VIDEO Mircea Albulescu: Arta nu se poate invata, meseria, da!

de Redactia HotNews.ro
Vineri, 11 decembrie 2009, 14:48 Actualitate | Cultură

Mircea Albulescu
Foto: HotNews.ro
Ce loc mai ocupa teatrul in viata publica, adesea invadata de comercial si rutina? Intalnirea de pe scena a generatiei de aur cu tanara generatie aduce spectatorii la salile de teatru? Reuseste teatrul sa ne scoata din mrejele circului citadin? Care este secretul pieselor de teatru care se joaca cu casele inchise? Mircea Albulescu a discutat online cu cititorii HotNews.ro.


  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la sfarsitul textului
Mircea Albulescu, pe numele sau adevarat Albulescu Iorgu s-a nascut in 4 octombrie 1934. Isi incepe cariera ca artist amator in echipa de teatru la Ateneul Popular “Ana Ipatescu” iar in 1950 este angajat la Teatrul National ca actor de figuratie. intre 1952 - 1956 devine student al I.A.T.C. la clasa Aurei Buzescu.

Intre anii 1956 - 1998 Mircea Albulescu este actor la Teatrul Municipal din Bucuresti, Teatrul de Comedie din Bucuresti si Teatrul National din Bucuresti.

In film Mircea Albulescu a interpretat peste 70 de roluri. Actorul este membru al Uniunii Ziaristilor si a colaborat multi ani cu reviste dedicate teatrului si cinematografiei. Mircea Albulescu este si autor de versuri si proza scurta.

Cel mai nou proiect in care este implicat actorul Mircea Albulescu este "Mari Actori Romani", o colectie de voci si talente care au pus amprenta pe istoria teatrului autohton.
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      

Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 tavi

    care e rolul preferat al dumneavoastra?

    • Mircea Albulescu

      La intrebarea dumneavostra raspunsul este ca rolul meu preferat se numeste Firs, din piesa Livada de visini de Anton Pavlovici Cehov, a carei repetitie a fost astazi dimineata. Speram ca premiera va fi in luna martie.
      Tropai pe scena de 60 de ani si dintotdeauna si sper mereu sa fiu credincios faptului ca rolul cel mai mare, cel mai dorit este cel care va veni.

  • Întrebarea nr. 2 Est

    Buna ziua, Domnule Mircea Albulescu.
    O intrebare scurta: cand se va mai juca la TNB piesa "Ultima ora" de Mihail Sebastian?
    Multumesc si va doresc multa sanatate.

    • Mircea Albulescu

      Buna ziua domnul meu, din cauza pierderii lui Gheorghe Dinica mai avem de asteptat si asteptarea presupune rabdare si multa sanatate, ceea ce va doresc si dumneavoastra.

  • Întrebarea nr. 3 Radu C

    Domnule Albulescu, sunteti unul dintre cei mai mari actori ai lumii, meritati recunoasterea pe care, din pacate, au primit-o mai mult altii... si ma refer la recunoasterea internationala, impreuna cu satisfactiile ei - inclusiv materiale. De cate ori v-am vazut, inclusiv pe strada, am avut emotia experientei de a fi fata in fata cu profesionalismul ridicat la nivel de arta, cu arta ridicata la un inalt nivel de intelepciune si devotament. Cuvintele sunta sarace pentru a exprima trairile pe care le transmiteti restului lumii, fie colegi de scena, fie public, fie ... simpli pietoni pe acelasi trotuar al vietii. Ce poate face publicul pentru a fi mai des alaturi de dumneavoastra, in conditiile in care salile de teatru sunt mici? Chiar si atunci cand sunt arhipline, mai sunt multi iubitori de arta care ar vrea tare mult sa va vada... Sunt convins ca, daca am avea o sala de cateva mii de locuri, s-ar umple de publicul Domniei Voastre! Multa sanatate si multe motive DOAR de voie buna, va urez!

    • Mircea Albulescu

      Distinse domnule Radu C, in primul rand va urez multa sanatate si dumneavoastra. Teatrul National are o sala de peste 1000 de locuri, in general, teatrele romanesti au cam 500 de locuri, ceea ce ne ingaduie obligatia sa reluam un spectacol de atatea ori cata vreme, cum se spune pe la noi, sala e plina. Intr-o singura imprejurare trista nu mai reluam un spectacol, atunci cand sala e plina numai cu scaune. Pe curand. Si daca nu as fi asa batran as spune... "pe mereu"!

  • Întrebarea nr. 4 adi

    In 1999, student fiind la Iasi, v-am intalnit in fata Palatului Culturii si afland de la dumneavoastra ca ati incercat sa faceti "Arhitectura", v-am facut un cadou - era un ghiveci din lut. Va mai amintiti? "Arhitectura" poate fi o arta, daca respecti ce faci, la fel ca si "Actoria". Cred ca multi actori s-ar putea implica in educarea culturala a tinerilor de exemplu. Aveati o emisiune de genul asta pe care o urmaream.
    Credeti ca ar fi o idee buna sa se mai "intample"asemenea emisiuni?
    Multumesc, si va doresc multa sanatate!

    • Mircea Albulescu

      Stimate domnule arhitect, va dau o veste buna: ghiveciul traieste in casa mea si e incoronat (as putea spune si incornorat) cu superbe Craciunite. In ceea ce priveste arta arhitecturii, ca si cea a actorului, va rog sa stati jos, daca va surpinde ce va spun, nu se invata, ti-o da Dumnezeu sau te impinge diavolul, ca de-aia este arta. Ce putem invata de la mesterii nostri este MESERIA. Domnule arhitect, va amintiti, desigur, ca de la Michelangelo la Brancusi, dupa cativa ani de ucenicie au fugit din atelierele maestrilor lor cautand sa implineasca binecuvantarea sau blestemul artei lor. In rest, sper sa il contrazic pe prietenul dumneavoastra Hamlet si sa ne doresc ca "RESTUL SA NU FIE TACERE"

  • Întrebarea nr. 5 Viorel Florescu

    Înainte de 89 Teatrul facea parte din propaganda de partid şi de stat.
    Este normal ca acum să se rafineze arta de obedienţă.
    În zilele nostre BRIGAZI ARTISTICE DE AGITAŢIE POLITICĂ apar la diverse CANALR de televiziune mai mult sau mai puţin ? PARTIZANE.
    Este firesc: MARIA SA PUBLICUL SA DECIDĂ

    Mai stie cineva la ce se refera
    "V-am dat teatrul să-l paziţi ca pe'un locaş de MUZE ! "?

    • Mircea Albulescu

      In 1956 absolvea IATC ceea ce i s-a spus "generatia de aur". Inaintea acestei generatii a fost o generatie de platina si dupa noi una de diamant. Artele vii, cum sunt teatrul, dansul, muzica in concerte livee, toate traiesc sub semnul tragic ca mor imediat dupa ce s-au nascut. Au existat, exista si vor exista dupa gustul publicului. Dca o piesa e proatsa, nici dracul nu intra in sala, daca concertul e prost, nimeni nu intra la Ateneu, daca o opera sau un balet sunt catastrofale nimeni nu intra la Opera. Publicul spectator si artistii sunt legati prin semne de viata si moarte unii de gustul celorlalti. Daca maria sa publicul decide intr-un fel anume, orice decizie are un caracter istoric, toti ne meritam soarta. In ceea ce priveste atentionarea Vacarescului, ea se rosteste de catava ori pe luna pe scena mare a Teatrului National, iar publicul apauda in semn de neconditionata aprobare. Domnule Pasnic, va multumesc pentru grija pe care mi-o purtati.

  • Întrebarea nr. 6 Radu

    De ce nu propuneti unor politicieni sa joace pe scena alaturi de dumneavoastra? Cred ca ar fi foarte interesant, unii au un talent nativ de invidiat.

    In acest fel cred ca ar avea sansa de a "improviza" diversele atacuri la locul potrivit, pastrand "strada" mai curata.

    • Mircea Albulescu

      Domule Radule, va asigur ca niciun actor care a jucat Otello nu a strangulat-o pe actrita care a jucat Ofelia. Va rog respectuos trimiteti-mi o lista cu politicienii care ne asasineaza incepand de la imparatul Nero sau mult mai dinainte. Arta este un lucru sfant care nu gazduieste pacatul! Curaj!

  • Întrebarea nr. 7 vali

    Dupa un adevarat slalom printre articole privind alegerile in sfarsit am gasit si altceva dar pentu ca nu ni se da voie sa ne linistim va intreb;credeti ca vom mai ajunge sa scapam de toata uratenia ce apare la cele mai multe televiziuni,credeti ca in Romania omul de rand ,cel ce nu isi poate permite prea des un bilet la teatru,poate ajuta in vreun fel sa scapam de incultura ce invadeaza totul in jur?Daca da cum vedeti viitorul Romaniei culturale?

    • Mircea Albulescu

      Stimate domnule Vali, va rog sa consultati atent cartea tehnica a televizorului dumnevoastra. Va asigur ca in toate limbile pamantului exista butonul "Oprit". Folositi-l!

  • Întrebarea nr. 8 dan

    De ce ati acceptat rolul din "Comedia norilor"? In opinia mea e o piesa slaba care va trage in jos. Va marturisesc ca pentru prima oara de cand merg la teatru am parasit sala pentru ca nu mai rezistam sa vad acel macel cultural. Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    • Mircea Albulescu

      Domnule Dan, spuneti-mi sincer, treceti prin bucatarie? Gatiti? Cineva din familia dumneavoastra gateste? Cineva mai arde cate o mancare? Va felicit pentru ca ati plecat din sala pentru ca mancarea nostra vi s-a parut arsa. Este dreptul dumneavoastra. Daca ati fi avut stoicismul si ragazul sa mai rabdati cateva minute, v-ati fi putut delecta de un desert copios: indelungi aplauze.

  • Întrebarea nr. 9 big_fufu

    Va consider un actor genial, dintr-o generatie de aur, fara nici o umbra de dubiu. Dar de ceva vreme nu va putem vedea pe scena decit in Bucuresti si in vechile inregistrari. Turnee prin tara nu se mai fac? Sau daca se fac... cu siguranta nu sunt bine promovate.
    Trebuie sa va spun ca ma dispera titlul articolului, cu circul mutat in strada.... e absolut absurd sa te plingi de incultura si lipsa de interes pt arta, atunci cind pe litoral, de ex, un sezon intreg singurii "artisti" care apareau seara de seara erau manelistii. Am fost sincer dezamagita ca pe toata durata sejurului, in plin sezon, nu a figurat nici un spectacol de teatru, sau macar muzical... Chiar am remarcat impreuna cu prietenii: aveam banii, cheful si dispozitia necesara pt un spectacol complex, nu doar ceva divertisment, dar oferta lipsea cu desavirsire.... Cum vedeti aceasta problema?

    • Mircea Albulescu

      Buna mea Big Fufu, trebuie sa marturisesc ca am citit mesajul dvs cu o pereche de ochelari cu 9 diopritii + asa ca vad foarte bine, dar datorita dioptriilor si destul de ingust. Asadar: 1) turnee ale teatrelor, nu numai din Bucuresti nu se mai fac pentru ca ... NU BANI! 2) Dupa cum marturisiti, cei care "aveam bani, cheful si dispozitia necesara pentru un spectacol complex" buna mea Big Fufu, trebuie sa iti dau o veste proasta: sunteti minoritari 3) Cea mai buna promovare a gesturilor artistice si deoportiva culturale se face "porta a la porta", nu pierdeti vremea, indemnati pe toti cunoscutii sa va urmeze dorinta, daca nu chiar exemplul.

  • Întrebarea nr. 10 Sergiu

    Nu pretind sa fiti de acord cu ce spun mai jos, sunt observatii din exterior de spectator, despre care va rog sa va exprimati o opinie.

    Acum aproximativ 10 ani, sa zicem in perioada "Cojar/Colceag" TNB era sclipitor. Spectacole foarte bune (dvs. in Cabotinul de exemplu), in ansamblu un nivel ridicat. Perioada Sararu a coborat mult nivelul TNB.

    Constat cu bucurie ca acum, dupa o vreme de cand dl. Caramitru e director lucrurile merg spre bine, spectacolele au redevenit aproape in totalitate atractive.

    Ce va nemultumeste pe dvs acum in activitatea TNB? Ce va incanta? Ce credeti ca ar trebui?

    Cum comentati ca Dan Tudor (care chiar imi e simpatic), regizor tanar fara palmares national remarcabil are 3 montari la TNB Sala Mare in timp ce Alexandr Darie, Mihai Maniutiu, Radu Afrim, Gelu
    Colceag nu au nimic in repertoriul curent TNB. Nu ar trebui ei invitati oare in TNB?

    • Mircea Albulescu

      Da

  • Întrebarea nr. 11 owl

    1. Ar putea fi transmie web piesele de teatru? Cred ca ar mai aduce spectatori, chiar daca nu e chiar acelasi lucru...

    2. Cred ca marii actori stau cumva retrasi , fara acces la TV, fara turnee... in timp, fara suparare, oamenii uita .... Cum iesim din asta?

    • Mircea Albulescu

      2) Va dau o veste buna, in toate librariiile a aparut primul CD din colectia Mari Actori Romani. Primul CD este "Fluturele in lesa de aur" cu Mircea Albulescu. Urmeaza maestrul Radu Beligan si Horatiu Malaele. Toate sunt productii din 2009.

  • Întrebarea nr. 12 Mira

    Domnule Albulescu,

    Va semnalez aici, din punctul vedere al unui consumator ocazional de teatru, ca unele din probleme pot fi cauzate si de marketingul defectuos al teatrelor (si in general al institutiilor care produc cultura in Bucuresti).

    Lipsa de perdictibilitate in programe la toate teatrele [ex. Teatrul National nu are programul definitivat decat pe 2 saptamani - cand spectacolele bune sunt deja vandute], lipsa de informatie actualizata online, imposibilitatea de a achizitiona bilete online 100% cu printare de bilet electronic si plata cu card. Aceste sunt motivele petnru care oamenii ocupati nu vin la teatru decat ocazional. Eu sunt unul din acestia.

    Va multumesc ca ati citit remarca mea si va transit intreaga mea admiratie.

    • Mircea Albulescu

      Buna mea Mira, ma mira ca ai uitat ca intrebarea ar trebui sa o pui departamentului de PR al Teatrului National. Cu drag si admiratie.

  • Întrebarea nr. 13 Dr Doc

    Infiorat baiatul de clasa a 7-a privea scena pe care artistii se intinsesera pe spate in timp ce capetele le atarnau in afara ei...
    "Dar cum ne vei mai putea desparti cand capetele noastre vor fi in cos?" (dupa ghilotinare...)
    Piesa se numea Danton si a fost un eveniment major in viata copilului acela, prin 1977...
    Vom putea oare gasi inregistrate pe DVD-uri piesele care ne-au fermecat copilaria? Chiar si cele de Marti seara de la Teatrul TV (Stalpii societatii, Indragostitii de la masa 10, ...)?
    Sa ne traiesti intru multi ani, iubite Maestru!

    • Mircea Albulescu

      Stimate domnule doctor, va recomad cu caldura adresa eteatru.ro. Veti gasi acolo, daca nu toate, cele mai multe dintre piesele pe care doriti sa le ascultati pentru ca sunt piese de teatru radiofonic. Puteti alege de acolo ceea ce doriti sa ascultati. Ceea ce doriti sa vedeti este 100% creatia dvs. Este limpede ca daca, sa zicem, 1000 de ascultatori asculta o anumita piesa, aceeasi o 1000 de ascultatori vad cu totul alta piesa. Ascultatorul de teatru audiofonic este cel mai creator receptor al unui gest artistic. Sa ne traiti intr-u multi ani, iubite domnule doctor.

  • Întrebarea nr. 14 Mihaela

    Buna zua maestre! Puteti sa imi spuneti mai multe despre proiectul "Mari actori romani? Cum ati intrat in el, ce reprezinta pentru dvs?

    • Mircea Albulescu

      Buna mea Mihaela, am fost invitat in acest proiect. Iar pentru mine reprezinta inca o fericita ocazie de a castiga un pariu (artistic) cu dvs. Imi doresc succes.

  • Întrebarea nr. 15 Lilioara

    Ce se face lumea fara teatru adevarat? Am fost , sunt si voi fi indragostita de teatru. Ce sa mai spun despre poeziile dumneavoastra! Spendide!
    Se mai pun in scena si piese de teatru , nu intotdeauna pe placul spectatorului , dar face parte din evolutia lui s ayicem, desi eu nu constat ca fiind arta pe scena urletele si scalambaielile unor tinerei actori. Eu sunt mai de moda veche, sunt cu dumneavoastra! Cu teatrul facut de generatia de aur !
    Multa sanatate si bucurii sa va aduca noul an !
    LA MULTI ANI!

    • Mircea Albulescu

      Stimata Lilioara, si eu sunt cu dvs.! Din toata inima La multi ani!

  • Întrebarea nr. 16 daniel.c

    nu am intrebari. am doar o amintire de nesters cu dumneavoastra pe care daca imi este permis as dori sa o relatez.. v-am intalnit la filmarile pentru "dacii" in muntii bucegi, eu un pusti de 11 tare emotionat, care v-a rugat si ati acceptat pe loc, sa va fac cateva fotografii alb-negru cu care m-am laudat pe la colegi si prieteni de-a lungul timpului si pe care le pastrez si azi la loc de cinste. pentru mine ati fost atunci un GIGANT, la propriu iar cand am inceput sa va vad evoluand pe scena si in filme ati devenit, sunteti si veti ramane deapururi GIGANT. Va urez in primul rand ceea ce imi doresc si eu, sanatate. Sa ne incantati multi ani de acum incolo. Sarbatorile cu bine. LA MULTI ANI !

    • Mircea Albulescu

      Bunul meu Daniel C, am doua rugaminti: sa iti dea Dmnezeiu multe zile senine, 2. sa apuc sa mai facem o poza.

  • Întrebarea nr. 17 Florin

    Ce parere aveti despre actorul Marius Manole?

    • Mircea Albulescu

      Bunul meu Florin, Marius este colegul meu, jucam in cateva spectacole impreuna si repetam impreuna in "Livada de visini" in care el joaca rolul jucat de mine acum 50 de ani.

  
4783 vizualizari
  • rol (Vineri, 11 decembrie 2009, 15:13)

    tavi [anonim]

    care e rolul preferat al dumneavoastra?
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:11)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui tavi

      La intrebarea dumneavostra raspunsul este ca rolul meu preferat se numeste Firs, din piesa Livada de visini de Anton Pavlovici Cehov, a carei repetitie a fost astazi dimineata. Speram ca premiera va fi in luna martie.
      Tropai pe scena de 60 de ani si dintotdeauna si sper mereu sa fiu credincios faptului ca rolul cel mai mare, cel mai dorit este cel care va veni.
  • Ultima ora (Vineri, 11 decembrie 2009, 15:47)

    Est [utilizator]

    Buna ziua, Domnule Mircea Albulescu.
    O intrebare scurta: cand se va mai juca la TNB piesa "Ultima ora" de Mihail Sebastian?
    Multumesc si va doresc multa sanatate.
    • Rapuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:13)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Est

      Buna ziua domnul meu, din cauza pierderii lui Gheorghe Dinica mai avem de asteptat si asteptarea presupune rabdare si multa sanatate, ceea ce va doresc si dumneavoastra.
  • Distinse Maestre, RESPECTUL meu! (Vineri, 11 decembrie 2009, 16:05)

    Radu C [anonim]

    Domnule Albulescu, sunteti unul dintre cei mai mari actori ai lumii, meritati recunoasterea pe care, din pacate, au primit-o mai mult altii... si ma refer la recunoasterea internationala, impreuna cu satisfactiile ei - inclusiv materiale. De cate ori v-am vazut, inclusiv pe strada, am avut emotia experientei de a fi fata in fata cu profesionalismul ridicat la nivel de arta, cu arta ridicata la un inalt nivel de intelepciune si devotament. Cuvintele sunta sarace pentru a exprima trairile pe care le transmiteti restului lumii, fie colegi de scena, fie public, fie ... simpli pietoni pe acelasi trotuar al vietii. Ce poate face publicul pentru a fi mai des alaturi de dumneavoastra, in conditiile in care salile de teatru sunt mici? Chiar si atunci cand sunt arhipline, mai sunt multi iubitori de arta care ar vrea tare mult sa va vada... Sunt convins ca, daca am avea o sala de cateva mii de locuri, s-ar umple de publicul Domniei Voastre! Multa sanatate si multe motive DOAR de voie buna, va urez!
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:17)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu C

      Distinse domnule Radu C, in primul rand va urez multa sanatate si dumneavoastra. Teatrul National are o sala de peste 1000 de locuri, in general, teatrele romanesti au cam 500 de locuri, ceea ce ne ingaduie obligatia sa reluam un spectacol de atatea ori cata vreme, cum se spune pe la noi, sala e plina. Intr-o singura imprejurare trista nu mai reluam un spectacol, atunci cand sala e plina numai cu scaune. Pe curand. Si daca nu as fi asa batran as spune... "pe mereu"!
  • studentie (Vineri, 11 decembrie 2009, 16:10)

    adi [anonim]

    In 1999, student fiind la Iasi, v-am intalnit in fata Palatului Culturii si afland de la dumneavoastra ca ati incercat sa faceti "Arhitectura", v-am facut un cadou - era un ghiveci din lut. Va mai amintiti? "Arhitectura" poate fi o arta, daca respecti ce faci, la fel ca si "Actoria". Cred ca multi actori s-ar putea implica in educarea culturala a tinerilor de exemplu. Aveati o emisiune de genul asta pe care o urmaream.
    Credeti ca ar fi o idee buna sa se mai "intample"asemenea emisiuni?
    Multumesc, si va doresc multa sanatate!
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:26)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adi

      Stimate domnule arhitect, va dau o veste buna: ghiveciul traieste in casa mea si e incoronat (as putea spune si incornorat) cu superbe Craciunite. In ceea ce priveste arta arhitecturii, ca si cea a actorului, va rog sa stati jos, daca va surpinde ce va spun, nu se invata, ti-o da Dumnezeu sau te impinge diavolul, ca de-aia este arta. Ce putem invata de la mesterii nostri este MESERIA. Domnule arhitect, va amintiti, desigur, ca de la Michelangelo la Brancusi, dupa cativa ani de ucenicie au fugit din atelierele maestrilor lor cautand sa implineasca binecuvantarea sau blestemul artei lor. In rest, sper sa il contrazic pe prietenul dumneavoastra Hamlet si sa ne doresc ca "RESTUL SA NU FIE TACERE"
  • Ce fel de politica mai faceti ? (Vineri, 11 decembrie 2009, 18:03)

    Viorel Florescu [utilizator]

    Înainte de 89 Teatrul facea parte din propaganda de partid şi de stat.
    Este normal ca acum să se rafineze arta de obedienţă.
    În zilele nostre BRIGAZI ARTISTICE DE AGITAŢIE POLITICĂ apar la diverse CANALR de televiziune mai mult sau mai puţin ? PARTIZANE.
    Este firesc: MARIA SA PUBLICUL SA DECIDĂ

    Mai stie cineva la ce se refera
    "V-am dat teatrul să-l paziţi ca pe'un locaş de MUZE ! "?
    • Raspund (Luni, 14 decembrie 2009, 11:34)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorel Florescu

      In 1956 absolvea IATC ceea ce i s-a spus "generatia de aur". Inaintea acestei generatii a fost o generatie de platina si dupa noi una de diamant. Artele vii, cum sunt teatrul, dansul, muzica in concerte livee, toate traiesc sub semnul tragic ca mor imediat dupa ce s-au nascut. Au existat, exista si vor exista dupa gustul publicului. Dca o piesa e proatsa, nici dracul nu intra in sala, daca concertul e prost, nimeni nu intra la Ateneu, daca o opera sau un balet sunt catastrofale nimeni nu intra la Opera. Publicul spectator si artistii sunt legati prin semne de viata si moarte unii de gustul celorlalti. Daca maria sa publicul decide intr-un fel anume, orice decizie are un caracter istoric, toti ne meritam soarta. In ceea ce priveste atentionarea Vacarescului, ea se rosteste de catava ori pe luna pe scena mare a Teatrului National, iar publicul apauda in semn de neconditionata aprobare. Domnule Pasnic, va multumesc pentru grija pe care mi-o purtati.
  • Teatru (Vineri, 11 decembrie 2009, 19:59)

    Radu [anonim]

    De ce nu propuneti unor politicieni sa joace pe scena alaturi de dumneavoastra? Cred ca ar fi foarte interesant, unii au un talent nativ de invidiat.

    In acest fel cred ca ar avea sansa de a "improviza" diversele atacuri la locul potrivit, pastrand "strada" mai curata.
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:36)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu

      Domule Radule, va asigur ca niciun actor care a jucat Otello nu a strangulat-o pe actrita care a jucat Ofelia. Va rog respectuos trimiteti-mi o lista cu politicienii care ne asasineaza incepand de la imparatul Nero sau mult mai dinainte. Arta este un lucru sfant care nu gazduieste pacatul! Curaj!
  • Stimate Maestre (Vineri, 11 decembrie 2009, 21:20)

    vali [anonim]

    Dupa un adevarat slalom printre articole privind alegerile in sfarsit am gasit si altceva dar pentu ca nu ni se da voie sa ne linistim va intreb;credeti ca vom mai ajunge sa scapam de toata uratenia ce apare la cele mai multe televiziuni,credeti ca in Romania omul de rand ,cel ce nu isi poate permite prea des un bilet la teatru,poate ajuta in vreun fel sa scapam de incultura ce invadeaza totul in jur?Daca da cum vedeti viitorul Romaniei culturale?
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:38)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vali

      Stimate domnule Vali, va rog sa consultati atent cartea tehnica a televizorului dumnevoastra. Va asigur ca in toate limbile pamantului exista butonul "Oprit". Folositi-l!
  • Comedia Norilor (Vineri, 11 decembrie 2009, 22:17)

    dan [anonim]

    De ce ati acceptat rolul din "Comedia norilor"? In opinia mea e o piesa slaba care va trage in jos. Va marturisesc ca pentru prima oara de cand merg la teatru am parasit sala pentru ca nu mai rezistam sa vad acel macel cultural. Va multumesc anticipat pentru raspuns.
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:41)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      Domnule Dan, spuneti-mi sincer, treceti prin bucatarie? Gatiti? Cineva din familia dumneavoastra gateste? Cineva mai arde cate o mancare? Va felicit pentru ca ati plecat din sala pentru ca mancarea nostra vi s-a parut arsa. Este dreptul dumneavoastra. Daca ati fi avut stoicismul si ragazul sa mai rabdati cateva minute, v-ati fi putut delecta de un desert copios: indelungi aplauze.
  • Buna seara! (Vineri, 11 decembrie 2009, 23:23)

    big_fufu [utilizator]

    Va consider un actor genial, dintr-o generatie de aur, fara nici o umbra de dubiu. Dar de ceva vreme nu va putem vedea pe scena decit in Bucuresti si in vechile inregistrari. Turnee prin tara nu se mai fac? Sau daca se fac... cu siguranta nu sunt bine promovate.
    Trebuie sa va spun ca ma dispera titlul articolului, cu circul mutat in strada.... e absolut absurd sa te plingi de incultura si lipsa de interes pt arta, atunci cind pe litoral, de ex, un sezon intreg singurii "artisti" care apareau seara de seara erau manelistii. Am fost sincer dezamagita ca pe toata durata sejurului, in plin sezon, nu a figurat nici un spectacol de teatru, sau macar muzical... Chiar am remarcat impreuna cu prietenii: aveam banii, cheful si dispozitia necesara pt un spectacol complex, nu doar ceva divertisment, dar oferta lipsea cu desavirsire.... Cum vedeti aceasta problema?
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:46)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui big_fufu

      Buna mea Big Fufu, trebuie sa marturisesc ca am citit mesajul dvs cu o pereche de ochelari cu 9 diopritii + asa ca vad foarte bine, dar datorita dioptriilor si destul de ingust. Asadar: 1) turnee ale teatrelor, nu numai din Bucuresti nu se mai fac pentru ca ... NU BANI! 2) Dupa cum marturisiti, cei care "aveam bani, cheful si dispozitia necesara pentru un spectacol complex" buna mea Big Fufu, trebuie sa iti dau o veste proasta: sunteti minoritari 3) Cea mai buna promovare a gesturilor artistice si deoportiva culturale se face "porta a la porta", nu pierdeti vremea, indemnati pe toti cunoscutii sa va urmeze dorinta, daca nu chiar exemplul.
  • poezii (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 0:06)

    mihai [anonim]

    eram copil pe atunci, cand, MAESTRE, recitati cu atata patos poezii intru slava CEausestilor...

    era trendy sau hobby?

    altfel numai bine...
  • Piese Clasice (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 1:34)

    m3th0dman [anonim]

    De ce nu se mai joacă azi piesele clasice (Caragiale de exemplu)?

    Care este în opinia dumneavoastră cel mai bun regizor de teatru din prezent?
  • omagii (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 5:10)

    Ceausescu [anonim]

    Mi se pare mie, sau inainte de '89 erati dintre cei care imi citeau poezioare laudative la televizor ?

    //
  • Activitate curenta TNB (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 7:13)

    Sergiu [anonim]

    Nu pretind sa fiti de acord cu ce spun mai jos, sunt observatii din exterior de spectator, despre care va rog sa va exprimati o opinie.

    Acum aproximativ 10 ani, sa zicem in perioada "Cojar/Colceag" TNB era sclipitor. Spectacole foarte bune (dvs. in Cabotinul de exemplu), in ansamblu un nivel ridicat. Perioada Sararu a coborat mult nivelul TNB.

    Constat cu bucurie ca acum, dupa o vreme de cand dl. Caramitru e director lucrurile merg spre bine, spectacolele au redevenit aproape in totalitate atractive.

    Ce va nemultumeste pe dvs acum in activitatea TNB? Ce va incanta? Ce credeti ca ar trebui?

    Cum comentati ca Dan Tudor (care chiar imi e simpatic), regizor tanar fara palmares national remarcabil are 3 montari la TNB Sala Mare in timp ce Alexandr Darie, Mihai Maniutiu, Radu Afrim, Gelu
    Colceag nu au nimic in repertoriul curent TNB. Nu ar trebui ei invitati oare in TNB?
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:48)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sergiu

      Da
  • piese de teatru (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 12:31)

    owl [anonim]

    1. Ar putea fi transmie web piesele de teatru? Cred ca ar mai aduce spectatori, chiar daca nu e chiar acelasi lucru...

    2. Cred ca marii actori stau cumva retrasi , fara acces la TV, fara turnee... in timp, fara suparare, oamenii uita .... Cum iesim din asta?
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:51)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui owl

      2) Va dau o veste buna, in toate librariiile a aparut primul CD din colectia Mari Actori Romani. Primul CD este "Fluturele in lesa de aur" cu Mircea Albulescu. Urmeaza maestrul Radu Beligan si Horatiu Malaele. Toate sunt productii din 2009.
  • Zilele acestea (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 12:44)

    Ioana [anonim]

    Buna ziua!
    Ce ati asteptat de la aceste alegeri? Credeti ca suntem la un punct de cotitura sau nu? Sunteti pesisimist pentru viitorul tarii? Credeti ca intr-i zi vom putea avea o adevarata democratie sau tot "bizantini" vom ramâne"? Multumesc.
  • marketingul teatrelor (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 14:59)

    Mira [anonim]

    Domnule Albulescu,

    Va semnalez aici, din punctul vedere al unui consumator ocazional de teatru, ca unele din probleme pot fi cauzate si de marketingul defectuos al teatrelor (si in general al institutiilor care produc cultura in Bucuresti).

    Lipsa de perdictibilitate in programe la toate teatrele [ex. Teatrul National nu are programul definitivat decat pe 2 saptamani - cand spectacolele bune sunt deja vandute], lipsa de informatie actualizata online, imposibilitatea de a achizitiona bilete online 100% cu printare de bilet electronic si plata cu card. Aceste sunt motivele petnru care oamenii ocupati nu vin la teatru decat ocazional. Eu sunt unul din acestia.

    Va multumesc ca ati citit remarca mea si va transit intreaga mea admiratie.
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 11:53)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mira

      Buna mea Mira, ma mira ca ai uitat ca intrebarea ar trebui sa o pui departamentului de PR al Teatrului National. Cu drag si admiratie.
  • Rezistenta prin cultura (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 18:00)

    b [anonim]

    Buna ziua,

    1.Putem vorbi azi de o reintoarcere la sintagma "rezistenta prin cultura" care a facut/face inca oarecari valuri?

    2.Exista notiunea de compromis in cultura unei societati bazate pe democratie? Exista libertate in creatie?

    3.Putem spune ca suntem "decenti" pentru ca nu ne exprimam si nu aruncam cu "pietre" in lucrurile care merita acest tratament ? Este acest tip de decenta un lucru benefic?

    Va multumesc foarte mult.
    Va urez sanatate si seninatate!
  • Acum 20 de ani (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 18:51)

    Un iesean [anonim]

    Domule Albulescu,
    Am vazut sintagma "rezistenta prin cultura" si nu am rezistat.
    Nu uit ca la fiecare serbare pentru maritul conducator apareati si ne recitati versuri despre minunile comnismului si EL, Unicul. Ore intregi, ani intregi, lungi si grei ...
    Nu uit fata dumneavoastra de actor daruit cauzei, unealta entuziasta pentru indobitocirea noastra.
    In fine, toate astea au trecut. Am doua intrebari.
    1 - Mai tineti minte cum era cind apareati la TV cu versuri calpe ?
    2 - Cum ii priviti pe cei care fac acum acelasi lucru, poate cu mai putin talent, dar la fel de activi ?
  • Intrebari dlui Albulescu (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 20:44)

    Sorin Petrescu [anonim]

    1. Ce compromisuri are de facut sau de evitat actorul in totalitarism si in democratie ?. Cum traiti si comentati trecerea de la "cititul-printre-randuri" la explicitul vulgar? Ce se intampla in anonimatul negru al salii atunci si acum?
    2. Cum se poate explica mai bine tinerilor acest pseudo-paradox: cei mai mari actori ai Romaniei s-au format si au fost semi-zei in Epoca de Aur.
    3. Iubesc teatrul alternativ, teatrul de nisa, teatrul "greu", absurd ba chiar abscons, dar in acelasi timp cred ca misiunea teatrului este de a aduce toate paturile societatii in sala. E poate unica salvare. Nu condamn prin urmare actori mari jucand, din cand in cand, roluri mai putin generoase, ei aduc profesionalism si atunci cand cer o paine la alimentara. Cum va pozitionati fata de teatrul "usor" ?
    4. In ce (mai) consta practic boema teatrului romanesc azi?
    5. De ce practic la fiecare reprezentatie oamenii se ridica in picioare si aplauda frenetic ca la o reusita de zile mari? Despre ce vorbeste aceasta manifestare?
    6. Care e atmosfera astazi in "culisele" academiilor de teatru? Cum se reconfigureaza rolul profesorlior-maestri?


    Cu admiratie,
    Sorin Petrescu, Viena, 12dec2009
  • Amintiri (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 22:51)

    Dr Doc [anonim]

    Infiorat baiatul de clasa a 7-a privea scena pe care artistii se intinsesera pe spate in timp ce capetele le atarnau in afara ei...
    "Dar cum ne vei mai putea desparti cand capetele noastre vor fi in cos?" (dupa ghilotinare...)
    Piesa se numea Danton si a fost un eveniment major in viata copilului acela, prin 1977...
    Vom putea oare gasi inregistrate pe DVD-uri piesele care ne-au fermecat copilaria? Chiar si cele de Marti seara de la Teatrul TV (Stalpii societatii, Indragostitii de la masa 10, ...)?
    Sa ne traiesti intru multi ani, iubite Maestru!
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 12:01)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dr Doc

      Stimate domnule doctor, va recomad cu caldura adresa eteatru.ro. Veti gasi acolo, daca nu toate, cele mai multe dintre piesele pe care doriti sa le ascultati pentru ca sunt piese de teatru radiofonic. Puteti alege de acolo ceea ce doriti sa ascultati. Ceea ce doriti sa vedeti este 100% creatia dvs. Este limpede ca daca, sa zicem, 1000 de ascultatori asculta o anumita piesa, aceeasi o 1000 de ascultatori vad cu totul alta piesa. Ascultatorul de teatru audiofonic este cel mai creator receptor al unui gest artistic. Sa ne traiti intr-u multi ani, iubite domnule doctor.
  • Dece? (Duminică, 13 decembrie 2009, 13:31)

    Mihai [anonim]

    \am vazut in " mircea" Albulescu un simbol care trebuia sa fi e un nor(un balon ?) care s-a ridicat atat de mult....dece d-le Albulescu v-ati desumflat ??
  • Mircea Diaconu (Duminică, 13 decembrie 2009, 15:36)

    kuku [anonim]

    In ultimele luni,un subiect dureros ptr mine l-a reprezentat coborarea in arena politica a marelui,inegalabilului actor Mircea Diaconu.Clamand,pe de o parte,principii,decenta,eleganta,normalitate.Pe de alta parte,participand naiv la infierari kominterniste la televiziuni aservite politic,alaturi de insi dubiosi precum Ciuvica,Stan,Rosca Stanescu,jignind,mintind si manipuland ca un vechi activist politic.
    Dle Albulescu,dvs personal,cum ati receptat demersul politic al colegului Mircea Diaconu,benefic sau nu imaginii castei artistice din care faceti parte?
  • Mari Actori Romani (Luni, 14 decembrie 2009, 10:36)

    Mihaela [anonim]

    Buna zua maestre! Puteti sa imi spuneti mai multe despre proiectul "Mari actori romani? Cum ati intrat in el, ce reprezinta pentru dvs?
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 12:03)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaela

      Buna mea Mihaela, am fost invitat in acest proiect. Iar pentru mine reprezinta inca o fericita ocazie de a castiga un pariu (artistic) cu dvs. Imi doresc succes.
  • O mare onoare (Luni, 14 decembrie 2009, 11:09)

    Vladila Dragos [anonim]

    Stiti cand apare documentarul cu Stefan Iordache? in rest o mare onoare de a va avea printre noi. Oameni putini , resu populatie.
  • domnule Mircea Albulescu (Luni, 14 decembrie 2009, 11:30)

    Lilioara [anonim]

    Ce se face lumea fara teatru adevarat? Am fost , sunt si voi fi indragostita de teatru. Ce sa mai spun despre poeziile dumneavoastra! Spendide!
    Se mai pun in scena si piese de teatru , nu intotdeauna pe placul spectatorului , dar face parte din evolutia lui s ayicem, desi eu nu constat ca fiind arta pe scena urletele si scalambaielile unor tinerei actori. Eu sunt mai de moda veche, sunt cu dumneavoastra! Cu teatrul facut de generatia de aur !
    Multa sanatate si bucurii sa va aduca noul an !
    LA MULTI ANI!
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 12:04)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lilioara

      Stimata Lilioara, si eu sunt cu dvs.! Din toata inima La multi ani!
  • buna ziua MAESTRE, (Luni, 14 decembrie 2009, 11:35)

    daniel.c [anonim]

    nu am intrebari. am doar o amintire de nesters cu dumneavoastra pe care daca imi este permis as dori sa o relatez.. v-am intalnit la filmarile pentru "dacii" in muntii bucegi, eu un pusti de 11 tare emotionat, care v-a rugat si ati acceptat pe loc, sa va fac cateva fotografii alb-negru cu care m-am laudat pe la colegi si prieteni de-a lungul timpului si pe care le pastrez si azi la loc de cinste. pentru mine ati fost atunci un GIGANT, la propriu iar cand am inceput sa va vad evoluand pe scena si in filme ati devenit, sunteti si veti ramane deapururi GIGANT. Va urez in primul rand ceea ce imi doresc si eu, sanatate. Sa ne incantati multi ani de acum incolo. Sarbatorile cu bine. LA MULTI ANI !
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 12:06)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel.c

      Bunul meu Daniel C, am doua rugaminti: sa iti dea Dmnezeiu multe zile senine, 2. sa apuc sa mai facem o poza.
  • Actorul Marius Manole (Luni, 14 decembrie 2009, 11:40)

    Florin [anonim]

    Ce parere aveti despre actorul Marius Manole?
    • Raspuns (Luni, 14 decembrie 2009, 12:07)

      Mircea Albulescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      Bunul meu Florin, Marius este colegul meu, jucam in cateva spectacole impreuna si repetam impreuna in "Livada de visini" in care el joaca rolul jucat de mine acum 50 de ani.
  • Conteaza aplauzele sau si cine aplauda? (Luni, 14 decembrie 2009, 12:11)

    Diana [anonim]

    Buna ziua,

    Am citit raspunsul dumneavoastra dat cuiva referitor la "Comedia norilor", o piesa nereusita si in viziunea mea. Sa inteleg ca va multumesc aplauzele doar? Chiar daca publicul este unul superficial? Chiar daca oamenii de acolo nu au un nivel cultural care sa depaseasca dorinta de spectacol asemanator celui de la emisiunile slabe de la televizor? Exista si actori care au recunoscut ca piese in care au jucat au fost piese slabe. Si eu am plecat din sala la "Comedia norilor". Si am sperat ca a fost doar un "accident" in cariera dumneavoastra.
  • amintiri (Luni, 14 decembrie 2009, 12:25)

    Gica Buhac [anonim]

    Salut Mircea ,
    Ma bucur ca pot sa-ti scriu cu aceasta ocazie si sa iti doresc MULTA SANATATE SI LA MULTI ANI acum in preajma sarbatorilor Craciunului si a Anului Nou 2010.
    Legat de CIRC , Tu o spui mult mai frumos decat oricine.
    Cred totusi ca - CIRC si PAINE - are azi o conotatie falsa pentruca CIRCUL e de proasta calitate iar painea NUI (sau daca e , e mucegaita).
    In rest sa auzim numai de bine.
    Cu deosebita stima
    Acelasi
    Gica Buhac
  • Teatrul (Luni, 14 decembrie 2009, 16:00)

    Mihai B. [anonim]

    Ma uit cand am ocazia, si nu rareori se intampla asta, la teatru televizat. Asta pentru ca nu am timp de mers efectiv la teatru, si ma simt foarte bine ca specatator si din fata ecranului, deci sa nu carecumva sa credeti ca teatrul a murit. Dezavantajul micului ecran, fata de teatrul in sala, este ca in sala e alta atmosfera, acolo si actorii se simt stimulati de sensibilitatea live a publicului si au probabil mai multe motive de inspiratie. Adica interpreteaza in functie de emotia publicului; exista un dialog tacit.
    Ce parere aveti de teatrul televizat? Poate fi o solutie buna la lipsa de timp a consumatorilor, la salile goale, este un dezavantaj pentru actor sau nu?
  • Ma bucur (Luni, 14 decembrie 2009, 19:41)

    mi3rla [utilizator]

    Stiu ca nu este o intrebare, dar ma bucura aparitia dvs dle Albulescu chiar daca este pe un ecran ... cat monitorul meu :) Multumesc ca va pot "citi" asa cum ma bucur sa va vad. Sarbatori fericite!
  • Empatia in actorie (Joi, 25 martie 2010, 1:52)

    Maria [anonim]

    "Eu, cât trăiesc, am atâtea vieţi câte roluri am jucat" - Mircea Albulescu

    Citind aceste cuvinte intr-un articol online, domnule Albulescu, mi-am amintit de copilaria mea, cand oglinda era publicul meu si alaturi de sora mea paseam in lumea basmului! Incepeam cu improvizarea "scenei" (perne ce serveau drept tron, cersafuri agatate de pereti ne erau palatul, etc)urmau invatarea textului povestii de pe disc, alegerea rolului. "Interpretarea" personajului era adevarata distractie!! Imi amintesc ca simteam tristetea Cenusaresei, rautatea mamei vitrege, furia... toate aceste sentimente in functie de 'rolul" interpretat! Eram cu totul prezenta in poveste si perna nu mai arata a perna ci era tron adevarat!!

    Domnule Albulescu, cat de importanta este EMPATIA PENTRU UN ACTOR? Cum se manifesta ea in actorie si in ce masura? Cat de mult trebuie sa creada ca el este cu adevarat acel personaj? Nu exista riscul ca la un moment dat sa-ti "tocesti" propria fire, traind destul de des ca "altcineva"?

    Sincer respect si apreciere!


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi