Toti ocupantii autoturismelor, indiferent daca stau in fata sau in spate, trebuie sa poarte centura, copiii sub 3 ani trebuie sa aiba un scaun special pentru masina, examenul pentru permis se va putea da si in alte limbi decat romana - acestea sunt doar o parte din noutatile prevazute de normele metodologice de aplicare a OUG 195 / 2006 privind circulatia pe drumurile publice.

De asemenea, conducatorul vehiculului, oprit la semnalul politistului, e obligat sa ramana in vehicul, cu mainile pe volan, iar ceilalti pasageri sa nu deschida portierele, respectand indicatiile politistului.

Masura se va aplica de la 1 decembrie, cand intra in vigoare noul Cod Rutier."Chiar daca ocupa bancheta din spate a masinii, ocupantii trebuie sa aiba cuplata centura de siguranta" , a declarat ieri comisarul-sef Dumitru Jianu, directorul Directiei Politiei Rutiere, dupa sedinta de Guvern in care au fost aprobate noile reglementari.

El a admis insa ca, in cazul autoturismelor Dacia sau al celor care nu sunt prevazute cu centuri pentru bancheta din spate, noua regula nu poate fi aplicata. De obligativitatea purtarii centurii de siguranta nu scapa nici politistii, care se vor amenda intre ei, in caz ca vor fi prinsi fara centura.

"Exista un Ordin al sefului Politiei Romane care prevede obligativitatea purtarii centurii de siguranta de catre politisti.

Cei care nu se conformeaza risca amenzi sau chiar sanctiuni disciplinare", a mai spus Jianu. Singurele categorii de persoane care sunt exceptate de la

purtatul centurii de siguranta sunt soferii in timpul manevrei de mers inapoi, soferii de taxi, instructorii auto, femeile insarcinate si bolnavii care pot dovedi ca le este contraindicata centura de siguranta.

Administratorii drumurilor proaste raspund penal in cazul accidentelor produse din aceasta cauza

Conform noilor norme, in cazul in care din cauza unei gropi nesemnalizate ori a altor asemenea conditii, autoturismul este avariat sau se produc accidente, administratorul drumului respectiv raspunde si penal, daca e cazul. "As sublinia responsabilitatea administratorilor de drumuri, care au obligatia de a semnaliza drumurile publice.

Daca se produce un accident de circulatie din cauza unui drum prost, administratorul acelui drum poate fi tras la raspundere, inclusiv penala. Tot administratorii drumurilor sunt obligati sa scoata de pe carosabil masinile avariate in caz de accidente, pentru a fluidiza traficul", a mai precizat Jianu.

Punctele de penalizare se sterg dupa 6 luni, daca soferul nu mai comite contraventii

Cat despre punctele de penalizare, daca pana acum soferii isi puteau pierde permisul doar daca incalcau anumite reguli, de acum inainte ei vor primi puncte de penalizare, iar la 15 asemenea puncte li se va suspenda carnetul. "Daca nu poarta centura de siguranta, daca vorbesc la telefonul mobil sau daca opresc in locuri unde acest lucru este interzis, li se acorda cateva puncte.

La 15 puncte de penalizare, li se suspenda permisul. Dar trebuie stiut ca punctele se prescriu la 6 luni de la trecerea in cazier", a mai spus Jianu.

Integral in Gandul