Majoritatea tinerilor si adultilor pana in 30 de ani nu si-au format un „reflex al stirilor”, potrivit unui studiu realizat de Catedra de presa, politica si relatii publice de la Harvard si preluat de „New York Times”.

Raspunsurile a 1.800 de tineri americani demonstreaza ca acestia nu „fac un obicei din intalnirea cotidiana cu buletinele informative sau cu rubrica de actualitati a ziarelor”. Nici macar evenimente ca operatiunile americane din Irak sau debutul cursei electorale nu ii aduc pe americani la chioscurile de ziare, se arata in studiul intitulat „Tinerii si stirile”.

Rezultate descurajante pentru industrie

Thomas Patterson, profesor la Catedra de presa de la Harvard, spune ca tinerii nu si-au format reflexul consultarii surselor de informatie, spre deosebire de adultii trecuti de 30 de ani.

„In majoritatea caselor exista cel putin doua televizoare. Astfel, chiar daca parintii urmaresc emisiunile de stiri in fiecare seara, copiii sunt probabil in alta camera, aleg alt tip de programe si nu isi formeaza acest reflex.”

Studiul merge in profunzime, incercand sa afle ce vor respondentii sa spuna atunci cand recunosc ca nu acorda atentie stirilor. Rezultatele, mai ales in randul tinerilor, sunt descurajante pentru industria mass-media, potrivit lui Alex Jones, directorul Centrului de cercetare Shorenstein.

„Faptul ca oamenii spun ca nu ur-maresc actualitatile are implicatii mult mai profunde decat ne-am fi asteptat. Tinerii par sa creada ca, daca aud un radio in fundal, urmaresc stirile”, a spus acesta. Rezultatele sunt sumbre mai ales pentru cotidiene. Doar 16% dintre tinerii adulti cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani si 9% dintre adolescenti citesc un cotidian in fiecare zi.

Pe de alta parte, 35% dintre adultii trecuti de 30 de ani au acest obicei. Mai mult, in ciuda convingerii generale ca tinerii prefera sa „fuga” spre internet, studiul a descoperit ca exista sanse de doua ori mai mari ca acestia sa-si ia „portia” de stiri de la televizor decat de pe un site media.

integral in EvZ