Cotidianul

Etno si Favorit, succes nebun pe banii invitatilor

de     Cotidianul
Sâmbătă, 4 august 2007, 0:00


Cele doua televiziuni se pot lauda cu medii lunare cuprinse intre 21.000 si 61.000 de telespectatori, semnificativ mai dolofane decit ale celorlalte posturi muzicale, care au inregistrat intre 7.000 si 30.000 de privitori.

Asadar, romanul nu se da in vint dupa muzica de la MTV, Kiss TV ori U TV, celelalte canale muzicale masurate de TNS-AGB International, si pare sa nu comute prea des nici pe VH1, Taraf TV, Noll TV, Cool TV, Mezzo si pe Music Max. Gusta, in schimb, muzica populara de la Etno si Favorit.

49.000 de telespectatori au urmarit lunar, in medie, emisiunile liderului Etno TV, post inregistrat cu o cota lunara medie de piata de 1,6% si un rating mediu la nivel national de 0,2 puncte. Sint sute de interpreti pe care publicul ii cere la Etno TV, sustine Manuela Dinu, directoarea postului. „Nu dau nume, pentru ca nu vreau sa departajez...

Important este mesajul cintecului interpretului. Si depinde de perioada in care ne aflam. Cei mai difuzati, intr-un anume moment, sint cei care au videoclipuri recente.“ Dar si cei care platesc. Pentru ca la Etno TV interpretilor li se percepe o taxa de 200 de euro + TVA pentru o ora de emisie. Si asta indiferent ca e vorba despre o celebritate in domeniu sau despre un debutant.

Pentru a nu lasa loc la subiectivism, conducerea nu a angajat nici un interpret de muzica populara pe post de moderator. „Avem numai actori. Emisiunile interactive «Dimineti cu cintec», prezentata de Varu’ Sandel si Valentina Fatu, si «Cucurigii de Duminica», cu Puiu si Jul, fac cel mai bun rating.“

Audienta mai fac emisiunea medicala a lui Florin Condurateanu, dar si „Casa Etno-i primitoare“ ori „Dreptul la cintec“. „Muzica populara e cea care ne reprezinta.

Iar posturile tv care difuzeaza exclusiv aceasta muzica au aparut intr-un moment in care exista o singura emisiune de folclor, la TVR, iar cererea era mare“, explica Manuela Dinu priza pe care inca o are la public muzica populara.

Favorit TV, al doilea in clasamentul celor mai vizionate posturi muzicale, se afla in turneu de promovare in 17 orase mari din Romania si din Republica Moldova, cu caravana „Favoritii sinteti voi“, transmisa in direct, in fiecare duminica.

Si, la fiecare oprire, stringe mii de oameni, spun reprezentantii postului. Televiziunea se lauda cu vedetele Cristina Turcu-Preda, Raoul, Emilia Bubulac, Cornelia si Lupu Rednic si Florentina Satmari, consilierul artistic al Favorit TV, si cu emisiunile „Seara favorita, „Albumul National“, „La un pahar favorit“ si „Buna vreme, gospodari“.

Difuzeaza muzica din toate regiunile tarii, dar cele mai cerute ramin cintecele moldovenesti si cele oltenesti.

„Numarul de mesaje de la romanii din strainatate difera de la o perioada la alta a anului, avind un maxim de sarbatori, cind se primesc mii de mesaje cu urari si cu dedicatii pentru cei dragi ramasi acasa. Cele mai multe vin din Spania.

Zilnic primim sute de mesaje de la romanii din tara“, spune Dorin Grama, director executiv la Favorit TV. Si aici se percepe o dijma, dar nu si pentru consacrati. „Artistilor nu li se percep taxe pentru prezenta in emisiuni, dar platesc amortizarea costurilor de productie si de difuzare, acestea fiind practicate numai pentru artistii debutanti.

Costurile sint modice, nu vizeaza profit si oscileaza intre 20 si 40 de lei pe aparitie.“

de Anca Nicoleanu
integral in Cotidianul

















952 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version