Firmele de distributie gasesc tot mai greu spatii de desfacere. Parterele blocurilor de pe marile bulevarde, alaturi de galeriile din mall-uri si hypermarketuri reprezinta cele mai avantajoase locatii pentru amplasarea magazinelor.

Comertul pare o afacere de succes in Romania si mai ales in Bucuresti. Lumea se plange ca nu are bani, dar supermarketurile sunt mai mereu pline, iar vanzatorii de televizoare, combine audio sau telefoane mobile au suficient de munca.

E adevarat ca toate acestea se intampla si pe fondul dezvoltarii creditelor, astfel ca multi romani cumpara produse cu bani de imprumut. Intre comercianti exista o concurenta tot mai stransa. Primul pas pentru reusita in aceasta activitate il reprezinta gasirea unui spatiu de inchiriat sau eventual a unui teren pe care sa construiesti un magazin.

Pe cea de-a doua varianta merg in special companiile cu forta financiara, cu programe de dezvoltare pe termen lung. Dar nici pentru ele nu e foarte usor sa obtina locatii convenabile. Parcelele sunt tot mai scumpe, iar pentru anul in curs se prevad, in acest sector, salturi de pret in jur de 50%.

"Preturile terenurilor au inregistrat o crestere medie in 2005, cu nivele mai inalte pentru terenurile rezidentiale din apropierea Bucurestiului si praguri mai joase pentru cele din interiorul orasului. O alta cauza pentru augmentarea preturilor este integrarea in Uniunea Europeana.

Totusi, oamenii trebuie sa inteleaga faptul ca o proprietate nu-si poate masca adevarata valoare, pretul obtinut prin tranzactionarea ei fiind unul reprezentativ", a afirmat Alexandru Nitescu, director in cadrul companiei imobiliare Regatta.

Nevoia de infrastructura

"O initiativa interesanta este crearea unei Zone Metropolitane pentru Capitala. Am putea spune ca unul dintre motivele initierii proiectului il reprezinta tocmai dezvoltarea localitatilor din jurul Bucurestiului, mai ales in sectorul rezidential, dar si in cel comercial-industrial, intr-un mod foarte alert.

Aceasta dezvoltare a fost initiata si sustinuta financiar mai ales de catre persoane juridice si fizice din Bucuresti. Piata imobiliara se va dezvolta doar in conditiile realizarii Zonei Metropolitane, si a administrarii in mod optim a proiectelor de infrastructura si a acordarii de facilitati investitorilor", a mai spus Alexandru Nitescu.

Provincia in centrul atentiei

Anul care tocmai s-a incheiat a fost unul destul de cuminte din punctul de vedere strategiei marilor firme din acest domeniu.

"Toti marii operatori de retail au planuri de expansiune, dar in 2005 ei s-au concentrat mai mult pe dezvoltarea retelelor teritoriale din tara decat pe Bucuresti", se arata intr-un studiu efectuat de compania imobiliara Colliers, care avertizeaza ca rata de neocupare in acest sector este zero! Anul trecut s-au dat in functiune cateva mari unitati comerciale, cum ar fi City Mall sau Cora

Lujerului. Prea putin pentru a potoli apetitul pentru comert al bucurestenilor, stimulati de oferta tot mai diversa a creditelor. Societatile bancare si companiile distribuitoare de electrocasnice si componente IT au lansat numeroase modalitati de imprumut, prin care cumparatorii sunt indemnati sa faca achizitii cu plata in rate.

Pentru anul acesta si-au anuntat, insa, intrarea pe piata nume cunoscute ca Mr. Bricolage (Franta) sau Real, parte a grupului german Metro. Carrefour intentioneaza sa mai inaugureze o mega-unitate in cadrul proiectului derulat de Baneasa Investments. De asemenea, pentru urmatorii trei ani, Cora are in plan alte doua magazine in Bucuresti.

Bancile joaca tare

Locatiile "cu vad" sunt disputate de banci, farmacii, firme de telefonie mobila, saloane de frumusete. "Bancile continua sa fie jucatorii cei mai activi pe aceasta piata, in permanenta cautare de noi locatii in toate zonele.

Articol integral in Banii Nostri