Conform unei stiri difuzate de agentia Bloomberg, vinzarile lantului Metro in Romania si Polonia au fost sub asteptarile proprietarilor. Desi vinzarile inregistrate de Metro in ultima parte a anului 2004 au crescut cu 6 procente in intreaga lume, ele nu au fost la nivelul planificat.

Metro AG, cel mai mare retailer din Germania, cu sediul la Dusseldorf, a anuntat ca veniturile sale din 2004 au crescut la 16,8 miliarde euro (22,1 miliarde dolari), fata de 15,9 miliarde euro in 2003. Motivele care au determinat aceasta crestere mai mica decit previziunile au fost cresterea sub asteptari a vinzarilor din Europa de Est.

In timp ce vinzarile inregistrate in perioada Craciunului au fost “satisfacatoare”, vinzarile de dupa sarbatori s-au situat “semnificativ sub asteptari”, se arata in comunicatul remis de Metro.

Metro s-a extins pentru a scapa de o piata aflata in stagnare – cum este cea germana. In acest scop au fost alese China si Rusia, tari cu o crestere economica rapida. In ceea ce priveste afacerile din Europa de Est ale grupului german, ele au fost sub asteptari, mai cu seama in Polonia si Romania. “Sintem putin dezamagiti de operatiunile de acolo”, a declarat unul dintre responsabilii Metro.

Reamintim ca pe piata romana de retail si-au facut aparitia citiva concurenti extreme de puternici, precum Carrefour sau Selgros.