Comentariile defaimatoare din mediul on-line la adresa Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu" nu sunt onorante pentru cei care le fac, afirma un grup de profesori de la acest colegiu, intr-o postare publicata pe site-ul mate.info.ro.

"Comentariile defaimatoare pe care le citim in mediul on-line in ultimele zile la adresa colegiului nostru nu sunt onorante pentru cei care le fac, mai ales ca noi, profesorii, incercam, fara prea multe resurse, sa dam calitate actului educational. Neavand resursele invatamantului particular, noi trebuie sa facem lectii de calitate cu clase avand 30-35 de elevi, trebuie sa tinem cercuri cu olimpici care au alte nevoi decat ceilalti elevi, trebuie sa facem fata presiunii unora dintre parintii care vor doar note mari, fara a fi interesati de evolutia propriilor copii, de valori, cunostinte sau competente", se arata in acest articol, intitulat "Daca ne intrebati (si) pe noi".

"Cu toate aceste impedimente, in ultimii ani avem zeci de premii la olimpiadele internationale de matematica, informatica, fizica si chimie, avem o echipa de teatru iubita de liceeni, avem rezultate la concursurile de robotica si de dezbateri, organizam concursuri internationale de matematica, informatica si fizica, Romanian Master of Mathematics fiind catalogat ca 'Liga Campionilor in matematica', aici concurand puterile lumii in matematica cu prima echipa", potrivit sursei citate.

Grupul de profesori arata ca, in ciuda subfinantarilor sistemului, incearca sa puna "umarul la ridicarea Romaniei" si se intreaba de ce, desi foarte multi ingineri IT, medici, avocati, cercetatori, economisti renumiti sunt absolventi ai acestui colegiu si o buna parte sunt studenti sau absolventi ai unor universitati precum Harvard, Princeton, Stanford, Oxford, Cambridge, Imperial College etc, niciun absolvent al ultimilor 20 de ani nu face parte din Parlament sau Guvern.

"In societatea romaneasca se observa o placere a distrugerii a tot ceea ce este valoros si, desi suntem convinsi ca orice este perfectibil si ne propunem sa fim in viitor si mai buni, nu vom putea fara un cadru legislativ in care cei care au probleme sa fie consiliati si eventual inlaturati si nu vom reusi nici daca posturile de profesor vor mai fi ocupate de oameni refuzati de alte sisteme ce nu ofera o pregatire specializata", afirma acesti profesori.

Articolul integral poate fi citit aici.