cele mai multe ajutoare externe (surpriza, nu e vreo tara infometata din Africa cum multi ar fi crezut).
      Crimele lui Antonescu sunt NIMIC in comparatie cu crimele comunistilor (impotriva carora Antonescu a luptat si pe care comunisti stim noi FOARTE BINE cine i-a adus in Romania....); cauta nitel executia lui Antonescu sa vezi cum arata un PATRIOT adevarat si ce inseamna CINSTEA SI DEMNITATEA.
  • 0 (0 voturi)    
    Majestatii Sale cu multa dragoste (Joi, 27 decembrie 2007, 13:42)

    nelloti [anonim]

    Majestatea Sa, are dreptate. Fiind un Roman adevarat, nascut Rege si educat in spiritul iubirii de Tara, a fost si este slujitorul acestui popor.Trepadusii care invata istoria vorbita din gurile surcate ale comunismului nociv, sa se abtina, caci atunci cand emiti o parere trebuieste sa fi avizat. In rest este apa de ploaie si mult impolitete si prostie ridicata la rang de ,,opinie,,. Majestatea Sa este una dintre cele mai admirabile si onoabile persoane care exista in Romania la ora actuala. Cei care fac afirmatii ,,istorice,, pretind ca cunosc istoria.Dar nimeni nu se poate erija in cunoscatorul absolut, iar Regele era singura persoana abilitata sa ia hotarari in acele timputi triste. Chiar daca nu se intampla acel 23 august, rusii tot ne-ar fi invadat caci nu Regele a dat tara pe mana lor. Soarta tarilor din blocul estic a fost hotarata de Stalin, Churchill si Roosevelt. Dar daca tot se fac acuzatii penibile si meschine , macar cititi. Cu cat cititi mai mult, cu atat va veti afla ca ceea ce stiati pana acum, este insuficient.
  • 0 (0 voturi)    
    domnului rabin legionar (Joi, 27 decembrie 2007, 15:13)

    judex [anonim]

    Intamplator sau nu, sunt un admirator al statului Israel si al patriotismului poporului evreu. Gresesti, domnule. Da-mi voie sa fiu si eu patriot si sa-mi venerez eroii neamului. Comunismul a facut peste 100 milioane de victime, iar armata romana care apara teritoriul romanesc in Basarabia a fost in permanenta atacata si hartuita de partizanii comunisti. Istoria nu este cea din romanele voastre, istoria este cea povestita de supravietuitori. Vedeti-va de eroii vostri si nu va amestecati in treburile noastre. Altfel, riscati sa perpetuati raul si ura!
    • 0 (0 voturi)    
      adevarul (Luni, 31 decembrie 2007, 0:14)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui judex

      Miahai este un bastard nascut la 6 luni si jumatate. Nu estre odrasla lui Carol, desi acesta l-a recunoscut


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version