Candidatii sustinuti de partide mici aloca mai multe resurse comunicarii cu electoratul pe internetului fata de candidatii sutinuti de cele doua mari partide, PNL si PSD. Nicusor Dan, candidatul Uniunii Salvati Bucurestiul (USB) la primaria generala a capitalei, este activ pe Facebook, este atent la continut si la modul in care sunt transmise mesajele si investeste bani in promovarea paginii sale. El a derulat cel putin 8 campanii de promovare a paginii sale pe reteua de socializare.

Desi nu are foarte multi fani pe Facebook, Ciprian Ciucu, candidatul sustinut de M10 la primaria generala a Bucurestiului, este activ pe Facebook si incearca sa isi transmita mesajele intr-un mod atractiv, folosind diverse elemente grafice. Ciucu a derulat cel putin doua campanii de promovare pe Facebook.

Sebastian Bodu, candidat independent la primaria sectorului 6, a strans in cei doi ani de activitate aproape noua mii de fani pe Facebook, chiar daca nu pare sa acorde prea multa atentie comunicarii pe internet.

Nicusor Dan - candidat USB la primaria generala a capitalei

Pagina de Facebook a candidatului Uniunii Salvati Bucurestiul (USB) al Primaria Generala a Capitalei este apreciata de peste 66 de mii de persoane. Cele mai multe dintre mesajele transmise de Nicusor Dan pe Facebook sunt legate de problemele capitalei si liderii politicii care au influentat dezvoltarea Bucurestiului de-a lungul timpului. Nicusor foloseste Facebook-ul si pentru a-si anunta fanii ca a fost sau va fi prezent in anumite emisiuni de televiziune. De asemenea, le semneaza fanilor si interviurile acordate presei scrise.

La capitolul urari Nicusor este foarte rezervat. A facut urari de 1 si 8 martie iar in preajma sarbatorilor de Craciun si anul nou acesta s-a limitat in a le spune fanilor "Sarbatori fericite", fara a face vreo referire la simboluri sau personaje din sfera religioasa

66,7% dintre mesajele lui Nicusor sunt transmise sub forma de link-uri insotite de text. Alte 25% sunt reprezentate de imagini si videoclipuri cu un raport intre cele doua egal cu 1. De cele mai multe ori imaginile sunt folosite doar pentru a atrage atentia asupra textului din descriere sau pentru a-l ilustra. Doar 8,3% dintre mesaje sunt publicate sub forma de text. (sursa date: likealyzer.com)

La capitolul interactiune, Nicusor Dan sta foarte bine, in ultimele 31 de zile, 42% (mai exact, 27.110 conturi de Facebook) dintre fanii sai au interactionat cu mesajele distribuite pe Facebook. De cifre impresionante ne lovim si cand vorbim despre evolutia numarului de aprecieri.

In data de 4 martie a.c., candidatul USB le semnala fanilor ca pagina lui este apreciata de peste 50 de mii de oameni iar astazi deja discutam despre peste 66 de mii de fani. De la inceputul anului si pana astazi, pagina de Facebook a lui Nicusor Dan a fost apreciata de aproape 30 de mii de persoane. Practic, Nicusor si-a dublat numar de fani in doar 3 luni.

Cum se explica aceste evolutii spectaculoase?

FaceBrands a detectat 8 campanii de promovare derulate pe Facebook de Nicusor.

In perioada 18 februarie - 17 martie 2016, in care a desfasurat o campanie de promovare a paginii de Facebook, a castigat aproape 11 mii de fani. In cea mai buna zi din timpul campaniei de promovare 1.275 de oameni au apasat butonul "apreciaza". Tot in aceasta perioada, pe 26 februarie, Nicusor a promovat pentru o zi o nota intitulata "Programul pentru Bucuresti al candidatului Nicusor Dan (Uniunea Salvati Bucurestiul) la Primaria Generala.". In 29 februarie au fost demarate alte doua campanii, una pentru promovarea unui mesaj in care anunta ca a sustinut o conferinta la Colegiul National de Informatica Tudor Vianu din Bucuresti si o alta pentru promovarea unei alte pagini denumite "Initiatia Romania", definita ca "o platforma comuna a partidelor si candidatilor integri".

sursa foto: FaceBrands.ro

Pe 18 martie, la sfarsitul campaniei extinse, candidatul USB a derulat alte trei campanii de promovare cu durata de o zi. Acesta si-a promovat din nou pagina si doua dintre mesajele publicate, un interviu acordat jurnalistilor de la Adevarul si mesajul in care anunta ca "s-au strans deja peste 50.000 de prieteni doar aici, pe Facebook". Astfel, in ziua derularii campaniei alte 2.001 persoane au apreciat pagina lui Nicusor. Ziua de 19 martie a fost cea mai buna zi din anul 2016 pentru candidatul USB, pagina sa inregistrand 2.484 de noi fani. Ulterior, pe 24 martie, acesta a promovat un infografic al "coruptiei din Bucuresti".

sursa foto: FaceBrands.ro

Ciprian Ciucu - candidat independent, sustinut de partidul M10, la primaria generala a capitalei

Primul mesaj care apare publicat pe pagina de Facebook a lui Ciprian Ciucu, candidat independent, sustinut de partidul M10, la primaria generala, dateaza din 14 februarie 2016. Ciucu a reusit sa atraga intr-un timp scurt peste 3.400 de aprecieri. Mai mult de jumatate dintre mesajele distribuite pe pagina sa sunt sub forma de imagini. El apare in majoritatea imaginilor distribuite, uneori singur pe un fundal urban si alte ori avand in stanga sa mai multe elemente grafice sub forma text in care sunt listate o serie de promisiuni electorale.

20,8% dintre mesaje sunt publicate sub forma de text. In cele mai multe dintre acestea, Cicu le scrie fanilor despre obiectele pe care le-ar avea in calitate de primar al Capitalei, isi anunta prezenta in diverse emisiuni de televiziune, ii apostrofeaza pe liberali si social-democrati, il critica pe Nicusor Dan si ii provoaca pe fani la "exercitii de imaginatie". In 16,7% din cazuri mesajele sunt adrese de internet (link-uri) insotite de text iar 8,3% dintre postari sunt reprezentate de interviuri filmate. Pe pagina lui Ciucu sunt publicate zilnic in medie 1,83 mesaje. (sursa date: likealyzer.com)

sursa foto: Facebrands.ro (stanga)

Peste 1.300 de persoane au apreciat pagina candidatului sutinut de M10 pe data de 18 februarie, atunci cand a fost demarata o campanie de promovare a paginii sale pe o perioada de 28 de zile, dupa cum arata datele furnizate de FaceBrands. Pagina lui Ciucu a mai fost promovata pe reteaua de socializare cel putin o data. Un mesaj in care este descrisa "viziunea pentru Bucuresti" a candidatului a fost promovata cel putin o singura zi, in data de 24 martie.

Hotnews nu a reusit sa identifice perioada in care la pagina lui Ciucu au aderat peste o mie de fani. Desi primul mesaj a fost transmis in data de 14 februarie este posibil ca pagina sa fi fost creata si apreciata de fani cu ceva timp inainte de acest moment. Potrivit FaceBrands, de la inceputul anului prima interactiune a fanilor cu pagina a aparut pe 14 februarie iar prima cresterea a numarului de fani a fost inregistrata pe 18 februarie.

Chiar daca candidatul sustinut de partidul Monicai Macovei nu are un numar mare de fani, acesta reusit sa atraga in luna februarie aproape 6.400 de interactiuni iar in martie cu mult peste 8.000.

Sebastian Bodu - candidat independent la Primaria Sectorului 6

Sebastian Bodu, candidat independent la primaria sectorului 6, comunica pe internet prin intermediul paginii sale de Facebook si a blogului sebastianbodu.wordpress.com. Pagina lui Bodu de Facebook a fost creata in anul 2014. El a reusit sa stranga in cei doi de activitate pe reteua de socializare aproape noua mii de fani.

De-a lungul timpului si-a atras fanii prin publicarea unor comentarii referitoare la subiectele fierbiti de pe agenda publica, fotografi din arhiva personala (de la concerte, din vacante) si imagini amuzante preluate de pe alte pagini sau descarcate de pe internet.

Cea mai apreciata postare a sa este o trimitere catre o scrisoare deschisa adresata de catre acesta salvamontistei Miruna Inel, victima unei agresiuni in statiunea montana Straja.

Numarul de celor care apreciaza pagina lui Sebastian Bodu a crescut cu circa o suta de la inceputul anului. Chiar daca per total numarul de fani a crescut, pagina a inregistrat si mici scaderi ale numarului de aprecieri (circa 10). Bodu a reusit sa atraga in anul 2016 intr-o zi maxim 33 de fani, recordul fiind atins pe 28 februarie. El si-a anuntat candidatura la Primaria Sectorului 6 printr-un mesaj video publicat in data de 24 martie.

Candidatul la Primaria Sectorului 6 nu pare sa aiba o strategie de comunicare pe Facebook care sa tina cont de tipul postarilor, de orele la care fanii interactioneaza cu mesajele sale sau care sa urmareasca o imbunatatire a datelor statistice. In timpul analizei nu a fost identificata nici o campanie de promovare atribuita paginii politicianului.

sursa foto: captura facebrands.ro

Nota: Pentru realziarea acestui material au fost folosite date furnizate de FaceBrands.ro.