Douazeci de marinari romani aflati la bordul unei nave sub pavilion Republica Moldova, retinuta intr-un port tunisian in urma unui litigiu comercial, reclama conditiile de viata si de munca precare si spun ca sunt neplatiti din luna iulie, transmite Mediafax.

Potrivit unui comunicat al Sindicatului Liber al Navigatorilor, in data de 1 august 2015, nava Asirat, sub pavilion Republica Moldova, a fost retinuta in portul Gabes, din Tunisia, in urma unui litigiu comercial, la bordul vasului fiind 20 de membri de echipaj, toti de nationalitate romana, care nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Acestia sunt neplatiti din luna iulie 2015 si acuza conditiile de munca si viata precare de la bordul navei, iar unii dintre marinari spun ca au diverse probleme de sanatate - boli de piele, de rinichi, de inima si de stomac.

"Autoritatea Navala Romana si Sindicatul Liber al Navigatorilor au declansat procedurile pentru executarea politei de securitate financiara in vederea platii si repatrierii echipajului. Agentia de crewing Sea Wind Shipping face eforturi pentru a avea echipajul repatriat. De asemenea, acestia au intrerupt contractul de furnizare personal navigant incheiat cu societatea National Transport Company din Constanta pentru nava Asirat, pentru nerespectarea clauzelor, neplata echipajului si a datoriilor fata de agentia de crewing", se arata in comunicatul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Potrivit documentului citat, Ministerul Afacerilor Externe a fost informat despre aceasta situatie, iar in prezent se incearca, cu ajutorul MAE, sa se obtina de la autoritatile tunisiene aprobarea repatrierii echipajului actual.

"Toti cei implicati fac eforturi pentru plata si repatrierea navigatorilor", se mai arata in comunicatul citat.

Sindicatul Liber al Navigatorilor face apel catre toti navigatorii romani si la agentiile de crewing din Romania sa evite furnizarea de personal navigant pe aceasta nava deoarece conditiile de la bord nu respecta conventia MLC 2006. Totodata, navigatorii care pleaca in voiaje sa se asigure ca viitorul lor loc de munca, prin contractul semnat, este conform cu MLC 2006, care este o conventie internationala privind munca in domeniul maritim.