Institutul "Elie Wiesel" reclama manifestari legionare la protestele fata de Rosia Montana: "Cerem autoritatilor sa intervina"

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 11 noiembrie 2013, 12:39 Actualitate | Esenţial

Reprezentantii Institutului National pentru Studierea Holocaustului din Romania "Elie Wiesel" (INSHR-EW) avertizeaza asupra aparitiei unor "manifestari cu caracter legionar" la protestele fata de proiectul minier de la Rosia Montana si cer autoritatilor statului sa intervina, transmite Mediafax.

Alexandru Florian, directorul general al Institutului National pentru Studierea Holocaustului din Romania "Elie Wiesel" (INSHR-EW), a declarat, luni, la Cluj-Napoca, la un seminar de pregatire a formatorilor de profesori in domeniul istoriei Holocaustului, ca toata lumea trebuie sa stie ca miscarea legionara a fost fascismul romanesc in perioada interbelica.

El a spus ca protestele fata de proiectul minier de la Rosia Montana au reprezentat o oportunitate ca sa iasa in strada asociatii si fundatii care au in obiectul de activitate, in mod asumat public, reactualizarea valorilor miscarii legionare.

"Manifestarile in strada impotriva exploatarii miniere de la Rosia Montana au reprezentat o oportunitate la Bucuresti, dar si la Brasov, la acest sfarsit de saptamana, ca sa iasa in strada asociatii, fundatii care au in obiectul de activitate, in mod clar afirmat public, reactualizarea valorilor miscarii legionare. Miscarea legionara, trebuie sa stie toata lumea, a fost fascismul romanesc in perioada interbelica.

Duminica seara, la Bucuresti, miscarea legionara a avut un banner si a manifestat in Piata Universitatii, iar la Brasov au fost mesaje cu caracter antisemit legate de Rosia Montana, ca evreii americani ar fi interesati sa exploateze aurul. Sunt diverse situatii cand extremismul interbelic apare cu haine noi, cu mesaje, uneori, vechi, cu aceleasi sloganuri, incercand sa apere o asa-zisa cauza nobila. Cerem autoritatilor statului sa intervina pentru ca astfel de manifestari legionare sa nu mai aiba loc", a afirmat Florian.

Potrivit acestuia, intr-o democratie, fata de astfel de manifestari extremiste trebuie sa aiba loc si o reactie a societatii civile, dar este importanta si componenta educativa, "de a explica oamenilor si a-i face sa inteleaga si sa asume faptul ca democratia inseamna nu orice tip de actiune si orice fel de mesaj".

Alexandru Florian a participat, luni, la Cluj-Napoca, la seminarul "Educatia pentru viitor prin intelegerea trecutului. Pregatirea formatorilor de profesori in domeniul istoriei Holocaustului", la care 33 de profesori de istorie din judetul Cluj sunt formati pentru a aborda didactic acest eveniment istoric.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5723 vizualizari

  • +16 (24 voturi)    
    Si uite asa se abate atentia.... (Luni, 11 noiembrie 2013, 12:47)

    Andor74 [utilizator]

    ...de la scopul manifestatiilor. Incetul cu incetul atentia opiniei publice va fi abatuta spre cu totul si cu totul alte subiecte decat manifestatia impotriva clasei politice.
    Deci pana la urma au reaparut "golanii"....
    • 0 (4 voturi)    
      Eu chiar i-am vazut (Luni, 11 noiembrie 2013, 15:21)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

      La manifestatiile din bucuresti acum 2 luni....erau imbracati in tricouri cu romania mare....ai putea foarte usor sa ii confuzi cu cei care le poarta de la Actiunea 2012 dar actioneaza diferit, au scandari legionare iar tricourile sunt usor diferite

      PS: Nu sunt multi....poate 5-10 pe manifestatie (asta in bucuresti)
  • +10 (24 voturi)    
    Nu vreti voi sa va ocupati de WW2? (Luni, 11 noiembrie 2013, 12:48)

    pedepsitorul [utilizator]

    Ce treaba are acest institut cu parerea cetatenilor unei tari independente si libere!

    Cred ca cenzura comunista se transforma in fobia pseudo problemelor aflate in inspectia unor pseudo-institutii!

    Sa mai taca din gura acest ''institut'' care nu o sa bea apa de la Vaslui!
  • +5 (15 voturi)    
    democratia inseamna nu orice orice fel de mesaj? (Luni, 11 noiembrie 2013, 12:50)

    lyth [utilizator]

    dar ce insemna democratia? cine sa selecteze mesajele daca nu tocmai cei care le aud? selectarea mesajului de catre guverne guvernate de interese personale?

    La Universitate au aparut inca de la inceput grupuri extrem de mici (maxim 20 participanti extremisti), insa e de observat faptul ca nea' Alexandru Florian a iesit cu mesajul la momentul potrivit, protestele de la Universitate au scazut din amploare, e momentul sa le decapiteze, astfel incat oamenilor sa le fie frica/sila sa mai protesteze.
    PS. Stiam eu ca puteti in numele democratiei sa distugeti si ultima farama de democratie.
  • +7 (17 voturi)    
    Să intervină Statul cum? (Luni, 11 noiembrie 2013, 12:59)

    SKBjull [utilizator]

    Să dea amenzi? Să-i închidă pe neo-legionari? Pe ce bază? Să spulbere manifestațiile? Se caută deja motive?

    Nu cred că e o mișcare inspirată a Institutului, cred că face mai mult rău decât bine, inclusiv evreilor.
    • +6 (18 voturi)    
      Institutul ''Ciulinii Baraganului'' se opune ! (Luni, 11 noiembrie 2013, 14:13)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      Institutul ''Ciulinii Baraganului'' se opune interventiei Institului Elie Wiesel asupra conditionarii formelor de exprimare in Societatea Romaneasca si pe intreg teritoriul Romaniei!

      Intrebare: ce poate Institutul Wiesel sa ne spuna despre masacrul Palestinienilor?
  • +15 (21 voturi)    
    Adevarul (Luni, 11 noiembrie 2013, 13:03)

    LoveRomania [utilizator]

    Dar este un adevar ca in spatele exploatarii se afla cateva persoana ce intamplator au origini evreiesti, la fel cum sunt toti cei din punctele cheie a institutiilor financiare importante.
    Este doar o coincidenta.
    Nu inteleg de ce se supara evreii cand cineva spune un adevar?
    Daca eu spun un adevar inseamna ca sunt antisemit.Daca ponta era evreu nu aveam voie sa il critici si sa spun ca este mincinos pentru ca as fi fost considerat antisemit?
  • +9 (23 voturi)    
    Antisemitism (Luni, 11 noiembrie 2013, 13:18)

    Lucris [utilizator]

    Cum s-ar zice, daca eu scriu ca un evreu american sau elvetian este interesat sa exploateze aurul romanesc, inseamna ca sunt antisemit?
    Pai, am scris un adevar. Inseamna ca adevarul, in viziunea evreilor, insemna orice numai sa nu pomenesti de evrei de rau, ca altfel esti antisemit?
    Pai, daca un evreu comite o ticalosie, iar un roman scrie despre asta, insemna ca romanul este antisemit?
    Daca e asa, inseamna ca toti activistii astia evrei au luat-o razna si se cred stapanii lumii.
    Ai voie sa zici orice, insa despre evrei, numai de bine. Altfel, te alearga activistii pe toata planeta si te arata cu degetul: ASTA E ANTISEMIT!
    • -1 (7 voturi)    
      Mda (Luni, 11 noiembrie 2013, 16:31)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

      Daca nu crezi ca evreii sunt problema, atunci de ce ai simti nevoia sa specifici ca sunt evrei, de parca ar avea vreo relevanta ?

      Daca tu crezi ca in spatele proiectului se afla interese evreiesti SI DACA MAI CREZI ca proiectul este rau DATORITA faptului ca evreii sunt in spate, atunci esti ANTISEMIT.

      Sau se specifica ca sunt evrei asa doar ca fapt divers ?

      Ma ce destepti sunteti voi...
      • +1 (5 voturi)    
        Antisemitism (Luni, 11 noiembrie 2013, 19:46)

        Lucris [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Problema este ca simpla pomenire a faptului ca cei interesati de exploatarea aurului sunt evrei provoaca imediat reactia activistilor sus-mentionati care striga imediat: ANTISEMITISM!
        De remarcat ca numai ei au acest tip de reactii. Celelalte neamuri nici nu se sinchisesc de asa ceva cand unul dintre ai lor face un sau alta... Asta, dumneavoastra, cum interpretati?
        • 0 (4 voturi)    
          Pai (Luni, 11 noiembrie 2013, 20:50)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

          Pai nu stiu, intrebati-i pe antisemiti, ca ei fac legatura intre evrei si lucruri rele. Sa fii acuzat de tot felul doar pentru ca esti evreu nu mi se pare ok.
          • 0 (0 voturi)    
            Antisemitism (Marţi, 12 noiembrie 2013, 10:54)

            Lucris [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Aveti dreptate. Nu este corect. Dar nu asta era problema. Problema era ca oriunde apare o mentionare a unei actiuni care provoaca reactii de impotrivire si care actiune este initiata sau pusa la cale de un evreu (mai mult sau mai putin intamplator) si acest lucru este mentionat, intra imediat in actiune grupul de activisti. Cu alte cuvinte, este interzis a se asocia orice actiune care provoca reactii de respingere, cu un evreu, chiar daca acesta a initiat-o.
            Iar asta, prieteni, nu este deloc OK.
    • -3 (3 voturi)    
      ti se pare normal? (Marţi, 12 noiembrie 2013, 0:13)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui Lucris

      de fapt, activistii astia se impotrivesc investitorilor tocmai pentru ca astia ar fi evrei, ti se pare normal? mie nu. ca totusi, suntem in secolul 21.
      • +1 (1 vot)    
        (Marţi, 12 noiembrie 2013, 11:43)

        Lucris [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        In comentariu este vorba de activistii evrei care aplica imediat stampila ”ANTISEMIT” pe oricine asociaza cuvantul ”evreu” cu o actiune care provoaca reactii de respingere. In cazul de fata, niste afaceristi evrei care vor sa exploateze aurul Romaniei.
        Cine spune asta si o face si public, este catalogat imediat ca ANTISEMIT. Vi se pare normal? Mie nu.
        Vedeti, nu stiu cum, dar Institutul asta a devenit politia politica a evreilor. Fereasca Dumnezeu sa zici ceva neplacut despre evrei, ca om te-ai facut!
        Nimeni nu are voie sa zica ceva rau despre ei, ca imediat apare Institutul si declara scurt: ANTISEMITISM!

        Cum definiti aceasta atitudine a lor?
  • +16 (18 voturi)    
    Ieri la manifestarea pro Rosia Montana (Luni, 11 noiembrie 2013, 13:24)

    Chiar Eu [utilizator]

    si impotriva proiectului au luat cuvantul, pe scena de la statui, mai multe persoane si au fost prezentate mai multe clipuri care privesc localitatea si proiectul. Niciunul dintre aceste clipuri nu a fost cu legionari/ fascisti/eco-anarhisti/marxisti/anticapitalisti/anarhisti etc..., etc.... In schimb unul dintre aceste clipuri era cu Maia Morgenstern! Respect!
  • +6 (12 voturi)    
    problema e ca Oprescu (Luni, 11 noiembrie 2013, 14:17)

    alexxa.a [utilizator]

    le-a dat autorizatie!!! desi e ilegal si imoral ca autoritatile statului sa sprijine manifestatii ale acestor grupari antisemite care vin sa propage ura si sa incite la violenta. De altfel ong-urile si marea majoritate a protestatarilor s-au delimitat public de acesti indivizi care par sa aiba ca unic scop discreditarea protestelor. Trist ca tapii ispasitori sunt gasiti a fi protestatarii anti-rmgc.
  • +9 (17 voturi)    
    Se cauta discreditarea miscarii anti-RosiaMontana (Luni, 11 noiembrie 2013, 14:18)

    alex1234 [utilizator]

    Domnul Florian ii acuza pe manifestanti
    ca ar fi spus
    "....ca evreii americani ar fi interesati sa exploateze aurul. "

    1. D-le Florian, Nu-nteleg prin ce esti antisemit daca afirmi ca Steinmetz si Paulson sunt evrei americani care au actiuni importante la Rosia Montana Gold Corporation ?

    Si ca Gold Corporation vrea sa exploateze aurul
    de la Rosia Montana pe un bacsis de 6%

    Acestea sunt fapte pe care le stie o lume intreaga (vezi linkul de mai sus si altele) pe care le gaseste oricine pe orice pagina de pe internet.

    http://www.miningweekly.com/article/steinmetz-unit-invests-in-gabriel-resources-2009-11-12

    http://en.wikipedia.org/wiki/John_Paulson
    "His mother was the daughter of Jewish immigrants from Lithuania and Romania who had moved to New York City."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Beny_Steinmetz
    Beny Steinmetz was born in Netanya, Israel in 1956, the fourth child of Rubin Steinmetz.[4]
    He inherited the Geneva-based Steinmetz Diamond Group from his father.[1] As the founder of the Beny Steinmetz Group Resources (BSGR)..

    2.Daca spui ca Trita Fanita e un smecher care a luat Balta Brailei esti anti-roman?

    3. Sau de ce esti antisemit daca afirmi ca Steinmetz e cautat de politia elvetiana pentru matrapazlacuri prin Guinea?

    4. A spune de cativa romani ca sunt infractori sau smecheri nu-nseamna ca esti anti-roman printrei ei:
    Adrian Nastase condamnat de Justitie.

    A spune de cativa evrei ca sunt posibili
    infractori sau smecheri nu-nseamna ca esti antisemit
    printre ei Benny Steinmetz cautat de politia franceza si elvetiana

    http://www.theguardian.com/world/2013/aug/29/swiss-french-police-raids-linked-beny-steinmetz

    A confunda un individ, doi, cu intreaga etnie e grav
    d-le Florian, practic e o diversiune

    A discreta miscarea contra cianurilor de la Rosia
    Montana facandu-i pe manifestanti "legionari"
    e o diversiune bolsevica de tip Iliescu anii 90.

    5. Blamez Antisemitii de orice fel, d-le Florian, cum la fel Blamez Diversionistii bolsevici de orice fel
    • -2 (8 voturi)    
      Esti praf (Luni, 11 noiembrie 2013, 16:36)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Daca spui ca proiectul nu este in regula din cauza ca sunt evrei in spate, normal ca esti antisemit.

      Daca spui ca Trita Fanita e un smecher care a furat, nu esti anti-roman, esti anti-smecheri.

      Daca nu esti antisemit, atunci nu ar trebui sa aiba nicio importanta pentru tine faptul ca X sau Y dintre investitori sunt evrei.

      Esti antisemit daca faci o legatura de cauzalitate intre rasa si nocivitatea proiectului.

      Daca nu vrei sa fi vazut ca antisemit, atunci te limitezi la a spune ca proiectul este rau prin natura lui, nu pentru ca X sau Y sunt evrei.

      Daca erau rusi sau canadieni atunci era mai bun proiectul ?

      Bata-va norocul de gugustiuci...
      • +3 (7 voturi)    
        Hotul e Hot indiferent de etnie (Luni, 11 noiembrie 2013, 17:27)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui HP

        1. Nu, nu era mai bun proiectul daca Statul roman
        primea tot un bacsis de 6% chiar daca actionarul ar fi fost Papa de la Roma sau regina Angliei sau Putin sau Obama sau Nelson Mandela sau Regelke Mihai sau cine vrei tu

        2. Apoi Inca o diversiune de-a ta :
        Astea nu sunt stiri antisemite si/sau antiromanesti:

        " 2 romani din Marea Britanie au furat dintr-un magazin ..."
        sau "casa israelianul Benny Steinmetz a fost
        perchezitionata de politia elvetiana"

        3. Hotul e Hot indiferent de etnie. Exact asta am spus eu.
        Generalizarea etnica a fost indusa diversionist de d-l Florian nu de mine.
        Care de la 2-3-10-20 de manifestanti sau cati o fi fost cu banere a generalizat vorbind de manifestatii legionare
        Si a mai generalizat de la Paulson si Steinmetz intamplator 2 actionari evrei la "(toti) evreii americani"
        Eu am aratat diversiunea generalizarii.. si tu te--ai facut ca n-ai inteles.

        3. A spune hotului ca e Hot , smecherului ca e smecher si speculantului ca e speculant, nu-nseamna ca esti
        nici anti-roman nici-antisemit nici anti-rus

        4. Cu jigniri in public de gen "gugustiuci"
        la plural ! te dai de gol singur asupra gradului
        de civilizatie si toleranta pe care o ai.

        5. Si Inca ceva:
        Nu accept sa ma faci pe mine antisemit
        care i-am citit de mic pe Proust, pe Kafka
        pe Thomas Mann, pe Husserl etc etc
        Si am dormit cu cartile lor la capul patului meu luni intregi.
        ...iar tu probabil ca nici titlurile cartilor lor nu esti in stare sa le enumeri.
        Sa-ti fie rusine ! Tupeu de asta mai rar.


        6. Se pare ca Multi diversionisti ca tine sunt daca o manifestatie anti-cianura si anti-hotie se vrea a fi prezentata ca una "fascista si legionara"...

        A inceput dupa metoda bolsevica a anilor 45 rebrevetata de Iliescu in 90 (cu legionarii din Piata Universitatii) redeschisa de Barbu, a continuat cu Ponta, si a venit acum Florian si multi postaci in urma lor....ca sa discretizeze o miscare de protest anti-cianura
        • -1 (5 voturi)    
          Mai concentrat (Luni, 11 noiembrie 2013, 20:57)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          Mai concentrat, ma refer doar la punctul 3, ca in rest aberezi.

          Daca hotul e hot, spune-i hot, nu evreu. Evreii nu sunt toti hoti, iar daca crezi asta, esti antisemit si e bine sa ti se atraga atentia.

          Daca proiectul e rau, atunci spune ca e rau, si din ce cauza. Daca crezi ca acea cauza e faptul ca sunt evrei in spate, "intamplator sau nu", atunci esti antisemit si batut in cap pe deasupra.

          Cam asta e treaba cu antisemitismul. La fel ca aia care confunda tiganii cu tot neamul romanesc. Si nici macar acolo nu au dreptate, pentru ca nu e ok sa spui ca toti tiganii sunt hoti, ca si cum ar avea monopol pe hotie. Si adresarea asta ar fi discriminatorie.

          Si nu mai tot lauda cu ce ai citit de parca ti-ar da credit. Nu are nicio legatura, tot la fel de praf esti.

          E ca si cum as spune eu ca doar niste studenti tampiti, care nu au muncit nici 3 ani legati in toata viata lor, au dreptate sa pretinda una si alta referitor la Rosia Montana.

          Doar ca eu as avea dreptate, pentru ca toti studentii sunt asa si niciunul habar nu are pe ce lume traieste, desi se baga in seama si merge la "proteste".

          Asa ca tine. Ce zici, esti student ? Studentule.
      • +1 (5 voturi)    
        Esti varza! (Luni, 11 noiembrie 2013, 17:53)

        ManuelMarulanda [anonim] i-a raspuns lui HP

        Logica ta e sublima, numai ca e pe dos... "Daca spui ca proiectul nu este in regula din cauza ca sunt evrei in spate, normal ca esti antisemit." In realitate, atunci cand niste romani protesteaza impotriva unui proiect nociv pentru tara, in spatele caruia se afla, intamplator sau nu, interese evreiesti, atunci hop sare imediat institutu' lu' nenea Florian, (apropo, platit si din banii mei), si incepe sa tipe ca din gura de sarpe. Deci, de fapt esti anti-democrat si de rea credinta daca faci o legatura de cauzalitate intre protestatari si etnia promotorilor proiectului, aparandu-le astfel interesele acestora din urma...
        • -1 (5 voturi)    
          Lol (Luni, 11 noiembrie 2013, 21:02)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui ManuelMarulanda

          "In realitate" nu are nicio logica ceea ce spui, si nicio doza de adevar.

          Daca tu crezi ca proiectul e nociv pentru tara, problema ta. Lasa evreii in pace.

          Institutul lui nea' Florian isi face treaba - si anume reactii la asemenea declaratii antisemite. Daca astia ca tine nu ar baga evreii in discutie, nu ar zice nea' Florian nimic.

          Ceea ce balmajesti tu intr-un mod foarte jalnic in ultima fraza s-ar vrea un fel de "apararea discriminarii pozitive".

          Daca faci o legatura de cauzalitate intre protestatari si ETNIA promotorilor, esti anti-semit dupa toate definitiile, nu democrat, iar eu daca iti atrag atentia nu sunt anti-democrat ci CIVILIZAT.

          V-ati obisnuit sa dati din proasta aia de gura si sa jigniti oameni, rase, etnii pe pretextul libertatii de opinie.

          Ei bine, libertatea ta de opinie, si oricare alta libertate se opreste acolo unde intervine peste a mea.

          In cazul de fata, nu au ce comenta si da cu parerea niste paduchi de studenti din Bucuresti despre ce sa bage in zeama peste 5 ani muncitorul din Rosia.
          • +1 (1 vot)    
            Domnu' HP (Marţi, 12 noiembrie 2013, 22:00)

            ManuelMarulanda [anonim] i-a raspuns lui HP

            Scuze domnu' ca am indraznit a va contrazice...Eu sunt ala care am balmajit si am dat din proasta de gura si am jignit oameni, rase si etnii pe deasupra! Si am zis si de studentii din Bucuresti ca sunt niste paduchi care nu au ce comenta! Pe cand dvs. sunteti civilizat, democrat, si mai presus de toate, cel mai inteligent de pe aici!
            Si acum serios, desteptu' lu' peste:
            1. Eu ii las pe evrei in pace, problema e ca nu ne lasa ei pe noi...
            2. Intr-adevar, institutul lui Florica isi face treaba bine, bine pentru evrei. N-as avea nici o problema cu asta, numai ca e platit de la buget, si cu asta am o problema... Si pe evrei nu "astia ca mine" i-au bagat in discutie, ci tocmai susnumitul Florica.
            3. Despre "apararea discriminarii pozitive" nu insist, se vede ca n-ai nici cea mai vaga idee despre concept, dar cred ca-ti place cum suna...
            4. Explica-mi si mie, te rog, unde spanac libertatea mea grosolana a intervenit peste a ta suava libertate?
            5. Din pacate, nu mai sunt de mult un paduchios de student (as fi vrut eu), dar astia ca tine cu burta plina, care mor de grija muncitorului de la Rosia, doar pe net bineinteles, imi provoaca o usoara senzatie de greata...
            6. HP este cumva prescurtarea expresiei din limba spaniola?
  • +1 (3 voturi)    
    prezenta lor a fost autorizata de Oprescu (Luni, 11 noiembrie 2013, 14:24)

    Rumpelstilstikin [utilizator]

    ..el le-a creat un spatiu pentru miscarea legionara la manifestatii chiar cu sprijinul Jandarmeriei
  • -4 (8 voturi)    
    Legionarismul (Luni, 11 noiembrie 2013, 14:54)

    nicanor [utilizator]

    La Rosia Montana sunt grupuri de tineri care lucreaza la refacerea caselor vechi din localitate. Dintru inceput, am avut senzatia ca ma aflu intr-o tabara de munca legionara. Si nu m-am inselat: cautand pe net asociatille implicate, am gasit organizatii legionare sadea, cu gardul verde afisat pe site, cu discursurile Capitanului si tot tacamul. Inteleg ca aceste manifestari dau fiori reci tuturor evreilor si sunt de acord ca ele trebuie interzise. Nu trebuie sa revenim la epoca incriminarilor colective din secolul XX, care au dus la crime in masa, pe banda rulanta.
    • 0 (2 voturi)    
      N-are nimic comun cu RM (Luni, 11 noiembrie 2013, 15:50)

      MihaelaT. [utilizator] i-a raspuns lui nicanor

      Daca cineva a aprobat intra-adevar cererea asta https://www.facebook.com/serban.suru?directed_target_id=0, atunci ala ar trebui sa ne dea tuturor fiori reci. Nu cred ca nimeni din redactia HN nu-i in stare sa afle mai multe.
      • 0 (2 voturi)    
        Fiorul rece (Luni, 11 noiembrie 2013, 16:46)

        ManuelMarulanda [anonim] i-a raspuns lui MihaelaT.

        Pe unde te trec fiorii aia reci, Mihaela draga? Si de ce n-ar fi trebuit aprobata cererea de care vorbesti?
        Si mai vorbiti de democratie.... Ipocrizia si ignoranta se pare ca sunt pe suprastoc !
        • 0 (2 voturi)    
          Domnule Marundala (Luni, 11 noiembrie 2013, 21:28)

          MihaelaT. [utilizator] i-a raspuns lui ManuelMarulanda

          Ti-au raspuns destui comentatori, legea interzice astfel de manifestari si da, legionar inseamna antisemit. N-ai zis nimic de asocirea fortata din articol dintre mitingul RM si cel organizat de Miscarea Legionara.
          • +2 (2 voturi)    
            Doamna Mihaela (Marţi, 12 noiembrie 2013, 21:20)

            ManuelMarulanda [anonim] i-a raspuns lui MihaelaT.

            Am impresia ca puneti un pret mult prea mare pe ce fel de manifestari interzice sau nu legea. Dupa principiul asta, nu mai iesea nici dracu' in strada in '89, sper ca realizati asta... Si se pare ca nu m-am facut eu bine inteles: exact asta reprosam lui nea Florian, asocierea fortata si deturnarea atentiei de la esenta problemei RM prin vanturarea vesnicei probleme a antisemitismului...
  • +1 (5 voturi)    
    Care legionari ? (Luni, 11 noiembrie 2013, 18:39)

    a62 [utilizator]

    In 1944 , 1945 , legionarii ereau singura miscare care se putea opune ocupatiei militare ruse si comunismului . Si in prezent existenta lor da frisoane ? Cui si din ce motive ?
    • -1 (3 voturi)    
      asa e (Luni, 11 noiembrie 2013, 20:35)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui a62

      ma, si cum s-au opus, iti spun eu, au intrat in masa in pcr, ca se simteau ca acasa. Iar existenta lor nu stiu cui da frisoane, mie de exemplu imi face sila. Niste primitivi, semidocti resentimentari si atit.
  • +1 (1 vot)    
    Precizari vis-a-vis de protestele "legionare" de l (Marţi, 12 noiembrie 2013, 13:41)

    MAS [utilizator]

    Buna ziua! Cateva precizari am de facut fata de aceste afirmatii ale d-ului Alexandru Florian, ca si participanta la protestele de la Brasov impotriva proiectului de exploatare de la Rosia Montana. Deoarece am participat la absolut toate protestele, incepand cu data de 1 septembrie, pot spune ca sunt contrariata de dimensiunea care s-a dat unor discursuri la portavoce din data de 3 noiembrie. La Brasov, oricine a dorit sa vorbeasca la portavoce, a putut sa o faca, asta inseamna libertate de opinie, drept prevazut (inca) in Constitutia acestui stat european in care traim. Nu se pot generaliza lucrurile pentru parerea personala, asumata si sustinuta, a unor participanti la proteste, care insa nu a avut niciun caracter antisemit (asta din nou, daca antisemitism mai inseamna ce stiu eu si anume: atitudine, concepție reacționară, rasistă, de ură contra evreilor, provocată de clasele exploatatoare, cu scopul de a crea diversiune și a sparge unitatea de luptă a clasei muncitoare. –DEX). Daca cineva este interest de continutul discursurilor, exista filmarile din timpul protestului, filmari care pot demonta foarte usor exagerarile acestui domn Florian, filmari care vor fi puse la dispozitia institutiilor statului daca acestea vor fi sesizate sa “intervina” de catre Institutul Ellie Wisel. Si o ultima precizare, nicio instanta de dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial nu a alaturat legionarii de miscarea fascista si nici legionarii nu reprezinta “fascismul romanesc din perioada interbelica”, asta am invatat eu la istorie,a invatat cineva altceva? Va multumesc! Mihaela Scanteie


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică