VIDEO Incendiul de la Maternitatea Giulesti: Asistenta Florentina Carstea a fost condamnata la 2 ani si doua luni de inchisoare cu executare pentru ucidere din culpa si la plata de despagubiri de pana la 350.000 de euro

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 9 iulie 2013, 16:52 Actualitate | Esenţial


Florentina Carstea, fosta asistenta la Maternitatea Giulesti, a fost condamnata marti de magistratii Judecatoriei Sectorului 6 la doi ani si doua luni inchisoare cu executare pentru savarsirea infractiunilor de ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa, in dosarul incendiului din 16 august 2010, in urma caruia au murit sase bebelusi, anunta Agerpres. Florentina Carstea a primit 2 ani si doua luni de  inchisoare pentru ucidere din culpa si cinci pedepse a cate 10 luni pentru vatamare corporala grava din culpa, urmand sa execute pedeapsa cea mai grea, respectiv 2 ani si doua luni. Decizia de marti a instantei nu este definitiva si poate fi atacata cu recurs.

In acelasi dosar, electricianul spitalului, Gigel Oprea, a primit doi ani de inchisoare cu executare, iar seful Serviciului tehnic, Vasile Dima, a fost condamnat la doi ani si opt luni de inchisoare cu suspendare, cu un termen de incercare de patru ani.

De asemenea, fostul manager al spitalului, medicul Bogdan Marinescu, a fost obligat la plata unei amenzi penale de 6.500 de lei, iar seful Sectiei de Neonatologie, medicul Ioan Adrian Toma, a fost achitat.

Spitalul Clinic de Obstetrica si Ginecologie "Prof. Dr. Panait Sarbu" a fost obligat de instanta sa plateasca o amenda penala in cuantum de 400.000 de lei.

Totodata, asistenta Florentina Carstea a fost obligata sa plateasca in solidar cu spitalul catre familiile ai caror bebelusi au murit sau au suferit arsuri in urma incediului sume cuprinse intre 50.000 euro si 350.000 euro, reprezentand despagubiri morale si materiale. SC Astra Asigurari urmeaza sa achite o parte din aceste despagubiri in limita a 10.000 euro pentru asistenta si in limita a 500.000 de euro pentru spital.

Spitalul va trebui sa afiseze hotararea instantei pe o perioada de doua luni.

Decizia de marti nu este definitiva si poate fi atacata cu recurs.



Potrivit Parchetului General, pe 16 august 2010, in jurul orei 18,30, in salonul de Terapie Intensiva nou-nascuti, din Sectia de Neonatologie a Spitalul Clinic de Obstetrica si Ginecologie "Prof. Dr. Panait Sarbu", a izbucnit un incendiu in urma caruia sase nou-nascuti aflati in salon au decedat, iar alti cinci au suferit vatamari corporale grave.

De asemenea, s-a produs o paguba materiala de 1.500.602 lei, prin distrugerea aparaturii medicale si a celorlalte obiecte din salon.

Din probatoriul administrat de procurori a rezultat ca in data de 16 august 2010, potrivit planificarii, de serviciu era asistenta Florentina Carstea, pe o tura de 12 ore, care a inceput la ora 7,00 si se finaliza la ora 19,00. Aceasta nu si-a indeplinit atributiile de serviciu stabilite in fisa postului, in sensul ca nu a supravegheat in permanenta nou-nascutii aflati in salonul de Terapie Intensiva.

Astfel, la ora 18,24, ea a parasit in mod nejustificat salonul, lipsind aproximativ 12 minute, ceea ce a facut imposibila sesizarea momentului izbucnirii incendiului si luarea masurilor de evacuare a nou-nascutilor, cu consecinte extrem de grave, respectiv decesul a sase nou-nascuti si vatamarea grava a altor cinci.

Procurorii sustin ca medicul Bogdan Marinescu, in calitate de manager al spitalului, nu a efectuat demersuri pentru infiintarea in cadrul unitatii spitalicesti a Serviciului Intern de Prevenire si Protectie, astfel cum prevad dispozitiile Legii 319/2006.

De asemenea, Vasile Dima, in calitate de sef al Serviciului tehnic in cadrul spitalului si responsabil cu protectia si prevenirea incendiilor in cadrul aceleiasi unitatii, nu si-a respectat obligatiile referitoare la revizia si intretinerea instalatiei electrice si nu a luat masuri de organizare a activitatii de prevenire si stingere a incendiilor, factori care au contribuit la producerea, amplificarea si neluarea masurilor imediate de stingere a incendiului.

Parchetul arata ca medicul Ioan Adrian Toma, in calitate de sef al Sectiei de Neonatologie din cadrul spitalului, a gestionat in mod defectuos resursele umane existente si nu a luat masurile manageriale necesare pentru asigurarea in permanenta, pe orice tura, la Salonul de Terapie Intensiva nou-nascuti, a numarului de asistente medicale prevazut de dispozitiile legale in vigoare.

Totodata, Gigel Oprea, electrician in cadrul spitalului, si-a indeplinit in mod superficial obligatia prevazuta in fisa postului, de intretinere in stare de functionare a instalatiilor electrice, cu prilejul verificarii efectuate in data de 13 august 2010, neconstatand detensionarea elementelor elastice ale prizei, de la care s-a declansat incendiul, respectiv pierderea caracteristicii de strangere/apasare a lamelelor de contact bipolar.

Concluziile expertizei tehnice realizate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Miniera si Protectie Antiexploziva - Insemex din Petrosani au fost in sensul ca incendiul izbucnit s-a datorat supraincalzirii elementelor de contact ale stecherului montat pe cablul de alimentare cu energie electrica al aparatului de aer conditionat.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5965 vizualizari

  • +23 (33 voturi)    
    Nu inteleg (Marţi, 9 iulie 2013, 17:44)

    tudor74 [utilizator]

    Nu inteleg !
    Tura de 12 ore in care nu ai voie sa te duci la buda ? 2 si jumatate de inchisoare pt ca ai lipsit 12 minute din salon ?

    Ca nu avem detectoare de fum, ca instalatiile electrice sunt vechi de cand lumea ... nu asta conteaza ! Conteaza amarata asta care s-a dus la buda pt 12 minute.

    Un tap ispasitor trebuia sa apara de undeva, nu ?
    • +1 (7 voturi)    
      curat ghinion,... (Marţi, 9 iulie 2013, 18:28)

      dacianus [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      sa lipsesti 12 minute din 12 ore,... probabil erau ultimele 12 minute din alea 12 ore...cat sa te tii sa nu faci pe tine,...si a plecat spre buda convinsa ca si-a facut treaba pe ziua aia, dar ghinion ,....nu cumva era o obisnuinta sa lipseasca din salon, si-a bagat ciubucul adanc in buzunar apoi a plecat la palavre...suna cunoscut,traim in romania
    • +4 (6 voturi)    
      asistenta era la o onomastica (Miercuri, 10 iulie 2013, 9:36)

      abisala [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Era Sf Maria si toate asistentele erau in alt salon cu tort si voie buna sa sarbatoreasca. Iti suna cunoscut? Nu e un tap ispasitor, neglijenta ei a cauzat moartea bebelusilor.
    • +3 (5 voturi)    
      niciun doctor condamnat, niciun manager (Miercuri, 10 iulie 2013, 12:39)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      numai o amărâte de asistentă...bine ai venit în România românilor proști...
  • +16 (24 voturi)    
    350.000 (Marţi, 9 iulie 2013, 17:49)

    rocknum [utilizator]

    de unde ma rog ar trebui sa scoata aia 350 k euro cand salariul unei asistente e de 12 milioane (cu indulgenta)
    • +12 (12 voturi)    
      asigurarea (Marţi, 9 iulie 2013, 18:29)

      rakleta [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      de acolo.
      Pai si doctorii ? Sunt fete mari ?
    • +2 (8 voturi)    
      In orice caz, (Marţi, 9 iulie 2013, 18:45)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      imbecililor care au condamnat-o n-are de ce sa le pese.
      Ei au pus cornul, au judecat cu copita, acum acasa sa infulecam supa.
      Ne-am facut datoria de cornute.
      La urma urmelor, asistenta n-avea decit sa faca pe ea.
      Aici ar trebui sa raspunda nu Ministerul Sanatatii ci suinele din Parlament, pentru ca ele aproba bugetul sanatatii.
      Numai cine n-a fost vreodata internat nu stie in ce conditii aberante (lipsa de medicamente, de instrumentar, de personal) se desfasoara activitatea acolo.
    • -3 (5 voturi)    
      @rocknum (Marţi, 9 iulie 2013, 18:46)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      cauta stiri cu asistente si medici pe Hotnews si vezi de cum isi va plati asistenta datoria....
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Miercuri, 10 iulie 2013, 9:27)

        rocknum [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        e clar ca nu ai treaba cu viata asta
        • +1 (1 vot)    
          @rocknorum (Miercuri, 10 iulie 2013, 16:12)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

          pe cuvintul tau?? daca era copilul tau ce faceai mah ? o plingeai pe aia de mila sau ii rupeai capul?
  • +11 (11 voturi)    
    Tipic romanesc (Marţi, 9 iulie 2013, 18:23)

    B.Dan [utilizator]

    Au lovit in cei de jos, iar cei din conducea spitalului nu au patit nimic. Sunt de acord ca asistenta, electricianul si ceilalti marunti au avut o vina si vor raspunde pentru asta, insa cei din managementul spitalului sunt cel putin, poate chiar mai vinovati. Si asta pentru ca nu au dotat spitalul cu aparatura necesara prevenirii acestor incidente, conform legii! In orice spital din Romania se arunca bani pe aparaturi incredibil de scumpe, aparate care in proportie de 90% stau cu praful pe ele pentru ca nu are cine sa le utilizeze iar niste amarati de senzori de fum nu au fost in stare sa instaleze? Si asta pentru ca din senzorii de fum nu pot sa-si scoata spaga suficient de mare incat sa merite...
  • -1 (5 voturi)    
    Pe de alta parte (Marţi, 9 iulie 2013, 18:27)

    Prijan [utilizator]

    sa mergi la baie nu iti ia neaparat 12 minute...Si nu cred ca in cateva minute ar izbucni un incendiu care sa omoare 6 bebelusi si sa raneasca alti nu stiu cati...
    • +3 (3 voturi)    
      Cred ca nu ati citit nimic din probatoriu... (Miercuri, 10 iulie 2013, 9:38)

      abisala [utilizator] i-a raspuns lui Prijan

      Asistenta nu a mers la baie. Sarbatorea Sf Maria impreuna cu celelalte asistente, in alt salon. Anchetatorii au gasit un tort, si martorii au confirmat ca asistentele erau la party.
  • +18 (20 voturi)    
    idioata justitie (Marţi, 9 iulie 2013, 18:38)

    bedexe [utilizator]

    Cu cat esti mai sef cu atat scapi mai bine?

    Ca e management defectuos ca nu au fost in stare sa tina 2 asistente acolo asa cum cere legea? sa nu mai zic de managementul riscului.
  • +8 (10 voturi)    
    ... (Marţi, 9 iulie 2013, 18:43)

    adonis84 [utilizator]

    "incendiul izbucnit s-a datorat supraincalzirii elementelor de contact ale stecherului montat pe cablul de alimentare cu energie electrica al aparatului de aer conditionat"

    Cum se poate da inchisoare asistentei medicale pentru asa ceva?
    • +7 (7 voturi)    
      Asistenta a lipsit din salon... (Miercuri, 10 iulie 2013, 9:41)

      abisala [utilizator] i-a raspuns lui adonis84

      ...l-a si incuiat. Mamicile nu au putut intra pentru ca doar ea avea cartela de acces, iar ea era la un party de Sf Maria, in timpul job-ului, in alt salon, impreuna cu alte colege.
  • +1 (9 voturi)    
    Prize (Marţi, 9 iulie 2013, 19:04)

    Andra99 [utilizator]

    Dupa parerea mea, asistenta a fost scoasa tap ispasitor. Ea este numai o veriga in lantul slabiciunilor. Daca existau detectoare de fum (ceea ce ar fi fost normal inr-o asemenea sectie), nenorocirea nu s-ar fi intamplat. Electricianul saracul ce sa faca daca numai prize proaste avea la dispozitie ? Prizele din spital au fost achizitionate sigur numai dupa criteriul pretului, asa ca... Mergeti pe la magazinele de specialitate si vedeti ce prize se gasesc. Toate au problema cu contactele prea slabe. De modelele mai ieftine (turcesti) ce sa mai vorbim, ele sunt adevarate bombe cu ceas.
  • +2 (8 voturi)    
    codul muncii? (Marţi, 9 iulie 2013, 19:28)

    Gaga-mic [utilizator]

    la 12 ore de munca este prevazuta o pauza de masa macar; nu poti omeneste supraveghea de unul singur, continuu, o sectie de terapie intensiva nou nascuti, timp de 12 ore;
    asta e concluzia marilor investigatii? era un prilej bun sa puna in discutie imbecilitatea numarului de posturi de personal de ingrijire, medical si nemedical, din spitale; nu vorbeste nimeni niciodata despre fenomenul de burn-out omniprezent la personalul care deserveste unitatile medicale de ingrijiri intensive? chiar nu intereseaza pe nimeni chestia asta? concluzia, o data in plus, este ca raspunderea manageriala din sistemul sanitar nu exista; ca era datoria conducatorilor de spital si, mai mult, a ministerului, sa normeze corect posturile;
    intr-o tara cu o societate normala acest verdict ar fi trebuit sa declanseze greva generala a cadrelor medicale....
  • +4 (10 voturi)    
    WOW! (Marţi, 9 iulie 2013, 19:49)

    Jimmy Hoffa [utilizator]

    Managerul spitalului - amenda penala si asistenta - inchisoare cu executare?! Sunteti normali?! Managerul ala nu are obligatii privind pacientii, numai asistenta?
    • +2 (2 voturi)    
      In probatoriu este... (Miercuri, 10 iulie 2013, 11:34)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Jimmy Hoffa

      ...scris ca asistenta era la party de Sf.Maria si incuiase salonul! Mamicile nu au putut intra sa-si salveze copiii!
  • +2 (6 voturi)    
    directorul spitalului ? (Marţi, 9 iulie 2013, 20:17)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    justitie chioara.
  • +3 (7 voturi)    
    super tare (Marţi, 9 iulie 2013, 21:03)

    bibibapca [utilizator]

    Nu iau apararea asistentei..dar cred ca este totusi o nedreptate sa le dai celor direct raspunzatori pedepse mai mici. De la firma de asigurare care plateste pt o viata de copil cat pt un bmw second hand....la un electrician care inainte cu 3 zile a frecat menta si a semnat in acte ca ar fi facut inspectia pt care era platit...si cel mai important managerul care habar nu are ce inseamna tura de 12h singura. Era normal sa fie si ea in aceiasi oala cu ei, dar nu cea mai pedepsita....asta nu este justitie. Daca tarom pune un singur pilot pe o cursa de 12 ore nu vad cum ar fi vina pilotului daca ar lipsi 5 min de la mansa avionului.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu cred ca se pot compara... (Miercuri, 10 iulie 2013, 11:36)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui bibibapca

      ...mere cu pere, respectiv asistenta din spital cu pilorul unui avion. Pur si simplu sunt diferente esentiale intre cele doua posturi, atat din punct de vedere tehnic, cat si al personalului.
  • +5 (9 voturi)    
    Paine, circ, gladiatori si mai ales sange (Marţi, 9 iulie 2013, 21:22)

    Prostu' satului [utilizator]

    Mult sange. Asta vrea poporul, sange, chiar si la modul figurat.
    Iar justitia a inceput sa se conformeze si sa dea poporului insetat de dreptate ce-si doreste - condamnari cat mai grele, indiferent pentru ce si indiferent de situatie.
    Imi amintesc bine cazul asta (care a fost, de altfel, pe larg tratat la vremea lui si pe HN, articolele se pot gasi usor). In esenta a fost un accident nefericit, atat si nimic mai mult.
    Ma uit si citesc (probabil extras din motivatia instantei), ca electricianul ala a luat doi ani cu executare pentru ca n-a demontat toate prizele si toate stecherele din spital, intr-o singura zi (altfel neavand cum sa constate "pierderea caracteristicii de strangere/apasare a lamelelor de contact bipolar" ale prizei cu ghinion). Mai constat ca puscarie cu executare au primit, cum altfel, asistenta si electricianul.
    Kafka.
    Mai bine-i trageau pe roata, sau ii rupeau in patru cu camilele, macar aveam si noi o bucurie la televiziune...
  • -3 (5 voturi)    
    Da' condamnarea lui Boc unde e? (Marţi, 9 iulie 2013, 23:41)

    dbdb [utilizator]

    ca managerul de spital i-a trimis lui si lui Cseke (ministru', deh!) diverse cereri de renuntare la posturile blocate si la sistemul de angajare 1 la 7 plecati?
    Cum vine asta? Cine a fost de fapt de vina?

    Sa fie invatatura de minte pentru noi toti!
  • +7 (7 voturi)    
    acarul paun (Miercuri, 10 iulie 2013, 0:03)

    sorin3 [utilizator]

    Doamne fereste sa fie vinovat cineva important.
    NU poate fi vinovata asistenta fara ca seful ei sa fie vinovat. Si seful sefului.
    Platesc din greu niste amariti in timp ce adevaratii vinovati isi rid in barba si isi plimba fundurile grase in masini scumpe cumparate pe banii cu care trebuiau reparata aparatura si renovate spitalele.
    Dar la fel de vinovati sintem si noi, cei care asistam in liniste la propria tragedie.
  • +4 (4 voturi)    
    Am tot citit diverse comentarii si ma minunez. (Miercuri, 10 iulie 2013, 9:46)

    abisala [utilizator]

    In ce tara civilizata este normal sa te duci in timpul programului la un party, impreuna cu celelalte colege si sa lasi sectiile de neonato si terapie intensiva nesupravegheate??? Daca ea si-ar fi facut job-ul cu un pic de simt de raspundere nu s-ar fi intamplat acea tragedie. Celor care au fost in spitale romanesti: De cate ori nu s-a intamplat ca asistentele sa se inchida intr-o camera sa se uite la televizor, si sa le doara undeva ca le striga bolnavii? Atata mila si compasiune n-am mai vazut! De ce n-aveti mila pt bietele trupusoare carbonizate, si aveti mila pentru cea care a contribuit la asta???
    • -3 (3 voturi)    
      tu sigur iti faci jobul cu responsabilitate 100%! (Miercuri, 10 iulie 2013, 10:20)

      21unas [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      12 ore incontinuu nu misti din front, nu-i asa?
      acea sectie care cerea o asemenea responsabilitate ar fi trebuit sa aibe 2 (DOUA) asistente, nu doar una. si toti sefii care au decis sa fie o singura amarata trebuiau sa fie acum in puscarie.
      a fi manager nu inseamna doar da dai ordine si sa incasezi bonusuri/ comisioane fara numar, inseamna si asumarea RESPONSABILITATII DIRECTE.
      justitia romana nu a rezolvat nimic pentru ca pe viitor bizonii manageri vor trata lucrurile la fel: amaratii sa stea in front 12 ore fara sa cracneasca iar ei nu vor fi responsabili de nimic.
      • +1 (1 vot)    
        Si daca lipsitul de acolo era un obicei (Miercuri, 10 iulie 2013, 10:56)

        abisala [utilizator] i-a raspuns lui 21unas

        si nu o exceptie? Nu era nici o asistenta pe etaj in momentele alea, toate erau in alta parte. ti se pare asta o exceptie? Cine a fost vreodata in spitalele romanesti stie ce vorbesc. Sunt saloane inchise noaptea cu cheia pentru ca asistentele vor sa doarma si nu vor sa fie deranjate de bolnavi. Si atunci e mai simplu sa inchizi salonul cu cheia, sa nu mai auzi nimic, si nu mai ai nici o grija. Cand ai un job de o asemenea responsabilitate trebuie sa-l tratezi ca atare, nu spui, las ca merge si asa. Daca nu esti capabil, nu mai iei spagile de la parinti si pleci acasa si faci ceva cu mai putina responsabilitate. Toate mila asta si acceptarea de lipsa de responsabilitate ne duc direct la fund. Daca azi suntem "oameni" si spunem ca nu trebuie sa faci puscarie pentru niste trupuri de copii carbonizate, maine ce-o sa facem?
        • -1 (1 vot)    
          n-am spus sa ca nu trebuie pedepsita asistenta (Miercuri, 10 iulie 2013, 12:56)

          21unas [utilizator] i-a raspuns lui abisala

          repet - la o asemenea responsabilitate nu ar fi tb sa fie DOUA asistente pe sectie? cei care au decis ca o singura persoana este suficienta ar tb sa fie si ei in puscarie
          dar nu, pedepsim doar pe cei directi implicati si lasam sistemul prost in continuare
          ia ghici ce se va intampla pe termen lung? pun pariu ca la fiecare 5-10 ani vom avea un caz gen maternitatea giulesti de care sa ne ingrozim
          • +1 (1 vot)    
            Puteau fi 5... (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:05)

            abisala [utilizator] i-a raspuns lui 21unas

            Toate asistentele de pe etaj, din cate am inteles, erau stranse intr-un salon si sarbatoreau...
      • +2 (2 voturi)    
        Nu e vorba aici de 12 ore... (Miercuri, 10 iulie 2013, 11:39)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui 21unas

        ...ci de faptul ca a plecat la un party si a incuiat salonul, de nu a mai putut intra nimeni acolo sa salveze bebelusii!
        • -2 (2 voturi)    
          Absolut de acord, (Miercuri, 10 iulie 2013, 14:37)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui mcris

          ... insa stau sa ma intreb: chiar nu s-a putut sparge usa? E o cladire veche, cu tamplarie veche... In acea disperare, mi se pare incredibil ca nu s-a spart usa la prima dâră de fum...
          • +3 (3 voturi)    
            Te inseli, cladirea era veche... (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:05)

            abisala [utilizator] i-a raspuns lui hot news

            ...dar tamplaria nu era veche, era un sistem de securitate nou, cu cartele, si accesul era complet securizat. Totul pentru saracii bebelusi, sa stea in mediu steril si sa nu intre oricine acolo. Responsabilitatea cuiva care lucreaza intr-un asemenea loc este imensa. Acolo sunt prematuri, care pot face o criza si pot avea nevoie de ingrijire medicala in orice moment. Gandeste-te ca n-ar fi fost incendiul, dar ar fi murit un bebelus nesupravegheat (din motive medicale) -> belelus care ar fi putut fi salvat daca ar fi fost supravegheat. Crezi ca nu se musamaliza tot cazul? Nu te intalnesti cu neglijenta asta destul de des in sistemul medical? A trebuit sa moara cativa bebelusi nevinovati, ca oamenii sa-si dea seama ca responsabilitatea intr-un asemenea loc este imensa, si chiar si asa, exista oameni care ii plang de mila "bietei" asistente. Si te rog, nu ma lua cu cat e platita, nici nu visezi cu cati bani se duce acasa o asistenta la neonato intr-o maternitate in Bucuresti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version