EXCLUSIV Informatia - cheie scoasa din raportul Guvernului despre accidentul aviatic: Ministerul Apararii a determinat distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a avionului si locul prabusirii - 2 km, dar datele nu au fost folosite

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 24 ianuarie 2014, 19:12 Actualitate | Esenţial

Epava avionului BN-2 YR-BNP
Foto: Salvamont Bihor
Din raportul facut public de Guvern in legatura cu accidentul aviatic din Apuseni lipseste o informatie extrem de importanta, informatie care a aparut intr-o prima versiune a documentului: Ministerul Apararii a determinat distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a avionului si locul prabusirii, si anume 2.089 metri (2,09 km). In raportul initial facut de vicepremierul Gabriel Oprea se arata ca daca Romatsa ar fi consultat datele de la MApN, s-ar fi redus aria de cautare a avionului prabusit, ceea ce implica faptul ca aceste informatii erau disponibile in timpul cautarii supravietuitorilor. "In conditiile in care Romatsa ar fi consultat Centrul de Operatii Aeriene (din cadrul Ministerului Apararii - n. red.) cu privire la ultima pozitie cunoscuta a aeronavei, ar fi redus aria de cautare a acesteia", se arata in paragraful - cheie al documentului, paragraf care nu a mai aparut in documentul facut public de Guvern, dupa cum a aflat HotNews.ro. Reamintim ca determinarea locatiei epavei a fost principala problema a echipelor de salvare, care au ajuns la supravietuitori dupa aproape 6 ore de cautari intr-un perimetru mult mai larg.

Intrebarile care se ridica acum sint: 1. Cind a facut MApN masuratorile? 2. Daca le-a facut in timp ce se desfasurau operatiunile de cautare, de ce nu le-a comunicat catre ROMATSA sau alte autoritati, chiar daca ROMATSA a refuzat initial sprijinul? HotNews.ro a adresat aceste intrebari Ministerului Apararii, dar raspunsul primit nu face referire la ele (vezi mai jos raspunsul integral al MApN).

  • Guvernul arata, intr-un raspuns pentru HotNews.ro, ca "materialul pus la dispoziţia presei reprezintă o sinteză a Raportului pe care vicepremierul Gabriel Oprea l-a prezentat premierului Victor Ponta pe baza informărilor solicitate de la toate instituţiile implicate şi conţine toate informaţiile publice care nu aduc atingere siguranţei naţionale".

Potrivit site-ului Guvernului, raportul privind accidentul aviatic a fost realizat de vicepremierul Gabriel Oprea, general de armata in rezerva, si a fost remis presei si publicat pe site-ul Executivului miercuri, 22 ianuarie, in jurul pranzului.

La capitolul Concluzii, raportul facut public arata ca:

"ROMATSA Bucureşti NU a manifestat  un rol activ în conformitate cu competențele prevăzute de lege, NU a luat măsurile necesare în vederea stabilirii zonei de căutare a aeronavei dispărute şi NU a declanşat operaţiunile de căutare, conform Regulamentului aprobat prin HG 471/2008. În materialul transmis a apreciat că: <<În cazul acestui tip de incident, în care prin sistemul 112, o persoană de la bordul aeronavei aterizate forţat a comunicat o poziţie a locului incidentului, nu se mai procedează la o planificare a căutării, iar ISU alertate declanşează operaţiunile de deplasare a forţelor şi mijloacelor către locul incidentului în vederea salvării>>".
De asemenea, ROMATSA nu a solicitat, potrivit competențelor, sprijinul Centrului de Operații Aeriene din cadrul Ministerului Apărării Naţionale în vederea furnizării unor date şi informaţii relevante identificării coordonatelor de localizare a epavei aeronavei.


O versiune initiala a raportului continea insa doua alte paragrafe:

  • "Datele obtinute in urma verificarilor efectuate prin intermediul Centrului de Operatii Aeriene din cadrul MApN, coroborate cu locatia epavei aeronavei, au permis Directiei Topografice Militare sa concluzioneze ca distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a aeronavei si locul aterizarii fortate este de 2089 metri.
  • In conditiile in care ROMATSA ar fi consultat Centrul de Operatii Aeriene cu privire la ultima pozitie cunoscuta a aeronavei, ar fi redus aria de cautare a acesteia".

Cu alte cuvinte, Ministerul Apararii ar fi putut sa ajute eforturile de cautare si salvare a victimelor accidentului aviatic, dar ROMATSA a refuzat sprijinul. Distanta determinata de MApN de doar 2 km intre ultim apozitie cunoscuta a avionului si locul prabusirii ar fi dus la ingustarea arealului in care echipele de salvare au cautat victimele accidentului. Reamintim ca datele obtinute de STS in urma apelurilor telefonice la 112 facute de unul dintre supravietuitori au dus la cautari intr-un sector cu o suprafata de  de circa 200 km patrati, într-o zonă muntoasă împădurită.


Raportul Guvernului arata ca la ora 16.29, la circa jumatate de ora de la prabusirea avionului, Ministerul Apararii a transmis catre ROMATSA disponibilitatea de a participa la actiunile de cautare si salvare, dar seful de tura al ROMATSA a spus ca actiunile sint coordonate de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta a judetului Alba:

  • "MApN a luat legătura cu ROMATSA şi a transmis disponibilitatea ministerului de a participa cu forţe la acţiunile de căutare/salvare.  Şeful de tură ROMATSA  a informat că acestea sunt coordonate de ISU Alba".


Raspunsul integral al Guvernului:


"Materialul pus la dispoziţia presei reprezintă o sinteză a Raportului pe care vicepremierul Gabriel Oprea l-a prezentat premierului Victor Ponta pe baza informărilor solicitate de la toate instituţiile implicate şi conţine toate informaţiile publice care nu aduc atingere siguranţei naţionale".


Raspunsul primit de la Ministerul Apararii Nationale, prin Biroul informare şi relaţii publice al Statului Major al Forţelor Aeriene:

PRECIZĂRI STATUL MAJOR AL FORŢELOR AERIENE

Sistemele de radar digital ale MApN combină avantajele caracteristicilor de directivitate de tip „creion” cu cele ale emiţătoarelor solid-state, multiplu distribuite, pentru a obţine o distanţă mare de descoperire. Acestea au în compunere radarul primar (PSR), radarul secundar (SSR) şi echipamentele de comunicaţii.
Radarul primar (PSR) asigură afişarea şi transmiterea în timp real a datelor din cadrul volumului acoperit prin radiolocaţie. Volumul de cercetare este acoperit prin rotirea mecanică, în azimut, a reţelei de antene active şi prin balansarea electronică în unghi de înălţare a caracteristicii de directivitate, utilizându-se două tipuri de impulsuri de sondaj.
Radarul secundar se compune din antenă, procesor şi interogator, asigură identificarea amic-inamic prin interogarea transponderelor ( dispozitiv prin care se comunică viteza, înălţimea şi alte date caracteristice de zbor) aflate la bordul aeronavelor.

Principalele caracteristici tehnice ale sistemului radar, în condiţii ideale de dispunere în teren, fără acoperiri determinate de relief, sunt următoarele:
a) distanţa de descoperire de la 9 la 380 Km
b) înălţimea maximă: 30,48 Km
c) înălţimea minimă este 1.500m;
d) precizia în determinarea coordonatelor: 150 m în distanţă, 0,25o în azimut şi 610 m în înălţime;
e) capacitatea de separare:300 m în distanţă, 2,5o în azimut şi 610 m în înălţime;
f) posibilitatea efectuării analizei spectrale şi a măsurării intensităţii bruiajului pentru fiecare frecvenţă in parte.

Statul Major al Forţelor Aeriene supraveghează spaţiul aerian şi are sarcina de a urmări şi interveni împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spaţiul aerian. Radarele descoperă şi urmăresc exclusiv aeronavele aflate în zbor şi nu pot fi utilizate pentru a descoperi ţinte terestre, cum a fost şi cazul avionului în cauză. Datele de zbor afişate de radarele militare sunt văzute în timp real şi de operatorii civili.

In cazul accidentului aviatic, MApN a oferit sprijin autorităţilor competente.
Elicopterele pregătite pentru astfel de situaţii nu au putut acţiona din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.
 
MApN nu a recepţionat niciun semnal de la avionul prăbuşit pentru că nu monitorizează frecvenţele de urgenţă ale aviaţiei civile.

Dispariţia de pe radar a semnalului unui avion nu înseamnă neapărat că acesta s-a prăbuşit. Această dispariţie poate fi pe o perioada scurtă de timp şi determinată de înălţimea de zbor, condiţiile de relief şi meteo.












VIDEO Reactia cercetatorilor din Buzau atunci cand au gustat "legumele viitorului": rosia-banana si rosia-ananas

Ce ati spune despre o bucata de branza noua cu o rosie ca o banana langa? Sau de niste slanina cu o rosie... ananas. In acest moment suna mai degraba ciudat decat tentant, insa acestea sunt legumele viitorului.
20349 vizualizari
  • +49 (63 voturi)    
    O lamurire... (Vineri, 24 ianuarie 2014, 19:13)

    nic1 [utilizator]

    Haideti sa va explic dezinformarea:

    eu am lucrat intre 1996-2001 la firma Lucent Tehologies din Germania.Firma producea statii de baza puntru celulele GSM( la baza fiecarei antene GSM se afla o asemenea statie)am produs si pt.Romania un numar mic de centrale.Misiunea mea ca technician era sa incarc softul necesar si sa fac reglajele necesare care durau ca.2-3 ore pe unitate,la nivelul anului 2001 o unitate GSM putea LOCALIZA cu o abatere de 50m orce celular, nu vreau sa intru in amanunte technice dar sant sigur ca astazi totul este mult mai exact.Aici este marea DEZINFORMARE prin care se urmareste defapt schimbarea sefului de la STS.
    • +40 (42 voturi)    
      Corectă (Vineri, 24 ianuarie 2014, 19:52)

      MadameDuRecamier [utilizator] i-a raspuns lui nic1

      ultima ta afirmaţie. Şi, în sprijinul ei, pentru cei ce vor să înţeleagă, într-adevăr cum funcţioneză STS, precum şi dezinformarea prim-mitomanului, iată o superclarificare:

      https://www.semperfidelis.ro/news.php?extend.3696
      • +22 (26 voturi)    
        Am citit articolul la care faci trimitere (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:08)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui MadameDuRecamier

        Este edificator! E scris de un cunoscator, se vede asta.
        • +11 (19 voturi)    
          Romania nu e inregistrata pt. COSPAS-SARSAT (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 1:21)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          De pe situl COSPAS-SARSAT se vede ca Romania, impreuna cu multe alte tari printre care Germania, Franta si USA, nu este inregistrata pentru serviciul de localizare pe 406 MHz, deci nu avea ce coordonate sa primeasca de la Moscova, chiar daca avionul poseda un aparat ELT.

          Romania:
          Beacon type
          PLB- NO
          ELT - NO
          EPIRB - NO
          Sursa: https://www.406registration.com/countriessupported.aspx?CultureCode=en-US
          • +3 (5 voturi)    
            pai... (Duminică, 26 ianuarie 2014, 1:47)

            gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            dumitrica, la ce te-ai uitat pe site-ul ala era lista statelor participante, adica cei care au investit fie in sateliti fie in statiile terestre de receptie a informatiilor transmise de sateliti...asta nu inseamna ca Romania nu este beneficiara a serviciilor...ia uite-te olecuta aci:

            http://www.cospas-sarsat.org/en/about-cospas-sarsat/mission-statement

            acuma nu stiu, dezinformezi voit sau pur si simplu nu stii ce faci...TOATE tarile alea pe care le-ai enumerat sunt tari participante, convinge-te aici

            http://www.cospas-sarsat.org/about-cospas-sarsat/participating-countries-organisations#ListOfParticipants

            si aici, ca-i cu desene colorate:

            http://www.cospas-sarsat.org/en/about-cospas-sarsat/participating-countries-organisations.
            • -2 (4 voturi)    
              Romania nu este beneficiara de COSPAS-SARSAT (Duminică, 26 ianuarie 2014, 13:10)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

              Pe situl (https://www.406registration.com/countriessupported.aspx?CultureCode=en-US - Registration Permission by Country Code (MID) and Beacon Type) Romania apare ca neinregistrata, asa cum am mai spus intr-un comentariu precedent.

              Este clar din instructiunile de aici:
              https://www.cospas-sarsat.org/beacons/beacon-registration
              ca beneficiarii de COSPAS-SARSAT trebuie sa fie obligatoriu inregistrati, ceea ce nu este cazul tarii noastre.

              Concluzia ramine aceeasi: Avionul lui Adrian Iovn a avut radiobaliza ELT pe 406 MHz degeaba deoarece nefiind inscrisa nu a fost luata in seama de sateliti/centrul de la Moscova deoarece nu se stia cui apartine emitatorul si cine sa fie contactat.

              Daca cineva cumpara o baliza ELT pe 406 MHz si ii da drumul, nu se intimpla nimic, emisia sa va fi ignorata pina se plateste taxa de inregistrare.
              • +4 (4 voturi)    
                pai... (Duminică, 26 ianuarie 2014, 14:32)

                gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                romanul se pricepe la toate.. iar google nu este de ajuns...sa-ti explic in detalii:
                cand cumperi o baliza, trebuie inregistrata....baliza aia se programeaza si inregistreaza cu indicativul aeronavei, navei maritime/fluviale/de agrement, etc pe care se instaleaza, indicativ pe care baliza il transmite cand e pusa in functiune...in cazul de fata YR-BNP. inregistrarea o face owner-ul...asta nu scrie pe google?normal ca pentru asta se percepe o taxa...daca prin regulamente ti se cere sa o ai la bord, atunci n-ai incotro...cum aeronava in speta avea toate certificatele la zi, rezulta ca baliza, pana la proba contrarie, era OK.
              • +1 (1 vot)    
                pai... (Duminică, 26 ianuarie 2014, 15:02)

                gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                ia uite aici, ca e in romaneste:

                http://www.scritube.com/stiinta/fizica/RADIOBALIZE185126202.php
                • -2 (4 voturi)    
                  Te rog sa nu mai induci in eroare! (Duminică, 26 ianuarie 2014, 18:09)

                  dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

                  Mesajele tale, cel care tot pui titluri "pai..." nu contin altceva decit informatii care induc lumea in eroare si au rolul sa-mi discrediteze postarile mele bine documentate. Nici tu nu esti convins de ceea ce zici si citezi pagini de internet care nu iti sustin spusele.

                  Cind vei aduce dovada ca avionul lui Iovan era inregistrat la COSPAS-SARSAT in nume propriu (particular) desi apartinea Statului Roman atunci vei avea credibilitate, asa aruncind cu vorbe gen "cum aeronava in speta avea toate certificatele la zi, rezulta ca baliza, pana la proba contrarie, era OK." nu ai. Astea sunt cuvinte goale, speculatii ieftine, neconvingatoare.
                  • +4 (6 voturi)    
                    pai... (Duminică, 26 ianuarie 2014, 21:00)

                    gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                    tu nu esti o culme, esti mai multe!
                  • 0 (0 voturi)    
                    pai... (Luni, 27 ianuarie 2014, 15:09)

                    gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                    daca mai urmaresti subiectul, uite-aici confirmarea gratuitatii...
                    http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-16491210-sistemul-satelitar-cospas-sarsat-nu-mai-monitorizeaza-din-februarie-2009-emisiile-echipamentelor-elt-frecventa-121,5-MHz-din-cauza-preciziei-slabe-localizare-iar-cazul-accidentului-din-muntii-apuseni-.htm
      • +15 (19 voturi)    
        Antena de 406 MHz rupta = Minciuna! (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:23)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui MadameDuRecamier

        Un aparat de localizare ELT, cum a fost cel de la bordul avionului pilotat de Adrian Iovan, are antena de 406 MHz atit interna cit si externa, cea exterioara fiind comuna cu antena de 121.5 MHz. Atita vreme cit ELT-ul aeronavei prabusite la Cluj a emis pe 121.5 MHz trebuia sa emita si pe 406 MHz tot cu antena externa de 121.5 MHz. Chiar daca aceasta ar fi fost rupta mai exista pentru 406 MHz o antena interna de siguranta.

        (Unii comentatori spun ca de fapt Romania nu a platit abonamentul COSPAS-SARSAT si acesta ar fi motivul pentru care datele trimise de ELT-ul avionului prabusit au fost ignorate de centrul de la Moscova.)

        Citat dintr-un prospect de ELT:
        "2 ANTENNAS INSIDE
        Not only is the GPS (and its antenna) inside, there is also a 406MHz internal antenna.* Provided the INTEGRA is mounted where it can see the sky, under a canopy or through a composite fuselage, no external antennas are needed at all, though you must fit one if required by mandate.
        * Please note that the internal antenna only transmits on 406MHz.The Integra ELT can transmit on both 406MHz and 121.5MHz through
        an externally fitted antenna."
        Sursa: cautati cu Google: Kannad 406 INTEGRA pdf
        • +2 (4 voturi)    
          pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:52)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          chiar si fara informatia citata se impunea urmatoarea logica:
          daca aeronava aterizeaza fortat in apa si pasagerii se salveaza cu plutele de salvare, aeronava ulterior se scufunda cu tot cu ELT...cum se face cautarea? plutele vor fi purtate de curenti, iar in ocean, deviatia de la pozitia initiala poate fi foarte mare...nu stiu cum este la aeronave dar ar trebui sa existe cel putin un EPIRB portabil care se ia intr-una din plute...
          O alta intrebare....daca aeronava ia foc dupa aterizarea fortata, ce se intampla...? avenm de-a face cu o dezinformare totala...nimeni nu spune adevarul intreg...
        • +2 (6 voturi)    
          I-au gasit rapid dar nu-si dau seama! (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 13:28)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Din toate datele disponibile pina acum, despre accidentul de la Cluj, rezulta ca avionul pilotat de Adrian Iovan a fost gasit repede dar cei care conduc tara sunt asa incompetenti incit nu isi dau seama ce rapid s-a ajuns la epava.
        • +4 (4 voturi)    
          pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 16:20)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          iata confirmarea a ceea ce spuneam:

          "There are three types of 406-MHz ELT for aviation use that are applicable to the new ICAO standards. The first is a survival ELT, which is removable from the aircraft and must be “stowed so as to facilitate its ready use in an emergency and manual activation by survivors,” according to the International Business Aviation Council. The other two types of ELT are installed in the airplane, one of which is fitted permanently in the tail (automatic fixed) and the other in a bracket on board (automatic portable) that permits the ELT to be removed in an emergency (for instance, after ditching when the airplane is sinking)."

          deci oricum ar fi dotat aparatul de zbor, un ELT portabil tot trebuie sa ai...
          Acum despre frecvente...chiar daca emiteau pe 121,5MHz, semnalul era goniometrabil...
          In consecinta, nu se spune tot adevarul ....pana la capat!
          • -2 (6 voturi)    
            ELT-urile au limitarile lor. Nu sunt minuni. (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 19:14)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

            Cititi aici despre radiobalizele de salvare:
            ( http://en.wikipedia.org/wiki/Distress_radiobeacon ).
            Nu toate ELT-urile pe 406 MHz pot calcula si transmite pozitia lor GPS. Pe de alta parte, degeaba ai ELT daca nu este inregistrat pentru serviciul de localizare prin satelit (cazul avionului lui Iovan)

            Asa cum se vede din lista de mai jos, precizia si timpul de localizare sunt slabe atit pentru 121.5 MHz (6 ore - peste timpul in care a fost gasit avionul) cit si pentru 406MHz fara GPS (1-2 ore).

            1) 121.5MHz Homing Signal
            12.5nm radius
            490 sq miles area
            6 hours average to respond

            2) 406MHz Satellite Signal
            3nm radius
            28 sq miles area
            1-2 hours average to respond

            3) 406MHz Satellite Signal
            with GPS co-ordinates
            0.1nm radius
            0.03 sq miles area
            under 30 minutes to respond

            sursa: Kannad 406 INTEGRA
            • +4 (4 voturi)    
              pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 23:34)

              gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              ok...pozitia aproximativa se stia? se stia...12NM inseamna 22.2 km...RAZA!
              uncerc desenat in cu pozitia aproximativa stiuta, pe cerc dispuse trei goniometre, si lasate sa-si faca treaba...vor da locatia balizei cu eroare de cativa metri...si apropo de goniometre, MApN le are...
            • +1 (1 vot)    
              pai... (Duminică, 26 ianuarie 2014, 0:10)

              gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              au limitari, da' in principiu sunt facute sa salveze vieti.... numai cunoscandu-le limitarile, o poti face...!
      • -3 (3 voturi)    
        Nu poate fi invocat OUG 21/2004 (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:07)

        Bambina [utilizator] i-a raspuns lui MadameDuRecamier

        Din cate am inteles din OUG 21/2004, Inspectoratul General pentru Urgente nu este Comitetul National pentru Situatii de Urgenta din OUG, iar OUG-ul se refera mai curand la situatii generale de urgenta cum ar fi dezastre, acte teroriste etc si nu la caderea unui avion civil. Ca urmare, nu este clar nici acum cine trebuia sa coordoneze actiunea de salvare a pilotilor.

        http://www.crucearosie.ro/uploads/Legislatie/Altele/Ordonanta de urgenta nr.21din 2004 manag sit urg.pdf/
        • +5 (5 voturi)    
          pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 16:26)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Bambina

          poate situatia face obiectul HG 1489/2004 privind organizarea si functionarea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta

          Art. 1
          (1) Comitetul National pentru Situatii de Urgenta, denumit in continuare Comitet National, se constituie si functioneaza, potrivit legii, ca organism interministerial de management, sub conducerea nemijlocita a ministrului administratiei si internelor si in coordonarea primului-ministru, in cadrul Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta.

          din care anexa 1 arata ca:

          MINISTERELE SI INSTITUTIILE PUBLICE CENTRALE
          reprezentate in Comitetul National pentru Situatii de Urgenta

          1. Ministerul Administratiei si Internelor
          2. Ministerul Apararii Nationale
          3. Ministerul Afacerilor Externe
          4. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
          5. Ministerul Economiei si Comertului
          6. Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
          7. Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor
          8. Ministerul Sanatatii
          9. Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
          10. Ministerul Educatiei si Cercetarii
          11. Ministerul Finantelor Publice
          12. Serviciul Roman de Informatii
          13. Serviciul de Telecomunicatii Speciale
          14. Serviciul de Protectie si Paza
          15. Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale
          16. Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
          17. Administratia Nationala a Rezervelor de Stat
          18. Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor
          19. Agentia Nucleara
          20. Comisia Nationala pentru Controlul Activitatii Nucleare.
    • -6 (20 voturi)    
      Deci MApN avea ultima poz. a avionului la 1500 m (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:07)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui nic1

      Din tot ce scrie in articolul vostru pe Hotnews rezulta ca MApN a avut in timp real pozitia avionului pilotat de Adrian Iovan iar acesta a disparut de pe radar cind se afla la 1500 m (probabil fata de solul inconjurator) fara sa mai reapara.

      Tot ce putea face MApN era sa comunice acea ultima pozitie a avionului la 1500 m. Totusi, asta nu insemna obligatoriu ca MApN ar fi ajutat deoarece avionul ar fi putut zbura mult si bine, sub 1500 m, pina la locul prabusirii.

      Ceea ce zice comunicatul MApN este ca ulterior, dupa gasirea aeronavei si aflarea coordonatelor sale exacte, MApN a calculat ca intre locatia prabusirii si punctul unde avionul a disparut de pe radar erau 2089 m.

      Cu alte cuvinte, dind repede acea ultima locatie a avionului la 1500 m, MApN putea ajuta dar cu probabilitate la fel de mare era posibil sa incurce cautatorii in cazul cind avionul ar fi zburat la altitudine mica mai mult timp dupa disparitia de pe radar.
    • +10 (20 voturi)    
      dezinformare in continuare (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:12)

      gigitek [utilizator] i-a raspuns lui nic1

      Nu ma asteptam de la cineva care spune ca a lucrat in domeniu sa spuna asa ceva.
      In zonele urbane e perfect valabil ce spui, fiind multe celule, telefonul fiind conectat la mai multe deodata....dar
      cum poate fi localizat un telefon daca e conectat la o singura celula?
      Care e principiu ?
      http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_tracking#Network-based
      • +6 (6 voturi)    
        1977 sau 1981??? (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 10:21)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui gigitek

        avionul cazut era din 1977, iar avionul "rosu-arafat" e din 1981. Care e rabla? cum e smenul din donatiile oneste ale atator romani?
        ora de zbor a acestui avion rosu este facturata cu 2000 EURO. Alt smen?
    • +8 (10 voturi)    
      Abatere 50m la ce dist, intre Celular si Antena? (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:21)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui nic1

      Precizia asta de localizare a mobilelor (la nivelul anului 2001) de 50 m avea loc in ce conditii? Cite antene GSM erau in preajma mobilului si la ce distanta de acesta?
    • -12 (16 voturi)    
      cine e vinovat ca nu s-a localizat epava? (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:35)

      apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui nic1

      nicolaescu de la sanatate si manescu de la transporturi?
      • +17 (19 voturi)    
        Manescu in primul rand! (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:08)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

        Evident si prin cei din subordine. Pentru ca a permis zborul unui avion dotat necorespunzator, fara emitator de urgenta functional si/sau pentru lipsa aparatelor de detectie a acestui emitator. STA nu are nici un fel de atributii in acest sens, vezi si site-ul STS.
        • +2 (2 voturi)    
          pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 17:50)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          daca nu ma insel, Registrul Aero da certificatul de conformitate cu normele in vigoare...
          din cate stiu, inainte de decolare, se mai face o inspectie tehnica...la aeronavele mici, n-am idee cine o face, un technician autorizat sau pilotul insusi...
        • +1 (3 voturi)    
          pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 17:55)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          hai sa nu ne infierbantam.... va asteptati ca ministrul sa dea autorizatie de zbor pentru orice se ridica in aer, doar pentru ca e ministru? aeronava avea regim de... sa zicem, taxi aerian...nu ca-i tin partea, Doamne fereste, dar sa ramanem cu picioarele pe pamant....dintre toti responsabilii, ea e ultima pe lista...
      • +9 (9 voturi)    
        Sefu' (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 10:09)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

        Daca este adevarat ce spune Turcescu, de faptul ca Poanta s-a dus dupa emisiunea aia de la B1 Tv (in care vorbea de Basescu si mai spunea si tampenii cum ca au fost gasiti toti pasagerii avionului si sunt in viata) la restaurant la chefuit cu alde Dragnea, atunci mosule, poti sa-i spui PA lui nea Poanta. Cariera lui politica s-a incheiat.
      • +2 (2 voturi)    
        Nicolaescu (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 10:52)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

        Erau oameni lui cei din avion.
    • +12 (18 voturi)    
      nu stiu.. (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:38)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui nic1

      Prietene, nu stiu ce pregatire ai dar pe scurt o localizare precisa se face prin triangulatie adica ai nevoie de 3 celule din alea ca sa faci o localizare exacta.
      In creierul muntilor putin probabil ca un telefon sa fie in raza mai mult de unei singure celule, asta inseamna un cerc cu diametrul de multi killometri (stii tu mai bine cati anume)
      Povestile lui Ponta si a altora care ne spun ca un singur receptor poate localiza cu precizie un semnal merge la asistatii sociali si la spectatorii de la Antena 3
      • +2 (4 voturi)    
        pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 17:58)

        gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Vuck

        ELT-ul, chiar daca nu transmitea in 406MHz, ci pe vechea frecventa, era goniometrabil, si de goniometrare radio se ocupa cine?
        • -1 (1 vot)    
          Era goniometrabil dar cu precizie de 5.5 km (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 19:36)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

          Cititi oameni buni, documentati-va si apoi aruncati cu vorbe gen "Era Goniometrabil".

          ELT-ul lui Iovan era teoretic localizabil, presupunind ca Romania ar fi dispus de o asemenea aparatura care in mod normal este plasata pe sateliti, insa incertitudinea pozitiei ar fi fost de 5.5 km stinga dreapta adica 96 km patrati deci nu mai bine decit a fost localizat avionul.

          406MHz Satellite Signal (fara GPS)
          3nm radius
          28 sq miles area
          1-2 hours average to respond
          Sursa: Kannad 406 INTEGRA

          Concluzia: Fara ELT cu GPS si fara ca Romania sa fi platit abonamentul pentru localizare prin satelit (ceea ce este cazul), avionul lui Adrian Iovan avea ELT aproape degeaba.
          • +1 (1 vot)    
            pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 22:41)

            gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            ia uite cine-mi confirma spusele...Jurnalul Nationa!
            " afirmand ca acest minister ( MApN, n.r.) detine sistemul de goniometrie, care detecteaza locul din care se eminte un semnal radio." http://m.hotnews.ro/stire/16473098
            dumitrico, n-i prea vazut filme de razboi in copilarie... macar intelegi datele alea pe care le-ai citat? goniometrarea foloseste triangulatia, si daca ai baieti priceputi la aparate, are eroare aproape zero...asa se localizau in timpul razboiului statiile radio clandestine...
            • +1 (1 vot)    
              Pentru triangulatie trebuie deplasata tehnica (Duminică, 26 ianuarie 2014, 1:10)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

              Pentru triangulatia de care vorbesti trebuia deplasata tehnica in teren ceea ce lua timp iar relieful fiind accidentat localizarea ar fi decurs greu.

              Probabil ca un elicopter militar dotat cu aparatura necesara ar fi localizat radiobaliza de 121.5 MHz intr-un timp scurt dar elicopterele nu puteau zbura in zona accidentului din cauza timpului nefavorabil.
              • -1 (1 vot)    
                pai... (Duminică, 26 ianuarie 2014, 14:40)

                gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                da, daca nu ma insel este montata pe niste camioane...vorbim de o raza de 20 de kilometri totusi...
                despre elicoptere, pai elicopterele militare, nu au FLIR?
    • +2 (4 voturi)    
      Excelenta ultima ta observatie! (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 8:15)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui nic1

      Porcul communist incearca sa foloseasca durerea unor oameni, durere pe care incompetent lui a generat/o, incearca deci sa/si puna oamenii obedienti acolo unde stie ca nu poate controla.
      Cat de actual este Orwell - 1984!
      Cat de prost poate fi poporul asta?!
      Intrebare cu caracter retoric; am vazut la alegeri!
    • +3 (5 voturi)    
      Un PM (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 9:29)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui nic1

      nu poate fi dement.
      Ne reprezinta.
      Dementi sau decerebrati sint aia care l-au votat.
      Sa ma dea in judecata aia 70% pt.calomnie.
      Pina una alta la Pungesti au luat-o in freza de la Plutoanele de Asalt trimise de PM.
      Imi pare rau de motzi; astia-s oameni curati; i-au cautat si gasit pe aia in mod dezinteresat, inaintea Fortelor Armate sau a pulanulelor de la MAI.
      Vivat RMGC :((
  • +23 (27 voturi)    
    adica... (Vineri, 24 ianuarie 2014, 19:20)

    thebblack [utilizator]

    omor din culpa sau cu premeditare?
    • +3 (3 voturi)    
      pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 13:00)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      dpdv juridic, din cate am inteles, termenul corect este " ucidere din culpa"...nta intre termenul "omor" si "ucidere"...si asta se aplica celui direct responsabil pentru coordonarea operatiunilor pe care fiecare minister trebuia sa le efectueze....
  • +24 (28 voturi)    
    asta... (Vineri, 24 ianuarie 2014, 19:31)

    liviu_ [utilizator]

    nu ar trebui sa insemne PUSCARIE pentru MINIM 1 om de la romatsa?!
    • +27 (27 voturi)    
      Exact asta înseamnă (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:08)

      Kute [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      şi DEMISIA/DEMITEREA ministresei care stă cu capul în nisip şi pune la cale interdicţii oligofrene!
      • -16 (20 voturi)    
        ce vina are manescu? (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:01)

        apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui Kute

        ce vina are manescu?
        ca nu l-a schimbat pe ala de la romatsa inainte?
        pai la fiecare inlocuire tipa basistii ca este epurare politica
        • +18 (20 voturi)    
          Aşa este, (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 0:12)

          Kute [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

          avioanele astea sunt suveici care se folosesc în industria textilă, n-au nicio legătură cu Ministerul Transporturilor şi atribuţiile şi responsabilităţile care-i incumbă ministrului de resort. Pe de altă parte, e drept că e "nevinovată" săraca manescu în ceea ce priveşte competenţa. Mai rămâne onoarea... dar aia se "reperează" uşor pe la malurile Dâmboviţei.
        • +5 (5 voturi)    
          e simplu sa intelegi.. (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 10:26)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

          ..daca citesti link-ul posstat mai sus de MadameDuRecamier.

          Poate ai bun simt si revii si cu scuzele de rigoare..postacule!
        • -3 (3 voturi)    
          in (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 18:44)

          bec [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

          afara de faptul ca s-a nascut, niciuna.
    • +12 (14 voturi)    
      re: (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:38)

      Daniel__ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Si cum ai calculat tu asta? ROMATSA e pionul in schema altora.
      Daca ai avea curiozitatea sa te uiti putin macar prin Codul Aerian Civil si prin ce atributii are ROMATSA ai vedea ca te inseli.
      Si uite ce zici oameni cu doctorat (nu ca cel al lui Ponta)

      http://www.pesurse.ro/2014/01/24/exclusiv-specialist-in-aerospatial-pilotul-comanda.html

      Este un pic de lectura dar e foarte bine precizat ce si cum in legatura cu zborul.
      • +2 (2 voturi)    
        foarte adevarat (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:22)

        danielusi [utilizator] i-a raspuns lui Daniel__

        Am citit si eu si sunt intru totul de acord cu ce spune
        d-nul pro-decan al Facultatii de Inginerie Aerospatiala din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, Octavian Thor Pleter este foarte bine argumentat si profesionist din pacate adevarat (cunosc bine domeniul). Se vede ca este un specialist si nu un politruc, iar cine doreste se poate informa si din alte surse nu numai de la A3, RTV si cele date de niste neghiobi din fruntea guvernului care traiesc in alta lume si doresc spalarea creerelor acestui popor ptr. a subjuga aceasta tara dupa bunul lor plac si al famigliilor lor. RESPECT ptr. d-nul Octavian Thor Pleter. JOS CU ACESTI CRIMINALI. ROMANI TREZITI-VA, ASA NU SE MAI POATE.
    • +6 (6 voturi)    
      MApN avea obligatia! (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 10:16)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      in avion era si un militar (slt Aura), asa ca MApN era prin lege obligat sa intervina, trecand si peste cadavrul viu al lui Stroe sau peste machiajul Ramonei Manescu.
      Dusa, DEMISIA!!!
      Se pare ca elicoptere de la Campia Turzii erau sa decoleze: CINE a anulat ordinul de decolare?
    • +4 (4 voturi)    
      pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 13:01)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ROMATSA e doar o rotita din angrenajul care trebuia coordonat...
  • +30 (32 voturi)    
    Asa, asa mincinosilor (Vineri, 24 ianuarie 2014, 19:36)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    Foarte bine, stergeti date esentiale din raport, pierdeti contractul cu Bechtel, sunteti bun la masluit USL-istilor.
    • +4 (4 voturi)    
      Da, ma intreb si eu (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:41)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui ProLibertate-AntiMerkel

      ce atingere a securitatii nationale prezentau datele care nu s-au facut publice din raport?
      Poate aduceau atingere unor scaune de sefi.
  • +19 (21 voturi)    
    ... (Vineri, 24 ianuarie 2014, 19:47)

    CristiRu [utilizator]

    Va fi o "o spalare de manute"!!! In era tehnologiei "ei" sunt inca in anii 60 dar "sifoneaza " bugetul ca pentru anii 2013 pe tot felul de programe care costa miliarde....ca ..doar nu se pricep prostii.... .
    • +1 (1 vot)    
      De ce s-ar pricepe? (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 9:47)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui CristiRu

      Eu am facut Armata in '96 pe tunurile de 54, tunurile femeii vietnameze.
      Se chemau asa pentru ca ele trageau cu ele in timp ce sotii ii haituiau pe americani,
      Si acolo am vazut si un tun de 30, model german din WW2.
      Incapea intr-un buzunar. Era o bijuterie.
      Cine i-a oprit pe ai nostri sa-l cloneze?
      Sintem inca in epoca fanariota, Domnule.
  • -2 (14 voturi)    
    Exista deja un centru de coordonare (Vineri, 24 ianuarie 2014, 19:49)

    revelare [utilizator]

    MApN a fost informat despre existența centrului, acolo trebuia să transmită informația. LOGIC și EFECTIV în situația dată.
    Că trebuia să coordoneze ROMATSA, nu este reșlevant pt oprația în sine.
    E și nepractic să coordonezi de la București o acțiune tocmai în Apuseni. ISU din zona, Alba a fost desemnată are oameni aproape, în teren etc etc etc. Astea sunt doar vorbe... ca să mai scoată presa un breaking news și să mai fluture ceva pe la nas populanațiunii isterizate , care nu mai știe de impozite și taxe, de MCV, nimic, vrea sânge, ca în arena cu gladiatori...
    • -4 (8 voturi)    
      Coordonata trimisa de MApN putea incurca lumea (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:15)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      Disparitie de pe radar nu inseamna automat ca te-ai prabusit pe o raza de 2 km. Poti zbura mult si bine sub 1500 m (invizibil pe radar) pina te lovesti de sol.

      Cu ce ii ajuta pe cautatori informatia MApN: "Am pierdut avionul de pe radar in punctul (x,y) la 1500 m altitudine?" Asta este tot ce a stiut MApN pina la ora descoperirii epavei.
      • -1 (5 voturi)    
        E o greseala undeva! (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 1:20)

        Matrix-4 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Un RADAR a carui inaltime minima este de 1500 de metrii, nu foloseste NIMANUI!
        Cred ca de fapt este vorba de 15.00m, adica 15m!
        • +6 (8 voturi)    
          cand radarul e la 1800m (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 7:57)

          predel [utilizator] i-a raspuns lui Matrix-4

          (FPS-ul de la Muntele Mare) e mare lucru ca l-au vazut 300m sub inaltimea lor, mai ales intr-o zona muntoasa, nu?

          Va rog, nu mai comentati daca nu aveti idee despre ce vorbiti, ati dus nivelul forumului pe ulita.
    • +10 (12 voturi)    
      Iar esti la Radio Erevan (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:42)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      Verifica atributiunile Romatsa in caz de accident aviatic apoi da-ti cu presupusu in public.
      • +2 (2 voturi)    
        avea si armata atributii! (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 10:18)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        pt.ca in avion era si slt. Aura! Daca ar fi fost avion militar ROMATSA nu avea nicio atributie.
    • +2 (4 voturi)    
      Populatia are dreptate (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:47)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      sa doreasca sa-i vada pedepsiti pe cei responsabili de toate erorile savarsite in acest caz. Spera ca poate in felul acesta functionarii de la mic la mare ar invata ca trebuie sa-si faca datoria cvat mai bine cu putinta. Si, credeti-ma, nu uita nimeni de taxe si impozite. Ca trebuie sa le plateasca.
  • -4 (12 voturi)    
    122 (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:10)

    Ar3s [utilizator]

    Cu ajutorul unui numar de 3 antene ce preia apelul, operatorul GSM poate indica locul cu o precizie de doar cativa metrii. Distantele, nu au importanta. Din cate inteleg, apelul de urgenta a fost preluat de catre 4 antene releu! Operatorul GSM putea indica precis coordonatele pe harta! Unde s-a intrerupt fluxul informatiei?
    Din cate vad, institutia responsabila pentru gestioarea acestor situatii este STS. In afara de schimbarile politice lipsite de importanta, cu adevarat, ce nu a functionat?
    Cu aceasta ocazie, observ activitatea de autofinantare a STS. Nu inteleg la ce se refera, anexele lipsind din HG 227/2003, publicata pe site.
    • +6 (8 voturi)    
      112 (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:01)

      Ar3s [utilizator] i-a raspuns lui Ar3s

      daca informatia a dat peste unu' ca mine, nu este de mirare.
      • -3 (11 voturi)    
        in vigoare (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:54)

        Ar3s [utilizator] i-a raspuns lui Ar3s

        Gata, am gasit: http://www.dreptonline.ro/legislatie/regulament_situatii_urgenta_accident_aviatie_civila_2008.php

        Informatia ce precizeaza locatia trebuia sa fie asigurata de catre STS, catre Centrul de coordonare ROMATSA, la randu-i subordonat Comitetului ministerial din MT. Amin!
  • -3 (9 voturi)    
    Avem Mapn,scapam de.. (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:21)

    cristian_n [utilizator]

    Setese!
    Ce diferenta intre urechi...
  • +14 (20 voturi)    
    "s-a sters din Raport" atunci la Inchisoare (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:32)

    alex4321 [utilizator]

    "s-a sters din Raport"

    Prin chestia asta au

    Dezinformat Grav Populatia Tarii

    Deci Atat Plagiatorul cat si Oprea trebuie cercetati

    Penal si sunt pasibili de Puscarie

    caci au incalcat articolul 31 din Constitutie


    "ARTICOLUL 31
    (1) Dreptul persoanei de a avea acces la orice

    informaţie de interes public nu poate fi îngrădit.

    ==================================
    (2) Autorităţile publice, potrivit competenţelor ce le revin,

    sunt obligate să asigure informarea corectă a

    cetăţenilor asupra treburilor publice şi asupra

    problemelor de interes personal."
    ===================================

    Alo Procuratura Se-aude?
  • +16 (20 voturi)    
    Dusa si Manescu jos! (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:45)

    UnOarecare [utilizator]

    De la inceput am spus ca astia nu-s mai breji ca Stroe... sunt mai incompetenti ca nici cat ala nu au reactionat.
  • +23 (25 voturi)    
    Istoria se ....repeta/razbuna (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:49)

    Cetatean-roman [utilizator]

    Am sentimentul ca acest nefericit eveniment ( 2 victime ce au murit datorita incompetentei si frigului) vor determina degringolada semnificativa a hidrei USL-iste. Degeaba se incearca masluirea de informatii, comisii peste comisii, propuneri in CSAT de schimbari. Ironia este urmatoarea: incidentul cu Domnul Arafat din 2012 a dus la caderea lui Boc. Acum, Arafat a capatat aroganta politica din mediul pentru care a optat si ...roata se intoarce. De data asta va cadea Ponta. Copylotule Dumnezeu nu bate cu parul ...
    • +5 (5 voturi)    
      ! (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:53)

      melcul_naravas [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean-roman

      Ai dreptate. Doamne fereste, sa se mai prapadeasca vreunul dintre supravietuitorii din spital, ca nu-i mai scapa nimeni. Ce-ar fi fost la gura lor , daca acest nefericit eveniment s-ar fi petrecut in vremea lui Boc.
  • +11 (13 voturi)    
    Eu ma mir cum (Vineri, 24 ianuarie 2014, 20:57)

    Zummm [utilizator]

    Nu zic ca mortul e de vina
    • +8 (8 voturi)    
      S-ar putea sa fie (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:29)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      daca nu a fost defect altimetrul, altfel nu-mi explic ce cauta la 1400m.
      • +3 (3 voturi)    
        pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 18:10)

        gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        s-a explicat deja, incerca sa iasa din cetat si sa evite givrajul...
    • +1 (3 voturi)    
      mai asteapta putin... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 10:57)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      ..tu nu stii ca se acorda 3 zile din oficiu? apoi incepe teatrul :D !
  • +13 (17 voturi)    
    De ce tace Preşedintele României? (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:05)

    felis_tigris [utilizator]

    A fost o minune că 5 oameni au supraviețuit şi doar 2 oameni au pierit. Aşa a vrut Dumnezeu, dar poate că şi Iovan, să-i fie ţărâna uşoară, a ştiut să aterizeze forţat (să se prăbuşească controlat).
    De ce tace preşedintele?
    Nu trebuie să fii specialist să vezi că toată misiunea de salvare a fost de-a dreptul nemernică.
    Iar explicaţiile guvernamentale la fel de nemernice.
    Deci, de ce tace Preşedintele României?
    • +7 (13 voturi)    
      minune? (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 1:31)

      giigi [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

      de vina au fost localnicii, baietii pregatisera terenul sa inghete toti pana dimineata..
      • +3 (5 voturi)    
        Cred ca-i lasa sa se desfasoare (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 8:18)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui giigi

        Deja pentru oamenii cu cap exista niste probleme mari , (penale ?) . Macelarirea epavei , lipsa semnalului ELT .
        Brambureala lor interna e mai putin importanta dar cred ca si acolo sunt deficiente , una importanta fiind mr Ponta care de fapt era seful si nu stia .
        In rest ma distreaza specialistii A3 care trianguleaza dintr-un punct . M-ar distra daca n-ar fi tragic si transparent cum STS este decapitat pentru vina inchipuita (dorim detalii despre eroarea facuta . Ce informatie a ajuns intarziat/corupta ?) si in scopuri usor intuibile .
        In final ar mai fi de spus ca mijlocul lungii linii între Scărișoara și Beliș cade la 2km de epava . Vedeti pe google earth .
        • +1 (3 voturi)    
          GE-NI-AL! (Duminică, 26 ianuarie 2014, 0:55)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui gamma

          "specialistii A3 care trianguleaza dintr-un punct"...
    • +8 (10 voturi)    
      de ce tace? (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 8:12)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

      pai de ce ar vorbi?

      se fac astia singuri de cacao mai bine decat ar putea oricine altcineva din lumea asta.
    • +4 (6 voturi)    
      raspuns felistigris (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 11:42)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui felis_tigris

      Nu intra in atributiile Presedintelui ci ale PM care trebuia sa alcatuiasca si sa conduca imediat dupa producerea accidentului o celula de criza ( conf. legislatiei si a normelor) nu sa fie la B1Tv. ca sa il critice pe Basescu.
      Cu ani oin urma cand 5 ziaristi romani au fost capturati in Iran, Basescu a alcatuit imediat o celula de criza pe care a condus-o pana cand ziaristi au ajuns liberi la Otopeni.
      Acum presedintele era in Israel
    • +1 (3 voturi)    
      pai... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 18:32)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

      ce-i asa graba? nu convoaca ponta CSAT-ul prin procedura de urgenta? putintica rabdare...sunt mule date de pus cap la cap si de corelat cu
    • +2 (4 voturi)    
      Incerc... (Duminică, 26 ianuarie 2014, 12:32)

      Primula [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

      ... sa gasesc si eu un raspuns la aceasta intrebare. Am credinta ca Traian Basescu va veni cu raspunsurile la momentul cuvenit. E omul riguros care atunci cand iese public sa spuna ceva o face dupa ce se documenteaza temeinic, nu spune niciodata vorbe goale. Cred de asemenea ca justitia isi va face datoria si toti vinovatii vor plati pentru aceasta tragedie, petrecuta sub ochii nostri. Toti am vazut cu ochii nostri cum cei care trebuia sa-si faca treaba n-au facut-o, iar acum musamalizeaza si abat atentia spre alte lucruri. Asta ca sa scape de raspundere. Se fac ca au TREABA!
  • +8 (12 voturi)    
    ? (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:06)

    CTGOnline [utilizator]

    Nu cred in varianta asta. Cineva s-a scapat foarte inocent ca Romania nu are capacitati radar sub 2000m , ceea ce ne-a facut sa picam de pacalici. Acum trebuia dres busuiocul.
    • +10 (10 voturi)    
      Raspuns la ? (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:40)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui CTGOnline

      Cum ai tras tu concluzia ca nu are capacitati sub 2000 metri? Crezi ca undele radar calatoresc pe munti si vai precum turistii? Cand avionul a fost mai jos decat altitudinea la care e instalat radarul, nu-l mai vede, Documenteaza-te putin.
      Google Earth spune ca radarul de pe Muntele mare e la 1824m. Avionul a cazut la ~1600 m, altitudinea platoului Petreasa.
      • +4 (8 voturi)    
        ? (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:31)

        CTGOnline [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

        Nu sunt expert, radarele bat la inaltimea la care sunt programate sa bata (conform unghiurilor antenelor). Simplu. Iar concluzia nu am tras-o eu, a zis-o un nene de la ROMATSA.
    • 0 (2 voturi)    
      pai... (Duminică, 26 ianuarie 2014, 0:56)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui CTGOnline

      ai idee cum functioneaza un radar?
  • +12 (14 voturi)    
    Ceva nu ....e in regula ! (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:18)

    AuraTiglea [anonim]

    Cititi va rog din raportul lui Oprea , in care se spune ca: "În cazul acestui tip de incident, în care prin sistemul 112, o persoană de la bordul aeronavei aterizate forţat a comunicat o poziţie a locului incidentului, NU se mai procedează la o planificare a căutării, iar ISU alertate declanşează operaţiunile de deplasare a forţelor şi mijloacelor către locul incidentului în vederea salvării ". Intrebare : am inteles ca medicul acela Zamfir a facut comunicarea catre 112, pai, ce el este cumva de specialitate incat ceea ce spunee referitor la coordonate sa fie luat ca atare ??????
    • +9 (11 voturi)    
      Da (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:52)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui AuraTiglea

      Și unde mai pui că știa cu ochii închiși toate cotloanele pădurii, cunoștea animalele locului, doar le operase mai înainte, drumurile forestiere pe care se cărau noaptea buștenii tăiați ilegal din pădure, chiar și cărările căprioarelor!
  • +15 (19 voturi)    
    Manipulare (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:26)

    mircea_cjn [utilizator]

    @Cristian Pantazi
    Domnule Pantazi, e manipulare !
    Special au scapat aia de la MApN, special la Hotnews!
    Toate eforturile guvernului USL este acum sa o salveze pe Ramona Manescu , de la Ministerul Transporturilor.

    Pentru asta se incearca toata gama de manipulari. Ponta merge pe diversiunea CSAT-STS. MApN face diversiunea de faţă. SMURSD vrea sa scape cu morarte la 1-2 ore. Mai vin cu tot felul de tiribombe , despre nu stiu ce talentati care descopereau ei coordonatele.

    Incercati sa vb cu senatorul Savu + membru PSD !
    El este de specialitate, a terminat aeronautica, a si vb ayi chiar la RTV, dar l-au expediat rapid.
    Ministerul transporturilor este principalul vinovat -Demisia Ramonei Manescu este asteptata.
    • +3 (5 voturi)    
      manipularea se vede acum... (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 11:29)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      ..am auzit ca PNL vrea o remaniere a guvernului; in felul acesta vor sa scape de rusinea de a mai avea inca un ministru incompetent in Guvernul Incompetentilor..dar mai ales de a avea la inaintare inca un politician incompetent intr-un AN ELECTORAL..!!

      PNL s-a facut de toata rusinea.. tb sa isi schimbe conducerea sa recupereze electoratul..
  • +15 (17 voturi)    
    bla bla bla (Vineri, 24 ianuarie 2014, 21:28)

    revolutionhd [utilizator]

    ce atatea discutii,explicatii scuze bla bla uri?
    concluzia este simpla:
    sistemul este corupt si ineficient. nimeni nu si face treaba si sunt si slab pregatiti.
    demisia in masa sau va demitem noi.
    ps: raportul e o facatura
  • -3 (11 voturi)    
    Blablaabla (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:10)

    miguelito [utilizator]

    Mi-am satisfacut stagiul militar intr-o unitate de radiolocatie. Adica stateam cu ochii pe un radar si raportam la o anumita ora mai departe. Asa vedeam si avioanele si navele americane care participau alaturi de armata romana si alte armate la exercitii militare. Le vedeam la 7-8-10.000m dar nu le vedeam la 300-500m. Pentru ca radarele bat in sus nu la nivelul solului.
    Estimarea de care se vorbeste in articol nu poate fi facuta: nu se cunoaste viteza avionului si unghiul de picaj. Putea fi foarte bine 2089m dar si 20089m.
    • +9 (13 voturi)    
      N-ai priceput (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 0:22)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

      Cei 2089 metri sunt calculati intre ultima pozitie care apare inregistrata pe radar si pozitia in care a fost gasita epava.
      Esti comic: avioanele si navele americane le vedeai la 10000 metri altitudine? Cu avioanele te cred dar nave...poate si submarine la altitudinea aia...
      • +1 (7 voturi)    
        Adica (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 8:15)

        miguelito [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

        dupa ce au gasit-o au putut spune ca a fost la 2089m. Ce misto.
        Ceea ce am vrut sa spun a fost ca puteam vedea atit avioane cit si nave maritime in functie de orientarea radarului. A fost o greseala de exprimare si atit.
  • +10 (14 voturi)    
    partidul, ponta, romania! (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:35)

    dan63 [utilizator]

    Partidul, ceausescu, romania!
    Si am ajuns unde au vruyt romanii sa ajunga, dintotdeauna -IN COMUNISM!
    In regimul ponta, care este in toate!
  • +21 (25 voturi)    
    Asteptam demisia guvernului! (Vineri, 24 ianuarie 2014, 23:46)

    Primula [utilizator]

    Demisia grabnica a GUVERNULUI-MINCIUNA!
    Acest guvern incompetent si mincinos trebuie sa isi dea grabnic demisia! Ne-am saturat de tot ce fac din 2012 incoace pentru a distruge Romania, pentru a o decredibiliza, pentru a subordona justitia intereselor proprii! Au impins nepasarea si incompetenta pana la crima! Nu doar asupra celor doi EROI, pe care ni-i plangem azi cu nesfarista durere, ci asupra INTREGII NATIUNI! Ne-am saturat de minciunile zilnice ale lui Ponta si ale tuturor membrilor USL, transformati in roboti automati care multiplica si amplifica prin repetare MINCIUNA DICTATA de la centru, cu scopul de a PROGRAMA mintile romanilor in directia pe care ei o doresc! Deschizi televizorul si vezi pe toate canalele pe reprezentantii lor spunand aceleasi lucruri, cu aceleasi cuvinte, ca niste tonomate: cat sunt ei de buni, cat de multe fac ei pentru noi, cat de bine traim sau vom trai, cat de rau este Basescu! Iar noi stim ca ne-a crescut pretul la facturi, ca ne-au crescut taxele, ca s-au scumpit toate, ca abia o ducem de pe o zip e alta! Cat despre Basescu, chiar nu mai credem ca masurile dure care ne-au afectat pe toti nu cumva le-a luat pentru ca atunci nu avea alta solutie, sau nu o vedea el. Dar macar ne-a spus de la inceput ca va trebui sa ne sacrificam cu totii, ca sa iesim cu totii la liman, ne-a spus ADEVARUL, chiar daca ne-a durut! Nu stiu, poate era si alta solutie, dar asta era cea mai sigura si nu a vrut sa riste, urmarile in caz de esec le-am fi suportat tot noi! Uneori, ca in cazul lui Adrian Iovan acum, incerci sa salvezi ce poti, cum poti, chiar daca stii ca exista si riscuri, dar alegi raul, riscul cel mai mic! De aceea Iovan este EROU, pentru ca i-a adus pe toti IN VIATA la sol! Cei doi au murit din cauza neapsarii lui Ponta si a oamenilor lui! Daca nu erau localnicii, i-am fi plans astazi pe toti cei sapte membri ai echipajului! Pentru ca Ponta nu a dorit sa se implice! L-am vazut cu totii pe Ponta, vesel si mistocar, la o televiziune, ca doar
    • +19 (23 voturi)    
      Asteptam demisia guvernului! continuare (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 0:57)

      Primula [utilizator] i-a raspuns lui Primula

      ...ca doar acolo se simte el bine, sa-l vada toata natiunea, in timp ce Aurei noastre ii inghetau lacrimile pe fata, asteptand ca institutiile conduse de Ponta sa-i vina in ajutor! Abia cand a vazut oprobriul romanilor si-a dat seama ca i se poate imputa lui lipsa de actiune. Asa ca a aparut azi in videoconferinta la un comandament de iarna repetand, si repetand, si repetand doar doua cuvinte: AVEM TREABA! AM TREABA! TREABA…. TREABA… ( mesaje subliminale!), cand e clar ca de cand s-au instalat la putere nu au avut decat o singura treaba, cum chiar el o spune mereu pe la Antene: sa se lupte cu Basescu! E fantastic cum o tagma numeroasa de mincinosi (el si robotii lui) se lupta cu un singur OM! Cu BASESCU! De ce le-o fi fiind atat de frica de UN SINGUR OM? Atatea partide, atatia parlamentari de-ai lor, zi de zi, la orice ora, uitand de TREBURILE TARII, ei se lupta cu Basescu! S-au straduit sa ne scoata in strada, prin manipulari grosolane, prin apeluri lansate de la televiziunile casei si ne-au mustruluit, ne-au umilit, ca nu avem curajul sa ne alaturam lor, sa iesim in strada. Ca sa-l dam jos pe Basescu! Astazi, poporul meu s-a unit in durere pentru cei doi EROI cazuti din cauza nesimtirii guvernantilor! Maine va iesi in strada, pentru ca romanii EXISTA, MAI EXISTA! Si cand le va ajunge cutitul la os, REVOLTA lor se va coagula si II VOR MATURA pe IMPOSTORI! Mai bines a-si dea singuri DEMISIA! DE TEAMA, Ponta l-a demis pe Stroe! E PREA PUTIN! E timpul SA PLECE TOTI!
  • +20 (24 voturi)    
    E cu panoul lovitura asta ;) (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 0:27)

    Pseudonimescovici [utilizator]

    La b1, Visan a adus un document prin care se arata ca exista o lege speciala pt catastrofe aviatice, semnata in 2012 de catre Ponta si Dusa, in care unitatile speciale se pot ridica de la sol cand se anunta o catastrofa aviatica in care sunt implicati militari romani, fara hotarirea unei comisii speciale. O astfel de unitate de salvare exista la Campia Turzii, dotata cu elicopter, franghii, parasutisti si chiar scafandri. Acest elicopter a fost pregatit si gata de decolare si a fost oprit de Dusa ca nefiind necesara interventia.
    Daca se va dovedi ca este adevarat, puscaria ar trebui sa-i manance pe toti, inclusiv pe Ponta si Dusa.
    Culpa lui Dusa este imensa si de netagaduit sub doua aspecte: una dintre victime era militar roman, gasirea si salvarea acestuia era responsabilitatea si obligatia directa a ministrului apararii.
    Armata nu doar ca a avut capacitatea tehnica de a identifica in timp record locatia avionului prabusit dar si capacitatea tehnica de a ajunge acolo in timp util. Bref, asa cum o demonstreaza documentul aratat de Visan la B1, in cazul respectiv Dusa, recte ministerul apararii era in deplin drept sa actioneze fara aprobarea si ordinul nimanui, de ce nu a facut-o? singurul raspuns ce imi vine in minte acum este ca acest personaj este o abjecta carpa lasa, un abject tupeist farseor care a mers sa lacrimeze la capataiul unui militar roman pe care avea obligatia sa il salveze. Cred ca TB pregateste lovitura mortala, deocamdata il lasa pe Ponta sa arate tot ce poate!
    Ma bate gandul sa solicit public Comandantului Suprem al Armatei Romane caruia i s-a prapadit un militar in circumstante dubioase si neelucidate sa declanseze o ancheta sub acest aspect. Eu cred ca da, tacerea Comandantului pe acest subiect este linistea dinnainea furtunii, si sedinta CSAT-ului pe care cretinul de Ponta o solicita cu emfaza o sa fie leuca cu care va fi lovit ca de un meteorit. Ce motiv mai puternic de a ingropa chestiunea mazilirii lui Opris decat solicitatea presedintelui d
    • +3 (5 voturi)    
      Scurt, (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 9:40)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonimescovici

      concis, la obiect, chiar daca are multe rinduri.
      Respect
    • +4 (6 voturi)    
      puteam sa jur.. (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:12)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonimescovici

      ..ca exista o astfel de procedura, in care se foloseste armata direct.

      In opinia mea , pentru astfel de misiuni (de recuperarea a unor supravietuitori ai unui accident aviatic, dintr-o zona greu accesibila) - misiuni cu un grad foarte ridicat de dificultatea si complexitate- in Romania exista o singura institutie de stat cu suficienta experienta, cu suficiente echipamente in dotare si cu personal foarte bine pregatit pentru astfel de interventii si anume ARMATA.
      Nu vreau sa reduc din atributiile IGSU sau SMURD sau alte institutii, dar una este sa intervii in zone usor de accesat si alta e in padure pe teren accidentat in munti, cand viata oamenilor e in mare pericol si cand orice secunda este esentiala etc.

      Admir si apreciez efortul echipelor SMURD si faptul ca au ajuns foarte repede(cu ambulantele) in zona accidentului, dar mai aveau vreo 2-3 km de mers pana la victime, in conditii de mers pe munte etc.

      Cred ca trebuie formate echipe cu personal militar si SMURD pentru astfel de situatii..si da, in munti echipele Salvamont sunt foarte foarte utile..
  • +20 (22 voturi)    
    ce am inteles eu (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 0:54)

    ws [utilizator]

    daca e corect ce am inteles eu, atunci e motiv de condamnari penale de ministri si de demisii de plagiatori.

    deci: conform informatiilor furnizate de doctor, aria de cautare era sub forma unui cerc, in centru se afla releul ce prelua apelul, aeronava se gasea undeva in interiorul cercului.

    ministerul apararii a localizat ultima data avionul intr-un punct in interiorul cercului, sau oricum foarte aproape de cerc.

    stiind directia de deplasare, poti aproxima traiectoria viitoare a avionului.

    deci, in loc sa cauti intr-un intreg cerc, cauti intr-un sector de cerc, adica in intersectia dintre un cerc si un unghi ascutit ce isi are varful in interiorul cercului.

    basescu n-ar trebui sa rateze ocazia. el l-a pus prim-ministru, el are ocazia sa-l distruga.

    daca tot cere plagiatorul intrunirea csat, ar trebui ca basescu sa-i ceara demisia.

    prezenta lui ponta in fruntea guvernului e o amenintare la adresa securitatii nationale.

    ws
  • +12 (16 voturi)    
    Concluzie: (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 2:41)

    mercedes [utilizator]

    intr-o guvernare bicefala in care actorii politici (cei mai incompetenti in istoria Romaniei) se dusmanesc, isi pandesc scaunele unii altora, cu orgolii cat Casa Poporului, nu aveti dreptul sa va simiti in siguranta.
  • +3 (5 voturi)    
    Plagitorul si Raportul (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 10:05)

    Alistar44 [utilizator]

    Plagiator de profesie nu putea decât să "umble" la raport ca sa-i iasa" politic pt. gasca lui contra celolalti.
    Ramona Manescu care face parte din mafie, a introdus in Ministerul transporturilor OMERTA (legea nescrisa a tacerii) conform vechilor traditii mafiote.
  • +4 (6 voturi)    
    De ce ? Astia sunt noii Bratieni ? (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 11:25)

    LegatusAugusti [utilizator]

    Oare de ce nu sunt trimisi la parnaie totii derbedeii astia (te iubesc pentru inteligenta si curaj, domnule Plesu) ? Sunt sustinuti de Occident pentru vanzarea completa a tarii ? Urmasii Bratienilor ???
    -Fenechiu - umbla cu cioara (transformatorul) vopsita
    -Barbu - cultura aurului
    -Vosganian-poezii despre economie
    -StRoE - marele .......... demisionar
    -Nicolaescu - stie cineva cu ce se ocupa ?
    -Manescu - modeling pentru bobor
    -Campeanu - pensionarii ........la pensie
    -Antonescu - nu maresalul, asta mic cu gura mare.Vai de capul lui cu asa "specialisti". Sincer, va imaginati un asa "cap luminat" (conform ministrilor selectionati) PRESEDINTE DE TARA ?????

    Despre derbedeii comunistoizi din alianta: stie tot romanul (100% nu fostii 70% pacaliti a n-a oara) despre cine este vorba ! De la Ilici citire !
  • +4 (6 voturi)    
    accident aviatic (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 11:29)

    consting [utilizator]

    ponta da dovada ca in afara de a spune minciuni, acopera greselile institutiilor statului. cu pretul unor vieti. acest individ, -accident de pm- trebuie dat imediat in judecata. nu are ce cauta in viata politica de raspundere. nici nu stie ca e coordonatorul legal al institutiilor ce trebuiau sa transmita si coordonatele si sa coordoneze misiunea. prin acoperirea lor, recunoaste ca este primul vinovat. la fel si iresponsabila de la min transp, manescu ramona. aceasta nu-si cunoaste propriile sarcini, fiind acoperita de un alt accident in politica, antonescu. iata o pleiada de indivizi ce trebuie sa-si ia zborul din politica. fac de rusine romanii si romania. sunt niste catastrofe fata de romanii din viata reala, motii salvatori. nu sunt in stare sa se ridice macar la glezna lor.
  • +5 (5 voturi)    
    PRAF IN OCHI PENTRU PROSTI (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:04)

    Julyus [utilizator]

    In urma acestui tragic accident din Apuseni, asistam la inca o productie romanesca cu prosti. Primul reality show din lume in care nu exista figuranti ci numai actori principali, deosebit de prosti. Ei nu numai ca nu sunt dotati sa actioneze dar ofera din plin material pentru a fi ACUZARI DIRECT ! In fiecare zi, o alta structura a ne-guvernantilor arata ca este condusa de oameni care nu au ce cauta acolo. “Materialul pus la dispoziţia presei reprezintă o sinteză a Raportului pe care vicepremierul Gabriel Oprea l-a prezentat premierului Victor Ponta pe baza informărilor solicitate de la toate instituţiile implicate şi conţine toate informaţiile publice care nu aduc atingere siguranţei naţionale”, se arată în răspunsul Guvernului, scrie Mediafax.
    DECI AU RECUNOSCUT SI INSUSIT DOCUMENTUL NE-SEMNAT FARA TAGADA SI AU RECUNOSCUT CA EXISTA PASAJE "SECRETE"!!! NU AU FACUT NICI O DEZMINTIRE A FAPTULUI CA MApN CUNOSTEA INCA DE LA INCEPUT LOCATIA EXACTA A DEZASTRULUI!!! Desigur, intelegem ca sunt informatii clasificate dar ele nu pot „clasifica” inactivitatea! Coordonatele unui accident apartin Pamantului si nu pot fi confiscate de niste unii. Avionul nu a cazut nici la Deveselu, nici in curtea unei vile de Protocol ci pe teritoriul Romaniei intr-o zona ne-clasificata! Sau poate dati repede o Ordonanta de Urgenta? Deci, nu intereseaza locatia aparaturii, cu ce se ocupa ea in timpul liber, cine o manevreaza si in ce scopuri, ci DACA ESTE ADEVARAT CA ACESTE COORDONATE AU FOST CUNOSCUTE SAU NU LA MOMENTUL INDICAT. Asteptam cu interes sa vedem daca ancheta Parchetului „clara si la vedere” va lamuri aceste lucruri! Daca este adevarat ESTE INADMISIBIL, SUB ASPECT CEL PUTIN UMAN, lipsa de reactie a MApN intr-un caz mediatizat in direct. Probabil ca ministrul de resort se afla la DUS in momentul in care se transmitea in direct interventia sefului sau care anunta ca s-a produs un accident aviatic si nu a aflat de acest lucru. DUS, DUS dar chiar TOT ministerul?
  • +5 (7 voturi)    
    De ce nu vă întrebati (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:06)

    nightmares [utilizator]

    de ce dr.Zamfir si-a sunat șeful de la transplanturi mai întâi si nu a sunat ca tot omul disperat si traumatizat la 112???...voi cind supravietuiti unui accident aviatic vă sunati șeful sau la112 ???....daca vă uitati in raport la ore ,Zamfir suna la 112 dupa 30 de minute ....foarte interesant

    O alta întrebare interesantă ,de ce copilotul care stie procedurile își sună tatăl si nu la 112 ,cei care pun in mișcare procedurile de salvare ...

    Sunt multe întrebări fără răspunsuri ,renuntari de ajutor si timpul de 8 ore ,pana i-au găsit ,deși localnicii care i-au găsit la ora 21 au dat coordonatele exact,iar primul echipaj smurd ,fără nimic in dotare apare la ora 23:30
  • +7 (7 voturi)    
    continuare (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 12:11)

    Julyus [utilizator]

    DUS, DUS dar chiar TOT ministerul? Ce NATIUNE apara acest minister, platit din greu din banii ROMANILOR? Afganistanul? INDIFERENT DE CE TIP DE AVION ERA VORBA, SAU DE CE TIP DE DEZASTRU, MApN avea obligația cel putin morala sa se implice! NU COSTA NIMIC: trebuia doar sa dea un telefon si sa le spuna coordonatele! Alt praf in ochi: se tot incearca sa se spuna ca oricum victimele nu ar fi trait. Sarcina Statului Roman era sa ii gasesca REPEDE, morti sau vii, si nu a facut-o! UNDE ESTE SECRETUL DE STAT? Solicitam PARCHETULUI sa lamureasca daca MApN a stiut sau nu coordonatele accidentului, imediat dupa accident, asa cum dezvăluie hotnews. Mai mult, unul din pasageri ERA MILITAR! Restul, este PENAL! Ca si pentru Ramona Manescu. Din acest ne-guvern, numai Ministerul Invatamantului nu s-a implicat pentru ca era ocupat cu alte probleme...
  • +7 (9 voturi)    
    asta e realitatea (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 15:16)

    gabrieel [utilizator]

    http://www.reportervirtual.ro/2014/01/turcescu-aura-murea-ponta-chefuia-unde-a-fost-premierul-in-seara-tragediei-din-apuseni.html
    Eu nu pot sa uit faptul ca lacrimile i-au inghetat pe fata... Si era VOLUNTARA! La fel ca si cei care i-au gasit, la fel ca si fetele care de la Smurd. La fel ca alte sute care cautau buimaci in munti, lipsindu-le informatia. Ingeri care traiesc printre noi si care atunci cand pleaca, le-ngheata lacrimile pe obraz.
  • +4 (6 voturi)    
    ponta chefuia (Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, 18:36)

    KasawaSamu [anonim]

    Robert Turcescu acuză: În timp ce Aura Ion MUREA, Victor Ponta CHEFUIA. Informația a fost confirmată și de alți jurnaliști

    Citiţi mai mult: Robert Turcescu acuză: În timp ce Aura Ion MUREA, Victor Ponta CHEFUIA. Informația a fost confirmată și de alți jurnaliști - Actualitate > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/ponta-aura-ion-petrecere-1078757.html#ixzz2rQbfVvzn
    EVZ.ro
  • -1 (5 voturi)    
    demers imbecil (Duminică, 26 ianuarie 2014, 12:11)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Demersul turcesc, ca si cel al antenei 3 mi se pare IMBECIL SI TICALOS! Dar Presedintele unde era in orele alea? Dar sotia presedintelui Senatului ce facea? Dar e adevarat ca Whoodrea si Anastase erau la coiffeur? Demonstrati inteligenta unor asemenea jurnalisti speculativi si-mi retrag cuvintele... Ce importanta pentru rezolvarea acelei situatii tragice avea ce faceau toti oamenii cunoscuti public? Niciuna. Ar fi dat dovada de mai multa coordonare si inteligenta cei care erau OBLIGATI sa isi faca datoria daca {onta, Basescu, Antonescu bateau matanii rugindu-se sau isi lipeau des'tele sa le tina noroc? Sau daca primele doamne isi luau echipamentul de iarna si porneau spre locul accidentului sa salveze" revolutia" precum Ana Ipatescu?
    In schimb, cei responsabili trebuiau sa fie cu mintea brici si angajamentul ACOLO. Si mai putini, nu sa se calce pe bataturi si sa lanseze tot felul de informatii contradictorii.
    Rusinea inimaginabila este a specialistilor, nu a politicienilor de la care, oricum, nu aveam mari asteptari...
    • +1 (3 voturi)    
      Legea obliga (Duminică, 26 ianuarie 2014, 14:04)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      HOTĂRÂRE nr. 1489 din 9 septembrie 2004
      ART. 1
      (1) Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare Comitet
      Naţional, se constituie şi funcţionează, potrivit legii, ca organism interministerial de
      management, sub conducerea nemijlocită a ministrului administraţiei şi internelor şi
      în coordonarea primului-ministru, în cadrul Sistemului Naţional de Management al
      Situaţiilor de Urgenţă.
      Nu e vorba de persoana publica ci de calitatea oficiala. Primul ministru coordoneaza. Problema e, de unde coordoneaza? Intrebare retorica. Daca si e in stare, e alta poveste.
      • -2 (6 voturi)    
        ii hi si vrun jurist.. (Duminică, 26 ianuarie 2014, 16:12)

        Anonim AntiBasescu [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

        Hai, nu ma innebuni... Si nu cumva scrie in fituica caComitetul pentru situatii de urgenta se constituie in dispozitiv cind se declara o situatie de urgenta? Nu-mi amintesc ca accidentul sa fi intrunit aceste conditii...
  • -4 (4 voturi)    
    asa si? (Duminică, 26 ianuarie 2014, 13:15)

    clarice [utilizator]

    Romanul sta la caldurica si vegeteaza.
    Ne meritam conducatorii indiferent cine sunt acestia.
  • -1 (5 voturi)    
    STS e de vina ! (Duminică, 26 ianuarie 2014, 20:10)

    #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

    STS - Opris e de vina ! Este singura institutie care are prerogative de a localiza semalul unor telefoane mobile !!! Opris la bulau !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă