CSM: Memoriul magistratilor care critica modificarile legilor justitiei va fi discutat intr-o proxima sedinta

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 27 iulie 2015, 20:05 Actualitate | Esenţial

Consiliul Superior al Magistraturii va discuta intr-o viitoare sedinta memoriul formulat de magistratii care atrag atentia asupra unor modificari privind legile justitiei, 'efectuate in conditii netransparente'.

'Memoriul magistratilor a fost inregistrat la CSM si urmeaza a fi discutat intr-o proxima sedinta a Comisiei nr. 1 - 'Independenta si responsabilizarea justitiei, eficientizarea activitatii acesteia si cresterea performantei judiciare, integritatea si transparenta sistemului judiciar', ocazie cu care se va decide si cu privire la solicitarile acestora', a anuntat luni Biroul de presa al CSM, la solicitarea agentiei Agerpres.

De asemenea, reprezentantii CSM au subliniat ca modificarile cu privire la procedura de numire a procurorilor sefi din marile parchete reprezinta o recomandare din Raportul MCV de anul acesta.

Initial, peste 140 de magistrati, ulterior lista fiind semnata de aproximativ 400 de judecatori si procurori, au adresat un memoriu CSM prin care critica modificarea legilor justitiei propusa in sedinta din 21 iulie a Comisiei nr. 1 din cadrul Consiliului.

Semnatarii sustin ca nu sunt de acord cu propunerile care vizeaza: reintroducerea numirii directe in functia de judecator sau procuror a magistratilor asistenti si a avocatilor cu vechime de cel putin 18 ani, exclusiv pe baza de interviu; schimbarea modalitatii de sustinere a examenului de promovare in functii de executie, prin instituirea ca proba a unei asa-numite evaluari a activitatii profesionale pe ultimii trei ani (transformarea unei conditii de participare in nota de promovare); reintroducerea prevederii privind numirea fostilor magistrati cu vechime de minim 10 ani in functii vacante la instante sau parchete de acelasi grad cu cele unde au functionat.

Magistratii subliniaza in memoriu ca toate aceste propuneri vor determina grave consecinte asupra sistemului judiciar.

'Atragem atentia ca aceste modificari, efectuate in conditii netransparente, fara consultarea magistratilor, reprezinta o intoarcere la prevederi a caror inlaturare a fost sustinuta de tot corpul judiciar in perioada 2007 - 2009 si au fost puternic criticate prin rapoartele cu privire la sistemul judiciar in cadrul monitorizarii justitiei prin Mecanismul de Cooperare si Verificare agreat de Uniunea Europeana si Romania', se spune in documentul transmis CSM, Institutului National al Magistraturii si Ministerului Justitiei.

Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

865 vizualizari