Marketing prin stenograme (de Ioana Lupea)

de Ioana Lupea     Evenimentul Zilei
Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 0:00


Stenogramele liberale miros a operatiune de marketing desfasurata de PNL cu scopul de a-si compromite adversarii si de-si compune o alta imagine publica.

Stenogramele discutiilor informale, strecurate presei, produc efecte de imagine, daca nu seisme politice, asa cum s-a intamplat in Ungaria.

Ele arata cum sunt politicienii cand nu apar la televizor cu discursuri periate, repetate in fata oglinzii si asortate unor mimici corespunzatoare, care sunt mecanismele de functionare, cat de puternic sau democratic este un partid. Stenogramele infatiseaza opiniei publice imaginea neretusata a persoanelor publice.

O familie bigota, careia un telescop voyeur-ist ii descopera mizeria din viata privata. Aceste informatii sunt de obicei transmise catre media de inamicii din interior, in momente importante din cariera unui lider sau din viata unei institutii, cu intentia de a provoca reactie si presiune publica.

Stenogramele PSD au confirmat transformarea acestuia intr-un partid-stat si au contribuit la votul negativ din alegerile din 2004. Inregistrarea si publicarea unei discutii de alcov politic a platformistilor lui Stolojan a scos la iveala adevaratele lor intentii, infiintarea unui partid, si nu cele asumate public.

Stenogramele social-democratilor maghiari au scos Ungaria in strada si vor costa PSU la urmatoarele alegeri generale.

Stenogramele liberale, redate de „Cotidianul” si, ieri, de Antena 3, fac exceptie de la aceasta regula. Pun intr-o postura defavorabila nu PNL, ci pe inamicii acestuia, din interior sau din exterior.

Informatia cea mai importanta din discutiile dezvaluite saptamana trecuta este ca Mihai-Razvan Ungureanu, ministru de externe, perceput ca un apropiat al lui Traian Basescu, propune colegilor sai, nici mai mult nici mai putin, decat fuziunea cu „solutia imorala”, Partidul Conservator.

Inregistrarea-”bomba” data pe post de Antena 3 ne dezvaluie un partid hartuit din exterior, dar care si in situatii critice cumpaneste indelung asupra deciziei de a-l exclude pe Gheorghe Stefan, primar de Piatra-Neamt, aderent al Platformei, descoperit acum ca un mare baron local.

Mai aflam si ca brandul „rafo-liberali”, atasat doar acum cateva zile gruparii Stolojan, s-a impus, chiar daca fostul ministru Teodor Atanasiu il pronunta cu poticneli.

Iar „partidul pisicii”, cum boteaza premierul formatiunea disidentilor, este un alint, nu o batjocura la adresa demolatorilor PNL. Eleganti, cu simtul dreptatii, dezgustati de baroni locali ca „Pinalti”, asa ni se infatiseaza liberalii intr-o reuniune de criza.

Singura balba din aceasta remarcabila piesa radiofonica o da Bogdan Olteanu, o nota de autenticitate, spunand despre „Pinalti”: „Adica ce, nu stiam ca-i baron local si pana acum cat a fost in PNL?”. Daca stiau de ce nu l-au dat afara?

„Stenogramele liberale” miros insa a operatiune de marketing, foarte inteligenta altfel, desfasurata de PNL cu scopul de a-si compromite adversarii si a-si compune o alta imagine publica. Se presupune ca o conversatie privata intre persoane foarte apropiate, unite de scopuri comune, este sincera, iar informatiile schimbate, reale.

Ceea ce-si spun liberalii in intimitate, departe de public, este de zece ori mai credibil decat un discurs al lui Ludovic Orban la televizor, pe acelasi subiect.


















39 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri