ROMARM acuzata de sindicalisti ca pregateste externalizarea uzinei Automecanica Moreni

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 29 noiembrie 2012, 18:28 Actualitate | Esenţial


Transportatorul blindat Saur
Foto: Agerpres
Liderul Sindicatului "Dreptatea" din uzina Automecanica Moreni face acuzatii dure la adresa Companiei ROMARM Bucuresti de "actiuni subversive si tradare nationala" si sustine ca "in timp ce Automecanica este singura uzina din tara care are un program strategic in derulare [n.r. fabricarea Transportorului Blindat pentru Trupe - SAUR), ROMARM a facut un program de restructurare in care uzina din Moreni ar fi externalizata, si nu Uzina Mecanica Bucuresti, care are sanse minime de supravietuire cu productia de tancuri", informatia publicatia locala Jurnal de Dambovita.

Publicatia citata scrie ca "acest lucru ar insemna ca ROMARM sa "se spele pe maini" de finantare catre Moreni, sindicalistii explodand de nemultumire si cerand intrevederi la cel mai inalt nivel pentru lamurirea amenintarii ce pluteste asupra Automecanica".

Liderul Sindicatului Liber "Dreptatea" din SC Automecanica SA Moreni, Constantin Bucuroiu, a sustinut intr-un interviu acordat "Jurnal de Dambovita" ca uzina din Moreni din sistemul industriei de aparare este, la acest moment, amenintata cu externalizarea in cadrul unei "actiuni subversive a unora" pe care a denumit-o "tradare nationala". Potrivit lui Bucuroiu, ar fi vorba despre un plan pus la cale de catre Compania ROMARM Bucuresti, cu concursul directorului uzinei.

Lider sindical: "Uzina Mecanica Bucuresti are foarte, foarte mici sanse de supravietuire pe productia de tancuri"

"Una dintre problemele cu care se confrunta Automecanica Moreni in momentul de fata este o 'manareala' pe care incearca sa o faca ROMARM. Sunt doua entitati. Uzina Automecanica Moreni, care are un program strategic in derulare si este singura care are asa ceva, si Uzina Mecanica Bucuresti care, in momentul de fata, are foarte, foarte mici sanse de supravietuire pe productia de tancuri.

E greu de crezut ca in lumea moderna vor mai produce tancuri. ROMARM, printr-un artificiu facut de actualul director general, a incercat o chestiune subversiva fara sa o discute cu sindicatul. Au facut un program de restructurare in care, in loc sa faca o trecere a Uzinei Mecanice Bucuresti ca apartenenta la Moreni, au trecut in programul respectiv o externalizare a Moreniului din sistem.

Este un lucru neconvenabil. Te lasa in piata libera singur intr-un moment in care este nevoie de sprijin. Este important de stiut ca ROMARM este cel care ar trebui sa contribuie cu finantare la realizarea noului program. Numesc acest lucru tradare nationala", a declarat Constantin Bucuroiu.

Sindicatul cere o intalnire cu premierul Ponta pentru a discuta situatia uzinei de la Moreni

Liderul sindical a spus ca in acest fel ROMARM ocoleste obligatia de a finanta programul morenar pentru noul tip de Transportor Blindat pentru Trupe destinat Armatei Romane.

"Incearca acum sa ocoleasca prin externalizarea uzinei din Moreni. ROMARM vrea sa spuna externalizand ca nu are nici o responsabilitate fata de Moreni. Este un lucru condamnabil pentru toti cei ce au in vedere o astfel de masura. Transportorul Blindat este un program strategic de importanta nationala".

Constantin Bucuroiu a adaugat ca programul de externalizare ar urma sa fie pus in dezbaterea unei sedinte de guvern si ulterior in plenul Parlamentului.

"Este ceva de neinteles ce se vrea cu Automecanica Moreni. De aceea eu ma intreb ca poate cineva imi va raspunde: cui serveste sau pe cine serveste aceasta actiune a ROMARM de a externaliza uzina din Moreni? Ori se face jocul altor firme straine si atunci intr-adevar trebuie unii condamnati ori daca nu cumva fug de responsabilitati, dar este la fel de condamnabil?!
Sindicatul a realizat o intalnire cu secretarul de stat pe probleme de securitate nationala de la Guvern si i-a cerut sa ii faciliteze o intalnire, pe problema externalizarii uzinei de la Moreni, cu premierul Victor Ponta. Noi, sindicatul, vrem sa mergem la nivelul cel mai inalt cu aceasta tradare. Asa vedem noi, sindicali stii, programul care se pregateste pentru Automecanica Moreni", a conchis liderul SL Dreptatea de la uzina morenara.

Ministrul Apararii: "Momentan nu sunt bani pentru fabricarea transportorului blindat 8x8"

Aflat la o vizita in Dambovita, Ministrul Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu, a declarat, vineri, ca la acest moment nu mai sunt bani pentru proiectul de construire a unui transportor blindat 8x8 la Automecanica Moreni, informeaza Agerpres.

Transportorul este in faza in care se fac teste, urmand apoi sa primeasca omologarea.

''Am inteles ca a parcurs un test anti-mina, o sa analizam impreuna rezultatele testului.
Chestiunea de fond este sa ii individualizam in primul rand resurse in bugetul apararii pentru a stimula inzestrarea'', a precizat ministrul Apararii.

Intrebat daca sunt resurse financiare pentru acest transportor, Corneliu Dobritoiu a spus ca nu, dar spera ca anul viitor sa fie alocate resursele financiare necesare.

''In momentul de fata nu sunt bani. Sumele noastre alocate inzestrarii sunt derizorii. 2013 este cu totul alta poveste. In proiectul de buget mizam pe o crestere a alocatiei, pe de alta parte vor fi niste intrari din vanzarea spectrului de frecvente, iar parte din sume le alocam inzestrarii'', a adaugat Dobritoiu.

Uzina de armament Automecanica Moreni din judetul Dambovita a inceput anul trecut sa lucreze la transportorul blindat TBT 8X8. Pe 17 martie 2011, ministrul Apararii de atunci, Gabriel Oprea a lansat programul national "Transportor blindat pentru trupe 8x8" la Uzina Automecanica Moreni. Detalii despre transportator, aici.

In prezent, la uzina de la Moreni se afla in proces de fabricatie doua tipuri de transportatoare 8X8: Saur 1 si Saur 2.

Transportatorul Saur 1 (Zimbru 2006, anterior) a fost dezvoltat de catre ROMARM la uzina de la Moreni in 2006 si prezentat pentru prima oara la Expomil 2007.

In 2008, o varianta imbunatatita denumita Saur2 a fost prezentata la expozitia Black Sea Defence & Aerospace (BSDA 2008). Detalii despre transportul Saur1 si Saur 2, aici.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1932 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    ce inseamna externalizarea asta? (Joi, 29 noiembrie 2012, 20:23)

    walle [utilizator]

    N-am priceput nimic din articolul asta..poate doar faptul ca in Romania nu sunt bani nici pentru proiectul asta, dar cred ca ne-am obisnuit si cu asta.
    Ce inseamna, in schimb, sa externalizezi o fabrica din Sistemul National de Aparare? O scoti din sistem, o pui pe butuci? sau..poate o lasi sa vanda produsele cum vrea pe piata?..Articolul vorbeste de produse precum masini de lupta, cu capacitati ofensive si defensive mai mari decat am putea sa ironizam noi subiectul asta..
    Aaa, daca e doar o problema cu suferinta amaratilor de acolo care vor o bucata de paine, muncita cinstit, daca putem sa sensibilizam putin pe cineva cu articolul acesta...atunci e ok..merita sa incercam
  • 0 (0 voturi)    
    ce inseamna externalizarea (Joi, 29 noiembrie 2012, 22:50)

    Dacu [utilizator]

    In articol nu se explica unde e tradarea.
    Uite aici se explica unde e tradarea: http://www.rumaniamilitary.ro/se-pune-la-cale-externalizarea-uzinei-automecanica-moreni

    In principiu situatia e urmatoarea: proietul e deja gata. Sunt contracte f. mari posibile pt. el. Dar de ce sa-l facem noi ? Mai bine privatizam, dam proiectul la Iveco, il produc ei la preturi de occident. Si noi o sa-l importam la preturi mai mari, si n-o sa beneficiem de contractele respective. Atunci Ministrul Apararii o sa gaseasca fonduri sa importe la de x ori pretul transportorul pe care-l puteam face noi.

    E tradare asta ?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by