Practic, in aproape sase saptamani, Sijri Aimn - cetatean sirian - a ridicat doua vile P+2 exact la 500 de metri de pista de aterizare, fix pe axul ei. Mai grav este ca, pe langa faptul ca aeronavele i-ar zgaria acoperisul la fiecare aterizare sau decolare, cladirea ocupa spatiul special pentru sistemul de balizaj.

Asa ca, in prezent, exista doar doua solutii - ori se muta pista de aterizare (care abia a fost finisata), ori se transforma vila arabului in sistem de balizaj. Ultima varianta e mai riscanta, fiindca, daca arabul aprinde lumina in bucatarie, avioanele pot ateriza langa pista! Solutia demolarii casei e mai complicata.

Asta, deoarece vilele au fost construite fara vreo autorizatie, iar autoritatile abia au inceput sa-i caute pe cei raspunzatori pentru ca acestia sa ia o decizie.

In urma cu doua luni, Guvernul a anuntat cu pompa ca a demarat programul de modernizare a AIBB (Aeroportul International Bucuresti Baneasa). In paralel cu lucrarile la pista de aterizare au inceput si manevrele de modernizare a sistemului de securitate. Astfel, s-a luat decizia schimbarii sistemului de balizaj.

Acest sistem indica pilotilor pozitia pistei de aterizare in functie de directia zborului. Balizajul este una din cele mai importante sisteme de securitate a zborului, iar lipsa acestuia sau a unei parti din el duce la inchiderea automata a aeroportului.

Asa sunt regulile internationale. In plus, in functie de calitatea balizajului se stabileste si categoria aeroportului. Pana acum doua luni AIBB a fost aeroport categoria 1. Adica cel mai slab.

Balizajul permitea o aterizare la o vizibilitate de 330 de metri. Acum se dorea instalarea unui sistem de balizaj mai performant, care ar fi transformat AIBB in aeroport categoria a 2-a.

Noul sistem ar fi permis aterizarea la o vizibilitate de 100 de metri. Numai ca, atunci cand au vrut sa schimbe sistemul, cei de la aeroport s-au trezit cu vilele peste stalpii speciali.

Integral in Gandul