Imediat dupa prezentarea raportului de monitorizare a Romaniei, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a trecut la elaborarea unui plan intern de actiune, in special pentru indeplinirea recomandarilor Comisiei Europene semnalate la capitolul 3- Libera circulatie a marfurilor, din Raportul de tara.

In prima faza, CSA a cerut urgentarea demersurilor legale pentru promovarea, cel tarziu pana la sfarsitul anului, a proiectului de modificare a Legii nr.32/2000, privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

In paralel, directiile de specialitate vor lucra la elaborarea legislatiei secundare, astfel incat aceasta sa poata fi promovata imediat dupa aprobarea si publicarea modificarilor ce urmeaza a fi aduse Legii nr.32/2000.

In privinta atentionarilor facute de Comisia Europeana referitor la alinierea la legislatia europeana in domeniul pensiilor ocupationale, CSA considera ca prin Ordonanta de urgenta nr.50/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, este descarcata de atributia de reglementare si supraveghere a pensiilor.

S-a hotarat astfel transmiterea traducerea acestui act normativ, catre Directia Generala Piata Interna a Comisiei Europene.

O alta prioritate a CSA este continuarea eforturilor de orientare a practicilor de supraveghere spre modelul bazat pe analiza riscurilor, conform recomandarilor Comisiei Europene.

Astfel, s-a stabilit ca in perioada urmatoare sa fie amendata tematica de control la societatile de asigurare astfel incat evaluarea riscurilor sa fie realizata in functie de clasele de asigurari practicate. Acest demers va fi sprijinit si de catre consultantii care asigura in prezent asistenta tehnica CSA prin Programul Phare 2002.

Un alt aspect spinos al raportului de tara este cel legat de domeniul asigurarii de raspundere civila auto.

In acest sens, CSA a stabilit initierea unui act normativ care sa conduca la determinarea corecta a gradului de cuprindere in asigurare, prin introducerea unor masuri suplimentare de sanctionare a proprietarilor de autovehicule neasigurate, conform practicilor din Statele Membre ale Uniunii Europene.

In paralel, CSA va continua procedurile pentru realizarea bazei de date la nivel national privind asigurarea de raspundere civila auto, in colaborare cu Ministerul Administratiei si Internelor.