Compania Microsoft a lansat duminica versiunea finala a utilitarului de cautare pe desktop, cu care doreste sa concureze Google pe piata din ce in ce mai competitiva a solutiilor pentru cautarea informatiilor.

MSN Search Toolbar, care a fost lansat in versiune beta cu cinci luni in urma, ofera o metoda de cautare a mesajelor e-mail, documentelor si a altor informatii stocate pe HDD, intr-o maniera mult mai eficienta decat functia „Find" din Windows.

Google, care a devenit liderul motoarelor de cautare pe Internet dupa lansarea sa din 1998, a fost prima companie majora care a lansat o versiune beta a unui astfel de utilitar. Compania rivala Yahoo a lansat, la randul ei, un astfel de utilitar in versiune beta in luna ianuarie.

In timp ce Google, Yahoo si Microsoft se lupta pentru suprematia pe piata cautarii pe desktop pentru sistemele Windows, Apple Computer si-a revizuit de asemenea capabilitatile de cautare pentru sistemul de operare Mac OS.

Cea mai recenta versiune a sistemului de operare Mac OS, numita „Tiger", include un instrument pentru cautarea rapida pe desktop numit „Spotlight".

Christopher Payne, vicepresedinte MSN Search, a declarat ca utilitarul de cautare pe desktop al Microsoft este mai flexibil, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a exclude informatiile sensibile din indexul cautarilor.

Noul utilitar pentru cautarea pe desktop de la Microsoft, care poate fi descarcat gratuit aici, poate fi accesat din browserul Internet Explorer, din clientul de e-mail Outlook, ori direct de pe desktop-ul Windows.

Utilizand add-in-uri utilizatorii pot de asemenea cauta peste 200 de tipuri de fisiere, inclusiv fisiere Excel, PowerPoint, MP3, GIF si JPG.