Zootehnia nu mai are ce cauta in mediul urban

Fara porc la bloc

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Vineri, 22 decembrie 2006, 0:00

Foto: villiard.com




Documente:
proiectul de ordin al MS
(22.12.2006) DOC

Cresterea pasarilor si animalelor in mediul urban ar putea fi interzisa pe viitor, dupa cum stipuleaza o propunere de act normativ, elaborata de Ministerului Sanatatii Publice (MSP). Mai mult, in imobilele cu mai multe apartamente cresterea animalelor de companie se va face doar cu acordul vecinilor.

Conform propunerii legislative aflata in dezbatere publica, “se interzice cresterea pasarilor si a animalelor in mediul urban”. Mai mult, in imobilele cu mai multe apartamente cresterea animalelor de companie se face doar cu acordul asociatiei de locatari sau proprietari, in conformitate cu legislatia in vigoare.

La tara, cel mult 6 capete de animale

La tara, “unde nu sunt asigurate racordurile de apa curenta si canalizare printr- un sistem centralizat de distributie, adaposturile pentru cresterea animalelor in curtile persoanelor particulare, de cel mult 6 capete (porcine, bovine, cabaline si/sau ovine) si cel mult 50 de pasari se vor amplasa la cel putin 10 m de cea mai apropiata locuinta invecinata” arata proiectul de act normativ.

De asemenea, adaposturile pentru animale trebuie sa respecte conditiile de biosecuritate, precizeaza propunerea legislativa.

Ghenele se izoleaza fonic

Ghenele tehnice si toboganul de deseuri solide se izoleaza acustic si se prevad cu posibilitati de acces pentru curatare, dezinfectie,dezinsectie, deratizare periodica.

Peretii, planseele si putul ascensorului trebuie izolate impotriva zgomotelor si vibratiilor. “Sistemul de incalzire trebuie sa asigure temperatura minima de 20 de grade Celsius, cu diferente in functie de utilizarea incaperii”, mai arata proiectul de lege.

Potrivit proiectului ce vizeaza „normele de igiena cu privire la mediul de viata al populatiei”, iluminatul natural , in centrul camerelor principale si al bucatariei , trebuie sa fie suficient, pentru a permite in zilele senine, ca activitatile obisnuite sa se desfasoare fara a se recurge la lumina artificiala.

Ventilatia naturala trebuie asigurata prin amplasarea prizelor de aer exterior, pentru evacuarea aerului prin conducte verticale cu tiraj natural si prin pastrarea libera a unui spatiu de 1 cm sub usile interioare


















894 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    absolut, absolut (Sâmbătă, 23 decembrie 2006, 9:10)

    vio [anonim]

    Suna bine, dar e Romanica :). Mai greu cu aplicarea. Mai ramane sa puna statul apa, curent si gaze in toate localitatile si sunt si eu intrutotul de acord cu propunerea legislativa. Pana atunci or sa spele toata familia plus doua bucati de porcine la lighean.
  • 0 (0 voturi)    
    relativ relativ (Sâmbătă, 23 decembrie 2006, 10:21)

    Franz [anonim]

    As vrea sa stiu motivele pentru care, citez, "cresterea pasarilor si animalelor in mediul urban ar putea fi interzisa pe viitor". Evident, ma gandesc la niste motive rationale, nu legate de... UE (unde, fie vorba intre noi, nu exista nicio lege care sa interzica cresterea animalelor domestice in mediul urban). De asemenea m-ar interesa cum s-ar putea aplica practic legea in cazul in care asa ceva ar fi aprobat; de exemplu chiar trebuie sa cer aprobare la tot blocu' daca vreau sa am un acvariu? Si daca da, pe ce motiv? Personal cred c-ar trebui sa se inceapa cu aplicarea legilor in vigoare - darea amenzilor pentru proprietarii de caini care nu strang in urma "odraslelor" - decat sa se ceara acordul tuturor (?!?) vecinilor pentru a putea avea un animal. Nu de alta, dar stim cu totii, vecinii... sunt cum sunt iar daca vrea cineva sa-ti faca un rau asta e un motiv perfect! Si sa-l vad pe parintele care incearca sa-si potoleasca copilul de 6 - 7 ani care iubeste animalele si vrea unul al lui "Nu putem, puiule, nu ne lasa vecinul de la 3 pe dreapta" vecin care - fie vorba'ntre noi, nici nu stim cum arata, dar acum 50 de ani a fost muscat de-un caine si de-atunci ii uraste la modul absolut . Eu zic sa ne mai gandim la anumite aspecte ale legii inainte de a o publica repejor in MO (ca de parlamentul asta al nostru trece si-un... daca e sustinut de putere).
  • 0 (0 voturi)    
    intru totul de acord! (Sâmbătă, 23 decembrie 2006, 12:37)

    clujean [anonim]

    chiar daca unii vor avea de suferit temporar, mi se pare absolut normal si necesar sa lichidam aspectul de mahala pakistaneza al multor cartiere din asa-zisele noastre orase! cat despre sate, orice masura care le apropie de secolul al XX-lea e buna (de sec. XXI nu e cazul sa vorbim...)
  • 0 (0 voturi)    
    Fara porc la bloc (Sâmbătă, 23 decembrie 2006, 21:53)

    Alin Neculai [anonim]

    Cum locuiesc intr-un apartament de bloc in splendida noastra capitala, alaturi de cineva care are un caine care latra aleatoriu in timpul zilei si mai ales al noptii (ca si cand n-ar fi de ajuns zumzaitul masinilor impodobit de claxoane stridente, combinate cu zgomotele de tramvaie), vad aceasta masura ca fiind un pic mai bine pentru persoana mea. Unde mai pui ca isi lasa "ispravile" peste tot prin bloc, lift, etc.
    Am citit comentariul de la punctul 2 si sunt de acord ca pestii ar putea fi scutiti de acordul vecinilor. Dar nici sa crestem ursi in apartament ca e al nostru si facem ce vrem in el...
  • 0 (0 voturi)    
    animale (Sâmbătă, 23 decembrie 2006, 23:18)

    adriana furtuna [anonim]

    Sunt si vecini care fac mai multa galagie decat un biet catel, pt betivi care fac scandal si mizerie si care se comporta mai rau ca un animal nu trebuie nici o aprobare?
  • 0 (0 voturi)    
    Nimic nou (Duminică, 24 decembrie 2006, 9:46)

    Ghita [anonim]

    Asa-i romanu, dintr-un caz particular face lege fara sa tina cont de majoritatea care nu deranjeaza pe nimeni. Vezi si legea cu artificiile, eu zic ca trebuie sa scoata o lege sa nu mai circulam cu masina pentru ca sunt multi nebuni care circula...!? si mor oameni.
  • 0 (0 voturi)    
    Ref.Act normativ M Sanatatii (Duminică, 24 decembrie 2006, 21:05)

    Cici [anonim]

    In blocul meu se cresc caini si pisici,se taie porci pe scarile de acces,se face tuica pe accesul din spatele blocului,se vinifica struguri la parter,uscatoria s-a transformat in depozit de material de constructii,o parte din apartamente s-au transformat in baruri-discoteci,etc.Fiind prea multi cu asemenea apucaturi eu sunt acel nebun care nu-i inteleg.Mi-am pus prea multi vecini in cap cand am cerut putina civilizatie .Oare ,dupa votarea actului normativ,nu vor vota ei ca eu sa nu mai am acces pe scara ca-i deranjez?
  • 0 (0 voturi)    
    de acord (Marţi, 26 decembrie 2006, 11:13)

    Stoica Liliana [anonim]

    O buna initiativa,care sper sa se puna si in aplicare,cat mai curand.
  • 0 (0 voturi)    
    fara animale? (Marţi, 26 decembrie 2006, 18:35)

    ioana [anonim]

    si cu cainii comunitari ce facem? ei au voie sa traiasca?
  • 0 (0 voturi)    
    fara porc la bloc (Marţi, 26 decembrie 2006, 20:31)

    mir [anonim]

    Nu pot fi de acord cu acceptul vecinilor pentru cresterea unui animal in apartament. Sigur sunt si ciini care latra la orice ora din zi si din noapte ,dar ce ne facem cu petrecerile din toiul noptii la apartamentul vecin , ce ne facem cu batutul covoarelor la ora 15 sambata sau cu zbieretele betivilor la ora 5 dimineata ? Ce te faci daca deja ai un ciine - cum este de exemplu cazul meu -o rasa rara si scumpa SA-L OMOR ? SA-L DAU AFARA IN STRADA ? Ce sa-i fac daca vecinul de la 3 uraste ciini ? Al meu de exemplu este excesiv de prietenos si latra foarte rar ce-i drept cam tare - dar latra foarte rar. Sunt de acord cu faptul ca trebuie sa cureti dupa el dar cei care au deja ciini ce vor face , vor plati vesnic amenzi?
  • 0 (0 voturi)    
    pentru igena (Marţi, 26 decembrie 2006, 23:00)

    Alexandru Mariutan [anonim]

    Acest act normativ nu se refera numai la animalele de apartament, reglementaza unele focarele de infectie la oras si sat.
    Ce va face politia de proximitate. Azi nimic vizibil.
    Cine vor solutiona reclamatiile intemeiate.
    Ca presedinte de asociatie pot spune: nu animalele sunt cele care deranjeaza ci proprietarii lor care ignora si sfideaza curatenia si linistea intr-un bloc. La noi in bloc pot traii animalele care nu deranjaza prin prezenta si proprietari..
  • 0 (0 voturi)    
    Animalele de casa, interzise fara acceptul vecinilor (Miercuri, 27 decembrie 2006, 16:57)

    VisUrat [anonim]

    Umbla vorba cum ca dom` ministru al sanatatii, intr`un moment de plictiseala sau senilitate, a elaborat un proiect de ordin de ministru prin care sunt impuse norme de igiena pentru intreaga populatie. Prin acest ordin se interzice maturatul si se impune aspiratul, salile de spectacol nu vor mai putea permite accesul spectatorilor peste limita locurilor si, nu in ultimul caz, interzice cresterea animalelor si a pasarilor in mediul urban. Astfel, animalele de companie, cainii, pisicile, papagalii (cred ca si pestii sau hamsterii) nu vor mai putea fi detinute fara acordul asociatiei de proprietari. Adica al vecinilor.
    Cu alte cuvinte, daca ai sau vrei sa`ti iei un caine, o pisica sau cine stie ce alt animal sa`ti tina de urat, trebuie sa te plimbi prin tot blocul sa pui vecinii sa dea cu subsemnatu` cum ca te lasa sa detii un animal in apartamentul tau proprietate personala.
    Sunt curios oare ce se intampla daca, in cazul in care ai deja un animal de companie, se trezeste baba de la parter, sa nu'ti aprobe sa'l detii. Pentru c'asa vrea el.
    Iti arunci in strada animalul care a trait langa tine ani de zile pentru a nu plati cine stie ce amenzi sau chiar pentru a nu face puscarie?
    Pentru ca, amenzile sunt usturatoare. Pentru ca sunt pentru
    Oare ce legi mai trebuie gasite pentru a scapa unii din plictiseala?
    Oare nu ar trebui data si o lege prin care vecinii sunt de acord ca tu sa'ti cumperi mobila noua?
    Cu ce oare mai trebuie sa fie de acord vecinii? Nu cumva imi va trebui pe viitor acceptul vecinilor pentru a'mi pastra sau pentru a'mi face prieteni?
    Oare nu, mai bine, ar trebui facut un nou minister? Ministerul Sanatatii Mintale. Cu un ministru care sa verifice sanatatea mintala a celor care propun astfel de proiecte de legi.
    In incheiere, l'as ruga pe domnul ministru al sanatatii sa nu mai poarte chiar asa de mult grija sanatatii populatiei si sa aiba mai mult grija de sanatatea lui.

    Incepand cu cea mintala.

    VisUrat

    http://www.ziuaiasi.ro/articol.php?id=4366
  • 0 (0 voturi)    
    animale de companie la bloc (Joi, 28 decembrie 2006, 13:36)

    eugenia [anonim]

    Ma numesc Teddy si am 8 ani.
    Sunt un metissi nu vreau sa renunt la "parintii" mei pe care ii iubesc enorm.
    Cum pot sa renunt la ei dupa 8 ani de zile in care am fost crescut si ingrijit ca un copil?
    Nenorocitii astia sa aiba grija de oamenii bolnavi si de cei care nu-si primesc medicamentele si nu de mine , care locuiesc la bloc si am carnet de sanatate.
    Cum pot sa ma dea afara cand sunt mai curat si ingrijit decat vecina de alaturi?
    Cum pot sa renunt la stapani cand am mancare si jucarii cum putini copii au , pe cand vecina nu are posibilitatea ca din pensia amarata sa-si cumpere nici macar painea cea de toate zilele?
    Cum pot sa ma elimine din bloc , cand nu deranjez pe nimeni , cand un sfert din vecinii de pe scara vin acasa rupti de beti si ba isi bat nevestele , ba fac scandal, ba dau drumul la manele de se zguduie peretii?
    Ar trebui sa ies in drum doar in momentul in care ati face curatenie printre " primatele "ce populeaza scara. Ar trebui sa -mi iau adio de la stapani doar atunci cand vecinul de deasupra va fi mai curat decat mine. Ar trebui sa dispar doar atunci cand o parte din vecini nu vor mai "latra" la neveste si copii . Ar fi bine ca si vecinul de deasupra sa aiba pe el purici tot atatia cati am eu, adica nici unul.
    Dar pana atunci ?
    Maidanezii de pe strada nu ii vede nimeni? Cu acestia ce facem? Mai aduceti din apartamente inca vreo cateva mii?
    Sau trebuie ca toti cainii din apartamente sa-i scoateti in strada , ca apoi sa constatati ca avem prea multi, sa-i trageti neica un program national de sterilizare, care bineinteles sa se desfasoare cu bani europeni prin firmele nevestelor unora din voi . Si-atuncea trai neneaca. Dati un eurel pentru un catel! Si stati si socotiti.
    Om fi noi caini , dar nu suntem prosti.
  • 0 (0 voturi)    
    Legea este buna, dar se aplica primarului (Vineri, 29 decembrie 2006, 0:09)

    Gigi Becali [anonim]

    Din ce am vazut eu, cei mai multi caini se afla pe terenurile adminstrate de primarul Bucurestiului, Videanu. Aceasta lege se va aplica si lui ? Va primi amenda conform principiului nimeni nu este mai presus de lege. Daca legea asta s-ar fi dat mai demult, poate ar fi fost mai bine deoarece pana acum am avut o serie de primari incompetenti precum : Crin Halaicu, Traian Basescu si poate si alti.
  • 0 (0 voturi)    
    omul sau animalul? (Vineri, 29 decembrie 2006, 16:02)

    mitica [anonim]

    N-am nimic cu catelu' lu' vecinu', ca isi mai exprima si el cateodata opimia in limba lui materna (ar vorbi omeneste, saracu'!, da' nu poate), am ce am cu vecinu' ce se-mbata si-si face nevoile pe zidul blocului! Ar trebui sa ia lectii de la bietu' caine si sa foloseasca acelasi loc cu pietris de fiecare data, da' el, nu!, el ia de fiecare data alt zid! Si mai e si ala micu a lu' vecina, care tipa toata ziua, ca-i cresc dintii...Domn' ministru, da, bre, o lege sa interzica cresterea copiilor la bloc, ca nu ne lasa, bre, sa dormim!... Si mai e si vecinu' jegos, care creste ilegal purici!... El zice ca-s domestici, da' io nu cred, bre, ca musca pe oricine prinde!... Ce sa zic de alalta vecina ce cultiva in bucatarie gandaci (care adica tot animale se chiama ca sunt) si-i trimite in excursie pe la noi, pe la ceilalti, sa viziteze si ei teritorii straine... Asta cu purecii si aia cu gandacii la cine or fi cerut aprobare ca sa-i creasca, ca de la noi n-avura... Da', bre, dom' ministru, am o nelamurire: tenia e animal domestic, sau nu, ca nu stiu ce sa fac, bre!... Stam tot comitetul de bloc ciotca pe scara si nu ne hotaram daca sa-i dam omului aprobare ca sa o creasca, sau sa scape de ea...
    • 0 (0 voturi)    
      ''bre''! (Luni, 7 aprilie 2008, 15:16)

      dany [anonim] i-a raspuns lui mitica

      ''bre, o lege sa interzica cresterea copiilor la bloc, ca nu ne lasa, bre, sa dormim!'' - pacat ca nu exista aceasta lege pe vremea cand erai tu mic ''bre''!
  • 0 (0 voturi)    
    buna dar sa vedem daca se aplica (Sâmbătă, 30 decembrie 2006, 17:56)

    dx [anonim]

    la mine isi plimba caiini pe acoperis. Desigur rahatii nu sunt lasati acolo ci aruncati "peste bord" adica in capul trecatorilor...
    Solutia ar fi simpla: IMPOZITE nene sa se sature.
    1milion pe luna de caine si atunci ar fi bani si pentru hingheri. Asa e in Suedia....
  • 0 (0 voturi)    
    O noua posibila lege de manie proletara (Joi, 4 ianuarie 2007, 11:31)

    Laura [anonim]

    Dragi tovarasi, poate nu va dati seama, dar articolul cu pricina din proiectul amintit seamana extrem de mult cu ceva eveniente din anii 50, cand oricine pe baza unui denunt putea sa striveasca viata cuiva. Daca avea pica, ii era antipatic sau mai stiu eu ce , gata denuntul si omul cu pricina era saltat fara nici un drept de apel.
    Cum poate cineva sa ia hotarari in privinta vietii particulare a altcuiva? Cum poate cineva sa distruga linistea, fericirea altcuiva? Asociatia de locatari e formata din oameni carora nimeni in lumea asta nu le da dreptul sa ia hotarari in privinta altor oameni, indiferent care sunt acelea. Ce pot face acestea si nu prea fac, pentru ca toti sa traim civilizati este sa respecte legile in vigoare. Adica pot sa sesizeze organele in drept asupra nepastrarii curateniei, asupra mult prea multor petreceri cu decibelii dati la maxim, asupra iubitorilor de animale care nu mentin curatenia dupa animalele lor, asupra parcelarii locurilor din fata blocurilor si transformarii lor in gradini de legume, in loc de flori si iarba.
    Totul pana la urma tine de respectul aproapelui,.Asadar, problema igienii blocurilor, a comportamentului necivilizat nu va fi nicicum rezolvata de o asociatie de locatari. Atat din partea iubitorilor de animale cat si din partea celor care le urasc, trebuie facut un efort de respectare a preferintelor fiecaruia. Iar ura si crima nu a fost niciodata o solutie. Daca ne uitam si la altii, vedem ca nu exista asemenea lege, exista legi care reglemeteaza nr. de animale din apartament, mentinerea curateniei dupa ele, atat in casa cat si pe strada. Nu e nici o rusine sa cureti dupa animalul tau daca il iubesti. Multi oameni sunt singuri si isi gasesc alinarea in prezenta unui animal. Inca o data, conditia este ca si cel cu animale si cel fara sa aiba un comportament civilizat, de respect a optiunii celuilat. Nu trebuie sa "li se puna pata", nici unuia dintre ei, ca mania, ura nu duce decat la imbolnavirea celui care "o practica"
  • 0 (0 voturi)    
    CRESTERE ANIMALE LA ORASE (Joi, 4 ianuarie 2007, 14:00)

    Popescu M [anonim]

    Felicitari dnule Ministru ca aveti curajul sa ii civilizati pe taranii care de ani de zile ne parfumeaza curtile cu dejectii de porci ,giste si capre astfel ca am ajuns sa imi doresc sa ma mut din nou la bloc.
    Indivizii care va acuza nu stiu ca in strainatate nu exista porci in orase iar ciini din apartamente nu au voie sa latrefiind dresati in acest sens .Ce sa mai spunem despre faptul ca stapinii lor primesc amenzi drastice daca deranjeaza vecinii cu latraturi sau daca le lasa dejectiile pe oriunde .Aveti destui sustinatori indiferent de cit va blameaza...Le e greu sa accepte civilizatia.Prietenii mei din strainatate trimit ciinele la camin atunci cind sunt la serviciu ca sa nu deranjeze vecinii si sa nu latre in nestire cum fac cei lasati singuri acasa....Cit despre porcii crescuti la orase mi-e rusine sa imi invit un prieten in curte si stau intr-o resedinta de judet .
    Bravo domnule Ministru .
  • 0 (0 voturi)    
    interzicerea cresterii animalelor in municipii (Luni, 7 mai 2007, 18:52)

    Timpau Amalia [anonim]

    INTERZICEREA CRESTERII ANIMALELOR IN MUNICIPIILE RESEDINTA DE JUDET
    Sustinem cu tarie: interzicerea cresterii animalelor in municipiile resedinta de judet. Ne sunt umplute curtile cu dejectii de porci, rate etc., mirosurile pestilentiale ne irita, mustele prezente sunt un focar de boli grave, iar vara nu pot sa fac un gratar in curtea mea. Si cu mediul cum ramane?
    In strainatate nu exista porci in orase... Trebuie sa se accepte Civilizatia, chiar prin constrangere pecuniara!
    Va multumim pentru ca va pasa! Amalia Timpau, Oradea


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă