Mircea Dusa refuza sa clarifice daca Ministerul Apararii a stiut unde a cazut avionul din Apuseni, cu o aproximatie de 2 kilometri: Pana la finalizarea anchetei, as dori sa nu dau informatii care sa nu fie concludente

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 29 ianuarie 2014, 0:21 Actualitate | Esenţial

Mircea Dusa
Foto: Agerpres
Ministrul Apararii, Mircea Dusa, a refuzat marti sa raspunda daca ministerul pe care il conduce a determinat cu o aproximatie de doi kilometri locul unde a cazut avionul pilotat de Adrian Iovan, accident in urma caruia si-au pierdut viata doua persoane. De notat ca reporterul i-a adresat de trei ori aceeasi intrebare iar Mircea Dusa a refuzat de fiecare data sa raspunda.

HotNews.ro a dezvaluit in exclusivitate, vinerea trecuta, ca din raportul facut public de Guvern in legatura cu accidentul aviatic din Apuseni lipseste o informatie extrem de importanta, informatie care a aparut intr-o prima versiune a documentului: Ministerul Apararii a determinat distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a avionului si locul prabusirii, si anume 2.089 metri (2,09 km).

Mircea Dusa a fost chestionat despre acest aspect marti. La prima intrebare, ziaristul a afirmat ca din raport se intelege ca Ministerul Apararii Nationale a identificat cu o eroare de doi kilometri locul in care a cazut avionul.

"Eu as dori, pana cand se finalizeaza anchetele, sa nu fac precizari, pentru ca nu este nici interesul anchetei, si la timpul respectiv voi face si precizarile necesare", a raspuns ministrul Dusa.

Ziaristul a insistat: "Este adevarat ca totusi MApN a identificat acel avion cu aceasta precizie si ca informatia a fost scoasa din raportul inaintat premierului?".

"Eu am vzut tot felul de specialisti care au zburat acum 20 de ani, acum 30 de ani, pe la diferite forte aeriene, isi dau cu parerea, eu nu imi permit sa imi dau cu pararea, eu nu sunt nici specialist in aviatie, si, inca o data, voi face precizari pe care sigur le vor pune la dispozitie specialistii de la fortele aeriene e la Ministerul Apararii Nationale, atunci cand va fi necesar", a evitat din nou raspunsul ministrul Apararii, dupa care a incercat sa plece din fata camerelor televiziunilor.

"A fost informatia aceea in raport si a fost scoasa ulterior la nivelul guvernului?", a mai incercat o data ziaristul.

"Eu o sa repet acelasi lucru, pana cand se finalizeaza ancheta, pentru ca sunt si anchete facute oficial, de catre institutiile abilitate ale statului, am vazut ca sunt si alte anchete, as dori sa nu dau informatii care sa nu fie concludente", a mai spus Mircea Dusa, inainte de a pleca.

Potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro, in raportul initial facut de vicepremierul Gabriel Oprea se arata ca, daca Romatsa ar fi consultat datele de la MApN, s-ar fi redus aria de cautare a avionului prabusit, ceea ce implica faptul ca aceste informatii erau disponibile in timpul cautarii supravietuitorilor. "In conditiile in care Romatsa ar fi consultat Centrul de Operatii Aeriene (din cadrul Ministerului Apararii - n. red.) cu privire la ultima pozitie cunoscuta a aeronavei, ar fi redus aria de cautare a acesteia", se arata in paragraful - cheie al documentului, paragraf care nu a mai aparut in documentul facut public de Guvern, dupa cum a aflat HotNews.ro. Reamintim ca determinarea locatiei epavei a fost principala problema a echipelor de salvare, care au ajuns la supravietuitori dupa aproape 6 ore de cautari intr-un perimetru mult mai larg.

La capitolul Concluzii, raportul facut public arata ca:
  • "ROMATSA Bucuresti NU a manifestat  un rol activ in conformitate cu competentele prevazute de lege, NU a luat masurile necesare in vederea stabilirii zonei de cautare a aeronavei disparute si NU a declansat operatiunile de cautare, conform Regulamentului aprobat prin HG 471/2008. In materialul transmis a apreciat ca: <<In cazul acestui tip de incident, in care prin sistemul 112, o persoana de la bordul aeronavei aterizate fortat a comunicat o pozitie a locului incidentului, nu se mai procedeaza la o planificare a cautarii, iar ISU alertate declanseaza operatiunile de deplasare a fortelor si mijloacelor catre locul incidentului in vederea salvarii>>".
De asemenea, ROMATSA nu a solicitat, potrivit competentelor, sprijinul Centrului de Operatii Aeriene din cadrul Ministerului Apararii Nationale in vederea furnizarii unor date si informatii relevante identificarii coordonatelor de localizare a epavei aeronavei.

O versiune initiala a raportului continea insa doua alte paragrafe:
  • "Datele obtinute in urma verificarilor efectuate prin intermediul Centrului de Operatii Aeriene din cadrul MApN, coroborate cu locatia epavei aeronavei, au permis Directiei Topografice Militare sa concluzioneze ca distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a aeronavei si locul aterizarii fortate este de 2089 metri.
  • In conditiile in care ROMATSA ar fi consultat Centrul de Operatii Aeriene cu privire la ultima pozitie cunoscuta a aeronavei, ar fi redus aria de cautare a acesteia".

Remintim ca presedintele Traian Basescu a convocat sedinta Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) duminica, 2 februarie, ora 16.00, ca urmare a solicitarii a cinci membri ai CSAT primita in data de 24 ianuarie. Premierul Victor Ponta a anuntat duminica seara, la Antena 3, ca documentul privind convocarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) pentru discutarea raportului STS privind accidentul aviatic din Apuseni se afla deja la Secretariatul general al Consiliului, dupa ce a fost semnat de sase membri ai Guvernului.

Ordinea de zi a sedintei CSAT este urmatoarea:

- Raportul privind gestionarea de catre autoritatile administratiei publice cu responsabilitati in domeniul situatiilor de urgenta, conform legislatiei in vigoare, a evenimentului de aviatie din data de 20.01.2014 in care a fost implicata aeronava BN-2, inregistrata YR-BRP, prezentat de prim-ministrul Guvernului Romaniei;
- Raportul directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale privind activitatile desfasurate conform legilor, metodologiilor si procedurilor interinstitutionale existente in legatura cu evenimentul aviatic din data de 20.01.2014 in care a fost implicata aeronava BN-2, inregistrata YR-BRP, prezentat de directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale.


Citeste mai multe despre   






















5801 vizualizari

  • +30 (34 voturi)    
    "voi face declaraţii după" (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 0:26)

    ampersand [utilizator]

    Ponta, do you copy?!?
    • +20 (22 voturi)    
      Ponta: roger 10/4. (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 1:34)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      si dupa aia pe telefonul codat: Bah, ai mare grije deah? Nu vrei sa-ti dai foc la semnal.
    • -5 (15 voturi)    
      Nici Dusa nu stie ce e cu eroarea de 2089 m (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 1:56)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      MApN a stiut instantaneu ultima pozitie pe radar a avionului (x1,y1) la altitudinea de 1500 m sub care radarul nu mai vede.

      Ulterior, dupa gasirea aeronavei prabusite in punctul (x2,y2) s-a calculat ca departarea intre (x1,y1) si (x2,y2) a fost de 2089 m, dar asta pe baza determinarii coordonatelor GPS exacte ale avionului facuta de echipa de investigatie a accidentului.

      Daca intr-adevar MApN dispunea la momentul prabusirii de o estimare a pozitiei unde se afla cazut aparatul de zbor, fata de ultima detectare a sa pe radar atunci cifra ar fi fost una rotunda de gen: 1.5 km, 2 km, 2.5 km nicidecum 2089 m adica cu precizie la nivel de metru.

      Oricit ai fi de tehnic avansat, sa ai ultima locatie pe radar a unui avion la 1500 m si sa estimezi cu precizie de 1 m punctul unde a cazut este imposibil pentru ca nu stii cit i-a mai mers motorul si ce distanta a mai zburat.
      • -6 (12 voturi)    
        Propun o problema simpla ziaristilor Hotnews (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 2:53)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Sa dau numeric coordonata (x,y,z) si viteza (vx,vy,vz), stabilite pe radar, ale unui avion oarecare ce zboara la inaltimea z.

        Calculati punctul (x1,y1, z1=0) in care avionul loveste pamintul.

        Nota: nu se stie ce traseu a avut aeronava intre (x,y,z) si (x1,y1, z1=0) deoarece mergindu-i motorul traiectoria sa nu poate fi considerata balistica.

        Rezolvati aceasta prblema cu precizie de 1 - 3 km si
        reveniti cu intrebari la conferintele de presa organizate de Dusa, Ponta, ROMATSA, etc..

        Caz numeric concret: (x=0, y=0, z=1500 m), (vx=220 km/h, vy=0, vz=-15 m/s)
        • +7 (7 voturi)    
          pai... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 6:01)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          6.1 km...teoretic. era mai interesant daca y <>0...ma rog, eu nu sunt ziarist...
          • +15 (15 voturi)    
            Ucidere prin impudenta! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 9:10)

            pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

            Musamalizarea cazului devine un obiectiv pentru Guvern, de aceea sper ca profesionistii din domeniu si ma refer tehnocratii nesupusi politic sa aibe responsabilitatea oferirii unei imagini oficiale si complete a acestui eveniment!

            Eu nu l-as numi accident, pentru ca un accident este responsabilitatea celor implicati, i-as spune naufragiu!

            Trebuie sa recunoastem ca 2 oameni au murit doar din imprudenta Guvernului condus de Ponta vreau sa se inceapa Urmarirea Penala!

            Criminalii sunt la Guvern!
          • -6 (6 voturi)    
            Si daca avionul devia pe y cu 10 m/s (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 9:14)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

            Da, teoretic ar fi 6.1 km dar nestiind ce manevre a facut pilotul sub 1500 m, avionul putea devia pe y, in cele 100 secunde de cadere, cu o viteza medie de 10 m/s (36 km/h) ceea ce inseamna ca la impact ar fi fost la 1 km stinga sau dreapta de pozitia calculata fara a considera nici un fel de abatere pe y.

            Cu alte cuvinte, estimarea locului prabusirii era o chestiune de dat cu zarul care nu ar fi ajutat cautatorii prea mult.
            • +7 (7 voturi)    
              daca (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 10:15)

              nahir [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              devia de pe y, o lua pe abscisa x
              ma mitica, las-o naibii de teorie ca, dupa cum vezi, practica ne omoara.
              practica autoritatilor, indiferent care or fi alea.
    • -10 (12 voturi)    
      Raportul initial are 2 inf. ce se contrazic (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 2:17)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Din primul paragraf exprimarea "coroborate cu locatia epavei aeronavei" arata clar ca s-a folosit o data post gasire precisa a epavei, o inf. obtinuta dupa ce echipele de cautatori au ajuns la locul prabusirii si in urma masuratorii exacte a coordonatelor GPS s-a stabilit ca aeronava cazuse la 2089 m de ultima pozitie cunoscuta pe radar.

      Citind mai departe partea a doua a raportului initial s-ar putea intelege ca MApN determinase inainte de localizarea supravietuitorilor punctul prabusirii exacte a avionului (la 2089 m de ultima pozitie radar) lucru care nu este real si vine in contradictie cu acel "coroborate cu locatia epavei aeronavei".

      Citat:
      "(1) Datele obtinute in urma verificarilor efectuate prin intermediul Centrului de Operatii Aeriene din cadrul MApN, coroborate cu locatia epavei aeronavei, au permis Directiei Topografice Militare sa concluzioneze ca distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a aeronavei si locul aterizarii fortate este de 2089 metri.

      (2) In conditiile in care ROMATSA ar fi consultat Centrul de Operatii Aeriene cu privire la ultima pozitie cunoscuta a aeronavei, ar fi redus aria de cautare a acesteia".
    • +16 (18 voturi)    
      Ce ne mai miram atata? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 3:06)

      Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Astia sunt o hoarda de incompetenti pusi pe capatuiala, care isi acopera excrementele reciproc de ochii lumii. Ce lume? Poporul roman care ii accepta.
  • +26 (28 voturi)    
    Asa, asa (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 0:33)

    CristiC. [utilizator]

    Daca n-ar fi fost adevarat ar fi negat vehement si cu toata gura. Dar asa o da in amanari. E la mintea cocosului ca MAPN avea o pozitionare mai buna decat cea stabilita de STS prin localizarea GPS. Radarele militare functioneaza foarte bine pe teritoriul Romaniei si e si normal sa fie asa intr-o tara NATO.

    Dar deh, falsificam rapoarte oficiale, ca asa am invatat noi, sa mintim cand nu ne convine adevarul. Numai ca minciuna in cazurile astea nu mai este o simpla minciuna si se mai si pedepseste cu inchisoare.
    • +29 (31 voturi)    
      Doamne, cat ii mai suporit pe astia?!?! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 1:49)

      HalikiBuliki [anonim] i-a raspuns lui CristiC.

      Eu nu inteleg un lucru, dar eu is mai prost asa de felul meu:
      Armata catre Romatsa- stim unde a cazut avionul si vrem sa participam la operatiunea de salvare

      Romatsa catre Armata - nu noi coordonam operatiunea din teren. Adresati-va ISU Alba, Cluj....etc

      Armata catre Romatsa - Ok. Noi v-am spus

      Pe bune, in ce tara traim? Ii doare-n cur pe toti si acum cauta vinovati pentru noi, pulimea.

      A fost o varza generala de genul, la noi nu se intampla, nu trebuie sa fim pregatiti iar dupa ce a cazut avionul a o fost o atitudine de genul: "Vai ce naspa(turnul de control din Oradea), acum daca tot au cazut, oricum sunt morti toti, deci ce mai conteaza daca ii gasim azi, maine..e frig si nu putrezesc".

      Sa ne fereasca Dumnezeu de ziua in care un taliban o sa cante la metrou la Unirea "Toata lumea, toata lumea, sare acum cu mine", pentru ca autoritatile aste super competente vor ucide mai multi oameni decat centura de explozibil a talibanului.

      ...ca ala a gresit, ca aia nu trebuia sa fie in avion...e cancan. Au zburat cu un sicriu zburator ca sa salveze o viata. Pot sa pun pariu ca pentru Arsinel a zburat avionul pe care il tine in hangar Arafat, avion pentru care am cotizat si eu 2% intr-un moment de ratacire. Dar nu se va mai intampla. Azi am aflat ca sotia unui coleg are un fibrom care a crescut in 4 luni cu 50% in dimensiune. Spitalul de stat, gestionat de Arafat&Co a programat-o peste 4 luni la operatie in conditiile in care peste 4 luni va depasi dimensiunea maxima la care opereaza spitalul de stat. Am facut cheta ca sa o poata opera peste 2 saptamani la un spital privat. Operatia consta 4.000 lei iar statul deconteaza 500 lei. Are 50 de ani si a cotizat toata viata la asigurari, nu a avut nicio zi de concediu medical sau vreo reteta compesata. Dar nu o cheama Arsinel si nu il cunoaste pe Arafat...

      Dar asa cum spuneam si la inceputul comentariului, eu is mai prost ...asa...poate de aia nu pricep...
    • -5 (13 voturi)    
      Dusa e incompetent tehnic. Habar nu are. (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 2:31)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui CristiC.

      Exprimarile evazive ale lui Dusa vin din faptul ca acesta nu stie bine ce estimari de localizare a avionului lui Adrian Iovan a facut armata si cind.
      • +8 (10 voturi)    
        Bre Dumitrica bre... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 9:04)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Dusa nu este decat un USL-ama teroristo-infractor adus de mafia PSD & PNL la carma Romaniei.
        Ponial? (Ponial = Ai inteles in lb. rusa).

        Problema lor, a USL-amistilor este ca nu mai stiu nici ei cine a cui neam/fin/nas/prieten/consatean este unul sau altul si ca urmare toata Romania este paralizata!
        Ponial?

        Repet, este vorba de un guvern intreg de incompetenti....de doua partide de incompetenti....si teama imi este ca de o intreaga natiune -partial- de incompetenti!

        Da, nu-i bai, basistii-s de vina nu-i asa bre Dumitrica?
      • +4 (4 voturi)    
        OZN-uri (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 10:59)

        tiana [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Ceva OZN-uri, extraterestrii au fost d-le Dusa?
  • +24 (26 voturi)    
    nu e clar? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 0:36)

    gigi1 [utilizator]

    Bugetarii mici se bucura de un loc caldut si se fac si ei ca muncesc in aparatul supradimensionat birocratic si ineficient iar bugetarii din varf sunt prea ocupati cu dedicarea contractelor publice colegilor de partid, nimeni nu are timp si chef sa isi faca treaba, tot sistemul e putrezit si doar inghite bani din taxe.
    • +10 (10 voturi)    
      ba pentru unii..... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 6:42)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      ....este foarte clar si de aceea doresc desfiintarea acestei mega-escrocherii numita "democratie parlamentara", in care tocmai democratia lipseste.

      Incompetenta "alesilor neamului" demonstrata in ultimul sfert de secol dar mai cu seama in ultimele evenimente, gasirea victimelor accidentului aviatic si marea harmalaie a asaziei deszapeziri, ne arata cat se poate de clar, perfidia acestui sistem politic.

      Culmea este ca, desi traim zilnic mizeria sistemului, continuam sa il intretinem prin votul nostru.

      Cred ca un boicot total al alegerilor europarlamentare si al modificarii constitutiei, ar demonstra ca intradevar ne-am saturat de aceasta bataie de joc si ca politicienii nu mai reprezinta pe nimeni.
  • +2 (10 voturi)    
    ??? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 1:49)

    gogu_demagogu [utilizator]

    care reporter/ziarist l-a întrebat? în ce context?

    a apărut așa, din neant un ziarist lângă dușa și i-a pus de 3 ori aceeași întrebare?

    și dacă tot l-a prins la întrebări pe dușa, de ce nu l-a întrebat și despre informațiile venite de la unitatea din câmpia turzii?
  • +20 (22 voturi)    
    OZN (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 2:03)

    Emiliom [utilizator]

    Anul trecut Dusa zicea ca tara e strabatuta de OZN-uri pe care armata le descopera, iar acum de un amarat de avion civil care se prabuseste nimeni nu stie nimic!?
  • +23 (23 voturi)    
    Pampalau civil, ministru neinstruit ! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 4:41)

    Plagarus [utilizator]

    Baza aviatica MA-Campia Turzii :elicopterul militar PUMA SOCAT poate efectua zboruri în condiții dificile. „SOCAT circulă atunci când este ceaţă şi vizibilitatea este zero. Are o aparatură, sub manşa pilotului, care arată relieful la orice moment. Echipajele de pe SOCAT sunt formate din militari de elită care urmează cursuri de prim-ajutor, au truse medicale, iar unul dintre ei este medic sau are cursuri echivalente. În cazul în care nu poate ateriza, SOCAT poate să dea drumul la troliul MEDEVAC (30 de metri).
    piloții de la baza de la Câmpia Turzii aveau coordonatele exacte ale prăbușirii avionului. „Câmpia Turzii avea localizarea, pentru că ei sunt în colaborare cu radarul NATO, care a făcut localizarea chiar din momentul în care aparatul a dispărut de pe radar. Ei au văzut avionul cu ochiul liber, când venea, nici nu era nevoie de radar (...) Ca să activezi informaţia de pe radarul NATO, de asemenea, trebuia ordin. Radarul avea informaţia clar, 100%, pentru că orice aparat de zbor este înregistrat de aparatul NATO. Dar, dacă nu i-a cerut nimeni locaţia, el nu a dat-o, pentru că nu are voie din proprie iniţiativă. Nu i-a fost cerută de nimeni. Ca ministru al Apărării, Mircea Dușa trebuia să facă un singur lucru: să-i ceară radarului NATO locaţia prăbușirii - maximum 2,1 km rază, deci un perimetru de 4,2 km - şi SOCAT-ul să plece de la sol. Echipele de intervenție de la baza militară de la Câmpia Turzii „au văzut cum se plimbă elicopterul SMURD pe deasupra lor - care n-are niciuna dintre capacitățile de căutare și salvare, are doar atunci când e la sol - dar ei nu aveau voie să se ridice cu acest elicopter PUMA SOCAT.
    Suntem ţară membră NATO şi ne-am făcut de râs pentru că n-am folosit aceste elicoptere. Nu numai că ne-am făcut de râs la Eurocontrol, dar şi la NATO", au confirmat piloți militari
    „Duşa nu a vrut. Sau nici nu a ştiut ce are la Câmpia Turzii sau i-a fost frică", au declarat surse militare
    • +13 (13 voturi)    
      Bun,bun.....!!! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 9:32)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Admirabil ce ai scris !! Da chbiar nimeni nu raspunde ??? Ma insel eu , sau din declaratia lui Dusa.......am senzatia ca ii cam tremura chilotii pe el...?????!!!!
    • +1 (1 vot)    
      PUMA (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 14:02)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Faci o confuzie, varianta SOCAT este varianta de atac a elicopterului IAR 330 PUMA. Cele la care te referi tu nu sunt SOCAT ci MEDEVAC. Nu doar troliul, tot elicopterul este adaptat pentru asemenea misiuni de salvare/evacuare.
  • +17 (17 voturi)    
    Piloții militari, reținuți la sol !!! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 4:50)

    Plagarus [utilizator]

    Piloții de la baza de la Câmpia Turzii erau pregătiţi să intervină. „Au trei tipuri de elicoptere acolo, printre care şi PUMA SOCAT şi elicoptere de căutare şi salvare. Ei ştiu că sunt în Codul Operativ de Intervenţie, iar PUMA SOCAT era pregătit să se ridice de la sol, dar nu a primit ordinul. De fapt, ei puteau să se ridice de la sol doar cu o confirmare a ridicării, cu o aprobare, nu cu ordin. Dar, dimpotrivă, li s-a spus să rămână la sol !!!
    „Comandantul unităţii a vrut să plece, efectiv. « Iau SOCAT-ul, dacă nu, plec cu MEDEVAC » . Şi i s-a spus: « NU » . Cine? Ministrul Apărării Naţionale. Ministrul Apărării Naţionale nu i-a dat voie să decoleze în condiţiile în care legislaţia este extrem de clară. În momentul în care au văzut pe radar producerea catastrofei, ei s-au pregătit, pentru că ştiau că sunt parte a protocolului.
    Conform unor informații militare, la fix 20,76 kilometri sud-est de locul unde, potrivit coordonatelor s-a găsit epava avionului BN-2, la 1.828 m altitudine, se află o companie de radiolocaţie. Unitatea militară dispune de cel mai modern radar din dotarea armatei române - FPS-117 !
    chiar dacă ROMATSA nu are radare decât în Podişul Transilvaniei şi a declarat că, odată avionul coborât sub 2.100 m, controlorii de trafic civili l-au pierdut de pe radar, Armata, prin radarul de pe Muntele Mare, cel mai probabil a continuat să-l aibă pe ecran până la 40-50 de secunde de momentul în care s-a prăbuşit. În ultimele 2-3 minute de zbor de dinaintea prăbuşirii, Adrian Iovan trecând la 10-15 km vest de verticala acestui radar.
    • +11 (11 voturi)    
      Nu mai am nicio indoiala !!!!! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 9:42)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Criminalii sunt ...la guvern !!!!!!!
  • +19 (19 voturi)    
    Ce se intampla " doctore " V.V.P ? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 4:57)

    Plagarus [utilizator]

    SA MUSAMALIZAM REPEDE : epava avionului a fost mutata(dupa dezmembrare si chiar taieri) , devine clar ca vor sa gaseasca un tap ispasitor care sa nu fie dintre ei(guvernul) : normal, avionul trebuia conservat on site, acoperit cu prelate si pazit chiar si 5 luni,pana se putea face o "citire" perfecta a "scenei crimei"...asa orice poate fi interpretat si rasucit cum le dicteaza interesele.In sfarsit, ca deobicei, total neprofesional.!!!!
    • +17 (17 voturi)    
      dezmembrarea avionului (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 6:00)

      Caprioara [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      E intr-adevar dubioasa. In orice tara normala se
      conserva epava pentru diverse expertize.Dar cum expertii nostri sunt toti "Doctori" ,cred ca au facut deja "expertiza"(la comanda Dottorului prim)
    • +14 (14 voturi)    
      Unde sunt ziaristii de investigatie? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 9:11)

      triciupa [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Bune posturi plagarus, ai adus elemente foarte interesante. Stimati jurnalisti de investigatie, apucati-va serios de subiectul asta. Sunt multe informatii care indica o incercare de musamalizare a accidentului. Implicarea armatei, radarele militare, baza de la Campia Turzii, elicopterele Puma Socat, dezmembrarea epavei pe fast forward, puneti informatiile cap la cap! Poate ca sunt simple coincidente dublate de vesnica incompetenta a autoritatilor, dar poate ca nu. Poate ca accidentul asta e watergate-ul plagiatorului.
  • -2 (8 voturi)    
    accident (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 7:32)

    rijkaard [utilizator]

    Daca ,printre victimele accidentului aviatic,se numarau rudenii de-ale prim-ministrului sau vre-o nepata de-a lui Basescu,...CU SIGURANTA erau alertate vreo trei echipaje ale MApN,si,care,in mai putin de o ora,"culegeau" victimele ...de sus.!!!!!- deh,....MENTALITATE NEO-COMUNISTA A ROMANIEI "DEMOCRATE.".!!!@
  • +14 (14 voturi)    
    Deh (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 9:15)

    Ana Armanca [utilizator]

    Acest refuz arată lipsa de respect a ministrului pentru plătitorii de taxe și impzite.Este vorba despre un avion căzut și despre victime, avem dreptul să aflăm cine este vinovat.
  • +15 (15 voturi)    
    puscaria sa va manance (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 10:07)

    clarice [utilizator]

    Va aparati unii pe altii si fetita aia saraca murea cu zile.
    Ponta ai stiut de MAPN dar tu erai ocupat cu distractia.
    Sper ca Ponta sa ajunga odata si odata dupa gratii.
  • +10 (10 voturi)    
    caz penal (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 10:50)

    nede [anonim]

    se apropie o ancheta penala pentru ucidere din culpa!
  • +9 (9 voturi)    
    interesanta declaratie! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 11:02)

    liviu_ [utilizator]

    in orice tara civilizata asta inseamna suspendarea din functie pana la finalizarea anchetei si daca e cazul PUSCARIE !!!
    asta cumulata cu declaratia unuia din medici (nu zamfir) care spunea ca iovan a fost mai mult de o ora constient si aura aproximativ 5 ore (arafat si altii spuneau ca max o ora) si minciunile incep sa iasa la iveala...
    acum eu vreau sa vad ani de puscarie, ca numai sa ma prind ca ma minte statu nu ar fi o noutate :(
  • +9 (9 voturi)    
    guvern (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 11:02)

    tiana [utilizator]

    Stimati votanti cu "Guvern penal" ne-am cam obisnuit.... dar şi criminal?
  • +2 (2 voturi)    
    Se putea sa fie salvati (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 15:29)

    Mihailas [utilizator]

    Daca Armata cunoscand pozitia, ar fi adus cu elicopterul Puma Socat(cum a vrut comandantul unitatii) si ar fi lasat la sol cu ajutorul troliului MEDEVAC(chiar si de la 30 m inaltime) o echipa de salvare cum este cea special antrenata si cu un medic in componenta, ar fi salvat de acolo f. repede pe toti. I-ar fi ridicat cu troliul in elicopter, sau ar fi directionat salvatorii pe directia pe care ei ar fi inceput coborarea ranitilor.
    Dar a fost o mare debandada si un complex de imprejurari cumulate nefaste.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi