VIDEO Traian Basescu: Iluzia traiului pe datorie s-a spulberat nu numai in Romania, ci in toata UE

de I.R.     HotNews.ro
Marţi, 31 ianuarie 2012, 14:54 Actualitate | Esenţial


Traian Basescu
Foto: HotNews / Dan Popescu
Presedintele Traian Basescu a sustinut la Palatul Cotroceni o conferinta de presa pe tema reuniunii Consiliului European, in care a prezentat tratatul fiscal si a indemnat la ratificarea acestuia.

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratiile sefului statului:

  • In opinia mea, s-a intarziat mult, au fost state care individual si-au luat propriile masuri pentru a preveni derapajul
  • Astazi, masurile de cheltuire responsabila a banilor devin un comandament suprem al tuturor stateleor membre ale UE
  • Si Romania are de luat o decizie foarte grea, care poate contravine chiar aspiratiilor sau iluziilor noastre de la intrarea in UE
  • Suntem in fata unei optiuni
  • As vrea sa stiti, contrar unor informatii din presa, ca la Bruxelles nu s-a semnat nimic
  • Ceea ce s-a facut pana acum a fost o negociere intre liderii politici in incercarea de a mentine principalul obiectiv al masurilor ce trebuiesc luate si de a raspunde intr-un mod mai mare sau mai mic comandamentelor fiecarui stat membru
  • As spune, forma la care a fost adus tratatul reprezinta un compromis ce mentine idee - nimeni nu mai poate asigura bunastarea propriului popor din imprumuturi
  • Poate o spun mai brutal decat s-ar cuveni, poate imi cereti o abordare diplomatica din care sa intelega fiecare ce vrea
  • Eu am obligatia sa le spun romanilor ca iluzia traiului pe datorie s-a spulberat nu numai in Romania, ci in toata UE
  • Cele doua documente adoptate ieri au semnifficatie deosebita: forma finala a tratatului si o declaratie care vizeaza crearea de locuri de munca
  • Pe de o parte, forma finala, alaturi de celelalte documtne adoptate in ultima perioada, ne impinge pe toti spre a ne corecta obiceiul de a cheltui mai mult decat producem, iar cea de-a doua ne da solutia, crearea de locuri de munca, si nu imprumuturi
  • Nu vreau sa se inteleaga ca eu sunt cel care vrea sa aduca vesti rele romanilor
  • Nu sunt vesti rele, sunt informatii care vorbesc despre responsabilitate
  • Am obligatia sa informez cetatenii unde stam, unde stau aliatii din Ue si ce e posibil sa facem impreuna
  • Stiu care e diferenta dintre salariul din Romania si cel din Germania, dar aceasta realitate nu o putem corecta peste noapte
  • Dat fiind momentul extrem de important, cred ca e un moment in care politicienii cel putin pe aceasta tema, trebuie sa puna armele bataliei jos si sa vada ce optiune au pentru Romania in perioada anilor viitori
  • Si puterea si opozitia trebuie sa fie responsabile in decizia pe care o luam: mergem cu partenerii europeni inainte sau nu, cum au facut Marea Britanie si Cehia
  • Este un apel pe care il fac direct catre toti politicienii, pentru ca nimeni nu poate spune doar o parte e responabila, cei ce se afla la putere
  • Clasa politica trebuie sa inteleaga ca ee o decizie extrem de importanta pentru viitorul Romaniei, daca ratificam sau nu tratatul, cat de repede il ratificam
  • In raport cu ce s-a stabilit la Bruxelles, Romania e intr-un avans de circa doi ani
  • Avem premise sa ne incadram foarte rapid in toti parametrii pe care noul tratat ii implica si putem fi una din tarile care si-a pregatit platfoprma de pe care sa creasca in noile conditii
  • Optiunea mea e sa mergem inaitne cu Europa
  • Suntem in fata unei optiuni fundamentale: Ce lasam copiilor nostri, lasam o casa sau lasam o datorie? Daca decidem sa lasam o datorie mergem inainte ca pana in 1989
  • Daca decidem sa le lasam o casa, mergem impreuna cu cei 24 carora declarativ cel putin ne-am alaturat
  • Declaratia legata de crearea de locuri de munca:
  • Si la nivelul UE nu mai exista dubii, si poate ca ceea ce spuneam acum cateva zile, legat de faptul ca 'presedinte vrea aurul de la Rosia Montana'... Nu, vreau locurile de munca ce se pot crea, oriunde
  • As spune ca principalul castig al declaratiei e consacrarea sprijinului, a solidaritatii tuturor membrilor pentru chestiuni tratate poana acum ca fiind de interes national: cresterea economica si ocuparea fortei de munca
  • Niciodata pana acum aceste aspecte nu au fost aduse la nivelul Consiliului
  •  Aceasta declaratie reprezinta un angajament al liderilor UE cu prvire la consolidarea cresterii si la crearea de locuri de munca
  • In ce priveste esenta documentului, acesta stabileste trei prioritati:
  • Stimularea angajarii pe piata muncii, in special pentru tineri
  • Acest lucru se materializeaza prin cateva afirmatii carora CE trebuie sa le prezinta un plan la consiliului din 1-2 martie
  • Se vizeaza cresterea oportunitatilor de angajare a tinerilor dupa terminarea studiilor prin prezentarea unor oferte de angajare de buna calitate, de continuarea studiilor, un program  de ucenicie sau un stagiu intr-o companie sau institutie publica
  • Se pune accent deosebit pe cresterea substantiala a numarului de programe de ucenicie sau stagii de formare
  • Ucenicia, pe care noi tocmai am legiferat-o anul trecut, ce-i drept, prin asumarea raspunderii, a devenit unul din obiectivele la nivel european
  • Se vizeaza programe pentru reintroducerea in sistemul de formare a celor ce au parasit timpuriu scoala
  • Consolidarea pietei interne
  • As face o mentiune de mare interes pentru Romania, ce vizeaza obtinerea pana la finele anului a unui acord privind simplificarea nromelor de achizitii publice
  • Normele UE genereaza intarzieri foarte mari in angajarea resurselor financiare, intarziind angajarea fortei de munca
  • A treia prioritate se refera la stimularea finantarii economiei, in special a IMM-urilor
  • Se merge in declaratie pana la angajarea rapida a fondurilor europene ramase disponibile
  • O tara ca Romania, care inca nu a cheltuit toate fondurile alocate de UE, poate utiliza fondurile neangajate ca garantie pentru creditare in vederea crearii de locuri de munca in IMM-uri
  • BEI primeste sarcina sa declanseze programe de creare de IMM-uri in toate statele membre
  • Noi am avut o observatie care nu a fost inclusa in declaratie dar va face obiectul unei dezbateri in consiliul legata de faptul ca nu putem viza doar creare de locuri de munca in IMM, e nevoie de formule la nivel european pentru a inhiba apetitul spre delocalizare
  • Legat de intreprinderile mari, se creaza o intreaqga retea de IMM-uri
  • In ce priveste tratatul, esenta sa are urmatoarea justificare: in ultimele luni, UE si-a creat cateva pachete de masuri, dar erau insuficiente, pentru ca se fereau de atingerea suveranitatii statelor
  • Sigur, statele nemembre ale Zonei Euro pot alege daca urmeaza acest tratat sau nu. Recomandarea mea e sa o facem
  • O data facut acest lucru, se schimba modul de a face politica nu dopar in Romania, ci in toata UE
  • Acest tratat schimba modul de a se face politica in interiorul UE
  • Nu numai Romania a practicat acest sport al cumpararii de voturi cu bani din bugetul de stat
  • Pentru Romania mai e o problema, demagogia politica - si pun egal in dreptul tuturor politicienilor, si nu ma ridic deasupra lor - dar demagogia politica a fost puternic sustinuta de banii din privatizari pana in 2008
  • Atunci inca aveam 3,1 mld din privatizarea BCR care pana in ziua alegerilor nu au mai existat nici de samanta
  • Am ajuns sa avem 54 de programe sociale, inainte de fiecare alegeri se mai emiteau niste ordonante care iti dadeau bani de la bugetul de stat
  • Din 2008 s-au terminat banii din privatizare si de la acel moment toate demagogiile s-au acoperit cu bani din imprumut
  • Acest tratat introduce disciplina financiara si fiscala si are un mecanism de intrare in vigoare foarte simplu: intra in vigoare la 1 ianuarie 2013 daca intre timp 12 state din zona euro nu ratifica tratatul
  • Daca 12 state il ratifica inainte de 1 ianuarie, si cred ca se va intampla acest lucru, tratatul intra in vigoare
  • Ma astept ca undeva in toamna tratatul sa intre in vigoare
  • Tratatul e supus controlului curtii europene de justitie, orice stat membru poate reclama neindeplinirea conditiilor, si va fi interes general ca statele sa se supravegheze intre ele
  • Nimeni nu e dispus sa repete exercitiul Greciei si sa mearga la contribuabiliul propriu sa-si spuna trebuiie sa mai dam zece miliarde pentru nu stiu ce tara nu a respectat regula
  • Sanctiunile sunt de 0,1% din PIB
  • Sanctiunile sunt extrem de severe, iar politicianul, cand anunta ca da ceva fara sa aiba bani, trebuie sa stie ca odata cu anuntul trebuie sa se pregateasca sa achite si o amenda in cazul romaniei de 130 mil euro
  • Noi, avand o datorie publica mica in raport cu produsul intern brut putem beneficia de aprobarea de a fi cu un deficit structural mai mare. Se pot face si aceste echilibre
  • Degeaba iti indulcesti viata inainte de a intra in euro, epntru ca la itnrare in euro platesti. optiunea mea ar fi sa discut cu parlamentul, sa spun ceea ce eu stiu si sa ii conving ca Romania are nevoie sa ratifice tratatul in integralitatea lui pentru ca suntem foarte aprope de a indeplini toate exigentele
  • Vreau sa stiti cum stam in ce priveste datoriile: Romania are cea mai mica datorie pe cap de locuitor din UE
  • Romania are cea mai mica datorie pe cap de locuitor din UE
  • Vorbesc de datoria publica si privata
  • Statul nu plateste decat datoria publica
  • Totalul datoriei Romanie e de 97,9 mld, din care 22 mld sunt datorie publica, restul sunt datorie porivata: ale firmelor, cetatenilor, conturile nerezidentilor din Romania
  • Daca nu se produce o prabusire a unei banci, statul nu are nicio treaba cu datoria privata
  • Sistemul bancar romanesc e solid, deci putem considera ca avem de platit doar 22 de mld
  • Romanii au fiecare in spatele lor 4.570 de euro datorie, vorbesc si de cea privata
  • Noi avem posibilitatea sa lasam mostenire o casa nu o datorie, totul este sa acceptam ca ceea ce fac mare parte ale statelor membre ale uniunii trebuie sa facem si noi
  • Eu v-as spune un lucru simplu: Romania are un singur deficit structural, cel de la pensii
  • Cu cat vom crea cat mai multe locuri de munca, cu atat deficitul structural se reduce
  • Cu atat ne putem achita datoriile sa ne putem micsora datoria
  • Totul e sa ne hotaram ca intram in acest tratat care e orientat in rpimul rand sa previna indatorari excesive si sa asigure prosperitate din resursele create de fiecare tara
  • Avem toate premisele sa ne fie bine, nu vreau sa dau exemplu alte tari, dar sunt tari la care ne utiam ca la soare, cu datorie de 115.000 euro pe cap de locuitor
  • Tari apropiate de noi, cu 11.940 euro pe cap de locuitor
  • Romania are o datorie mica si in niciun caz nu se pune problema ca cineva sa-si propuna sa plateasca foarte repede aceste datorii
  •  Totul e sa nu ne indepartam vertiginos catre datorii mari
  • Cu aceasta datorie putem sa ne dezvoltam extrem de frumos rostogolind-o, ceea ce facem si astazi
  • Avem niste premise extraordinare, totul e ca impreuna sa luam deiczia ca aceasta e solutia
  • Cel mai greu mi se pare sa transferam mesajul corect catre populatie, pentru ca dificultatile pe care le avem acum sunt generate exact de faptul ca am gandit ca putem trai bine imprumutand continuu bani, atat prin stat cat si individual prin banci
  • Eu nu propun romanilor un viitor de austeritate. Daca intram in acest tratat, Romania va fi mult mai atractiva pentru investitii decat pana acum
  • E loc pentru investitii, autostrazi, minerit, termocentrale, hidrocentrale, si asta inseamna crestere economica sanatoasa
  • Intrebare: Cum se poate modifica Constitutia? Ce solutii pragmatice exista?
  • Nu cred ca asta mai e o problema, am decis sa anunt si am profitat de o invitatie pe care am avut-o de la ambasadorii UE, ca e putin probabil datorita conditionalitatilor ca majoritatea si opozitia sa gaseasca un consens, si vedeti ca in proiectul de tratat se lasa timp de retificare un an de la intrarea in vigoare
  • Daca intra inainte de 1 ianuarie 2013 - eu cred ca va intra inainte - am avea si o parte din anul 2013, daca nu cumva tot anul 2013
  • Intrebare: Este viabila o crestere a salariilor?
  •  Nu ma puneti sa comentez declaratiile pe care le fac polticienii din partide, eu sunt unul dintre cei care probabil si-a calcat cel mai greu pe inima cand a trebuit sa anunte romanilor masurile care s-au luat
  • Profit de intrebare pentru a face un apel la realism, stiu ca foarte multi din cei aflati la guvernare au sentimentul ca si-au sacrificat voturile, eu le confirma ca da, pentru ca nu au explicat suficient, in primul rand, dar si  le-au sacrificat pentru tara, dar trebuie sa ramana pe aceeasi pozitie, pentru ca suntem intr-un echilibru fragil
  • Fragilitatea vine din semnele care apar din economia UE si marile noastre piete sunt legate de UE.
  • Romania nu are probleme de plata a datoriei externe. In 1990 exporturile Romaniei au fsot de 10 mld euro
  • In 2011 exporturile erau de 45 mld euro. Cine plange dupa vechea economie sa se uite la cifre
  • O economice ce exporta 45 mld euro de la zece mld dolari e o economie care isi gaseste drumul
  • Marea problema e ca in situatia in care va fi o contractie economica in zona euro exporturile noastre vor scadea daca intre timp nu gasim alte piete
  • Stiu ca sunt partide care si-au sacrificat voturile, nu viata, doar voturile, si au facut-o pentru tara. Altii si-au sacrificat viata pentru tara si nu s-au mai agitat atat
  • Daca salvezi tara, ne salvam si noi, cei 20 de milioane. daca nu salvezi tara, nu mai e speranta pentru nimeni, nici pentru saraci, nici pentru bogati
  • Cei care faceau ieri declaratii sa spuna de unde
  • Eu nu am identificat din buget un loc din care sa taiem si sa dam bani dar eu nu am competenta extraordinara a politicienilor
  • Intrebare: Putem lua bani de la FMI - acordul preventiv - pentru pensii si salarii?
  • Doamna, asta ati fabulat dvs. Nu am spus niciodata, stiu fabulatiile pe care le-ati facut, dar obiectivul nostru e sa nu ne atingem de acesti bani proband ca suntem o tara stabilizata
  • Daca intotdeauna problema e sa speculati, a spus ca va fi probabil recesiune si atunci sigur o sa luam banii de la fond
  • Eu sper sa nu fie nevoie sa apelam la acesti bani chiar daca in zona euro va fi o usoara recesiune. Poate nu va fi, analistii economici s-au inselat de trei ani incoace la fiecare declaratie
  • Eu inteleg perfect costurile enrome pe care le-au platiti romanii, nu ma pacalesc sa cred ca nemultumiti au fost doar cei cateva mii care au iesit in strada
  • Sunt mult mai multi nemultumiti decat cei care au iesit in strada si nemultumirea e legata exact de aceste reduceri de venituri
  • Acest echilibru pe care l-am stabilit se poate rasturna foarte usor si doi ani si ceva in care roman ii au suferit ii aruncam pe fereastra si pe urma o luam de la capat
  • Pana la urma sunt momente in care politicianul trebuie sa se ridice deasupra interesului lui de a primi un vot
  • Personal, cred ca sacrificiile facute de romani pana acum nu trebuiesc intoarse pe dos pentru niste voturi
  • Mai bine si-ar lua colegiile la batut si ar explica alegatorilor ca avem o perspectiva buna
  • Intrebare: Urmeaza vreo remaniere?
  • Nu la asta m-am referit. 
  • Clasa politica nu e convingatoare atunci cand pe de o parte vorbeste de nevoia de a face ceva pentru populatie, si eu stiu foarte bine acest lucruti, si daca ne-ar da cineva venituri cate ne trebuie nu as avea nicio retinere
  • Ei au o obligatie sa arate ca isi reduc si ei din cheltuieli
  • Poporul acesta le-a cerut un parlament unicameral cu 300 de parlamentari
  • Ii vedeti dvs facand asta? Ii vedeti incetand sa-si mai numeasca clientii pe la toate regiile? Ii vedeti incercand sa reduca costurile unor licitatii?
  • Ii vedeti facand o investitie necesara oamenilor in loc sa cumpere panselute si lalale?
  • Poti sa pui si un gazon, e mult mai ieftin, si nu il schimbi la doua saptamani, ca pe lalele
  • Intrebare: Care au fost concluziile discutiilor cu FMI? (...) liberalizare pretului la gaze
  • A fost o intalnire de lucru. Evaluarea de pana acum e ca Romania si-a indeplinit toti parametrii la care s-a angajat
  • Subiectul care a ocupat cea maji mare parte a timpului a fost legat de amnarea calendarului la liberalizare
  • Eu cred ca avem sanse, cel putin in ce priveste populatia, sa modificam calendarul, sa nu ajungem la pretul pietei in 2015, ci undeva in 2018, 2017, 2020, undeva pe aici
  • Argumentul fundamental a plecat de la salariul brut
  • Am incercat o demonstratie ca un salariul net de 5400 lei cat ar fi costurile la populatie
  • Daca maine am liberaliza preturile, si eu as avea dificultati daca nu as avea masina de la presedintie, benzina, casa de la presedintie...deci am vrut sa am o discutie in care sa pun in fata unor tehnicieni o realitate tot tehnica
  • Ce salariu ar trebui sa aiba romanii pentru a putea plati gazele la nivelul pietei, si lucrurile s-au flexibilizat
  • Cu intreprinderile e mai greu si le dau perfecta dreptate, cand spun ca dati gaz la mari consumatori la pretul dat populatiei iar productia e exportata in proportie de 60%. Ce am facut, am exportat gaz ieftin
  • Intrebare: calendarul consultarilor cu partidele si participarea in parlament
  • La summitul din 1-2 martie, statele care vor semneaza tratatul
  • Atunci se face primul angajament oficial
  • Dupa, incepe procesul de ratificare
  • Eu consider ca actualul parlament e unul legitim. Daca vorbim de viitorul parlament, se poate discuta in 2013, dar tratatul va fi ratificat pana atunci. 
  • Credeti ca e in regula ca o tara ca Romania sa nu fie capabila sa isi asume deciziile in timp util?
  • Eu cred ca ar trebui sa fim printre promotorii acestui tratat
  • Intrebare: ce atitudine politica veti avea daca se va decide sa nu semnam alaturi de cele 24 de stat?
    R: Ce atitudine pot avea in afara sa fiu furios?
    Intrebare: Va ganditi la demisie?
    R: A clasei politice?
  • Intrebare: Sau a dumneavoastra?
    R: O seara buna.



Pe 30 ianuarie, Traian Basescu s-a aflat la Bruxelles, la reuniunea informala a Consiliului European, unde s-a intalnit cu secretarul general al NATO, Anders Fogh Rasmussen. Pe agenda discutiilor s-a aflat situatia trupelor militare romane din Afganistan.

Seful statului a declarat la finalul sedintei Consiliului ca Tratatul fiscal intra in vigoare in 2013, iar adoptarea lui de catra tara noastra presupune modificarea Constitutiei pe anumite capitole. Tratatul poate intra si mai repede in vigoare daca 12 state il ratifica. In acest caz Romania, ca tara care nu este membra a zonei euro, are doua optiuni: sa intre cu o parte din tratat sau cu tot tratatul.

"Vreau sa cred ca Romania va fi una dintre aceste 12 tari... Optiunea mea, chiar daca este severa, este sa adoptam toate capitolele tratatului, inclusiv cele care vizeaza politicile fiscale, aplicabile intr-un mod inteligent; ne vor consolida", a declarat presedintele.











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11744 vizualizari

  • -38 (64 voturi)    
    hmmm (Marţi, 31 ianuarie 2012, 15:03)

    bango [anonim]

    cred ca nici nea Nicu nu aparea asa de mult pe sticla.
    • +40 (62 voturi)    
      te inseli.... (Marţi, 31 ianuarie 2012, 15:45)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui bango

      aparea zilnic.... 2 ore zilnic! seara! cam cum fac acum Crin si Ponta....
      • -12 (26 voturi)    
        "le lasam o casa sau o datorie"? (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:23)

        coco [anonim] i-a raspuns lui dodu

        Dumneavoastra puteti sa lasati loazelor Dvs. o casa cum ar fi cea din Mihaileanu.
        Eu ma voi zbate sa imi platesc creditul la casa, voi trai pe datorie pana mor sperand ca macar copiii mei vor putea sa aibe un apartament fara datorii. In Colentina.

        C'asa-i in tenis.

        PS: Maine ma duc la banca si le citez din El Base Maximo: "iluzia traiului pe datorie s-a spulberat ". Asa ca daca voi bancherilor aveti iluzia ca eu mai pot trai pe datorie, veti avea de-a face cu Schettino al Romaniei.
        • +9 (23 voturi)    
          (Dez)iluziile neoliberalismului (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:30)

          Cetatean [anonim] i-a raspuns lui coco

          Cum arata rezultatele capitalismului neoliberal? Sa vedem niste statistici din SUA aparute in articolul din 2010 (dupa administratia de dreapta a lui Bush) intitulat "Clasa mijlocie din America sufera o contractie extrema":

          http://finance.yahoo.com/tech-ticker/the-u.s.-middle-class-is-being-wiped-out-here%27s-the-stats-to-prove-it-520657.html

          - 61% dintre americani traiesc de la un salar la altul.
          - 50% dintre americani detin mai putin de 1% din bogatia natiunii.
          - 83% din capitalul societatilor comerciale din SUA este detinut de 1% din populatie.
          - Raportul dintre salariul mediu al managerilor si salariul mediu al angajatilor "de rand" este de pana la 500 la 1.
          - Mai mult de 40 milioane de americani au nevoie de tichete pentru alimente (asigurate de stat) pentru a supravietui.
          - 21% dintre copiii din USA traiesc SUB LIMITA SARACIEI !
          - 43% dintre americani au contribuit cu mai putin de 10.000 dolari pentru pensie.
          - In ciuda crizei economice, numarul milionarilor din SUA a crescut cu un "procent enorm" de 16%, ajungand la 7.8 milioane (2,5% din populatia SUA).

          Aceste date arata ca:
          1. Regulile "jocului" economic si social nu sunt corecte. Cu un alt set de reguli am avea alte rezultate. Discrepanta uriasa dintre cei putini si bogati si cei multi si saraci nu se datoreaza diferentei de valoare dintre aceste categorii ci este rezultatul acestor reguli.
          2. "Scara valorilor" a fost distorsionata de cei care doresc mentinerea statu-quo-ului, pentru a justifica aceasta situatie: banul a devenit masura valorii omului.
          3. Cei care sunt dezavantajati de aceste reguli nu pot sa le schimbe, deci sunt condamnati la saracie.

          Avand in vedere ca 61% dintre cetatenii americani traiesc de la un salar la altul, este evident ca trebuie schimbate regulile "jocului" economic si nu trebuie admis ca piata sa decida soarta oamenilor. Clasa de mijloc este afectata (nu ajutata) de aceste reguli de "joc" (neoliberalism, autoreglementarea pietei), dupa cum se vede si din articolul citat.
          • +8 (14 voturi)    
            lasa c-am vazut si marxism-leninismul (Marţi, 31 ianuarie 2012, 20:09)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean

            Problema este taxarea. Atata timp cat un SRL plateste 57,8% la stat impozite si taxe pentru un angajat, iar un PFA plateste 65,4% impozite si taxe poate sa cante cucuveaua ca ciocarlia, dar locuri de munca nu veti vedea.
            PFA-urile se vor transforma in SRL-uri fara angajati si va lua omul banii numai la sfarsitul anului prin dividende (avand astfel impozite si taxe de "numai" 32%).
            Atat marxism-leninismul cat si magaria curenta omoara initiativa privata prin taxare excesiva. Sa nu-l mai aud pe Basescu laudandu-se cu impozitul de 16%, pentru ca in impozitul ala nu intra tot ce si ia cu japca de catre stat (adica "contributiile" obigatorii).

            Din punctul meu de vedere sunt niste mincinosi numindu-le "contributii". Ar trebui sa recunoasca clar: in Romania, birul solicitat de stat este de 60%..
            • +3 (7 voturi)    
              nu stiu ce calculezi tu acolo (Marţi, 31 ianuarie 2012, 21:48)

              Vlad [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

              Nu stiu cum e la PFA, dar la un SRL, pentru a plati cuiva un salariu mediu net de 1496 RON, cheltuielile totale (angajat+stat) sunt de 2696 RON.

              Asta inseamna ca la stat se duc 1200 RON, deci 44% din suma totala cheltuita merge la stat, nu 57.8%.

              Vezi aici detaliile de calcul: http://www.calculatorsalariu.ro/?action=calcs2&suma=2106
              • +6 (8 voturi)    
                Bravo Base!!! (Miercuri, 1 februarie 2012, 8:57)

                Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

                Traian Basescu s-a reinventat! Pazea!
                Pactul fiscal pe care Romania trebuie sa-l semneze pana la sfarsitul anului este cartoful fierbinte pe care Traian Basescu il pune in mana opozitiei. As zice mai degraba ca este o ghulea care le va exploda in fata celor din opozitie cand se vor astepta mai putin
                USL nu va putea sa o scalde prea mult cu acest pact iar daca se va pozitiona impotriva lui vor pierde mai mult decat si-au inchipuit vreodata, pentru multi insemnand ca aceasta adunatura ne vrea alipiti la rusi, ca liderii lor de facto, Iliescu, Voiculescu, Patriciu sau Vantu.
                Frumoasa miscare a noului presedinte al Romaniei, cameleonul politicii romanesti si cel mai bun om politic al Romaniei moderne, Traian Basescu!
                Liderii USL s-au facut de ras in fata unei sali goale la Parlamentul European, Ponta a batut campii in engleza iar Antonescu in romaneste. Cei doi clovni ai politicii romanesti nu stiu ca atacand ambasadorul USA, cum a facut Crin Antonescu, isi taie craca de sub picioare si nu vor ajunge la putere niciodata!
                Romania a iesit cu obligatiuni in valoare de 1,5 miliarde de euro pe Wall Street cu o dobanda de 6,87% desi se astepta 7%.. Cererea a fost de-a dreptul rasunatoare, de aproape 7 miliarde, cea mai mare din Europa Centrala si de Sud-Est, aratand ca investitorii americani sunt multumiti cu masurile de austeritate pe care alte tari le iau de-abia acum!. Felicitari Base si guvernului Boc pentru aceasta reusita!
                Vreau voturile celor care vor o Romanie in UE si nu alatruri de Rusia cum vrea adunatura numita pompos USL!
                • -4 (6 voturi)    
                  ce am inteles eu: (Miercuri, 1 februarie 2012, 11:04)

                  Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

                  - pentru tine, cameleonismul unui om politic este o mare calitate....de laudat, adica.
                  - pentru tine dorintele americanilor sunt lege pentru politicienii la putere in Romania si, de aceea, nu ai voie sa-l critici pe ambasadorul lor.
                  - dupa tine, americanii decid rezultatele electorale, nu electoratul roman.
                  - dupa tine, faptul ca ne imprumutam in continuare (desi Basescu sustine cf. acestui articol, tocmai nocivitatea traiului pe datorie), este un mare succes.
                  - dupa mintea ta, USL vrea Romania alaturi de Rusia. Cum argumentezi, credibil, asa o aberatie?
              • +1 (1 vot)    
                TVA (Joi, 2 februarie 2012, 12:36)

                Cleo [anonim] i-a raspuns lui Vlad

                Nu ai pus TVA, omul care ia salariul respectiv trebuie sa plateasca TVA la orice cumpara (+24%)
              • +1 (1 vot)    
                nu tot ce zboara se mananca (Vineri, 3 februarie 2012, 23:02)

                stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

                Calculul de pe www.calculatorsalariu.ro nu este corect.

                Contributii salariat
                Contributia la fondul de asigurari sociale 10,5%
                Contributia la fondul de asigurari sociale de sanatate 5,5%
                Somaj 0,5%
                Impozitul pe venitul din salarii 16%

                Contributii societate
                Contributia la fondul de asigurari sociale 20,80%
                Contributia la fondul de asigurari sociale de sanatate 5,2%
                Somaj 0,5%
                Fondul de risc si accidente 0,51%
                Contributia pentru concedii si indemnizatii 0,85 %
                Contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale 0,51%
                Comision Camera de Munca 0,25%

                Fa totalul si spune-mi si mie cat ti-a dat.
            • +1 (1 vot)    
              solutie (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:09)

              balataretu [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

              corect, taxare maxima de la cei mai fraieri.Solutia este fiscalizarea oricarei activitati din care rezulta bani( vinzari, salarii, indemnizatii, etc) si Romania nu ar avea nevoie niciodata de imprumuturi.Sa nu uitam ca in Romania se colecteaza doar 29%.Dar restul de 71% unde sunt? Nu in buzunarul evazionistilor fiscali incepand cu instalator, medic, inalti spagari, preafericitii milionari etc Calculul aratat mai sus - impozitare 60%- este corect.Culmea, evazionistii de tot soiul (P.F , firme)mai intind si mina la stat,incepand cu diverse ajutoare sociale, subventii, sau scutiri de impozite si taxe din cauze politice.Autorizatii, fac evaziune prin tot felul de metode: neinregistrarea unor facturi in contabilitate (profit 100%) din vanzare/ servicii etc., inregistrarea in contabilitate a vanzarilor la pret mai mic decat in realitate(profit cam 50%), plata salariatilor care muncesc cu adevarat, cu salarii de mizerie in schimb salariile nevestelor, amantelor copiilor si alte rude/prieteni... cu salarii uriase confidentiale- pentru care mai tirziu vor lua pensii uriase, inregistrarea tuturor cheltuielilor efectuate de familie pentru consum, imbunatatiri la imobilele patronilor, benzina pentru plimbarile odraslelor oriunde etc - pe firma , neplata facturilor privind marfa, servicii etc. Ma opresc aici.Traiasca si infloreasca administratia financiara, garda financiara, protectia consumatorilor, ITM, primarii etc. impreuna cu legislatia in vigoare privind stabilirea si incasarea(executarea) celor 114 taxe si impozite existente in Romania.
              Nu va mai plingeti patroni, decat tot la ai vostrii cu parere de rau ca unii din voi sunteti mai prosti si lucrati corect. Evaziunea fiscala se fura ca meserie sau se cumpara cu bani grei sau alte servicii, de la ce care trebuie sa traiasca si sa infloreasca
          • +6 (16 voturi)    
            Romania inca e pe drumul cel bun (Marţi, 31 ianuarie 2012, 21:01)

            Ne dam cu stanga-n dreapta [anonim] i-a raspuns lui Cetatean

            -Romania are un avans de 2 ani in fata majoritatii statelor UE in masurile pe care acestea vor fi obligate sa le ia daca ratifica si respecta Tratatul fiscal. Si asta e un imens avanatj pt noi, sper ca demagogi nemernici de gen Antonescu si Ponta sa nu distruga ce s-a reusit. Cei care refuza regulile vor ajunge in afara UE in scurt timp, in pragul falimentului, victime sigure ale globalizarii salbatice.

            -Romania are cea mai mica datorie totala pe cap de locuitor din UE, de 4.750 euro. Dar nu putem continua sa luam pe credit, pentru ca nici o tara din UE nu mai poate continua sa traiasca in acest fel iresponsabil.

            -Avem o mare rezerva financiara in fondurile UE, trebuie sa cheltuim minim 6 miliarde doar anul asta, la care se adauga circa 7,5 miliarde euro de la buget pt investitii.
            Alta rezerva foarte mare (minim 3 miliarde euro) e in regularizarea si controlul sistemului de sanatate, in diminuarea fraudei cu produse agro-alimentare si fraudei la plata TVA, fraudei din turism si alimentatie publica.

            -Romania exporta de 8 miliarde in 1989, acum exporta de 45 miliarde euro, asta ne face una dintre tarile est-europene cele mai dinamice si competitive pe pietele externe. Si inca n-am atacat nimic din piata chineza, rusa, sud-americana!

            -Banii de la FMI sunt pregatiti preventiv, dar nu pt pensii si salarii, nu pt bagat prosteste in burta. Sper sa priceapa chiar si cei mai ignoranti din USL..

            -Tratatul fiscal UE ne obliga la disciplina si munca serioasa, competitiva, exact ce lipseste parazitilor din clasa politica, am emotii pt semnarea lui, politicienii de oriunde sunt mizerabili cand e vorba de accesul lor la ciolan. Tratatul ii obliga sa nu mai minta aiurea si asta nu le va placea, ei asa castiga alegeri, mintind si promitand pomeni..
            • -4 (6 voturi)    
              ufffffffffff (Marţi, 31 ianuarie 2012, 21:11)

              Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Ne dam cu stanga-n dreapta

              Termina cu manipularea, Romania nu exporta nimic ci filialele multinationalelor care functioneaza aici si care-si exporta si profitul catre tara mama sau catre vreun paradis fiscal, bugetului neramanandu-i mai nimic...terminati cu minciunile !
            • -3 (9 voturi)    
              Avem..; (Marţi, 31 ianuarie 2012, 21:26)

              lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui Ne dam cu stanga-n dreapta

              - Cea mai mica rata de absorbtie a fondurilor europene, de 2-3%!
              - Cea mai mare TVA, de 24%!
              - Cele mai mari diminuari de venituri in 2 ani, incluzand aici alocatiile (copii, handicap, etc) si pensiile (pt care acei oameni au cotizat o viata), in valoare absoluta sau procentuala
              - Cel mai mic procent de ocupare a fortei de munca (Normal: nici un fel de politici incitative! Datele somajului sunt neconcludente pt ca oamenii sunt scosi de pe liste dupa cateva luni de alocatie)
              - Cel mai mic salariu mediu per capita din UE
              - Cea mai extinsa, corupta si ineficienta birocratie din UE
              - Cel mai mediocru prim-ministru post Vacaroiu
              - Cea mai blonda ministreasa cu cel mai afacerist sot
              - Cel mai slab, mai populist, mai mincinos si mai megaloman presedinte.
          • 0 (6 voturi)    
            CONCLUZIE (Marţi, 31 ianuarie 2012, 23:20)

            Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Cetatean

            Adrian Vasilescu, in cartea sa recenta, dadea 4 solutii exhaustive de iesire din criza : 1.Interventia statului in economie ( ori investitii de stat ori limitarea politica a lacomiei capitalistilor); 2.Inflatie ( cresterea generalizata a preturilor, deci sacrificarea popoarelor); 3.Austeritate bugetara ( tot sacrificarea popoarelor prin cheltuieli mici cu subzistenta si investitiile de stat); 4. Razboiul ( adica, sacrificarea vietii si aspiratiilor oamenilor, in sensul reducerii dorintei de a beneficia de rezultatele muncii lor prin efectulul psihologic al fricii de moarte violenta). Ce solutie a ales UE ? SACRIFICAREA POPULATIEI PRIN AUSTERITATE. deci tot popoarele vor plati lacomia capitalistilor globalisti si a politicienilor !
          • +4 (8 voturi)    
            Ai fost acolo inainte sa vorbesti, comunistule? (Miercuri, 1 februarie 2012, 9:04)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean

            Eu am fost acolo, in USA, 10 ani si nu am trait pe datorie nicio clipa! Am pus deoparte cam 2500 de dolari lunari, impreuna cu sotia. Desi am avut diploma de facultate cu mine, a trebuit sa fac o scoala de informatica pentru care am platit 10000 de dolari. Dupa primii doi ani in USA aveam deja cateva zeci de mii de dolari la banca.
            Americanii consuma mai mult decat necesarul si de asta traiesc multi de la un salariu la altul, de fapt ca majoritatea populatiei globului. Depinde cum vrei sa traiesti, eu nu am facut nici un fel de economie, aveam si pe soacra-mea sau maica-mea cu noi, deci aveam cheltuieli.
            Nu stii nimic despre USA, du-te acolo si daca esti bun, in cativa ani esti mare. Pentru fraieri ca tine, comunismul e mai bun, stai cu mana intinsa si ii votezi pe cei care iti dau mai mult.
            • -5 (7 voturi)    
              De ce te-ai intors? Castigi mai bine ca postac? (Miercuri, 1 februarie 2012, 11:07)

              Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              Ca te vad zilnic si la orice ora postand de zor.
              Din ce traiesti americane?
          • 0 (2 voturi)    
            cifre adevarate, (Miercuri, 1 februarie 2012, 10:45)

            John M. [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean

            dar capitalismul american functioneaza asa cum a facut-o dintotdeauna si mai este inca un model economic pentru multi.
            Ceea ce nu se vad din statistici sunt extraordinara mobilitate si flexibiltatea acestui sistem care produce anual un PIB (GDP) de$15,000 de miliarde. Fiecare isi ia din acest sistem ceea ce merita. In ultimii 30 de ani, numarul milionarilor ( net "take home" 10 milioane, cine face mai putin nu e inclus in statistica) a crescut de la 125,000 la 7.8 milioane?! Foarte bine. Acesti bani se intorc in economie prin investitii si locuri de munca. Nu ma deranjeaza ca Bill Gates face pe ora mai multi bani decat fac eu intr-un an, atata timp cat din banii mei traiesc la fel de bine ca el, poate chiar mai bine, ca acesti oameni nu duc vieti usoare.
            Din statistici nu se mai vede inca un lucru:
            cat de putin intrusiv este statul (guvernul) in economie si cat de convenabil este sa deschizi si sa faci business in America, " foarte putine reguli, mare competitie, iar scorul il tii cu bani" (Bill Gates) Din ce citesc pe net despre Romania, cred ca numai Dl. Patriciu intelege acest capitalism adevarat si l-ar vrea instalat acolo. Restul e sofistica europeana, de tipul "Rob Peter to pay Paul", birocratie si vorbe de duh pe visteria goala, ca sa nu mai vorbim de coruptie, nepotism, inertie, frica de schimbare, si, de foarte multe ori, aberatii impachetate frumos pentru consum public (vezi elucubratiile cu taxa auto care aici ar fi inimaginabila).
          • +2 (2 voturi)    
            bietii americani... (Miercuri, 1 februarie 2012, 15:05)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean

            vai de capul lor, ce rau o duc... ma mir ca nu emigreaza toti in Romania!
            stii cine sunt amaratii din statsticile alea? echivalentul pomanagiilor nostri. daca la noi n-ar mai munci unul pentru 5.. poate n-ar mai emigra tinerii...
          • +1 (1 vot)    
            e perfect gresit (Joi, 2 februarie 2012, 8:14)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui Cetatean

            Bush a continuat planul clinton "o casa pentru fiecare" si a facilitat accesul la credit a persoanelor cu slabe sanse de a plati inapoi datoria. A inlesnit garantiile DE STAT pentru pachete care inglobau si datorii private imposibil de platit. Deci pana la urma nu "capitalismul" ala de-l critici tu a dus america unde e ci masuri sociale luate pe usa din dos. Clasa mijlocie din SUA este EXTREM de ignoranta in ce priveste economia. Cei de care spui ca "traiesc de la un salariu la altul" o fac pentru ca au credite pe care nu si le pot acoperi. Au cumparat produse supra-evaluate care si-au pierdut din valoare etc. Companiile detin majoritatea capitalului? Pai si nu e normal? Doar ele il si genereaza... sau ai vrea ca un angajat al companiei sa detina majoritatea ei? Si ce sa faca cu majoritatea aia? Sa ia credite imobiliare nerentabile?
            Spui ca multi copii traiesc sub limita saraciei? In primul rand, cum a evoluat limita aia in ultimii 100 de ani? Dar si mai mult, de ce traiesc asa? Nu cumva pentru ca parintii i-au facut cand nu au putut sa le asigure o viata decenta?Cine e devina? Statul? de ce trebuie statul sa fie parinte de imprumut in locul celor care nu vor sa isi asume responsabilitatile?
        • +14 (14 voturi)    
          Locurile de munca (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:36)

          Minime [anonim] i-a raspuns lui coco

          Stiu un exemplu prin care statul face sa fie mai multe locuri de munca:

          La financiar sector 6, cea din popa tatu, la casierie sunt doua ghisee: la unul dai actele si ti se scrie chitanta apoi te duci la celalt ghiseu si dai banii. Intre cele doua ghisee exista o gaura in zid prin care primul angajat da chitanta celui de-al doilea care ti-o da tie prin tejghea.

          Cea care ia banii, bonus, e si o acritura care te repede. Ca tot ai venit ca boul sa dai bani, de ce sa nu se si tipe la tine.

          Cred ca e cea mai eficienta casierie pe care am vazut-o, unul scrie altul citeste. Repet asta e doar casieria, cu dosarul mai fusesem deja la 2 ghisee, de 3 ori in 2 saptamani.

          Nu stiu cum naiba se descurca aia pe la banci, ca un singur angajat iti face si actele iti scrie si chitanta si numara si banii. Si are si salariu mai mic decat doamnele de la stat.
          • +15 (15 voturi)    
            Nu ai vazut bine. (Marţi, 31 ianuarie 2012, 20:02)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui Minime

            Asa este in toata Romania la ghiseele unde platesti taxe ,impozite,etc.Doua ghisee cu o gaura in zid intre ele si miscarea hartiilor descrisa de d-ta.Banuiesc ca solutia o fi brevetata,prea este identica.Si nu mint,pentru-ca am avut ocazia sa fac plati la diferite administratii financiare din tara.
        • +4 (12 voturi)    
          mare papagal esti (Marţi, 31 ianuarie 2012, 19:33)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui coco

          ai copiat-o pe aia cu Schettino de la americani si faci pe desteptul! daca nu vrei datorii, traieste din ce ai! nu e nimeni obligat sa te tina pe tine in spate - inca nu ti-e clar????
          • -4 (12 voturi)    
            Iluzia traiului (Marţi, 31 ianuarie 2012, 19:59)

            lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

            Cu Traian Basescu, eu n-am avut-o niciodata.
            Romanilor, aceasta iluzie li s-a spulberat definitiv la inceput de 2012.
            Traian Basescu pare sa fie ultimul care o afla...
            • -3 (5 voturi)    
              asa face el ... (Miercuri, 1 februarie 2012, 9:36)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui lucky luck

              afla lucruri evidente cu cativa ani mai tarziu decat oricine ...
      • -5 (17 voturi)    
        hoţia îi revoltă pe români (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:59)

        darius [anonim] i-a raspuns lui dodu

        Ok, e criză, dar de ce există firme care se îmbogăţesc din contracte cu Statul? Se taie de la Sănătate şi de la Educaţie, dar de ce băgăm bani în săli de sport, promovarea turismului şi telegondole? Aici e jmecheria!

        Băsescu & PD-L, furaţi mai puţin şi daţi şi la amărăşteni. E sărăcie lucie prin toate colţurile ţării iar voi vă plimbaţi numai în BMW-uri!
        • -2 (12 voturi)    
          Nu in BMW-uri! (Marţi, 31 ianuarie 2012, 20:01)

          lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui darius

          "Domnii" merg in genere cu elicopterele, mai putin cu masinile... Cum vreti sa razbeasca prin ambuteiajele de pe Valea Prahovei, dat fiind ca, ca ministru al Transporturilor, pretindea ca n-avem nevoie de autostrazi?!
    • -19 (39 voturi)    
      vorbe... (Marţi, 31 ianuarie 2012, 16:17)

      .ro [utilizator] i-a raspuns lui bango

      ce vorbaret a devenit....ce-i drept bautura desclesteaza limbile.
    • -6 (24 voturi)    
      Cand o sa te faci mare o sa stii. (Marţi, 31 ianuarie 2012, 16:50)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui bango

      Acum esti mic.Dute la sanius,joacate cu jucariile si nu-i crede pe nenea Ponta si Antonescu ca ei sunt lupii rosii si sunt rai.
    • +12 (20 voturi)    
      adevarul e ca (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:24)

      cris19 [utilizator] i-a raspuns lui bango

      un presedinte de-abia intors de la o intalnire internationala la nivel inalt (in care s-au discutat lucruri foarte importante si care ii afecteaza pe toti cetatenii tarii in care este presedinte) ar trebui sa stea linistit, sa taca din gura si sa-i lase pe toti desteptii sa-si dea cu parerea ce s-a discutat si ce s-a decis.

      nu este normal sa vorbeasca in fata oamenilor care l-au ales (de ce e asa de greu de tinut minte faptul ca presedintele a fost ales de majoritatea populatiei prin vot direct)?
  • -11 (35 voturi)    
    fug sa cumpar bere si floricele de porumb!!!! (Marţi, 31 ianuarie 2012, 15:07)

    radu [anonim]

    Abia astept sa vad nou episod!
    trec de la birou si pe la market sa cumpar bere si floricele de porumb!

    PS: sa iau chipsuri??
    • -4 (18 voturi)    
      Comment sters de user (Marţi, 31 ianuarie 2012, 16:09)

      polonyca [anonim] i-a raspuns lui radu

    • -8 (26 voturi)    
      episod vechi (Marţi, 31 ianuarie 2012, 16:19)

      .ro [utilizator] i-a raspuns lui radu

      nu te mai stresa sa faci cumparaturi, nu o sa ai ce sa vizionezi! E o telenovela slaba.
      • -1 (9 voturi)    
        ai avut dreptate...:( (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:12)

        radu [anonim] i-a raspuns lui .ro

        chiar ca slaba. in plus nu are decat un personaj.
        • -2 (6 voturi)    
          Restul... (Marţi, 31 ianuarie 2012, 20:03)

          lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui radu

          e de partea cealalta...
  • +24 (52 voturi)    
    adevar (Marţi, 31 ianuarie 2012, 15:21)

    Gabriel [anonim]

    Basescu face exact ce TREBUIE sa faca Presedintele, dovedind ca a inteles situatia geopolitica : sa mai salveze ce se mai poate din tara asta, supusa impunerii globalizarii anglo-saxone prin institutiile Bretton-Woods, supusa globalizarii mai mici numite Uniunea Europeana in care noi suntem o colonie. Sa se bata macar pentru respectarea principiului liberei circulatii a fortei de munca si cu abilitate, sa evite distrugerea statului ( teoretic responsabil de bunastarea si securitatea poporului) in fata asa-numitelor piete, de fapt capitalisti lacomi si egoisti, generatoare ale haosului social si moral actual.
    • +17 (35 voturi)    
      + (Marţi, 31 ianuarie 2012, 15:46)

      luks [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      plus nebunii astia de aici, hulpavii dupa avere si putere ex: Antenescu, Felix, Vantu, Tonta cu tot neamu'
      • -14 (30 voturi)    
        hulpavii (Marţi, 31 ianuarie 2012, 16:21)

        .ro [utilizator] i-a raspuns lui luks

        si zici tu ca ai cuprins toti hulpavii? dar deh, nu ii poti vedea si pe cei de acceasi culoare cu tine
    • +4 (38 voturi)    
      postacul din schimbul 2 (Marţi, 31 ianuarie 2012, 16:17)

      Caca Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      pentru curiosi: dati copy pe majul lui ''Gabriel" si apoi cu paste puneti-l in Google si veti vedea cum functioneaza propaganda basista
      • 0 (34 voturi)    
        Gabriel a postat si pe EVZ si Romania Libera (Marţi, 31 ianuarie 2012, 16:56)

        marius [anonim] i-a raspuns lui Caca Gabriel

        si pe Cotidianul, Revista 22 si pe Ziua Veche!

        Maaamaaaa, ce baiat ocupat! Dovada ca exista postacii PDListi!
        • -2 (16 voturi)    
          Postacii PD-L (Marţi, 31 ianuarie 2012, 19:06)

          VIERMELE INGHETAT [anonim] i-a raspuns lui marius

          Ma intreb de unde sint platiti postacii astia ai PD-L ? Oare nu cumva tocmai din acele contracte cu statul ( reformat altminteri de BASEXU' ) din care " se fac " autostrazi , sali de sport , telegondole , alte si alte prostii udriste ?
          Bagati-i in ... ma-sii sa se duca la o munca cinstita nu sa semneze pe statele de plata ale PD-L sa sustina acest cadavru politic .
          Apropos , cadavrele sint mincate de ... VIERMI ... cum bine spus-a senatorul IULIAN subURBAN .
          • +7 (15 voturi)    
            nu te mai intreba atat (Marţi, 31 ianuarie 2012, 19:36)

            zaboo [utilizator] i-a raspuns lui VIERMELE INGHETAT

            mai bine obisnuieste-te cu ideea ca exista si romani cu alte pareri - ca asa e in democratie! dar se pare ca democratia e ultimul lucru pe care il intelegi...dar, daca tot vezi postaci peste tot, auzi si voci? iti dau un medic bun, sunt sperante inca ;)
      • +3 (23 voturi)    
        haha - i-am prins :) (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:05)

        domu [utilizator] i-a raspuns lui Caca Gabriel

        ce tare :))
      • +1 (17 voturi)    
        dar (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:16)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui Caca Gabriel

        Stai linistit ca asa e peste tot. Macar postacii PDL nu sunt la fel de vulgari ca cei de la USL-PC.
        Oricum asa va functiona tot timpul la noi oricare partid ar fi. Asta e nivelul mediu al votantului roman...cu cat zici mai des cu atat le creste increderea in tine. E valabil pentru majoritatea posturilor tv cu antenele in frunte.
        • -7 (17 voturi)    
          ai dreptate (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:31)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui hot news

          sunt mult mai vulgari.
          toti suporterii presedintelui sunt plini de injuraturi. mai rar vezi asa ceva.. dar asa e cu fanaticii . sau cei cu tourette..
          • +4 (6 voturi)    
            O recomandare (Marţi, 31 ianuarie 2012, 23:59)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

            Stai pe site-ul antenei si/ sau pe cel al realitatii.
            Daca dupa doua zile ai aceeasi parere, trebuie sa discutam putin despre notiunile pe care le folosim. Poate nu intelegem acelasi lucru prin "vulgaritate"?!
      • -1 (15 voturi)    
        postaci din toate tarile.... ;) (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:21)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Caca Gabriel

        poate e singurul care mai lucreaza pentru PDL! restul se par sa fii trecut de mult in tabara anti... si n-ai nevoie de Google sa-i descoperi. te uiti doar la limbaj...
      • +4 (16 voturi)    
        Haha. (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:21)

        CheshCat [anonim] i-a raspuns lui Caca Gabriel

        Nice catch.
        Si bineinteles ca are deja multe voturi. Merge treaba, inca. :)
      • +1 (11 voturi)    
        Super tare!!! (Marţi, 31 ianuarie 2012, 20:09)

        lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui Caca Gabriel

        Si baiatul e platit din banii nostri, de contribuabili si de platitori de impozite, de TVA-uri de 24%.
        Base devenise celebru cu o lozinca stupida: "Aici sunt banii Dumneavoastra".
        Adica... in serviciile lui, de propaganda de partid!
        • -2 (4 voturi)    
          ALO (Marţi, 31 ianuarie 2012, 20:45)

          Gabriel [anonim] i-a raspuns lui lucky luck

          Citeste bre un pic mai jos si te lamuresti, nu-ti mai varsa veninul in pustiu !
    • +1 (9 voturi)    
      La, la, la, (Marţi, 31 ianuarie 2012, 20:05)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      Bla, bla, bla;
      Vorbi si nea Gabriel, ca-i si el om, deh!
      Globalizare si situatii geopolitice... Nu tata! E vorba de spagi, furturi din avutul public, numiri in posturi de ministri in functie de turul la talie, la sold si la fund, de mult whisky si de multa batjocura!
    • 0 (4 voturi)    
      Meseria e bratara de aur (Miercuri, 1 februarie 2012, 2:11)

      paraipan [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      Ia zi tati cat se castiga in bransa asta ? Reusesti sa umpli matzu ? E bine bine nu ? Sau sunteti cu totii pe pastile ?
  • 0 (16 voturi)    
    @gabriel (Marţi, 31 ianuarie 2012, 16:06)

    @gabriel [anonim]

    iarta-ma insa e o contradictie crasa in ceea ce spui: agentii globalizarii sunt fix marile firme capitaliste pe care le blamezi in final. ei au ajuns sa impuna politici economice, financiare, sociale, direct sau indirect, iar oamenii a devenit sclavi pe plantatie. decidentii informali, adnati in tot felul de clici masonice sau altfel, sunt presedinti de banci, de mari concerne etc, ale caror politici descreierate au adus lumea in pragul distrugerii. vrei sa fii colonie? africa iti spune ceva? pentru ce vrei sa amanetezi viitorul copiilor tai, pentru ca o mana de smcheri sa traiasca pe picior mare, feriti de saracie si blagosloviti cu toate cele, in timp ce noi ne vom lupta din ce in ce mai mult cu timpurile? a da cuiva dreptul sa decida pentru tine e cea mai mare prostie. basescu sa isi vada de tara sau de drum. si sa ia labele de pe Rosia Montana. bravo Cehiei, bravo Ungariei, bravo tuturor celor care se opun colonizarii in Noua Ordine Mondiala. pe cuvant de nu imi vine sa sustin unirea cu Ungaria si mutarea guvernului la Budapesta, asa sila imi e de actualii guvernanti (pdl, psd, pnl, udmr, toti o apa si un pamant).
    • -4 (6 voturi)    
      BRAVO (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:43)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui @gabriel

      De dimineata de cand tot postez mesajul, esti prima persoana care observa contradictia enorma intre ce vreau eu sa faca Basescu si ce face el in fapt. MESAJUL MEU NU ERA PENTRU PUBLIC, CI PENTRU BASESCU !
      • -2 (6 voturi)    
        si (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:36)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

        Si ca sa stii, nu-s postac...imi pregatesc dezertatia pe tema "razboiul mediatic - vulnerabilitate sau amenintare"....pasajul asta de mai sus va ajunge o anexa.......nici ca putea iesi mai bine la capitolul "rasturnare imagologica" si in acelati timp "mesaj subliminal".
  • +2 (18 voturi)    
    Bravo !! (Marţi, 31 ianuarie 2012, 16:29)

    Marinela [anonim]

    Foarte bine face ...nu inteleg ce mai vor oamenii ?!!! face tot ce-i sta in putinta sa salveze tara si sa o ducem bine ...bine fara rau nu se poate ...!! pana acum, eu zic ca am invins raul !! nu mai fi-ti ingrati si ganditi-va ca viata e destul de dura , nu e un basm cu printese si cai , cum va arata opozitia!!! nu poti transforma Romania in China ...asa peste noapte .....!!
    • +8 (16 voturi)    
      Bravo !! (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:06)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Marinela

      ,,Fi-ti'' increzatori in Domnul Presedinte, salvatorul nostru anti-comunist
    • +3 (5 voturi)    
      china? (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:00)

      tony [anonim] i-a raspuns lui Marinela

      pai cine vrea sa transforme romania in china? vai mama noastra si fereasca-ne al de sus de asa ceva.
    • +2 (10 voturi)    
      Esti doar o postaka ieftina (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:16)

      Observer [anonim] i-a raspuns lui Marinela

      @Marinela cat si Gabriel - debitati niste tampenii cat voi de mari, fix ca la Congresele PCR! In fapt, se citeste pe voi dogma de partid din anii 80 si din ce aluat va trageti - din avion! Nu intelegeti ce mai vor oameni??? Oare de ce??? Oare din cauza ca sunteti rupti de realitate? Nu, doar ca o negati, pentru ca voi sunteti chiar parte din sistemul care distruge oamenii in tara asta! Aveti interese sa fie mentinuta actuala stare de fapt pentru ca sunteti niste fiinte obscure, ieftine, dominate de impulsuri si de necesitati situate in partea inferioara a piramidei nevoilor. Pentru ca ati facut pact cu diavolul si nu vreti sa vedeti realitatea, aceea in care romanul munceste pe branci, 10-12 ore pe zi si nu primeste absolut nimic pentru munca depusa! Nu primeste nici salariu, nici asistenta medicala, nici siguranta cotidiana, nici educatie, nici infrastructura, nu primeste absolut nimic ci doar se ia de pe spinarea lui si se dirijeaza la viermi erijati in clasa conducatoare, care impart mai departe faramile si catre guri spurcate ca voi. Voi sunteti problema si ne-am saturat de voi ca de ciuma!
  • +2 (12 voturi)    
    revin (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:17)

    mda [anonim]

    cat furtul banilor publici (si al avutiei nationale - vezi Rosia Montana) nu e stopat, pentru cetateanul de rand nu exista nici o sansa. plafonarea acelor deficite si mai stiu eu ce se cere se va face pe spuza oamenilor, cum nu au existat pedepse pentru toti sifonarii pana acum, nu vor exista nici de acum inainte. in schimb, basescu va veni sa ne explice ca trebuie sa majoreze taxe sau sa ne suspende drepturi (vezi sanatate) pt ca, nu, "ne-am angajat". apropo, la mdrt cand se face curat? se sifoneaza sute de milioane de eur, eventualul profit din investitii pe banii statului merge in buzunare private (vezi analiza zf de azi si nu numai). daca se face lumina aici, in ceea ce a sesizat curtea de conturi, in spaguielile de la cfr, din energie etc, daca se darama mafia baietilor destepti, nu va mai exista nici un deficit, ci excedent. aceia sunt banii nostri. si din ei pot fi create locuri de munca, pot fi sustinute politici sociale sanatoase (sincer, abia astept sa vad cum statul va face curatenie in randul asistatilor, acolo unde e cazul) etc. vreau sa vad industrii de stat puternice (minerit, energie etc), cel putin 2 banci de stat puternice etc. iar singurul secret e sa se puna oameni profesionisti, neinregimentati politic, in management, bine platiti dar si cu posibilitate de a fi trasi la raspundere daca gresesc sau submineaza companiile. restul povestilor debitate pana acum... raman doar povesti.
  • -2 (16 voturi)    
    zise base (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:33)

    msrp [anonim]

    nu e bine sa traiesti pe datorie, zise base si mai imprumuta niste euroi de la FMI
    • -5 (7 voturi)    
      vorbesti sa nu taci (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:16)

      st-an [utilizator] i-a raspuns lui msrp

      ia mai documenteaza-te...
      • +1 (7 voturi)    
        astept (Marţi, 31 ianuarie 2012, 19:32)

        msrp [anonim] i-a raspuns lui st-an

        astept niste link-uri ceva spre documente
        • +4 (6 voturi)    
          Link (Marţi, 31 ianuarie 2012, 19:54)

          Benereu [anonim] i-a raspuns lui msrp

          27 ianuarie 2012: "România negociază cu Banca Mondială (BM) o linie de credit de un miliard de euro pentru a susţine bugetul ţării, a declarat Francois Rantrua, country manager pentru România al BM."

          http://www.gandul.info/financiar/romania-negociaza-un-imprumut-de-un-miliard-de-euro-cu-banca-mondiala-9182177
          • +2 (4 voturi)    
            mersi pentru link (Miercuri, 1 februarie 2012, 9:44)

            msrp [anonim] i-a raspuns lui Benereu

            QED - asta era link in favoarea cui?
          • +2 (4 voturi)    
            bun link ! (Miercuri, 1 februarie 2012, 9:47)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui Benereu

            deci are dreptate msrp .
  • -2 (18 voturi)    
    Sa faci ce predica Basescu, nu ceea ce face... (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:42)

    Benereu [anonim]

    Bre, nea Baselu, acum vad ca predici impotriva "traiului pe datorie". Te rugam sa ne spui mataluta si cat era datoria Romaniei (publica si privata) in decembrie 2004 cand ai devenit presedinte al Romaniei si la cat a ajuns dupa cei 7 ani de mandat ("În timpul mandatului meu...") in ianuarie 2012?
    Aud????
  • +9 (19 voturi)    
    Foarte bine punctat (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:43)

    Stefan [anonim]

    "din care 22 mld sunt datorie publica, restul sunt datorie privata"! Foarte corect!

    Trebuie sa se faca o distinctie clara intre datoria publica si cea privata! Dupa parerea mea, Romania are o datorie publica prea mica, ceeace inseamna ca nu se investeste suficient, mai clar: ca intr-o afacere, te imprumuti sa cumperi un utilaj, care prin profitul adus se amortizeaza, la fel ar trebui sa se faca cu autostrazile, sa faca statul un imprumut STRICT pentru infrastructura si sa le termine odata, in maxim 20 de ani se amortizeaza din taxele de drum si din taxele generate de afacerile care vor prospera avand o infrastructura buna.

    Pe de alta parte NU sunt deacord cu imprumuturile pentru consum, pe care le consider cea mai mare greseala posibila, atat pentru o persoana cat si pentru stat. (personal nu m-am imprumutat NICIODATA pentru a-mi cumpara ceva care nu imi aduce profit).

    Ar trebui gestionat statul la fel cum se gestioneaza o afacere (cu tot ce presupune asta).

    Una peste alta, un discurs coerent si bun.
    • +2 (4 voturi)    
      Exemplul statelor americane (Marţi, 31 ianuarie 2012, 19:51)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      In SUA statele pot face imprumuturi de maxim 8% din venituri. Cand se face un imprumut legea spune ca el trebuie luat direct de institutia care va face investitia si e monitorizat foarte strict.
      Acolo investitorii taxeaza cu dobanzi mari statele care incearca sa imprumute peste 8%.
      E adevarat ca la nivel federal s-au scapat fraiele.

      In alta ordine de idei, ati vazut cu cat a crescut factura la incalzire cand s-a majorat gigacaloria cu 37%. Si totusi cheltuielile primariei cu subventia nu au scazut mult, de la 770 la 610milioane lei. Sunt triste aceste hotarari de a trai fara imprumuturi. Eu sunt de acord cu insanatosirea economiei, dar ne va costa. Cred ca vom face toti impartirea cheltuielilor pe caldura pe tot anul.
      http://b365.realitatea.net/news/oprescu-luat-la-bani-marunti-de-pdl-bucuresti-pentru-imprumutul-de-800-de-milioane-de-euro/
  • -1 (13 voturi)    
    sarumana dom presedinte (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:45)

    tony [anonim]

    era sa mor prost ,fara sa stiu de deficitu structural, de alte tari care sunt in galeata si de noi care ce bine stam cu cea mai mica datorie pe capu nostru de numai patru mii si ceva.chiar mane vroiam sa dau cu ingraseminte pe hectaru de grau da cre ca e mai bine sa-l vand, sa-ti dau banii dom prezident sa achiti datoria sa terminam odata. da vad ca vorbesti mai bine, mai rar, mai cursiv, citesti cumva sau nu mai bei?
    nu cred ca te intelege cineva dom prezident, inafara de bacali si eba(saraca)ca ei ne reprezinta in ue. sau mai stii, or varbi mai bine engleza sau franceza sau germana ca de romana nu poate fi vorba. sau vrei sa schimbi politica in romania? incepe cu ei si retragei ca ne fac de ras. esti tare de tot. o duceb bine, economia duduie, romania nu are probleme sa plateasca datoria, daca ne enervam chiar mane o platim. da te las ca poate mai ai si alta treaba. ia un wisiki. ma duc sa dau cu ingraseminte pe grau. sarumana dom prezident.
  • -1 (13 voturi)    
    Esentialul (Marţi, 31 ianuarie 2012, 17:58)

    spectator [anonim]

    Nu trebuie uitat esentialul! Traian Basescu controleaza Guvernul, controleaza Parlamentul, controleaza Curtea Constitutionala, controleaza serviciile, controleaza Armata, controleaza Televiziunea nationala! Si are in spate fosta Securitate, colaborationistii, informatorii, ofiterii fostei Securitati. Totul! A ignora acest adevar inseamna a uita voit pentru ce Romania a ajuns la capatul puterilor. Jos frica de Securitate!
  • 0 (12 voturi)    
    tatucu'! (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:00)

    bulgakov [anonim]

    nu imi place sa spun asta, dar domnul Presedinte prea e lipsit de minima educatie economica, de elemente de nuanta a dezvoltarii internationale, a geopoliticii si prea edicteaza "indicatii pretioase" de tipul : Rosia Montana, construiti hidrocentrale pentru a putea fi luat serios in seama.
    Si colac peste pupaza mai si "da in ciocoii din toate partidele"...pai pardon, dar el nu a sustinut unul dintre aceste partide, nu este si el de aceeiasi teapa politica ca tovarasii care numesc sau sunt numiti la regii, nu el cautioneaza staruri de competenta politica si administrativa de tipul udrea si boc cel simplu si simplist???
    e totusi extrem de nociv a avea un presedinte care crede ca stie adevarul, ca e luminat, ca e de bun simt si de fapt el este cheia de bolta a unui sistem mizer...daca ar accepta asta ar fi deja ceva, dar nu o face, se face ca admonesteaza sistemul cand e nevoie de a constata mizeria acestuia si apoi se face avocatul PDL sau al lui Boc...nu tine....d-aia e nevoie de rege, din simplul motiv ca nu poti sa ai actiunea asta de arbitru-tatuc fara sa te compromiti pe tine si insasi actiunea ta daca este dintr-una din tabere...
  • +1 (13 voturi)    
    Cum ce lasam copiilor nostri ? (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:03)

    Radu 2 [anonim]

    Spune Base : "ce lasam copiilor nostri, lasam o casa sau lasam o datorie ?"
    Cum ce lasam ?
    Fetei mai mari ii lasam un apartament de aproape 1 mil. de euroi, la Baneasa/Popoviciu.
    Iar mezinei ii lasam un job de 10.000 de euroi, unde are numeroase "succesuri".
  • +2 (10 voturi)    
    Mi-a pacut ... (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:05)

    daniel [anonim]

    Mie mi-a placut discursul presedintelui, cred ca o sa sustin orice proiect politic il initiaza
    • -1 (7 voturi)    
      Mai Daniele (Marţi, 31 ianuarie 2012, 23:03)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      Eu cred ca urmatorul proiect politic al domniei-sale va fi formulatra demisiei, cumpararea unui bilet de avion si spalatul englezesc al putinei.
      Stii, la racoare e cam frig zilele astea...
      • +2 (6 voturi)    
        nu prea cred (Miercuri, 1 februarie 2012, 0:56)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui lucky luck

        Cred ca urmatorul proiect politic va fi undeva la Bruxelles....
    • +1 (3 voturi)    
      clar .... pai cum altfel ? (Miercuri, 1 februarie 2012, 9:49)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui daniel

      discurs cooerent dar plin se tampenii evidente .

      dar de faptele lui nea basecu nu zici nimic ?

      realizarile lui de 100 de ani de cand e presedinte ?

      apropo isi aminteste cineva cum se lauda in 2009 cu toate 'realizarile' lui tariceanu ? si acum cum il critica pe tariceanu pentru 'realizarile' lui ?
  • +4 (12 voturi)    
    si io care credeam (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:12)

    emile bobbu [anonim]

    ca ne va spune cum sa participe politicienii la efortul iesirii din criza :-)

    credeam ca ne va spune ca a venit timpul ca efortul sa fie preluat gradual, in functie de venit.

    adica, ei tot in mercedesuri, tot cu afaceri cu statul, tot cu venituri crescande.

    asteptam declaratiile de avere pe anul trecut.
    sa vedem si noi cum au saracit ei, saracii...
  • 0 (8 voturi)    
    Ce lasam copiilor nostri, lasam o casa? (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:12)

    minus [anonim]

    .... sau lasam o datorie?

    Grea intrebare? Greu raspunsul?

    In Romania, prin politica iresponsabila a TUTUROR celor ce s-au perindat "la putere", copiilor nostri le lasam o casa goala- in care ei nu vor sa locuiasca si o datorie, pe care ei nu vor sa o plateasca.

    Adica am avut o politica responsabila!
  • -1 (7 voturi)    
    Un exemplu (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:20)

    Omics [utilizator]

    Un bun exemplu de reducere și respingere a împrumuturilor într-o țară subdezvoltată, fără altă asistență externă: anii 1981-1989 în România.
  • +2 (12 voturi)    
    Problema "traiului pe datorie" (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:30)

    Ion matei [anonim]

    Va ca foarte multi se reped in a spune ce cred ei despre ce spune presedintele .. Problema este ca ori din rea vointa ori din lipsa de atentie se fac ca nu inteleg aceste vorbe : traiul pe datorie s-a sfarsit! Da TRAIUL pe datorie s-a sfarsit .. INVESTITIILE pe datorie, daca va fi cazul, vor incepe! Incercati sa nu va canalizati frustarile intr-un punct si intr-un mod gresit! Multumesc!
    • -1 (5 voturi)    
      Sa incepem prin a investi (Marţi, 31 ianuarie 2012, 21:34)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui Ion matei

      in afacerile lui Cocos , Videanu sau pe la Rosia Montana!
    • 0 (4 voturi)    
      tu nu intelegi ... (Miercuri, 1 februarie 2012, 9:55)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Ion matei

      traitul pe datorie sa sfarsit o data cu inceperea crizei , de fapt a fost cauza crizei .

      populatia sa indatorat ca naiba prin credite care au dus la venirea crizei .

      dupa acest lucru , guvernele (care nu au inteles absolul nimic) au inceput ele sa traiasca pe datorie (adica statele) ... evident ca era o tampenie , dar era singura metoda ca sa poata fura in liniste in continuare .

      acum sa trezit si basecu , cand ne-a indatorat pt >2 generatii , ca vai .. nu mai putem traii pe datorie ....
      corect ! , atunci sa o plateasca el si cu guvernele care au facut aceste credite .

      ps. tocmai ieri au mai indatorat romania cu 1.5 mild dolari ... asta ca sa intelegem ce inseamna un discurs gol .. doar asa de ochii lumii .

      ps2. vedeti ce inseamna masuri de reformarre a statului la sarcozi (luate tot zilele astea) .. poate asa o sa intelegeti mai bine ce dezastru de conducere avem noi .
  • 0 (10 voturi)    
    mda (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:41)

    gogoasa [anonim]

    Orice om din clasa medie stie toate chestiile astea spuse de presedinte. Nu m-a miscat nicicum discursul asta dar afirmatiile in mare lor majoritate sunt juste. Ce ma deranjeaza e ca presedintele incearca in ultimul timp sa se situeze undeva desupra tuturor celorlati politicieni ca si cum 20 de ani n-a fost printre ei si n-a facut exact aceleasi lucruri (privatizari si mesaje populiste)
  • +3 (13 voturi)    
    demagogie pura (Marţi, 31 ianuarie 2012, 18:58)

    sentenced [utilizator]

    "Bai Traiane, de ce crezi tu ca ne e bine
    Cand nici tu n-ai vrea sa fii condus de unu' ca tine."

    Dupa ce ai facilitat imbogatirea familiei si a prietenilor inca de pe vremea cand erai ministru al transporturilor, e usor sa vii sa arunci cu cuvinte in fata populatiei.
    Dar oamenii de rand s-au imprumutat, unii pentru a umple cosul de cumparaturi, altii pentru a-si deschide firme ca acum sa le vada ducandu-se pe apa sambetei. Si pentru asta nu-i poti blama, pentru ca ei, conform socotelilor lor, isi puteau plati datoriile... Asta pana cand in vocabularul populatiei planetei au intrat cuvinte precum "faliment", "masuri draconice", "austeritate", "colaps financiar", "insolventa" s.a.
  • +1 (11 voturi)    
    ce lasam copiilor nostri ?! (Marţi, 31 ianuarie 2012, 20:14)

    lili [anonim]

    Inca 20 de ani(oare or ajunge ??!!!) de TRANZITIE cu o clasa politica incompetenta si corupta si ipocrita, exact asa cum este cel mai tare politician al zilei, adicaTraian Basescu..
    Minciuna, ipocrizie(aia cu salariul lui net de 5600 Roni care nu i-ar ajunge e culmea ipocriziei chiar la Basescu !!!) , coruptie, populism ieftin, ne prosteste Basescu in fata fara sa clipeasca, ne minte la fel...
    Ce le lasam copiilor nostri ?!
    SARACIE, o Romanie saraca a celor multi si o Romanie bogata a celor putini si cocotati in varful politicii romanesti de 20 de ani...
    SILA !!!!!!!!!!!!!!!
    In rest, iar s-a umflat cu Tratatul asta, ca si data trecuta cand s-a intors de la Brusselles, cand in 2 zile s-a dezumflat, cat am ras atunci ca exact asa comentasem, acum va fi la fel, ma indoiesc eu ca statele alea din UE vor imbratisa imediat acest Tratat(altfel cu o intentie buna, nu contest asta) dar care le va constange la masuri care nu-i sigur ca va duce la o Europa mai pe placul locuitorilor ei, ca vorba lui George Soros, germanii uita ca restul europenilor NU sunt germani!!!
    Sau cum spunea The Times, nu Grecia trebuie sa plece din UE ci Germania, care vrea sa-i faca germani pe toti europenii!!!
    Mai vedem, am rezerve ca vor semna atat de usor celelalte state, dupa ce vor ajunge acasa s-ar putea sa se razgandeasca la fel ca acum vreo 2 luni !!!
    Pentru Romania ar fi un singur mare avantaj, ar duce intr-un fel la disciplinarea clasei politice in cheltuirea banului public(UE ar putea reusi acolo unde romanii nu au nici o sansa sa reuseasca, adica sa responsabilizeze clasa politica !!), in rest restrictiile severe nu vor face decat sa tina in saracie pentru inca muuuulti ani majoritatea romanilor...
    SARACIE, asta lasam mostenire copiilor nostri, dle Presedinte !!(asta a-propos de salariul al ala insuficient al Dvs de 5600 Roni NET !!!, cati romani or avea atat ??!!)
  • -2 (4 voturi)    
    Pai (Marţi, 31 ianuarie 2012, 21:27)

    xolv [utilizator]

    Vorbim de austeritate si moderatie parca sunt ciuma, iar de traiul pe credit si de datorii parca sunt lasate de Dumnezeu. De-abia astept sa fim o oaza de prosperitate pe datorie intr-o Europa a austeritatii si moderatiei. Traiasca comunismul si statul asistential!
  • +1 (5 voturi)    
    Precizare (Marţi, 31 ianuarie 2012, 23:25)

    costantin [anonim]

    Nu sunt de acord cu faptul ca romanii au fiecare in spatele lor 4.570 de euro datorie, una dintre cele mai mici din UE. Aceasta datorie trebuie raportata si la venitul mediu pe cap de locuitor, si atunci nu stiu pe ce loc am sta, nu am mai fi asa de optimisti. Din pacate veniturile populatiei sunt cele mai mici din Europa si atunci trebuie sa fim corecti in apreciere.
  • 0 (8 voturi)    
    nu inteleg... (Miercuri, 1 februarie 2012, 6:30)

    Fane [anonim]

    pai daca s-a terminat cu traiul din imprumuturi , de ce Romania se imprumuta lunar aprox 1 miliard euro?
    • +3 (5 voturi)    
      ca asa vrea el ! (Miercuri, 1 februarie 2012, 10:00)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Fane

      asta e una din problemele majore cu basescu ...

      el spune multe lucruri (in general ce vrea lumea sa auda), dar faptele sunt total diferite ( in general exact ce nu e bine pentru romani ) .
  • +4 (6 voturi)    
    base esti praf! (Miercuri, 1 februarie 2012, 10:40)

    kitto [utilizator]

    "Cea mai mică datorie externă pe cap de locuitor din UE" este doar o iluzie fără o creştere economică de peste 3%. Până atunci, acumulăm în fiecare zi datorie la datorie"
    Vestea rea este că, chiar în timp ce preşedintele îşi ţinea conferinţa la Palatul Cotroceni, ministerul Finanţelor adăuga încă 1,5 miliarde de dolari la datoria statului, pentru care România, adică noi, trebuie să plătească dobânzi de 101 milioane dolari pe an în următorii 10 ani.
    România poate rambursa din soldul datoriei doar dacă are o creştere economică de peste 3%-4%. Mai este şi varianta în care, aşa cum a făcut Ceauşescu, se taie tot - salarii, pensii, importuri - şi se mai rambursează din datorie.

    Cele 1,5 miliarde dolari (1,1 miliarde euro) se adaugă celor 22 de miliarde de euro - datorie externă a statului. Asta înseamnă cel puţin un miliard de euro dobânzi pe an.
  • 0 (2 voturi)    
    dupa summit, mai multe intrebari decat raspunsuri (Miercuri, 1 februarie 2012, 10:58)

    costica [anonim]

    "Nu numai pieţele şi experţii economici au primit cu scepticism concluziile ultimului summit. Spania şi alte câteva state europene şi-au exprimat temerea că accentul este pus prea mult pe austeritate şi prea puţin pe creştere economică.
    Cu toate acestea, cancelarul german, principalul promotor al noului tratat, l-a lăudat ca fiind un mare succes. Mulţi alţii însă, sunt de altă părere. "Este o diversiune importantă", spune un diplomat citat de "The Economist". "S-a transformat dintr-un document nociv într-unul inutil", potrivit unui europarlamentar. Chiar şi Mario Monti, premierul italian, l-a catalogat drept un "decorativ".
    Germania insistă că statele trebuie să-şi reducă deficitele şi, în paralel, să realizeze, reforme structurale, în aşa fel încât să poată investi în creşterea economică. Misiunea este imposibilă pentru Spania, de pildă, unde guvernul trebuie să reducă deficitul de la 8% din PIB la 4,4% anul acesta, în timp ce creşterea economică scade continuu.
    Ironii
    Înainte de summit, Sarkozy spunea că Marea Britanie a rămas fără industrie, Cameron a replicat, după summit, că aşteaptă cu mare interes băncile franceze care se vor reloca după ce Sarkozy va impune taxa pe tranzacţii financiare."
    http://www.adevarul.ro/international/Cu_ce_ramane_UE_dupa_ultimul_summit_0_637736752.html
    In ce-l priveste pe Basescu, summitul asta ar fi o salvare pentru el care in 7 ani de mandat a dus Romania pe marginea prapastiei, nevoita sa se imprumute zi de zi....SILA, vorbe goale si incompetenta si ipocrizie pe masura!!
    SUCCESURI !
  • +1 (1 vot)    
    FMM ,Traiane! (Miercuri, 1 februarie 2012, 12:46)

    Emil B [anonim]

    tot noi suntem vinovati?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by