Dosare Juridice

VIDEO Alexandru Cristea, consultant fiscal Tax Partner al Tuca Zbarcea & Asociatii Tax: Contribuabilii au o serie intreaga de proceduri si drepturi in a contracara atitudinea inspectorilor fiscali sau a schimba deznodamnatul unui raport de inspectie fiscala

de     Smile Media
Marţi, 17 septembrie 2013, 15:04 Dosare Juridice - Dosare de Fiscalitate

Alexandru Cristea in studioul HotNews.ro
Foto: Hotnews
"Contribuabilii au o serie intreaga de proceduri si drepturi in a contracara atitudinea unor inspectori fiscali sau a schimba deznodamnatul unui raport de inspectie fiscala. Inspectorii nu pot face verificari departe de contribuabil si nu se pot intoarce direct cu un raport de inspectie fiscala. Sunt pasi procedurali importanti, iar inspectorul fiscal trebuie sa vina cu un draft de raport fiscal care sa fie discutat la modul oficial, o discutie finala in care contribuabilul isi poate exprima un punct de vedere scris. Toate aceste lucruri vor fi consemnate si vor influenta derularea cazului pe viitor" a declarat Alexandru Cristea, Tax Partner al Tuca Zbarcea & Asociatii Tax in cadrul unui interviu in studioul HotNews.ro pe tema inspectiilor si litigiilor fiscale.

Fragmente din cadrul interviului:
  • Relevanta mi se par in primul rand  o comunicare permanent a in timpul controlului fiscal cu inspectorii fiscali. Acestia sunt obligati sa aduca la cunostinta administratorului sau reprezentantului companiei respective intotdeauna pe parcursul controlului punctele vizate sau constatarile preliminare.
  • Exemplu: de multe ori primim de la furnizaorii nostri facturi care nu au toate datele mentionate de lege, motiv suficient pentru inspector de a anula dreptul de deducere a TVA-ului. Daca contribuabilul este informat despre acest aspect, el se poate intoarce la furnizori si poate cere corectarea facturilor sau obtinerea unor documente suplimentare.
  • Inspectorii nu pot face verificari departe de contribuabil si nu se pot intoarce direct cu un raport de inspectie fiscala. Sunt pasi procedurali importanti, in sensul ca inspectorul fiscal trebuie sa vina cu un draft de raport fiscal care sa fie discutat la modul oficial, o discutie finala in care contribuabilul isi poate exprima un punct de vedere scris. Toate aceste lucruri vor fi consemnate si vor influenta derularea cazului pe viitor.
  • Se intampla des sa nu exsite un control pentru multi ani de zile. Ceea ce e bine de stiut este ca perioada de prescriptie este clara in lege si este de 5 ani, incepand cu 1 ianuarie al anului urmator perioadei necontrolate.
  • Zonele preferate de inspectorii fiscali sunt vechi si noi. Predilecta a ramas zona comertului international, daca vorbim de obligatiile de raportare si colectare a TVA-ului pentru a beneficia de scutiri in aceasta zona de livrari intracomunitare, exporturi, operatiuni complexe, cu tari UE sau nonUE.
  • Am vazut cazuri si de fortare a partii formale, documentare din partea Fiscului, cazuri chiar abuzive le-as numi. Si aici sunt doua elemente: buna pregatire a contribuabilului si a documentatiei aferente inainte de inceperea unui astfel de control si de cunoastere a procedurii si legii, nu numai romanesti ci si europene.
  • O alta zona pe care am constatat-o in ultima vreme este verificarea riscului de dependenta. Exista acest principiu fiscal prin care o relatie contractuala poate fi recalificata si aici vorbesc in general de contracte cu persoane fizice autorizate in cazul in care se constata ca aceste relatii contractuale au o natura salariala. Si sunt industrii predilecte care folosesc acest sistem.
  • O alta zona este partea de achizitii de servicii externe si controlul se refera justificarea acestora. Atentie, deci, la orice fel de achizitie de serviciu de manangement si consultanta. Nu se accepta facturi  de servicii care nu au documentatie reala si suport primite de la companiile mama care sunt vazute de multe ori ca o modalitate de schimbare a pozitiei fiscale in cadrul unui grup.


Biografie:

Alexandru Cristea este Tax Partner al Tuca Zbarcea & Asociatii Tax, societate afiliata firmei de avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii. Alexandru are o experienta de peste 11 ani in materie de consultanta fiscala, desfasurandu-si activitatea in cadrul Deloitte si PwC unde a fost unul dintre coordonatorii departamentului de impozite indirecte. El detine cunostinte vaste de procedura si planificare fiscala, inclusiv in ceea ce priveste implementarea unor structuri fiscale eficiente la nivel international. De asemenea, el a oferit suport si asistenta si in probleme de contencios fiscal. Alexandru Cristea este consultant fiscal autorizat si are un MBA in finante.


Citeste mai multe despre   






















10989 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 18 septembrie 2013, 19:33)

    adela [anonim]

    Cu cate zile inainte ar trebui sa fiu notificata ca va exista o inspectie si ce fac daca nu se respecta acest termen?
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 12:11)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui adela

      Conform procedurii fiscale, autoritatea fiscala are obligatia de a instiinta contribuabilul in legatura cu actiunea de control prin transmiterea in scris a unui aviz de inspectie cu 15 zile inainte. Marii contribuabili trebuie instiintati cu 30 de zile inainte.

      In practica, daca termenul de incepere nu este respectat, veti primi in scris un alt aviz cu o noua data de incepere.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca nu sunt de acord (Miercuri, 18 septembrie 2013, 19:34)

    Marian Popescu [anonim]

    cu ce spune raportul comsiei care sunt pasii pe care ar trebui sa ii urmez?
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 12:26)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian Popescu

      Orice act administrativ fiscal, inclusiv raportul emis in urma unui control fiscal, poate fi contestat in termen de 30 de zile de la data primirii acestuia (atentie, este necesar sa pastrati dovada primirii raportului, cum ar fi plicul postal - in practica, pot exista intarzieri semnificative intre data emiterii documentului si data comunicarii acestuia).

      Important insa, inainte de incheierea unui astfel de raport de inspectie, pe parcursul desfasurarii inspectiei,exista mai multi pasi procedurali pe care ii puteti utiliza pentru a va apara pozitia si a incerca prevenirea sau limitarea unor consecinte fiscale defavorabile.

      Astfel, in timpul controlului, inspectorii fiscali au obligativitatea de va informa asupra constatarilor preliminare, de aceea este important sa aveti o comunicare permanenta cu ei (chiar si scrisa, daca este cazul). Aveti posibilitatea de va exprima punctul de vedere si a prezenta documente care sa infirme constatarile inspectorului. De asemenea, inspectorii sunt obligati, inainte de inchiderea raportului, sa va prezinte draftul de raport in baza caruia veti avea posibilitatea unei discutii finale oficiale cat si a exprimarii in scris a punctului de vedere. Aceste demersuri sunt importante atat pentru a influenta pozitia organului fiscal, cat si pentru sustinerea pe viitor a cauzei d-voastra prin contestatie si eventual in instanta.
  • 0 (0 voturi)    
    PFA (Miercuri, 18 septembrie 2013, 19:42)

    dora [anonim]

    Am avut un control pe pFA anul trecut si mi-am dat seama ca sa tin contabilitatea singura e complicat. AM facut greseli si acumplatesc pentru ele.Intreabarea mea e cat de dese sunt aceste controale pe PFA-uri si daca sunt diferite fata de altele?
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 12:30)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui dora

      Din experienta practica, sunt mai putin dese controalele la PFA-uri, dar acest lucru tine mai degraba de numarul mare de PFA-uri versus numarul de inspectori alocati. Procedural, lucrurile stau la fel pentru un PFA versus o companie; scopul si metodele de inspectie sunt aceleasi.
  • 0 (0 voturi)    
    ce inseamna (Miercuri, 18 septembrie 2013, 19:48)

    maximus_alexndru [anonim]

    o inspectie partiala? Am o firma de 10 ani si niciodata nu am primit o inspectie de-asta. Acum am primit o instiintare cum ca urmeaza un control partial.
    Multumesc anticipat.
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 12:39)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui maximus_alexndru

      Inspectia partiala este o metoda de control definita ca verificare a uneia sau mai multor obligatii fiscale pentru o perioada de timp determinata. Un exemplu cunoscut este inspectia partiala pe TVA atunci cand contribuabilul a solicitat rambursarea. Dar,de multe ori, aceasta modalitate de inspectie este folosita pentru verificarea cu "tematica" pentru anumite situatii sau tipuri de contribuabili. Aici am intalnit in practica diverse situatii, cum ar fi verificarea targetata pe descoperirea riscului de dependenta (in cazul in care exista prezumtia ca o firma foloseste contracte cu PFA care au substanta unor relatii salariale) sau verificarea indeplinirii obligatiilor de raportare si documentare in scop de TVA in cazul tranzactiilor cu tari UE sau non-UE.
  • 0 (0 voturi)    
    control (Miercuri, 18 septembrie 2013, 19:51)

    Rares [anonim]

    Cate controale inopinat are dreptul sa faca garda financiara pe an?
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 12:44)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Rares

      Prin natura acestuia, controlul inopinant se efectueaza ca urmare a unei sesizari cu privire prezumtive fapte de incalcare a legislatiei fiscale. De aceea, numarul unor astfel de controale nu este limitat de lege; de asemenea, nu este obligatorie anuntarea prealabila a contribuabilului si nici prezentarea scopului. Atentie, daca un astfel de control este efectuat de Garda Financiara, aceasta nu poate emite decizii de impunere dar bineinteles poate referi mai departe constarile sale catre ANAF sau organele de cercetare penala.
  • 0 (0 voturi)    
    acte originale (Miercuri, 18 septembrie 2013, 20:53)

    villa [utilizator]

    Anumite acte originale sunt inca la contabil, pentru efectuarea operatiunilor de contabilitate. La un control este nevoie de acte originale (facturi, extrase cont, contracte), sau sunt suficiente copii/documente scanate si arhivate electronic?
    Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 12:50)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui villa

      Simplele copii/scanuri de documente nu sunt indeasuns, legea prevazand ca regula generala necesita existenta documentelor originale in timpul controlului.Sunt anumite situatii insa in care legea considera "originale" si alte documente, cum ar fi cele transmise/primite pe cale electronica.
  • 0 (0 voturi)    
    inspectie fiscala de fond (Joi, 19 septembrie 2013, 0:50)

    marta [anonim]

    Buna ziua

    Azi m-am trezit cu un telefon de la o inspectoare de la Inspectia fiscala si mi-a cerut ca maine dimineata sa ma duc cu toate actele din ultimii 5 ani. E legal? Si de ce credeti ca s-a intamplat asa deodata? Nu am mai avut niciodata un control de fond si mi-e foarte frica.
    daca e vreo reclamatie au obligatia sa-mi comunice?

    Multumesc anticipat pentru raspuns
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 12:55)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui marta

      Daca este vorba de un control de fond, ar fi trebuit sa primiti in mod legal un aviz de inspectie fiscala cu 15 zile inainte, pentru a avea timp sa va pregatiti.

      Poate fi vorba si de un control inopinant, de exemplu pentru verificarea incrucisata si anumiti clienti sau furnizori ai d-voastra si in acest caz controlul poate incepe fara instiintare prealabila. Totusi, controlul se desfasoara de regula la sediul contribuabilului; daca inspectorii doresc sa veniti la sediul organului fiscal, sugerez sa discutati cu acestia si sa stabiliti de comun acord locul si data verificarii.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 19 septembrie 2013, 10:24)

    Dan [anonim]

    Am primit zilele trecute un aviz de inspectie fiscala. Mentionez ca am o microintreprindere cu activitare redusa iar actele firmei sunt la firma de contabilitate. Pot sa refuz/aman aceasta inspectie fiscala pentru a ma pregati?
    Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 13:06)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Contribuabilul poate solicita o singura data, pentru motive intemeiate, amanarea inceperii controlului fiscal. Autoritatea fiscala va comunica data la care a fost reprogramata inspectia.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 19 septembrie 2013, 10:27)

    Paul [anonim]

    Care e durata medie a unui control fisclaA? Adica poate sa depaseasca termenul scris in notificare?
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 13:04)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Paul

      Termenul legal de finalizare a unei inspectii fiscale este de 6 luni pentru marii contribuabili si de 3 luni pentru ceilalti. In practica, de cele mai multe ori, acest termen este depasit insa, exista situatii in cazul unor mari contribuabili in care controlul a durat 2-3 ani.

      Din pacate, nu exista o sanctiune pentru depasirea acestui termen. Pe aceeasi idee, de stiut ca o astfel de depasire nu poate fi invocata ca motiv de anulare a unui raport de inspectie / decizie de impunere. Daca se poate dovedi un anumit prejudiciu pentru contribuabil prin intarzierea nejustificata a controlului, se pot cere in principiu despagubiri in instanta.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 19 septembrie 2013, 10:30)

    dobre iulian [anonim]

    Am avut un control fiscal acum 6 luni, iar domnii inspectori se comportau ca si cum as fi fost la un interogatoriu. m-au abuzat, zic eu, inclusiv cand am cerut sa chem avocatul pentru ca imi cereau tot felul de documente care cted ca nici nu aveau legatura cu controlul. Ce puteam eu sa fac? Sotia mea e contabila insa nu era acolo la momentul controlului ca sa ma indrume. Am fost prins pe picior gresit, insa asta nu inseamna ca pot profita in halul alaa....
    • 0 (0 voturi)    
      r (Vineri, 20 septembrie 2013, 17:34)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui dobre iulian

      Am intalnit multe situatii de abuz ale inspectorilor in practica, insa notiunea de abuz trebuie sa fie atent judecata de la caz la caz. Peste un anumit prag, orice depasire flagranta a atributiilor organului fiscal sau de incalcare a drepturilor unui contribuabil se poate traduce prin abuz. Pentru aceste situatii exista remedii procedurale; de asemenea o atitudine ferma a contribuabilului este importanta, bazata pe o buna cunoastere a procedurii sau pe asistenta de specialitate. Intr-un exemplu banal, organul de control poate cere orice document justificativ relevant pentru scopul controlului respectiv, dar trebuie sa ii acorde contribuabilui timpul de reactie necesar. Pentru situatii limita, prezumtive a da nastere unor abuzuri, cereti notificari scrise cu privire la scopul si tipul de informatii solicitate si raspundeti in scris, daca este cazul, cu privire la detaliile sau statusul acestor informatii.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 19 septembrie 2013, 10:42)

    Max [anonim]

    Inspectorii au voie sa reverifice o perioada care a intrat deja intr-un control anterior? Ca mi s-a intamplat asta.
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 13:15)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Max

      Nu, o perioada deja controlata nu mai poate fi in general reverificata. Singura exceptie de redeschidere a unei perioade este de care se poate prevala autoritatea fiscala este atunci cand considera ca au aparut fapte sau date suplimentare necunoscute inspectorilor fiscali la data primului control. Important, o astfel de actiune trebuie sa aiba la baza o decizie de reverificare (care trebuie sa fundamenteze / mentioneze motivatia fiscului) si care trebuie sa fie comunicata in prealabil. O astfel de decizie poate fi contestata iar lipsa acesteia poate anula de drept efectele unui nou control.
  • 0 (0 voturi)    
    cat de des (Joi, 19 septembrie 2013, 10:49)

    sorana [anonim]

    se intampla ca un control sa se intrerupa? Am intalnit un caz de genul asta si nici macar firma nu a fost instiinta cand se va relua, ceea ce le-a produs oricum un disconfort in munca. Firma mica fiind.
    • 0 (0 voturi)    
      R (Joi, 19 septembrie 2013, 13:21)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorana

      Da, autoritatea fiscala poate decide suspendarea ori de cate ori se considera ca sunt motive justificate, cum ar fi control incrucisat la furnizori/clienti pentru dovedirea realitatii unor tranzactii. Totusi, aceasta suspendare trebuie sa fie notificata contribuabilului si motivata acestuia. In principiu, aceasta suspendare poate fi contestata in cazurile de intarzieri nejustificate, in practica o astfel de actiune este foarte greu a fi acceptata de fisc.

      In cazul d-voastra, sugerez sa depuneti notificari scrise catre autoritatea fiscala, notificari pe care le puteti invoca ulterior (la fisc sau in instanta) in functie de evolutia cazului.
  • 0 (0 voturi)    
    drepturi (Joi, 19 septembrie 2013, 11:15)

    andrei T. [anonim]

    Ca sa ramana scris, puteti sa ne enumerati va rog cateva dintre drepturile contribuabililor? sa le foloseasca toata lumea...
    • 0 (0 voturi)    
      r (Vineri, 20 septembrie 2013, 17:32)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei T.

      Printre raspunsurile date la intrebarile anterioare am facut referire deja la anumite drepturi pe care le are un contribuabil. Selectiv, urmatoarele ar fi drepturi fundamentale ale contribuabilului:
      • dreptul de a fi instiintat despre actiunea de inspectie fiscala (cu exceptia controalelor inopinate);
      • dreptul de a fi verificat doar o singura data pentru fiecare impozit si pentru fiecare perioada supusa verificarii;
      • dreptul de a fi supus inspectiei fiscale doar pe perioada stabilita de lege;
      • dreptul de a fi informat asupra constatarilor preliminare in timpul efectuarii inspectiei fiscale;
      • dreptul de a corecta anumite documente sau a de a aduce dovezi suplimentare prin care contribuabilul sa-si imbunatateasca pozitia fiscala;
      • dreptul la aparare fata de constatarile inspectiei fiscale;
      • dreptul de a beneficia de asistenta de specialitate;
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 19 septembrie 2013, 11:37)

    Ioana [anonim]

    Am avut control de fond si abuziv, in opinia mea, fiscul a impus niste obligatii suplimentare de plata referitoare la impozit pe profit. Vreau sa contest acest raport de inspectie, insa exista vreo solutie fezabila ca fiscul sa nu ma executa pana nu se judeca contestatia? Executarea inseamna practic sa inchid portile firmei. Inteleg ca as putea cere suspendarea, insa nu stiu cum si oricum am inteles ca nu se acorda la timp si mai intai te executa. Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      r (Vineri, 20 septembrie 2013, 17:33)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana

      Decizia de impunere emisa de autoritatile fiscale poate fi contestata in termen de 30 de zile de la primirea acesteia. Separat, puteti cere suspendarea executarii acesteia in instanta. Intr-adevar, in practica, mecanismul suspendarii nu functioneaza cum ar trebui, in sensul in care este foarte probabil ca termenul de judecata a suspendarii sa depaseasca termenul limita de plata a obligatiei impuse. Astfel, neplata acestor obligatii poate aduce de cele mai multe ori executarea lor silita. Ca alternativa interesanta oferita mai nou de Codul de procedura fiscala, mentionez posibilitatea suspendarii efectelor actului de control prin depunerea de catre contribuabil a unei scrisori de garantie bancara, garantie ce va putea fi retrasa in cazul solutionarii favorabile a contestatiei. In practica am avut astfel de situatii. Totusi, pentru IMM fiabilitatea unei astfel de solutii este limitata, daca ne gandim la conditiile impuse de banci pentru emiterea acestor garantii si la costurile aferente pentru contribuabil.
  • 0 (0 voturi)    
    ponta si legile (Joi, 19 septembrie 2013, 12:13)

    gheorghe [anonim]

    Ce parere aveti despre noua lege a sistemului de ocntrol fiscal anuntata de premier?Cum credeti ca ar putea functiona noua directie anti-frauda ?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Vineri, 20 septembrie 2013, 17:32)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui gheorghe

      Anuntul de factura politica nu priveste schimbarea sistemului de control fiscal ci vizeaza doar reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. In principiu, consider proiectul de modernizare a administratiei fiscale ca fiind benefic, deoarece acesta va presupune in primul rand desfiintarea directiilor judetene si infiintarea unora regionale (probabil pe 8 regiuni) - cu potentiale efecte bune pentru debirocratizarea partiala a aparatului.
      Referitor la mult discutata Directie Nationala Antifrauda Fiscala, initiativa de a avea o directie centralizata, cu obiective unitare si personal specializat pentru depistarea adevaratelor sisteme de evaziune fiscala (ci nu a diverselor „ciupeli” sau incorectitudini depistate in cursul controalelor fiscale) este bineinteles laudabila. Insa istoricul indelungat de declaratii cu privire la eradicarea fraudei fiscale, contrazise de diversele rapoarte care arata in fapt o accentuare a fenomenului evazionist, imi permite deocamdata sa fiu circumspect la succesul acestei initiative.
  • 0 (0 voturi)    
    declaratii (Joi, 19 septembrie 2013, 12:17)

    Andrada Lupescu [anonim]

    Am avut de curand un control fiscal de fond la 2 ani de activitate! In urma controlului, printre altele, pe care le-am inteles, am avut atentionare asupra declaratiilor semestriale pe TVA. Inspectorul mi-a spus atunci ca au fost depuse cu date eronate si mi-a impus ca masura, corectarea datelor! Doar atat este notat in Dispozitia privind masurile stabilite, dar nu se mentioneaza ce anume a fost declarat eronat. Cum pot sa gasesc erorile din declaratii, avand in vedere ca in perioada anului 2011 acele declaratii se depuneau la ghiseu. Ce risc daca nu fac modificarile/

    Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      r (Vineri, 20 septembrie 2013, 17:35)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrada Lupescu

      Sugestia noastra pentru identificarea si indreptarea erorii aparute in declaratiile depuse de dumneavoastra este sa reverificati intrarile din declaratie pe baza intrarilor in contabilitate si a jurnalului de TVA. Este posibil ca mentiunea celor de la fisc sa apara in urma compararii declaratiei depuse de dumneavoastra cu declaratia depuse de furnizorii sau clientii dumneavoastra. Aceste declaratii sunt comparate de catre organele fiscal, iar daca apar neconcordante partile sunt instiintate. Pentru depunerea eronata a declaratiei rectificative 394, nu sunt prevazute amenzi contraventionale. Acestea vor fi aplicate doar in cazul in care declaratia 394 nu este depusa la termen.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 19 septembrie 2013, 12:27)

    Tudor Mihai [anonim]

    In cazul unui control fiscal care este perioada care poate fi controlata? (Sunt PFA din 2006 si pana acum nu am avut nici un control fiscal).
    Multumesc o zi buna!
    • 0 (0 voturi)    
      r (Vineri, 20 septembrie 2013, 17:33)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tudor Mihai

      In ceea ce priveste datoriile catre bugetul de stat, termenul de prescriptie este de 5 ani, incepand de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere eventuala obligatie fiscala. In exemplul dumneavostra verificarea de catre organele de inspectie fiscala poate avea loc doar incepand cu operatiunile efectuate in anul 2008.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 19 septembrie 2013, 12:32)

    ioana [anonim]

    Care e diferenta intre proces verba fiscal si proces verbal, un fel de constatare, de la fata locului?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Vineri, 20 septembrie 2013, 17:33)

      Alexandru Cristea [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioana

      In materie fiscala, un proces verbal este un simplu inscris prin care se consemneaza anumite acte si fapte ale contribuabilului si eventual anumite consecinte fiscale; acesta insa nu este un titlu de creanta prin care se pot impune obligatii fiscale aditionale contribuabilului. Este foarte probabil ca procesul verbal intocmit de inspectorii fiscali sa constituie preambulul unei decizii de impunere ulterioare sau a unei actiuni de natura urmariri penale.
      Pe de alta parte, atunci cand va referiti la „procesul verbal fiscal” cred ca va referiti de fapt la un raport de inspectie fiscala. Acesta se intocmeste in general ca urmare a incheierii unui control fiscal si poate stabili obligatii fiscale pentru contribuabil (obligatii impuse printr-o decizie separata de impunere). Decizia de impunere este titlu de creanta care fi poate contestat.
  • 0 (0 voturi)    
    consultanta (Duminică, 22 septembrie 2013, 1:21)

    gaby d. [anonim]

    daca angajez o firma sa imi ofere consultanta (identificare posibili parteneri si preturi practicate de acestia), ce documente trebuie sa imi ofere aceasta firma pentru ca plata pe care le-o fac sa imi fie acceptata ca si cheltuiala? Mai e nevoie si de altceva in afara de contractul de consultanta?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi