Una dintre cele mai performante clasificari a sistemelor de invatamant

A fost aprobata participarea elevilor romani la evaluarea PISA 2009

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Miercuri, 8 august 2007, 0:00

www.cnlazar.ro

Executivul a decis asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului a sumei de 35.000 euro suma ce reprezinta de participare a Romaniei in acest program de evaluare internationala a elevilor.

"Prin aprobarea acestui act normativ si participarea la evaluarea de tip PISA, Ministerul Educatiei are posibilitatea de a face analize comparative in domeniul educatiei, prin raportare la rezultatele celorlalte state participante", se arata intr-un comunicat transmis de Ministerul Educatiei.

"De asemenea, Hotararea de Guvern are impact asupra imbunatatirii procesului de invatamant generand cresterea calitatii activitatilor realizate de cadrele didactice in materie de proiectare curriculara, evaluare de proces, evaluare manuale scolare si a procesului predare-invatare-evaluare", mai spune documentul.

PISA este o evaluare comparativa, standardizata international, initiata de tarile membre OECD in 1999, cu scopul de a masura achizitia competentelor de baza ale elevilor flati la finalul invatamantului obligatoriu, in domeniile citire/lectura, matematica si stiinte. Romania participa la acest program, incepand cu anul 2000.

Evaluarea, care se face la un interval de trei ani i-a situat, pana acum, pe elevi romani in partea de jos a clasamentului. Ultima evaluare s-a facut in 2006 iar rezultatele ei, si pozitia ocupata in top de tara noastra va fi facuta publica la sfarsitul lunii decembrie, in acest an.

Raportul Ministerului Educatiei si Cercetarii asupra starii sistemului national de invatamant pe 2005-2006 dezvaluie niste rezultate nu tocmai de lauda: „Romania se situeaza pe locul 34 din 43 de tari participante, sub media OECD, cu scorul global pe domeniile evaluate de 432“. La citire si matematica, elevii romani sunt pe locul 34, iar la stiinte sunt pe pozitia 32.

Rezultate mai proste decat romanii au numai opt tari. Situatia cea mai dramatica la nivel de generatie (anul 2003) este la citire, unde peste 40% dintre elevii participanti au avut probleme la parcurgerea unui text.

















273 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    sa fie lumina! (Miercuri, 8 august 2007, 15:13)

    Lucian* [anonim]

    o decizie destul de curajoasa as zice tinand cont de deriva invatamantului romanesc.
    Partea cu adevarat interesanta si cu adevarat curajoasa ar fi sa se ia niste masuri reale de genul eliminarii subiectelor stufoase de comentarii stupide invatate papagaliceste care nu-si au rostul (vreau sa aud ca un profesor a vazut un comentariu real si nu invatat pe de rost), reducerea numarului materiilor care sunt complet inutile pentru un licean sau student si care nu au nici o aplicabilitate practica in meseria pentru care se pregateste, inmultirea orelor de educatie fizica (incepem sa avem o tara de obezi), inmultirea aplicatiilor practice si a lucrarilor de proiect chiar si la clase mai mici etc.
    Stiu de pe acum ca au sa fie multi care au sa sara sa zica de olimpici, dar ar face bine sa-si aduca aminte ca industria tarii nu este impulsionata de acesti 0.2% din copii care probabil vor emigra mai tarziu. Industria este impulsionata de vreo 80-90% din marea masa a studentilor care termina studiile. Cei 0.2% daca nu emigreaza in mod sigur vor fi asimilati si plafonati de majoritatea neglijata.

    Principiul majoritatii ar trebui sa fie obligatoriu aici. N-am nimic cu olimpicii si consider ca trebuie ajutati in continuare chiar daca 90% din ei probabil ca vor emigra. Aportul lor va fi mai mult "diplomatic".
  • 0 (0 voturi)    
    jurnalistii pe cine mediatizeaza ? (Miercuri, 8 august 2007, 15:20)

    gigi [anonim]

    pe Gigi Becali sau caractere tip Florian Pitis ?

    pe Gigi mon cher.............concluzie : "cine munceste nu are timp sa castige bani (N Iorga)"
  • 0 (0 voturi)    
    punctul pe i (Miercuri, 8 august 2007, 16:53)

    goe [anonim]

    Vreau sa va spun urmatorul lucru: invatamantul romanesc se bazeaza pe MEMORAREA unor cursuri, ceea ce nu e tot una cu a invata. A invata presupune asimilarea informatiei, crearea unor conexiuni, pe cand memorarea nu. Poti memora o poezie japoneza daca te chinui putin, dar aia nu inseamna deloc ca stii limba japoneza. Aceasta este MAREA PROBLEMA, asa se explica de ce elevi care au note mari la scoala se uita crucis cand se afla intr-o situatie pe care ar trebui sa stie sa o trateze cu cunostintele acumulate la scoala pana atunci.
    In invatamantul superior problema este si mai mare, memorarea este piatra de temelie a unei sesiuni de examene. Dupa fiecare examen, tabula rasa. Dupa parerea mea, de vina sunt numai si numai profesorii, care apreciaza acest mod de prezentare la un examen, cu poezia invatata. Tot din cauza asta este posibil si chiar foarte atractiv copiatul.
    Cam atat am avut de zis, citeste cine vrea pricepe cine poate.
  • 0 (0 voturi)    
    corect! (Miercuri, 8 august 2007, 17:43)

    Lavinia [anonim]

    Sunt de acord cu punctele de vedere de mai sus-e mult mai comod sa pui un elev sau student sa memoreze tone de maculatura decat sa investesti energie in a explica si a te investi cu adevarat in obiectul de predare.
    Nu iau in discutie invatamantul privat in care ''money is the power'' si ultimul imbecil devine licentiat-dar nici cu fosilele din Universiatea Bucuresti nu imi este rusine(dau exemplu catedra de germanistica in care am studiat)-unde peste 80% din profesori ramaneau la stadiul de titulatura si nimic mai mult-iti era si scarba sa le rasfoiesti materia si nici macar bunul simt de a afisa rezultatele sesiunii punctual nu-l aveau....
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul! (Miercuri, 8 august 2007, 18:01)

    popescu maria [anonim]

    Poate ne va soate cineva din cap ca suntem cei mai buni! Mereu aud ineptia ca "elevii din Romnia invata in a VII a ce invata americanii, spaniolii, italienii,etc la facultate"!!!!Invata dar nu stiu ! asta nu mai observa nimeni! Si-apoi atata timp cat se vehiculeaza ca profesorii sunt apreciati dupa rezultatele elevilor (Citeste:Note< Premii) , e firesc sa se traga sfori , sa umfli note.....Notele mari se iau daca te incadrezi in baremul stupid elaborat de autoritati ca sa se evite subiectivismul , vezi , doamne! Originalitatea? Pana si eseurile sunt niste insiruiri de citate .......ASA PROFESORI, ASA ELEVI , ASA TARA!

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version