Producatorii de masini au depasit momentul in care se feresc sa auda spunandu-se despre anumite aparate ca este "Cadillac-ul frigiderelor" sau "Porsche-ul cafetierelor". Din ce in ce mai multi producatori de masini recunosc statutul propriei marcii, capitalizand acest lucru in colectii de produse non-motorizate care poarta sigla respectivei companii.

O mare parte dintre aceste obiecte - care depasesc traditionalul breloc, ochelarii de soare sau canile de cafea - sunt construite pe trasaturi relevante ale marcii pe care o reprezinta.

Hummer a introdus recent o serie de laptop-uri realizate si echipate. Astfel incat sa reziste conditiilor severe si intemperiilor. Porsche Design ofera ceasuri de mana ce urmeaza indeaproape ceasurile de bord ale masinii.

Compania Jeep a fost initiatoarea unei astfel de strategii de marketing in urma cu un deceniu, cand si-a vandut numele sub licenta pentru a fi aplicat unui casetofon al carui design mima insemnele companiei.

Dupa doi ani, neobositii creatori de la Mini au conceput Mini Motion. Pentru realizarea acestei colectii au apelat la Yves Béhar de la Fuseproject, castigator la premiului Cooper-Hewitt National Design Award. Colectia de haine, rucsace, pantofi si ceasuri au o tema abstracta: transformarea in miscare.

Cand sunt utilizate, fiecare dintre acestea se modifica intr-un fel sau altul. In cazul ceasului Mini Motion, utilizatorul poate roti ecranul digital pe verticala sau orizontala, facandu-l mai usor de citit in masina. Acest ceas a devenit unul din obiectele cumparate cu regularitate in magazinele din cadrul Muzeului de Arta Moderna din New York.

Porsche a depus eforturi mult mai ambitioase in acest sens. Astfel, va deschide un nou magazin pe 5th Avenue in New York, in cladirea General Motors, magazin in care va pune in vanzare noua linie de accesorii Porsche Design.

Hummer vinde astfel de produse in department store-uri sau on-line pe Hummerstuff.com. Aici se pot achizitiona electronice - radio-uri si CD player-e decorate cu sigla Hummer sau elemente ale acesteia si butoane din cauciuc. Linia cuprinde si o bicicleta portabila, conceputa initial pentru armatele paramilitare precum si un grill Hummer pe baza de gaz destinat pentru petreceri si camping.

Hummer a apelat la Itronix pentru realizarea laptop-ului. Principalii clienti ai laptop-ului Hummer sunt Fortele Speciale, precum si inginerii petrolisti, sau cei implicati in activitati desfasurate in conditii dure. Laptop-ul Hummer corespunde specificatiilor militare 810f ale Pentagonului privind toleranta la vibratii, socuri si temperatura, fiind in acelasi timp rezistent la apa. Computerul are integrate patru antene wireless.

Viziunea Hummer asupra stilului de viata al cumparatorilor sai este exprimat prin profilul acestora. Steve, o persoana activa si mereu pe drum foloseste Hummer datorita sistemului de pozitionare globala, in timp ce Carson, student, il foloseste la piscina.

Impartasirea stilului de viata Hummer se extinde pana la achizitionarea noului parfum Hummer for men, a carui sticla dura pare capabila sa indure cele mai grele conditii si cele mai dure lovituri. Parfumul este produs de compania Riviera. Senzatia olfactiva nu poate fi decat Hummer, parfumul fiind masculin, cu atribute de duritate si aventura.

Majoritatea acestor produse este comercializata in principal in department store-uri de lux - precum Bloomingdale's si acestea neputand fi gasite in showroom-uri sau magazine de prezentare ale dealer-ilor Hummer. Parfumul Hummer este vandut in magazinele J. C. Penney.

Strategia Porsche de a extinde accesibilitatea marcii sale se axeaza in primul rand in jurul magazinelor Porsche Design. Compania infiintata in 1972 de F. A. Porsche, designerul clasicei masini sport 911 si nepotul fondatorului companiei producatoare de masini.

In calitate de consultant pe partea de design, Dl. Porsche a facut apel la flerul sau pentru modernism si high-tech pentru realizarea de stilouri si ochelari, si chiar si pentru cafetiere Bosch si camere de filmat Samsung. Porsche Design s-a reunit cu compania mama anul trecut.

Noua strategie a Porsche Design este aceea de a suplimenta activitatea de consultant pe partea de design cu vanzarea de accesorii. Modelul pe care il urmeaza este acela al caselor de lux Dunhill si Mont Blanc.

Pentru moment, magazinele Porsche Design ofera obiecte precum ceasuri, ochelari, briceaguri, genti de voiaj si pantofi. Magazinul din New York se va alatura celor din Atena, Berlin, Londra, Kuala Lampur si Tokio. Compania isi propune sa opereze 30 de magazine in intreaga lume, iar magazinele din California (Beverly Hills si Costa Mesa) vor fi adaptate noului concept promovat.

Designul magazinler Porsche a fost realizat de Matteo Thun, al carui stil germano-elvetian amator de hign-tech corespunde perfect cerontelor Porsche Design. Magazinele create de Thun sunt interactive, fiind relizate prin suprapunerea unor elemente din carbon si stejar peste ecrane video imense.

In mijlocul magazinului exista o masa unde pot fi scanate obiectele existenete in magazin, pentru a permite clientilor sa obtina informatii despre fiecare obiect in parte. Thun si-a denumit magazinul ca fiind o poarta spre viitor.

Porsche Design are in vedere pe viitor, realizarea unei unei linii de bijuterii pentru barbati precum si propriul parfum.