Lamborghini Murcielago LP640 este, pana in prezent, cea mai scumpa masina sport din lume din acest an, potrivit revistei Forbes. Din grupul de masini prezentate de Forbes, Murcielago este cea mai scumpa, chiar daca pe piata exista modele si mai scumpe.

Bolidul in cauza costa nu mai putin de 350.000 de dolari, ceea ce inseamna vreo 250.000 de euro. Peste 2000 de salarii minime, care ar putea fi stranse in circa 175 de ani. Si cam 600 de salarii medii si aproximativ 50 de ani din viata.

Si, evident, daca nu cheltuim nimic. Totusi, dincolo de aspectul financiar, care ne bareaza la multi chiar si speranta de a avea vreodata o asemenea masina, haideti sa ne imaginam totusi ce inseamna sa conduci un astfel de Lamborghini.

Murcielago - fisa tehnica sumara

Dar mai intai cateva date tehnice. Lamborghini Murcielago beneficiaza de aportul unor adevarate "herghelii de cai", fiind dotat cu un motor V12 de 6,5 litri care dezvolta 640 de cai putere si urca pana la 8000 de rotatii pe minut (rpm). Un alt amanunt interesant: de pe loc bolidul atinge suta de kilometri la ora in 3,4 secunde.

Dar pentru acest lucru mai trebuie ceva, un amanunt esential: sosele excelente. Dar sa presupunem ca ele exista deja. Mai departe. Caroseria, cu usile care se deschid pe verticala, este construita din tabla de otel si fibra de carbon. Pozitia motorului este longitudinal-posterioara, de aici numele de Murcielago LP (longitudinal-posterior).

Interiorul masinii este extrem de sportiv, dar, totodata, indeplineste toate conditiile de siguranta impuse de normele in vigoare. Air-bagul soferului are o capacitate de 60 de litri. Scaunele si fetele de usa sunt imbracate in piele, iar confortul este dus pana la maxim prin posibilitatea ajustarii in totalitate a pozitiei la volan.

Forumuri si fantezii Murcielago

Exista pe internet mai multe forumuri de discutii dedicate exclusiv modelului Murcielago. Ca o paranteza, foarte putini dintre forumisti detin sau au acces la o astfel de masina. Chiar foarte putini. Foarte multe discutii insa, se axeaza pe ceea ce reprezinta Murcielago: ideea de masina sport, puternica si rapida.

Analizele tehnice sunt pe planul doi sau reprezinta fundamentul pentru primul gen de discutii.

Axa discutiilor de pe forumuri este preponderent ipotetica: se imagineaza situatii aproape cliseice cu Murcielago actor principal. Evident, cele mai multe fantezii rutiere il plaseaza pe forumist intr-un Murcielago pe o autostrada lunga, fara limite de viteza.

Masina sport - simbolul unei existente libere si fericite

Pentru o parte din acesti forumisti, pachetul Murcielago + autostrada este egal chiar cu definita libertatii. Sau a fericirii. A adrenalinei care tasneste bergsonian si ne umple cu o senzatie de beatitudine totala. Pentru majoritatea fanilor acestui automobil, numai in acest mod ne-am putea imagina la bordul lui. Viteza, autostrada lunga si pustie si, eventual, o blonda in dreapta noastra.

Pentru ca aceasta imagine sa aiba o referinta concreta, Lamborghini a publicat mai multe clipuri video cu Murcielago LP640. Intr-unul din aceste videoclipuri (http://www.volkswagen-club.ro/clipuri-video/lamborghini/lamborghini-murcielago-super-extra-promo-26.html), bolidul ruleaza furios pe o pista de parca si-ar lua zborul.

Si ne inoculeaza exact senzatia de adrenalina dusa la maximum. Iar acest fapt modifica considerabil conceptul autovehicului in sine ca mijloc de transport. Dar daca analizam mai atent, acesta este, de fapt, substratul ideii de automobil sport: depasirea intelegerii masinii ca utilitate stricta si definirea ei la printr-un set de valori, sentimente, atitudini, superior utilitatii stricte.

A “sentimentului” de fericire si libertate rezultat din adrenalina produsa la o viteza de peste 200 de kilometri la ora.