Cele mai mari branduri la nivel mondial domina si piata din Romania. Astfel, Coca-Cola se afla, in acest an, in topul brandurilor cu cel mai mare impact din Romania, dupa ce in 2005 si 2006 s-a pozitionat intre primele cinci branduri, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Synovate pentru revista Biz.

In ceea ce priveste marcile romanesti, Dacia se bucura de cea mai mare notorietate in randul romanilor.

Dupa ce in 2006 se gasea pe prima pozitie, Nokia se claseaza in acest an pe locul secund, fiind urmata de Ariel.

Locul patru in topul marcilor cu cel mai mare respect revine Mercedes, in timp ce Adidas este pe pozitia a cincea.

In Top 20 se mai regasesc marci de masini (Audi, BMW si Volkswagen), marci de ingrijire personala (Dove, Avon, L’Oreal), dar si de electronice (Sony, Samsung, Philips). In acest an exista si cateva intrari notabile, printre care se numara Milka, Dove, Pepsi-Cola sau Minerva.

Banca Transilvania urca tare in top

Dacia, Arctic, BCR si Borsec sunt marcile romanesti cu cea mai mare notorietate in randul romanilor. Cea mai importanta crestere in topul brandurilor romanesti a fost inregistrata de Banca Transilvania, care a urcat patru pozitii, de pe locul 10 anul trecut, pe locul 6 in acest an.

La categoria auto a marcilor cu notorietate, Dacia detine pozitia de lider, urcand o pozitie fata de anul trecut si detronand astfel Mercedes.

Philips si Arctic ocupa primele doua pozitii in topul brandurilor cu notorietate ridicata din categoria electronice si electrocanice, iar in domeniul produselor alimentare pe primele doua locuri sunt Jacobs si Poiana.

In topul brandurilor de notorietate din domeniul bancilor si asigurarilor, BCR si BRD se situeaza, ca si anul trecut, pe primele doua locuri, iar Raiffeisen se claseaza pe pozitia a treia.

Cercetarea intreprinsa de Synovate a inclus doua etape: calitativa si cantitativa. Cercetarea calitativa s-a bazat pe 20 de interviuri cu barbati si femei din Bucuresti, cu varsta cuprinsa intre25 si 48 de ani.

In cadrul cercetarii cantitative au fost realizate, in perioada aprilie - mai, 700 de interviuri telefonice cu barbati si femei intre 18 si 54 de ani, din 16 orase cu peste 100.000 de locuitori.