Prezentarea spectacolului semnat de Ion Dumitrescu "Ceea ce am convenit noi a fi hazard" duminica, 29 noiembrie 2009, incepind cu ora 19.00, la Centrul National al Dansului - Bucuresti (CNDB) este urmata de lansarea cartii lui David le Breton, "Antropologia corpului si modernitatea". La dezbaterea de dupa lansare vor participa alaturi de Ion Dumitrescu si David le Breton invitatii Mihaela Michailov - critic & teoretician de arta performativa; Bogdan Ghiu - critic de arta & teoretician si Manuel Pelmus - coregraf & teoretician.

Spectacolul "Ceea ce am convenit noi a fi hazard" (The way things might go) a fost co-produs de CNDB si Centre national de la danse - Paris (Pantin). A avut premiera la CNDB in noiembrie 2007, ulterior fiind prezentat la Tanzquartier-Wien, Springdance Festival in cadrul programului Dialogue, la Sofia in cadrul festivalului Sofia Underground si la Teatrul Maghiar din Cluj in cadrul stagiunii CNDB.

Mizele piesei "Ceea ce am convenit noi a fi hazard": Un exercitiu de a fi autor intr-un spatiu de reprezentare. Experienta nemediata versus experienta mediata. O chestionare a conditiei de pasivitate a spectatorului ce este analoga cu pozitia subiectilor in sistemul social-politic actual. Identitate permanent in constructie. Corpul dansatorului inceteaza sa fie un mediu si devine o suprafata, o platforma pentru spectatori.

Antropologia corpului si modernitatea. Perspectiva medicului occidental si cea a vraciului comunitar nu sunt doua pozitii antagoniste, ci doua discursuri care se adreseaza unor realitati corporale diferite. Incepind prin a fi considerat o masinarie independenta de om (Vesalius), de la rezidual la supranumerar, trecind fragmentari, transplanturi de organe, grefe pe fata, procreare fara sexualitate, uter ocazional, fetisizare a ADN-ului, om ca informatie pura si cyborgizare, David le Breton intreprinde ultima antropologie a corpului occidental in oglinda cu cel al societatilor holiste, comunitare. Sa-i spunem, oare, corpului adio?

Volumul Antropologia coprului si modernitatea a fost tradus din franceza de Liliana Rusu, la editura Cartier, Colectia Cartier Istoric, 2009.