Importatorul general al marcii japoneze in Romania anticipeaza ca va inregistra pe ansamblul anului 2007 o cifra de afaceri de circa 130 de milioane de euro.

Compania si-a fixat pentru acest an un obiectiv de vinzari de 8.200 de autovehicule. Vinzarile Toyota Romania au ajuns anul trecut la 6.152 de autovehicule, dintre care 5.707 de unitati au fost autoturisme.

Vinzarile de masini acopera doua treimi din afacerile firmei, diferenta fiind reprezentata de activitatea de service si vinzarea de piese de schimb.

Potrivit directorului general al companiei, George Kyriazis, cresterea vinzarilor va fi determinata de lansarea de noi modele si de avansul general al pietei auto romanesti, estimata de reprezentantii Toyota Romania la 4-5%.

In opinia reprezentantului marcii japoneze, piata auto va avansa usor in acest an, ca urmare a scaderii vinzarilor marcilor autohtone, a incertitudinilor legate de taxa de prima inmatriculare si a situatiei in care se afla Daewoo Automobile Romania, care, chiar daca ar fi privatizata, nu ar reusi intr-o prima faza sa atinga nivelul productiei de anul trecut.

Noile modele dau tonul

„Am lansat recent modelul de volum Corolla, iar saptamina trecuta am adus pe piata modelul Auris. Pentru luna iulie avem programata intrarea pe piata a faceliftului pentru Avensis si a Corolla Verso. Gama de modele va fi completata, la sfirsitul acestui an, cu noul model de teren Landcruiser“, a declarat directorul de marketing al companiei, Mihai Bordeanu.

Potrivit lui Bordeanu, in acest an vor fi alocate pentru promovarea marcii fonduri mult mai mari decit in anii anteriori.

„Toyota se confrunta cu un handicap de notorietate in Romania, care deriva in principal din faptul ca a intrat relativ tirziu pe piata, in anul 2000, cind marcile concurente aveau o retea solida de vinzari si fonduri mari alocate pentru promovare“, a afirmat directorul de marketing al Toyota Romania.

Extindere

Importatorul general al marcii japoneze isi va extinde pina la jumatatea acestui an reteaua de dealeri cu inca trei firme partenere, care vor deschide unitati 3S (showroom, service, magazine de piese de schimb) la Timisoara, pe 8 mai, Cluj-Napoca si Bacau. Planul de dezvoltare a companiei prevede extinderea retelei de vinzari pina la 16 dealeri, la sfirsitul anului 2008.

Investitia medie pentru constructia si echiparea unei unitati 3S, construita dupa standardele marcii japoneze, ajunge la circa trei milioane de euro, fara contravaloarea terenului.

Importatorul general al marcii japoneze in Romania anticipeaza ca va inregistra pe ansamblul anului 2007 o cifra de afaceri de circa 130 de milioane de euro.

integral in Cotidianul