Academia Catavencu

CFR Calatori face reclama aproape gratis la propriile smenuri

de     Academia Catavencu
Vineri, 12 ianuarie 2007, 0:00


CFR Calatori face reclama aproape gratis la propriile smenuri
Venea Craciunul 2006 si lucratorii de la Academia Catavencu scriau despre unul dintre cele mai scumpe smenuri recente de la CFR Calatori: un contract de peste 100 de milioane de euro, pentru motorina de la Lukoil Romania. La care nu s-a prestat nici un discount si, cu atit mai mirlanesc, pretul pe litrul de motorina este, acum, cu cel putin o mie de lei vechi mai mare ca la pompa.

Cu alte cuvinte, ramineau citeva milioane de euroi numai bune de cintat glasul spagilor de tren. In fine, am scris, am publicat, apoi ne-am dus pe la casile alor nostri. Cu trenul. Da, ne-am luat si bilet, desi n-ati fi zis. Scump, doamna, ce e drept, dincolo, la „ia-ma, nene“, era mai ieftin. Dar, hai, treaca de la noi.

Si cum ne uitam noi asa la bilet, l-am intors si pe cealalta parte. Ei bine, a fost ca si cum am fi intors si celalalt obraz: adica, dupa ce CFR Calatori ne-a pocnit peste unul cu contractul de peste 100 de milioane de euro, tocmai constatasem ca ne lovise si peste celalalt. Cu ce? La prima vedere, cu o reclama la, sa vezi coincidenta, Lukoil Romania. ~sta a fost numai inceputul.

Dupa aia am aflat asa: contractul a fost incheiat intre CFR Calatori si Lukoil pe 26 aprilie 2006. Obiectul: vinzarea spatiului publicitar aferent unui numar de noua milioane de bilete de calatorie. Fiecarui bilet ii corespunde un spatiu de 25 de centimetri patrati. Dupa o matematica simpla, reiese ca spatiul publicitar vindut de CFR este de peste 222 de milioane de centimetri patrati.

Valoarea contractului, insa, nu a atins nici macar ridicola suma de 25.000 de euro, ceea ce face ca un centimetru patrat de publicitate pe biletele CFR sa coste fix cam a zecea mia parte dintr-un euro. Da, stim, si noi am ametit facind calculul. Si apoi am ametit si mai tare aflind ca un amarit de centimetru patrat de publicitate intr-un ziar este cel putin un euro.

De unde reiese clar ca CFR-ul mai avea un pic si dadea si bani ca sa vinda spatiul publicitar, nicidecum sa ia un pret corect. Si asta dupa ce Lukoil oricum daduse un super-tun cu motorina aia de care va ziceam.

Sa mai zicem ca distributie a reclamei ca la CFR oricum nu mai gasesti? Adica nationala? Nu mai zicem, dar promitem sa nu ne mai cumparam niciodata bilet de tren, darmite sa mai si citim ce scrie pe el.

Silviu APOSTOL



















64 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă