Cea mai mare companie de jucarii din lume, Mattel, a anuntat ca va retrage de pe piata peste 800.000 de jucarii produse in China, deoarece vopseaua cu care sunt acoperite contine o cantitate de plumb peste limita admisa. Aceasta este cea de-a treia masura de acest gen din ultimele luni.

Omnitoys, distribuitorul jucariilor Mattel pe piata romaneasca, a notificat Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor despre faptul ca jucariile ce fac obiectul retragerii nu au fost introduse in circuitul comercial. Jucariile au fost oprite de companie in zona libera Giurgiu.

In total, Mattel va retrage peste 522.000 de jucarii din Statele Unite si 322.000 din alte tari. Jucariile retrase includ trei modele Fisher-Price si opt seturi Barbie, insa nici o jucarie din aceasta gama.

„Mattel, impreuna cu Comisia pentru Siguranta Produselor de Consum si cu alte companii, evalueaza toate produsele la care vopseaua utilizata contine cantitati prea mari de plumb”, a declarat Julie Vallese, purtatorul cuvant al comisiei.

Vallese a avertizat consumatorii ca in viitor ar putea vedea si alte produse retrase din cauza nivelului ridicat de plumb din vopsea. Si directorul executiv al Mattel, Robert Eckert, a spus ca nu poate garanta ca in viitor nu vor mai fi retrase produse din aceasta cauza.

Eckert a declarat ca in prezent, compania testeaza toate jucariile inainte de a ajunge in magazin. El a mai spus ca Mattel foloseste in prezent doar vopsea omologata si monitorizeaza atat propriile fabrici, cat si pe cele ale subcontractorilor.

Directorul executiv al Mattel a dat asigurari ca jucariile care vor fi vandute de sarbatori vor fi de o foarte buna calitate.

Dupa ultima retragere, compania americana a sfatuit clientii sa intre pe site-ul firmei pentru a afla daca au cumparat sau nu produse periculoase pentru sanatate.

Mattel a inregistrat o crestere a costurilor ca urmare a programelor de testare, dar Eckert a afirmat ca efectele asupra profitului nu sunt foarte mari.

Companiei si-a revizuit rezultatele pentru cel de-al doilea trimestru, astfel incat sa poata suporta costurile de 30 de milioane de dolari legate de retragerea produselor si programul de testare.