Ciolos, despre autostrada Targu-Mures-Iasi: In master plan e pe locul doi ca prioritate, o sa lansam studiile de fezabilitate

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 1 decembrie 2015, 17:15 Actualitate | Esenţial

Dacian Ciolos
Foto: HotNews / Dan Popescu
Premierul Dacian Ciolos a declarat, marti, privitor la realizarea unei autostrazi pe ruta Targu-Mures - Iasi, ca un astfel de proiect exista in master planul de transport, iar in maxim zece zile va fi prezentat un plan mai detaliat despre ceea se va putea realiza in acest sens, scrie Agerpres.

'Exista un astfel de proiect care, din cate stiu, in master plan e chiar pe locul doi din punct de vedere al prioritatii si o sa lansam studiile de fezabilitate, adica o sa lansam ceea ce e prevazut in acel master plan. Chiar vrem sa le punem in aplicare si sa le luam la rand, asa cum sunt acolo. (...) Eu cred ca in maxim o saptamana - zece zile o sa venim cu un plan mai detaliat legat concret de ce se poate face. E faza de inceput, deci e vorba de lansarea studiilor de fezabilitate', precizat Ciolos, intr-o emisiune la Europa FM.

In context, el a afirmat ca la autostrada Pitesti-Sibiu exista probleme in ceea ce priveste obtinerea acordului de mediu, mentionand ca va incerca sa obtina avizul pe tronsoane, astfel incat lucrarile sa nu fie intarziate.

'La Pitesti-Sibiu problema e cu avizul de mediu, pentru ca exista o norma europeana care spune ca avizul de mediu trebuie luat pe toata portiunea si nu pe tronsoane. O sa incercam sa vedem daca putem obtine un acord, sa luam avizul de mediu pe tronsoane, in asa fel incat sa nu intarziem tot procesul pentru a astepta finalizarea studiilor de fezabilitate pe toate tronsoanele si sa incepem cel putin pe capete. Asta ar fi obiectivul meu, ca pana la sfarsitul lui 2016 sa finalizam toata procedura, in asa fel incat sa putem fi aproape de semnarea contractelor de executie cel putin pe capete si sa avansam, sa finalizam studiile de fezabilitate pe celelalte tronsoane. Asa cum am vazut calendarul acum, va fi greu si prefer sa nu promit ca o sa facem, pentru ca n-am nevoie sa tai panglici la sfarsitul lui 2016. Important e sa facem lucrarile corect, pentru ca altfel, daca le grabim din diferite motive, ne putem trezi apoi cu surprize', a mai spus primul ministru.

Intrebat daca a discutat cu comisarul european Corina Cretu despre tronsonul Orastie-Sibiu, in conditiile in care, daca lucrarea nu va fi finalizata, Romania e nevoita sa returneze banii, Dacian Ciolos a raspuns: 'Nu, nu am discutat. Nu, nu 500 de milioane de euro, deocamdata nu e vorba de o suma atat de mare, dar oricum, oricati bani ar trebui sa dam inapoi, acolo, in primul rand vreau sa vad exact a cui e vina si cine si-o asuma, pentru ca va trebui sa dam niste bani inapoi si deci, bugetul national va trebui sa si-i asume, dar vreau sa vad, in primul rand, a cui e vina si din ce cauza'.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
10243 vizualizari
  • +6 (12 voturi)    
    ... (Marţi, 1 decembrie 2015, 18:50)

    dragos234 [utilizator]

    Foarte bine. E nevoie de autostrazi care sa treaca muntii.
  • -5 (9 voturi)    
    de ce nu craiova-timișoara? (Marţi, 1 decembrie 2015, 19:28)

    Goguță [anonim]

    să-mi explice și mie cineva, în mod pertinent, de ce pitești-sibiu e mai importantă decât o ipotetică autostradă craiova-timișoara, ținând cont de faptul că și în craiova există un producător auto. mulțumesc.
    • +12 (14 voturi)    
      Pentru ca (Marţi, 1 decembrie 2015, 20:16)

      GeoOvy [utilizator] i-a raspuns lui Goguță

      portiunea dintre Sibiu si Pitesti ar face legatura intre Portul Constanta si Timisoara/Arad/Ungaria
  • +1 (7 voturi)    
    autostrada (Marţi, 1 decembrie 2015, 19:28)

    cal [utilizator]

    Ar fi prea frumos!
    • +6 (6 voturi)    
      viitor (Marţi, 1 decembrie 2015, 20:43)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui cal

      viitorul Romaniei este maret.asa a fost intotdeauna.probleme au fost mereu cu prezentul.
  • +4 (6 voturi)    
    Hai odata (Miercuri, 2 decembrie 2015, 9:18)

    MPopa [utilizator]

    Incepeti odata proiectul autostrazii spre Moldova, e incredibil cat de putina importanta au acordat toate guvernele acestui proiect. Am discutat cu multi reprezentanti ai multinationalelor prezente in Romania si toti zic ca s-ar duce si la Iasi, Bacau sau Suceava, ca la Iasi e centru universitar mare si au de unde recruta absolventi, ca salariile sunt mici in zona si somajul crescut deci ar trebui (Doamne-ajuta!) sa fie multi candidati pentru joburi nou oferite dar ... problema e cat iti ia sa ajungi acolo!
  • +2 (4 voturi)    
    SF s-au mai facut ,autostrazi ba !!! (Miercuri, 2 decembrie 2015, 10:07)

    andreesanu [utilizator]

    Ca se v-a face un SF am auzit ,s-au mai facut ,s-au rasrepetat SF pe zeci de milioane de euro ,dar fara nici un rezultat palpabil . Romanii vor rezultate ,romanii s-au saturat de "o sa facem ,o sa dregem "si au vazut pe dracul ghem si miliarde aruncate pe autostrazi fictive or demolate. AJUNGE <AJUNGE<AJUNGE,vrem fapte !!!
  • +3 (3 voturi)    
    Este vitala o autostrada care sa lege Moldova (Miercuri, 2 decembrie 2015, 11:31)

    jackalphonse [utilizator]

    de Vest. Altfel, curand, ne vom trezi cu depopularea unor zone importante atat din punct de vedere geopolitic cat si din punct de vedere al strategiilor pe agricultura.
    Daca toate firmele se duc in Bucurest, Constanta si Brasov din simplul motiv ca infrastructura face costisitoare existenta in alta parte, acolo vor migra toti cei care s-au saturat sa lucreze "la negru" sau pe un salariu de doi bani.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă