Accidentul din Muntenegru - Marturia unui pasager din autocar: Soferul era in depasire si avea viteza mult peste limita. Am inceput sa strigam la el sa incetineasca

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 25 iunie 2013, 14:21 Actualitate | Esenţial


Unul dintre pasagerii romani aflati in autocarul prabusit intr-o prapastie din Muntenegru a declarat ca in momentul producerii accidentului soferul era intr-o depasire la intrarea intr-un viaduct si desi limita de viteza era de 50 km/ora, el avea in jur de 90 km/ora. "Eu ma simt relativ bine, ceilalti sunt mult mai rau. Am lovituri destul de puternice pe corp, dar nu cu efecte majore. Am doar cateva zgarieturi, eu am cazut din autocar in timp ce se rostogolea. Soferul a incercat sa depaseasca la intrarea intr-un viaduct, accelerand. Am inceput sa strigam la el sa incetineasca. A accelarat, a incercat sa evite masina din fata si a sarit peste parapet. Limita de viteza a fost de 50 km/h, iar el avea undeva pe la 90 km/h. Nu ne grabeam, aveam timp sa ajungem", a declarat pasagerul pentru Pro TV, potrivit Mediafax.

El a mai povestit ca la locul accidentului au aparut 30 - 40 de oameni cu corzi care i-au salvat: "A fost o organizare impecabila. Cei care n-aveau centuri de siguranta au fost cei care au scapat pentru ca au fost aruncati din autocar", a mai spus victima.

Un autocar cu turisti romani s-a rasturnat intr-o prapastie din Muntenegru, iar numarul persoanelor decedate ca urmare a accidentului a crescut la 18, conform datelor MAE, sau la 19, potrivit ultimelor informatii din presa.

Marius Usturoiu, directorul Mareea Travel, agentia de turism care a organizat circuitul, a precizat ca in autocarul, operat de Gregory Tour, care s-a prabusit intr-o prapastie in Muntenegru se aflau 47 de persoane, cetateni romani, intre care un minor. El a relatat ca era vorba despre un circuit turistic in Muntenegru si Croatia de sase zile. Turistii au plecat sambata dimineata din Bucuresti, seara au ajuns la Belgrad, unde au innoptat, iar duminica dimineata au plecat mai departe in circuit. Usturoiu a precizat ca agentia sa a mai lucrat cu Gregory Tour, care opereaza pe numeroase circuite, si ca nu a existat nicio problema pana acum. El a spus ca nici transportatorul nu isi explica cum s-a produs accidentul, sustinand ca autocarul si soferii erau in cea mai buna stare.

Directorul firmei de transport Gregory Tour, Stefan Grigore, care opera autocarul prabusit in prapastia din Muntenegru, spune ca autovehiculul avea toate verificarile tehnice la zi, iar soferii aveau experienta de cel putin 10 ani, fara vreun incident pana acum. El a mai spus ca firma face acest traseu din Muntenegru de cel putin sapte - opt ori anual, iar unul dintre soferii de pe autocarul respectiv a facut acest traseu de 20 de ori. De asemenea, autocarul avea toate verificarile tehnice facute, nefiind semnalata nicio problema.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















11846 vizualizari

  • +7 (13 voturi)    
    soferii romani de categoria d (Marţi, 25 iunie 2013, 15:51)

    ember [utilizator]

    inca o dovada ca scoala romaneasca de soferi este fix la nivelul educatiei generale din tara insa spre deosebire de nivelul de promovabilitate la bac la scoala de soferi se promoveaza intr-un procent mult prea mare.
    de cate ori nu mi s-a intamplat sa vad pe drumuri soferi de autobuz si autocar care conduceau cu viteze de peste 100 km/h sau care nu acorda prioritate, depasesc linii continue iar in orase claxoneaza ca handicapatii. la noi exista falsa idee ca daca dai impresia ca stapanesti autovehiculul la viteza mare esti sofer calificat iar respectarea regulilor este optionala atata vreme cat esti 'sofer de meserie'.

    luna trecuta, intr-o vizita prin maramures am nimerit pe un drum foarte ingust cu circulatie in ambele sensuri iar din sens opus venea un autobuz intr-o stare extrem de precara care mai scotea si un fum groaznic - culmea circula fix pe mijlocul drumului si s-a apropiat cu viteza de mine fara sa dea vreun semn ca si-ar respecta banda astfel incat am fost nevoit sa trag pe dreapta, altfel riscam o ciocnire frontala. dupa intamplarea asta mi-am pus camera in masina ca sa pot avea dovezi ale intalnirii urangutanilor in trafic.

    este o crima faptul ca soferii sunt semi-analfabeti si ca politia rutiera e o institutie al carei scop e sa isi faca norma de amenzi mai degraba decat sa faca drumurile sigure, de asta soferii romani sunt implicati intr-o gramada de incidente prin toata europa - sofatul preventiv e un mit la noi.
    • 0 (0 voturi)    
      soferii romani de categoria d (Marţi, 25 iunie 2013, 21:26)

      droopy [utilizator] i-a raspuns lui ember

      Nu sunt de acord cu cele de mai sus. Nu ar trebui generalizat in aceast masura. Sunt sofer profesionost de peste 25 ani din care 12 pe autocar. In primul rand atunci cand te urci la volanul unui autocar trebuie sa fii constient de responsabilitatea pe care o ai fata de vietile care stau in spatele tau si nu in ultimul rand pentru tine, deoarece si tu ai familie, si de autocarul care ti s-a incredintat. In al doilea rand indiferent de viteza maxima legala admisa tu trebuie sa alegi viteza la care poti sa fii stapan pe situatie. Nu inteleg prin aceasta depasirea vitezei legale admise. Cea peste 100km/h deja este dubios deoarece autocarele sunt limitate la 100km/h din constructie.In al treilea rand referitor la semi-analfabetismul amintit nu trebuie bagati toti soferii de autocar inr-o oala. Lucrez in domeniul turismului si vorbesc patru limbi si cred ca nu sunt eu singurul.
      Montarea camerei nu e o idee rea! Nu numai soferii de categoria d circula ca orangutanii!
  • +8 (10 voturi)    
    Abureala (Marţi, 25 iunie 2013, 16:25)

    alnimanui [utilizator]

    Cum poate fi cineva angajat la politie si sofer de Autocar ?
    Cate concedii are un angajat la politie ca sa poata fi angajat ca sofer pentru curse internationale.
    Termenul de Imprumutat nu exista. Legislatia e clara ! Trebuie sa fie angajat cu contract de munca inregistrat la ITM cat si la ARR
  • +5 (5 voturi)    
    muncea la negru? (Marţi, 25 iunie 2013, 17:44)

    florin_f [utilizator]

    ca angajat la stat are voie sa mai aiva si alte contracte/angajari/... Stiam ca orice alta activitate este interzisa. Sau numai Militia are voie?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by