Stroe a scapat porumbelul: vanzarile Dacia au scazut la jumatate in ianuarie din cauza taxei pentru prima inmatriculare

de Ionut Baias     HotNews.ro
Miercuri, 24 ianuarie 2007, 0:00


Vicepresedintele Automobile Dacia Renault, Constantin Stroe, a scapat porumbelul si a declarat in cadrul unei conferinte de presa sustinuta impreuna cu APIA ca vanzarile la Logan au scazut la jumatate in ianuarie fata de aceeasi perioada a anului 2005 din cauza nesigurantei pe care a generat-o taxa pentru prima inmatriculare.

Adica tocmai taxa impusa de autoritati pentru a-i avantaja pe producatorii autohtoni de automobile si pe importatorii de automobile noi i-a dezavantajat clar pe acestia.

Declaratia bomba l-a dat peste cap pe presedintele APIA care se pregatea sa anunte triumfator cresteri semnificative ale vanzarilor de automobile noi.

Dandu-si seama de gafa facuta, Radu Stroe a incercat sa dreaga situatia sustinand in mod neconvingator ca, in realitate, vanzarile de Logan au scazut doar in cazul persoanelor fizice, dar ca exporturile au crescut semnificativ.

Vladescu inmoaie tonul

Ministru Finantelor, Sebastian Vladescu, unul din cei mai mari si mai categorici sustinatori ai acestei taxe, a inmuiat tonul intr-o conferinta tinuta ieri recunoscand ca s-ar putea chiar renunta la taxa.

"Discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene (CE) vor mai dura doua-trei luni si vizeaza pentru moment principiile acestei taxe, care de altfel erau cunoscute inca din luna iulie. Exista discutii si privind valoarea reziduala pentru diferite autovehicule", a declarat Vladescu.

Vladescu a continuat sa sustina ca taxa nu este o masura de protejare a producatorilor interni de automobile si a importatorilor de automobile noi ci doar un mijloc de a tine sub control poluarea.

Comisia europeana cere clar renuntarea la taxa

Declaratia survine la doua zile dupa ce Comisia Europeana a anuntat ca nu vrea micsorarea taxei de prima inmatriculare, ci eliminarea ei completa. Este declaratia pentru HotNews.ro a unei surse de la varful Comisiei Europene, care a dorit sa-si pastreze anonimatul.

O alta sursa, de data aceasta din Ministerul Finantelor, sustine ca autoritatile romane sunt constiente de faptul ca prevederile din Codul Fiscal incalca legislatia comunitara.

A dovedit-o si Sebastian Bodu, unul dintre criticii taxei, demis de Tariceanu din functia de sef al Fiscului dupa o critica deschisa pe aceasta tema.

Conform sursei amintite, Comisia Europeana se pregateste se demareze procedurile impotriva Romaniei pe aceasta tema, in ciuda asigurarilor date de Guvern, care sustine ca taxa este una conforma cu legislatia comunitara.















119 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Porumbelul trebuie sa zboare... (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 10:24)

    Mada [anonim]

    ...si a zburat. Bunica mea zicea ca minciuna are picioare scurte. Mare dreptate. A fugit Vladescu cu Sulfica Bardu si Tariceanu si APIA cu sacii larg deschisi sa stranga banii din taxa de inmatriculare (si din vanzari de CITRO). Dar s-au impiedicat din cauza lui Stroe, sub presiunea lumanarilor puse de 90% din romani probabil. La toata afacerea, pacat de Bodu, ca era baiat bun si a avut curajul sa spuna adevarul, ceea ce vad ca in politica romaneasca e un act prostesc. BRAVO BODU !! Taxa protectionista mascata de aerul curat provenit de la mediu, isi arata bubele pentru cine nu credea.
    Ce s-a vrut si ce s-a obtinut cu aceasta taxa? Ce s-a vrut nu mai zic. Ce s-a obtinut? timp de 2-3 luni pana scoate vladescu taxa, piata auto (noi si SH) o sa fie paralizata si chiar afectata (vezi Dacia - Stroe). Lumea merge acu la autovit si alte targuri sa caste gura si sa isi faca planuri peste 3 luni. Bravo minti luminate. Nici macar CITRONADELE lui Taxiceanu nu o sa se vanda. Prost sa fii sa cumperi, sa dai bani pe o taxa care o sa se scoata, iar banii o sa ii vezi la Judecata de Apoi. Eu unul sigur nu fac nici o miscare in urmatoarele 3 luni. Sfantul stie ce o sa fie si atunci. Poate spera Vladica ca pana atunci se mai dezumfla raha&&l si o sa ne vrajeasca iarasi. Cine mai stie...poate pana atunci pica un asteroid pe noi (sau pe casa poporului) sa ne scuteasca de una alta...
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo Hotnews (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 10:26)

    Mada [anonim]

    ...bravo Bodu si mai ales bravo HotNews pentru modul in care ati prezentat stirile legate de taxa. Desi unii ar zice ca ati fost partinitori, eu as zice ca ati fost partinitori cu adevarul, ceea ce e ffffffffffff rar pe aici pe la noi prin tara. Felicitari !
  • 0 (0 voturi)    
    Deseurile (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 10:36)

    Dr. A [anonim]

    masinile vechi si tigarile proaste sunt un cost pentru societate pentru ca romania e un stat social. Aici si reciclarea si sanatatea se fac pe banii tuturor.
    Daca isi ia masina din germania sa-si plateasca impozitul, cartea verde si taxele pe ea acolo. La fel cei care isi strica sanatatea muncind ca sclavii si dupa vin sa se trateze pe banii nostrii
  • 0 (0 voturi)    
    Boicotul functioneaza ! (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 10:39)

    good [anonim]

    Chiar ma intrebam cand vor iesi la rampa producatorii sau importatorii de autovehicule :)

    Pe importatori i-am vazut cum so-au adus stocuri uriase de masini crezand ca le bor vinde ca painea calda cu taxa cu tot..

    Iata totusi.... ca acum stau si ruginesc prin Showroom-uri si parcuri auto :D

    Acolo sa le tina o mie de ani si sa astepte ei mult si bine sa iimbogatesc niste paraziti platind o taxa aberanta.

    Cat despre Dacia...loool. Cu alte cuvinte au vrut sa ne-o bage pe gat cu forta.Ete ca ne-am prins de asta si vom avea noi grija cu prima ocazie ca autoturismul ales sa fie luat din alta tara si nicidecum Dacia.


    De cand am intrat in U.E.,si-au dat cu totii arama pe fata :) Lasa ca e bine... Stim de cine sa ne ferim de acum incolo. Mama lor de cocalari....


    Sfat:
  • 0 (0 voturi)    
    APIA & co (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 10:51)

    aha [anonim]

    socoteala de la apia nu se potriveste cu cea din targ... cine mai e prost acum sa arunce 2000euro pe taxa "ecologica"?.. toti o sa prefere sa mai astepte un an sau sa isi ia temporar o prastie de masina, decat sa-si ia masina noua de la APIA&co.

    statisticile si sondajele in domeniul comertului auto din romania nu isi au nici un rost, din moment ce avem o piata primitiva, instabila, haotica, de tip cartel, legea junglei... ele nu spun si nu inseamna absolut nimic, sunt doar niste cifre (cred ca scoase si din burta...cine le verifica oare?) care sunt folosite de APIA&co in scop mercantil si demagogic pentru a-si promova afacerea, avand ca target spiritul de turma bastinos
  • 0 (0 voturi)    
    A venit momentul sa tina seama si de parerea noastra (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 11:43)

    Mars [anonim]

    Chiar daca opozitia UE privitoare la taxa nu a prea dat roade (deocamdata) la guvernantii nostri, care se cred mai destepti decat noi toti la un loc, iata ca oamenii le-au cam stricat socotelile si au cam inghetat piata in asteptarea dezodamantului: renuntarea la taxa. Astfel ca acum se pare ca nu a scazut doar piata de SH (cum intentionau), ci si cea de masini noi.

    Sper ca in sfarsit sa vada si "alesii" ca nu guverneaza o tara de 'crash test dummies', ci oamenii reactioneaza si chiar reusesc sa le strice socotelile, incurajati de UE. Daca pana acum nu eram convins ca efectele aderarii vor aparea prea curand, iata ca apare o raza de speranta.
  • 0 (0 voturi)    
    MAI ASTEPTAM VREO 3 LUNI??? (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 12:17)

    Lucian* [anonim]

    Se pare ca pana la urma socoteala a iesit pe dos.
    Adevarul este ca s-a facut foarte mult tam-tam pe taxa si nu a popularizat nimeni cu cat este in realitate lovit cetateanul roman. Asa ca ..... vanzari din parti!
    Dacia a avut de pierdut o luna, dar daca astia nu se misca mai repede cu taxa, atunci cred ca va pierde inca cateva luni bune!
    Totusi noi ce platim acum daca cumparam masina?
    Oricum eu mai astept!
  • 0 (0 voturi)    
    eu nu cred ce zice stroe (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 12:19)

    gorbaciovsky [anonim]

    Sincer, cred ca face pe victima ca sa nu zica cineva ca a fost avantajat de taxa de prima inmatriculare.

    Avand in vedere ca uzinele Dacia anunta sus si tare ca subventioneaza taxa pentru toti cumparatorii de Logan, nu vad cum le-ar scadea lor vanzarile. Poate vanzarile au scazut ca e proasta masina...

    Cine stie.
  • 0 (0 voturi)    
    sa nu ne amagim si sa fim corecti (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 12:39)

    mihai [anonim]

    Articolul este putin fortat; piata auto nu a scazut atat de mult din cauza taxei respective, ci in primul rand din cauza incertitudinii care a planat in jurul ei din momentul in care UE s-a pronuntat ca "s-ar putea" sa nu fie conforma cu legile comunitare.
    Vanzarile mici de pana acum au fost evident influentate si de taxa de prima inmatriculare (ceea ce se intampla de fapt cu orice produs asupra caruia se aplica o taxa noua, indiferent de cuantumul ei ...adica factorul psihologic), dar si de alti factori, cum ar fi de exemplu sezonalitatea (imediat dupa sarbatori este firesc sa scada consumul).
    Daca UE nu ar fi comentat pe marginea taxei din Romania, cumparatorii ar fi digerat intr-un final efectul acesteia si vanzarile ar fi revenit la normal (impulsionate probabil si de diverse promotii).
    Situatia de criza pe piata auto din acest moment are o finalitate previzibila: revenirea vanzarilor la cote normale si poate chiar depasirea celor de anul trecut, indiferent daca taxa se va mentine, va fi diminuata sau va disparea complet. Singura variabila in aceasta ecuatie este intervalul de timp in care lucrurile vor reveni la normal, si care depinde la randul ei in mare masura de reactia autoritatilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Hehe, eu cred ca are dreptate (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 13:18)

    Gabi [anonim]

    si voi incerca sa tin argumentatia scurta.
    Dacia se adreseaza cu Loganul in primul rand segmentului de piata care e dispus sa plateasca ~10.000 de euro pentru o masina. Din acest segment vin majoritatea clientilor Dacia.
    Daca cineva vrea in ian. 2007 sa plateasca acesti bani pentru o masina are 2 alternative:
    a) Dacie noua sau
    b) second hand din UE.
    Varianta A e relativ stabila ca pret in timp ce varianta B este sub semnul intrebarii din cauza incertitudinii legata de taxa, respectiv de cuantumul ei.
    Daca taxele raman asa cum e astazi probabil ca e mai bine un Logan nou.
    Daca taxele de inmatriculare vor scadea (sau vor fi eliminate) in urmatoarele cateva luni atunci e mai rentabil un second hand din UE la banii astia.
    Oamenii asteapta, potentialii clienti ai Dacia asteapta sa vada cum se termina circul cu taxa de prima inmatriculare.

    Si acum doar scurt, parerea mea personala: cred ca e motivata o taxa de prima inmatriculare dar sa fie suportabila pentru masini care au un anumit standard tehnic (ex. nu se poate sa trebuiasca sa platesc 4.000 de euro taxa pentru o masina cu euro 3 care e produsa acum 2 ani de zile).
  • 0 (0 voturi)    
    Re: sa nu ne amagim si sa fim corecti (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 13:56)

    MoLoZ [anonim]

    Pt. Mihai: In principiu rationamentul este corect, insa cred ca faci o greseala la final.

    Spui tu " Singura variabila in aceasta ecuatie este intervalul de timp in care lucrurile vor reveni la normal, si care depinde la randul ei in mare masura de reactia autoritatilor."

    Este adevarat, cu mentiunea ca "normalul" la care o sa se revina nu o sa fie acelasi "normal" care ar fi fost in lipsa impunerii taxei. Adica nivelul echilibrului s-ar stabili la un volum de vanzari mai mic fata de situatia in care onor Guvernul nu ar fi facut ghidushia cu taxa, chiar daca il lipsa taxei vanzarile ar fi stagnat, crescut sau scazut.

    Deci nu e chiar tot aia!
  • 0 (0 voturi)    
    Sa cred declaratiile oficiale ....... (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 14:06)

    MoLoZ [anonim]

    ...uite ce zice un om de televiziune despre ce declara invitatii in emisiuni ("nu spui tine, - persoana insemnata") ...

    "(...) am inteles cu adevarat ce insemna demagogie, ipocrizie, vorbe goale. Te asezi in fata cuiva care incepe sa-ti toarne povesti. Eu trebuie sa-i zambesc politicos, pentru ca nu pot sa-l acuz in fata unui public ca minte chiar cand am probe solide pe masa. Trebuie sa-i vorbesti cu gentilete, sa-l faci sa reflecteze, sa ceri o alta versiune. Sa ai un arsenal de bune maniere.

    Mi se intampla des sa am discutii cu oameni care nu spun adevarul, sau in culise imi spun una, iar in direct, cu totul altceva. Altii imi spun joviali dupa emisie, ca de fapt au spus minciuni. Aceasta masca am invatat sa o descifrez mai bine. Pe strada ma trezesc ca stau de vorba cu cineva si ii dau "masca" jos cu usurinta."

    (Sursa: http://www.metropotam.ro/Interviuri/2006/12/art8752111868-Interviu-Stelian-Tanase/ )


    Si atunci .......
  • 0 (0 voturi)    
    Asa se submineaza economia nationala. (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 14:56)

    OARE CINE [anonim]

    Cum?
    Spunand ca altii o submineaza.
  • 0 (0 voturi)    
    pt gorbaciovsky (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 15:47)

    Reader [anonim]

    De ce sa cumperi o masina care are ca discount o taxa pe care nu trebuie s-o platesti?! dc crezi ca au facut promotia asta? ca sa-si vanda masinile fara un banut in minus si sa pacaleasca "poporu' cu televizorul".
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa mareste poluarea (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 16:27)

    Liviu Cihodariu [anonim]

    Daca s-ar face niste calcule ,asupra efectelor poluarii daca mentinem aceasta taxa cred ca decizia ar fi renuntarea imediata,de ce ? :

    - posesorii actuali de masini vechi si poluante ( gen Dacii vechi ) nu au puterea financiara sa-si cumpere masini
    noi

    - masinile vechi din Europa cu Euro2,3 sunt mai putin poluante decat o Dacie sau Trabant !

    Culmea este ca si cele non-euro ,dar fabricate de firme serioase, sunt mai ecologice decat marea masa de autoturisme vechi.

    - Inafara de poluare trebuie sa mai luam in calcul si siguranta masinilor ,care nu poate fi comparata cu cea a
    Daciilor !

    Cu aceste bariere puse de guvern ,parcul auto in Romania se va schimba foarte incet,poluarea si siguranta cetateanului va fi in pericol mai mare,costurile din buzunarul cetateanului pentru schimbarea autoturismului vor fi mai mari.

    Oare chiar nu se poate gandi mai profund ?
  • 0 (0 voturi)    
    Se poate (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 18:34)

    Mada [anonim]

    Se poate gandi mai profund....dar nu se vrea. Si cred ca daca citesti tot ce s-a scris pe forum (CITRO, APIA and co) o sa iti dai seama si de ce nu se vrea. Nu trebuie sa lovim in LOGAN. Si LOGAN-ul are segmentul ei de cumparatori. Nu o sa fie puhoi de acum pe germania la luat BMW-uri si altea alea. Multi o sa chibzuiasca si o sa traga concluzia.
    Personal, daca o prind pe madam sulfina prin Bucuresti, o pun la curatat si ecologizat spatiile verzi. Atunci abia o sa o mai cred cu mediul ei si cu tot. In UE mediul este o carte importanta. Madam Sulfina a crezut ca poate folosi aceasta carte cu greutate intr-un joc romanesc de POPA PROSTU'...mananca drajeuri de pomana. Se defriseaza paduri intr-o veselie prin Suceava si alte zone impadurite, gunoaie peste gunoaie, gropi de gunoi pe albia raurilor, vai si amar...Mama ei...daca o prind, la curatat paraurile o pun...
  • 0 (0 voturi)    
    Boicotul functioneaza ! FALS (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 19:47)

    xoxo [anonim]

    pentru . Boicotul functioneaza !

    Du-te si incerac sa cumpri un Opel Corsa ...care sigur NU rugineste in showroom.. ...si surpriza...o sa ai data de livrare cam peste 3 -4 luni :)
  • 0 (0 voturi)    
    taxe (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 23:32)

    gigiduru [anonim]

    ce este misto in romania ca piata este mereu inprevizibila :D

    toti isi fac planu asa si pe dincolo si romanul drept cu oiste in gard ii da in cap :))

    La s ca mai stau eu cu dacia veche ca oricum merg cu 70 la ora de la BV la Buc. bara la bara de te trec toti nervi. Asa ca nu ti trebuie masina ci avion sa ajungi in 2 ore in Buc. So puneti mai multe taxe ca o sa ajungeti sa le platiti voi cu neamul vostru. :))

    Cum mai zicem si mai devreme nu mai cumparati Dacia si Petrom ca nu mai sunt Romanesti. Sa se duca la ei acasa mama lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Joi, 25 ianuarie 2007, 9:47)

    gigel [anonim]

    Daca ii intereseaza chiar atat de mult poluarea mediului de catre orice categorie de vehicole, atunci ar fi bine sa se uite la toate camioanele vechi din cealalta epoca (rabe, saviem, tractoare etc) in spatele carora nu poti vedea nimic de fum.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa pentru prima inm. (Joi, 25 ianuarie 2007, 17:23)

    daniel-zoltan [anonim]

    Eu am un o camioneta de 7,49 to.,de vinzare...dar cum o vind acum ??? uite taxa /nu e taxa , ba ca se plateste si la camioane , ba ca nu.. mai astept ! Asta e tara lu PAPURA VODA..., fiecare cioflingar de SENATOR are afacerile lui si fac legi dupa interesele momentului ( mandatului ).Mai bine se nasteau iezi sa-i manince lupii prin padure....
    Voi i-ati votat, voi sa-i dati jos!
    Tare as vrea sa le vad mutrele cind dupa urmatoarele alegeri nu vor mai avea acces la fotoliile lor comnfortabile din Parlament,in care oricum hiberneaza tot anul,...
    dar asta nu se va intimpla in Romania, pentru ca vor avea ei grija...
    banditi si tilhari...


    cu stima, t.d.
  • 0 (0 voturi)    
    scrieti la UE (Joi, 25 ianuarie 2007, 23:33)

    respo [anonim]

    puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (5 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia european, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria a fost condamnata, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
  • 0 (0 voturi)    
    svf (Luni, 29 ianuarie 2007, 14:51)

    svf [anonim]

    eeeee perfecttt ma pis_sh pe el de Logan si de renaul masini avortate de fabrica...si ma mai PIS_sh si pe el de citroen care e un mare kkt de masina imrepuna cu toti guvernantii sulfina , tariceanu nr 1 , base - cel mai distrus presedinte pe care l-am vazut vreodata....si in rest ce sa zik traiasca UE poate k ei au mintea mai descuiata k a noastra si or sa mai scoata din taxele din romania....impozite , inmatriculari...mai nou o sa fie taxe pe autostrazi...sa va dau la MU_IE domilor guvernanti.
    Avertisment:
    Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si isi va asuma eventualele daune, in cazul unor actiuni legale impotriva celor publicate. SI GUVERNU STA SI FURA...SA VA FU_T IN GURA

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri