In opinia locuitorilor Capitalei, in topul „atractiilor” exercitate de Romania pentru cetatenii straini se afla posibilitatea de a investi (35,3%). In top se mai afla frumusetea peisajului (15,9%), cultura si traditiile (10%), dar si frumusetea romancelor (9,7%).

Pe urmatoarele locuri ale clasamentului intalnim resursele naturale (6,9%) si calitatea oamenilor sau traditionala ospitalitate (4,8%). In fine, o ratiune posibila pentru care strainii ar fi atrasi de tara noastra este nici mai mult nici mai putin decat curiozitatea (1,9%).

10,3% dintre respondenti au mentionat alte „atractii”, cum ar fi: coruptia, saracia, legislatia, aventura, linistea, etc. Nonraspunsuri: 5,2%.

Cercetarea realizata de compania de cercetare psihologica de piata Brand Behavior scoate la iveala faptul ca exista diferente in functie de sex si de varsta in ceea ce priveste ierarhia celor mai importante atractii ale Romaniei.

Barbatii iau in calcul „posibilitatea de a face investitii” si „bogatia tarii” in proportie mai mare decat femeile, in timp ce acestea mentioneaza mai des calitatea oamenilor. Dintre cei care au amintit frumusetea femeilor din tara noastra, 60% au fost barbati.

De asemenea, in timp ce persoanele tinere si foarte tinere pun accent pe curiozitatea strainilor si dorinta lor de a cunoaste romance, persoanele mature apreciaza ca factor determinant bogatia tarii, reprezentata in principal de resursele naturale.

Compania de cercetare psihologica a realizat studiul in luna decembrie 2006, prin intervievare fata-in-fata. Esantionul a fost de 466 de persoane, eroarea fiind de +/- 4,63%, probabilitatea de garantare a rezultatelor fiind de 95%.